 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[I 2.0T] Turbo! |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-08-2012, 10:56
|
|
|
Maddox napisał/a: | a coś konkretnie niedobrego dzieje się w Waszych turbiakach, czy po prostu czas na zmiany, za słaby etc? | Ja nie mam turbiaka, ale mnie boli że zaczyna się po 9 latach powoli sypać. Oprócz elementów eksploatacyjnych które się po prostu zużywają, to zdążyłem wymienić rozrusznik i silniczek krokowy. Z tych prawieeksploatacyjnych to najbardziej mnie tylne zawieszenie zabolało, bo chyba już wszystkie elementy wymieniałem. A w najbliższym czasie czeka mnie skrzynia biegów, tylny dyfer, łożysko koła kierownicy, możliwe że łożyska piastach kół. Dodatkowo silnik drży że czasem cała buda wibruje a mechanicy rozkładają ręce. Robi się skarbonka, wolałbym coś nowego, może nawet nie Mitsu. Jakby był nie bity i dbany od początku tak jak ja się staram to bym może jeszcze chciał inwestować, a tak to jest tylko kłopot.
Mocy bez turbo jakoś mi nie brakuje, oczywiście chciałbym się czasem pościgać ze świateł, ale na ogół mi to zbędne. |
|
|
|
 |
Duke
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 16 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 21-08-2012, 10:30
|
|
|
Odnośnie tego auta, o które pytałem wcześniej:
Cytat: |
http://otomoto.pl/mitsubi...-C24392118.html
Bity w bok wg Właściciela. Lampy podobno z salonu takie wyszły.
Cytat:
Informacje ogólne
Numer VIN JMBXNCU2W7U002673
Region Japan
Fabryka/Producent Mitsushima
Marka MITSUBISHI
Model Outlander(eur) [cu2w, xnxfzl6]
Rok modelowy 2007
Nadwozie Touring
Drzwi 5-door
Silnik 1997 cm3
Skrzynia biegów manual 5-speed
Napęd Napęd na przednie koła (2 x 4)
Rodzaj paliwa Petrol
Benzyna
Numer seryjny 002673
Dziękujemy za skorzystanie z naszego dekodera VIN
Jeżeli samo dekodowanie numeru VIN nie jest dla Ciebie wystarczające, skorzystaj z naszej Wyszukiwarki VIN, z której dowiesz się jeszcze więcej o pojeździe.
Znajdź więcej o tym numerze VIN
JMBXNCU2W7U002673
Nazwa pozycji Opis pozycji
Vehicle identification no. Jmbxncu2w7u002673
Model designation Outlander(eur)
Model Cu2w 2000
Classification Xnxfzl6 turbo(mpi/4wd/euro4),5fm/t lhd
Date of production 3/15/07
Option A60 (extra h/zone d/proof icing eng)
Exterior code X42C
Lista opcji wyposażenia pojazdu
Nazwa pozycji Opis pozycji
Interior code 70X
N22 Sunroof
N77 Privacy glass
TGY Nxx vxx
TR6 Nxx vxx
V75 Roof carrier attachment(b)
XP1 Central europe spec |
Dodam jeszcze nr tablic rejestracyjnych SBE 42133 widocznych na zdjęciu.
A dodam ponieważ auto byłem oglądać w zeszły piątek. Jeździ bardo oka. Wygląda na pierwszy rzut oka. Niestety na drugi już nie. Wszystko zostało obadane w ASO w Katowicach przy Właścicielu samochodu.
Auto zostało sprawdzone miernikiem grubości lakieru w serwisie. Oprócz klapy bagażnika cały samochód był malowany (w niektórych miejscach bardzo grubo)!! Właściciel utrzymuje, że nie możliwe, że tylko bok był uszokdzony. W związku z czym uczciwie ostrzegam gdyż przeszłość auta jest podejrzana.
Ja szukam dalej. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 02-09-2012, 08:32
|
|
|
Jak to sprzęgło wygląda to nie wiem poprzedni właściciel modyfikował go co do działania to działa trochę ciężko, ale nawet jak ostro mu przycisnę to nie wyczuwam zapachu sprzęgła
Co do modyfikacji ECu to u mnie dmuchało po 221km z przecinkiem na poprzednim wydechu teraz latam na seryjnym i słyszę różnicę w głośności wydechu od 5000 do 7500 obr mam wrażenie jakby chciało rozsadzić ten wydech zbiera się podobnie, chyba.
