Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
11-02-2007, 00:33
MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
Autor Wiadomość
co_hipi
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2007, 10:20   

WITAM
PYTANKO GDZIE SZUKAC TERMOSTATU W SILNIKU DID CHCE SIE UPEWNIC PRZED ZDJECIEM OSŁON PROSZE O WSKAZÓWKI

[ Dodano: 15-11-2007, 12:46 ]
ok juz znalazłem dla informacji termostat znajduje sie po prawej stronie silnika ,wejscie weza od chlodnicy jest mocowane na dwie sruby przed zdjeciem trzeba zdjac wspornik z wiazkami elektrycznymi do szyny wtryskowej no i oczywiscie plastikowa pokrywe silnika pozdrawiam .KUPIŁEM TERMOSTAT FIRMY VERNET kod : 6318.93J otwieranie przy 93 stopniach w orginale 89 chyba CENA 30ZŁ W SIECI SPRZEDAZY ELJOT pozdrawiam

[ Dodano: 18-11-2007, 11:42 ]
WITAM
Zeczywiście miałem walniety termostat oto objawy temperatura ( silnik DID ) na poziomie 1/4 skali po wymianie temperatura połowa 1/2 skali silnik szybko nabiera temperatury tzn ok 2-3km temperatura juz siE podnosi na skali , silnik chodzi ciszej nie słysze buczenia spowodowane prawdopodobnie ssaniem .Pozdrawiam
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-12-2007, 19:18   

Witam!
Ostatnio zauważyłem w moim DI-D podobne objawy. Temperatura dochodzi do ok 1/3 skali (jak było cieplej wydawało mi się, że silnik utrzymuje wyższą temperaturę). Temperatura w sumie pozostaje stała nawet podczas postoju (ewentualna różnica może 1 kropeczki). Zauważyłem także, że do kabiny leci ciepłe powietrze, nawet jak silnik sie dobrze nie nagrzeje...czy może to oznaczać, że mój termostat pozostał w pozycji otwartej?
Z góry dziękuje za wszelkie rady.

Podaje link do zdjęcia licznika (sorki za jakość - robione telefonem i to nie najlepszym :| )
 
 
stag
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 22:20   

Witam!
Niestety też muszę wymienić termostat. Mam pytanie odnośnie temperatury otwarcia termostatu. Z tego co wiem, to 89 stopni. Z proponowanych mi w sklepach są z temp 92 lub 88 stopni.
co_hipi pisał, że zamontował firmy VERNET z temp 93.
Czy te kilka stopni różnicy rzeczywiście nie ma znaczenia, czy nie wpływa jakoś niekorzystnie na silnik?
 
 
zielas36
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 00:16   

mam chyba podobny problem, wskazowka temeratury silnika nie przekracza u mnie 1/3 skali.

Czy wymiana termostatu jest trudna? Mozna samemu wymienic? Gdzie on sie znajduje?
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-12-2007, 10:51   

stag napisał/a:
Z proponowanych mi w sklepach są z temp 92 lub 88 stopni.
co_hipi pisał, że zamontował firmy VERNET z temp 93.
Czy te kilka stopni różnicy rzeczywiście nie ma znaczenia, czy nie wpływa jakoś niekorzystnie na silnik?

Wydaje mi sie, że skoro producent przewidział termostat na 89st to powinno się takiego używać (silnik nie powinien ani być niedogrzany, ani przegrzany).
Ja już zamówiłem termostat przez internet w firmie Inter Cars...
Zamiennik możesz już dostać za niecałe 22zł (oczywiście na 89stopni) - 4cars, natomiast za około 30zł dostaniesz Vernet (także na 89stopni).
Pozdrawiam.

[ Dodano: 01-01-2008, 17:29 ]
No i się udało wymienić termostacik....
Po wymianie jakby lepiej...wskaźnik temperatury wskazuje północ z niewielką odchyłką w lewo. Jeszcze muszę sprawdzić autko w dłuższych trasach :D

Osobiście kupiłem termostat firmy 4max o nr: 0212-02-0204.89P...do mojego DIDa pasuje jak ulał, jedynie oryginalna uszczelka się nie nadaje (musiałem użyć starej).

Jeśli ktoś ma jakieś pytanko dotyczące wymiany, służę pomocą....
Pozdrawiam.

[ Dodano: 02-01-2008, 00:19 ]
zielas36 napisał/a:
Czy wymiana termostatu jest trudna? Mozna samemu wymienic? Gdzie on sie znajduje?


Wymiana nie jest trudna....trzeba poświęcić jedynie trochę czasu.