Co do spalania to nie wiem czy ja czy mój misiek ma zasługę ale w każdym bądz razie chyba jesteśmy pionierami pod tym względem
Na zimówkach jadąc 100km/h na suchej jezdni to mi pokazuje 7,8l i jeszcze spada na letnich mam 8,2 i też spada oczywiście to w trybie mieszanym mam tyle gdzie 70% trasa a 30 miasto
Srednio to mi wychodzi zimą 8,2-8-9 a latem 8,5-10 raz chcąc spróbować ile to może najmniej spalić stosując zasady ecodrivingu zszedłem do licznikowych 6,5l ale tak się nie da jezdzić
Pozdrawiam sorry że tak późno odpisuje ale wiadomo taki sezon |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-09-2012, 11:16
|
|
|
desti napisał/a: |
Na zimówkach jadąc 100km/h na suchej jezdni to mi pokazuje 7,8l i jeszcze spada na letnich mam 8,2 i też spada oczywiście to w trybie mieszanym mam tyle gdzie 70% trasa a 30 miasto
Srednio to mi wychodzi zimą 8,2-8-9 a latem 8,5-10 raz chcąc spróbować ile to może najmniej spalić stosując zasady ecodrivingu zszedłem do licznikowych 6,5l ale tak się nie da jezdzić
|
ILE??? 6,5l w 4G63T??? WOW. Jak to osiągnąłeś? A swoją drogą powiedźcie mi ten silnik się zbiera od 2 tys czy raczej lipa? Bo jak patrzyłem na wykres w EVO to tak koło 3-4 tys moment dopiero budzi się do życia zastanawia mnie jak to jest w bardziej cywilnej odmianie tego silnika? Bo 4G63 (N/A) jest pod tym względem bez problemowy 2 tys na 3-jce i można się zbierać za wyprzedzanie (jak jest w miarę miejsca).... Czyli od 40 do ponad 140km/h na jednym biegu. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 03-09-2012, 12:57
|
|
|
Sory, ale w 6.5l/100 nie uwierzę. IMHO spalanie 8l/100 przy zachowaniu zasad eco-drivingu to jest możliwe. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-09-2012, 13:15
|
|
|
elektryk - ja mam problem w N/A przy 2WD zejść poniżej 8l.... Ale może nie umiem jeździć....
Z drugiej strony silnik Turbo przy lekkim traktowaniu ma chyba większą sprawność więc może jest coś na rzeczy... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 03-09-2012, 14:37
|
|
|
krzychu napisał/a: | elektryk - ja mam problem w N/A przy 2WD zejść poniżej 8l.... Ale może nie umiem jeździć...
Z drugiej strony silnik Turbo przy lekkim traktowaniu ma chyba większą sprawność więc może jest coś na rzeczy... | Ja mam O1 z 4G63 bez turbo, do ok 8l da się zejść. Miałem tak chyba przez pierwszy miesiąc po zakupie, ale wtedy uczyłem się jeździć "dużym" autem. Teraz po 3 latach jeżdżę szybciej ale bardziej płynniej z hamowaniem silnikiem itp, a jakoś poniżej 12 w mieście nie daje rady. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 03-09-2012, 19:55
|
|
|
krzychu,
Tak uzyskałem takie spalanie 6,5l i tyle wyświetlacz pokazywał mi przez 5Km, dłużej nie wytrzymałem tak jechać bo to nie na moje nerwy
2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h
Na piątce to od 2500obr jest pewne szybkie wyprzedzanie a jak przekroczy 3000-3200to już trzeba się pilnować.
Ale jeśli chcesz coś bardzo szybko wyprzedzić to musi być na silniku 3,5-5,0tyś obr
Tak ale średnie spalanie z 3 lat to mam na poziomie 9l/100km a te 6,5 to był jednorazowy incydent i chęć pobicie poprzedniego rekordu 7,3l/100km i to z odcinka 70km |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 03-09-2012, 20:50
|
|
|
desti napisał/a: | krzychu,
Tak uzyskałem takie spalanie 6,5l i tyle wyświetlacz pokazywał mi przez 5Km, dłużej nie wytrzymałem tak jechać bo to nie na moje nerwy | A w to uwierzę, jakiś czas po skasowaniu licznika można utrzymać niskie spalanie, ale wyprzedzanie samochodu lub ruszenie spod świateł i średnie spalanie wzrasta gwałtownie. A później już nie spada. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-09-2012, 21:18
|
|
|
desti - a to macie komputerek spalania w tych Outkach? Jak to wygląda?
desti napisał/a: | 2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h |
A no to fajnie |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-09-2012, 19:59
|
|
|
krzychu,
wygląda to tak że poniżej całkowitego dystansu w tym samym okienku jest pokazane średnie spalanie samochodu kasujesz go sobie zaraz po odpaleniu i jedziesz i jedziesz i jedziesz i spogladasz sobie jak spalanie wzrasta lub spada
Są jeszcze inne funkcje ale one nie są tak ciekawe |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 04-09-2012, 20:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | desti - a to macie komputerek spalania w tych Outkach? Jak to wygląda?
desti napisał/a: | 2000obr na 4biegu to u mnie jest krótkie depnięcie i zaraz z 60km/h robi się 130km/h |
A no to fajnie |
dobrze napisane, "komputerek" , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 04-09-2012, 21:26
|
|
|
Maddox,
My to wiemy 40l/100km NO PROBLEM mówisz masz gdzieś wyczytałem że w chwili startu z jedynki to przy odcięciu zapłonu to nawet 70l weźmie |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 04-09-2012, 21:36
|
|
|
Maddox napisał/a: | dobrze napisane, "komputerek" , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. | Trochę przesadzasz, słyszałem o samochodach gdzie komputer pokazuje chwile spalanie i 100/100 przy ostrym gazowaniu i ludzie nie umierali. Zgadzam się jednak że to jest bardzo uciążliwe bo u konkurencji w samochodach o niższym standardzie (klasie) spalanie chwilowe jest pokazane.
Problemem jest też kiepska widoczność licznika, nie wyobrażam sobie kierowania, wciskając gaz do dechy i patrzenia na małe cyferki. Owszem na światłach można zerknąć, sprawdzić temperaturę czy zasięg na baku, ale w czasie jazdy ciężko.
Ja do obserwowania spalania zakupiłem sobie taki wodotrysk http://plxdevices.com/pro...?id=SCANKIWIMPG ale:
1. czasem nie działa prawidłowo, nie widzi ECU albo nie włącza się po przekręceniu stacyjki
2. zakłóca działanie fabrycznego "komputerka", nie aktualizuje się spalanie a co gorsze nie aktualizuje się zasięg na pojemności baku. Mnie to bardzo wkurzało, bo kilka razy zdarzyło mi się dojechać na oparach na stację
3. ten sam problem co z fabrycznym licznikiem, tak samo ciężko tak umieścić żeby widzieć spalanie i patrzeć na drogę.
4. urządzenie jest niedopracowane technicznie, wyświetlacz wyraźnie mryga (za mała częstotliwość odświeżania), grzeje się bardzo, kabel jest sztywny i "wyłamuje z obudowy". Dwa ostatnie problemy powodują że urządzenie się samo lubi "otwierać". |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 04-09-2012, 22:06
|
|
|
elektryk napisał/a: | Maddox napisał/a: | dobrze napisane, "komputerek" , jest coś takiego niepozornego, ma z 5 funkcji, acha, i mała ciekawostka, nie ma spalania chwilowego, wg mnie to celowe działanie firmy Mitsubishi, która obawiała się pozwów w związku z przewidywanym zawałami serca. | Trochę przesadzasz, słyszałem o samochodach gdzie komputer pokazuje chwile spalanie i 100/100 przy ostrym gazowaniu i ludzie nie umierali. Zgadzam się jednak że to jest bardzo uciążliwe bo u konkurencji w samochodach o niższym standardzie (klasie) spalanie chwilowe jest pokazane.
Problemem jest też kiepska widoczność licznika, nie wyobrażam sobie kierowania, wciskając gaz do dechy i patrzenia na małe cyferki. Owszem na światłach można zerknąć, sprawdzić temperaturę czy zasięg na baku, ale w czasie jazdy ciężko.
Ja do obserwowania spalania zakupiłem sobie taki wodotrysk http://plxdevices.com/pro...?id=SCANKIWIMPG ale:
1. czasem nie działa prawidłowo, nie widzi ECU albo nie włącza się po przekręceniu stacyjki
2. zakłóca działanie fabrycznego "komputerka", nie aktualizuje się spalanie a co gorsze nie aktualizuje się zasięg na pojemności baku. Mnie to bardzo wkurzało, bo kilka razy zdarzyło mi się dojechać na oparach na stację
3. ten sam problem co z fabrycznym licznikiem, tak samo ciężko tak umieścić żeby widzieć spalanie i patrzeć na drogę.
4. urządzenie jest niedopracowane technicznie, wyświetlacz wyraźnie mryga (za mała częstotliwość odświeżania), grzeje się bardzo, kabel jest sztywny i "wyłamuje z obudowy". Dwa ostatnie problemy powodują że urządzenie się samo lubi "otwierać". |
to był "joke"
ad.2-normalnie jak dziecko, Ty jeszcze wierzysz we wskazania "zasięgu na baku" to lepszy kłamca niż nasi posłowie. Już kilka razy pokazywał mi ZERO i po pełnym dotankowaniu okazywało się, ze jeszcze mógłbym pojeździć. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
|
|