Gdzie się znajduje...przeczytaj co napisał co_hipi :|
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-01-2008, 23:15   

Opis wymiany termostatu :arrow: Wymiana termostatu w silniku 1.9 DID
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
Ostatnio zmieniony przez JCH 03-01-2008, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
stag
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 19:03   

Witam!
Chciałbym dopytać jeszcze o wymianę termostatu. JCH dołączył fajną instrukcję.
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ...
 
 
zielas36
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 20:00   

ICH Twoja instrukcja wymiany termostatu jest naprawde niezla, jestem pod wrazeniem:)

Pytanie do menti. W moim aucie wskaźnik temperatury silnika zatrzymuje się dokladnie w tym samym miejscu co u Ciebie. Czy wymiana na nowy pomogla?

Probowałem wyslonic chlodnice kartonem, ale niestety nic nie pomoglo. Wiec teraz zabiore się za termostat, dlatego pytam czy u Ciebie wlasnie o niego chodzilo.

Byłem dzis w intern cars tam powiedzieli mi, ze nie maja termostatow do Stara, wiec powiedziałem, żeby sprawdziali mi taki jak do renaulta (1,9 dci), ale gosc pokazal mi rysunki z ktorych wynikalo, ze termostat do renaulta ma inny ksztalt niż do stara… A w ASO krzycza za nowy 140 zl.
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-01-2008, 20:07   

stag napisał/a:
Witam!
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ...


Ja osobiście nie bawiłem się w zlewanie płynu...wyleje Ci się może 0,5l :)

Poza tym trochę inaczej zmieniałem termostat niż podaje JCH. Mianowicie podarowałem sobie punkty 2,3,4 i 5 (z instrukcji JCH), a zamiast tego odkręciłem wspornik, do którego montowana jest plastykowa osłona. Do tego wspornika podczepione są także przewody elektryczne. Po wymontowaniu wspornika jest całkiem dobry dostęp do termostatu.
Pozdrawiam
 
 
jawlo 
Forumowicz

Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 1196
Skąd: Beskidy
Wysłany: 04-01-2008, 00:03   

JCH napisał/a:
Opis wymiany termostatu :arrow: Wymiana termostatu w silniku 1.9 DID


Dzięki za taki opis. W ten sposób tłumacząc mechanikom na miejscu wymienili mi dziś padnięty termostat.
 
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-01-2008, 00:22   

jawlo napisał/a:
Dzięki za taki opis. W ten sposób tłumacząc mechanikom na miejscu wymienili mi dziś padnięty termostat.


A ile wzięli za wymianę i ile zapłaciłeś za sam termostat....jeśli można zapytać :)

[ Dodano: 04-01-2008, 00:26 ]
zielas36 napisał/a:
Pytanie do menti. W moim aucie wskaźnik temperatury silnika zatrzymuje się dokladnie w tym samym miejscu co u Ciebie. Czy wymiana na nowy pomogla?


Wymiana pomogła....wskaźnik temperatury zatrzymuje się teraz u mnie tuż przed połową skali (nawet dzisiaj przy -8st) :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 04-01-2008, 00:32 ]
zielas36 napisał/a:
Byłem dzis w intern cars tam powiedzieli mi, ze nie maja termostatow do Stara, wiec powiedziałem, żeby sprawdziali mi taki jak do renaulta (1,9 dci), ale gosc pokazal mi rysunki z ktorych wynikalo, ze termostat do renaulta ma inny ksztalt niż do stara… A w ASO krzycza za nowy 140 zl.


Rzeczywiście do reni termostaty są trochę inne (inne obudowy)...proponuję Ci wejść na sklep InterCarsu przez net. Wybierając Space Stara 1.9DI-D (w moim przypadku 102km) pokazało mi 2 termostaty....1 niedostępny a 2 za ponad 80zł. Wybierając jeden z nich (chyba wybrałem ten 2) i wciskając później opcję zamienniki....kupiłem za niecałe 32zł z przesyłką!!! (przesyłka zajęła im 1 może 2 dni:) )
 
 
jawlo 
Forumowicz

Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 1196
Skąd: Beskidy
Wysłany: 04-01-2008, 06:49   

menti napisał/a:
A ile wzięli za wymianę i ile zapłaciłeś za sam termostat....jeśli można zapytać :)


Wymiana termostatu wraz z wymianą oleju i filtru - 68zł.
Sam termostat ok 30zł.
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 04-01-2008, 08:56   

o widzicie, u mnie tez mam takie dziwne objawy, strasznie dlugo sie grzeje i wskazówka termometru tez tak do 1/3 dochodzi, myslalem ze to moze normalne przy dislach ale widocznie termostat,
jutro moze zrobie fotke gdzie sie zatrzymuje wskazowka i powiecie czy to ok czy nie
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
co_hipi
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 09:02   SEZON TERMOSTATÓW W PEŁNI CHYBA JAKAŚ EPIDEMIA :)

Jesli masz na 1/4 tak jak na powyrzszym zdjeciu menti to juz mozesz isc kupic nowy i do pracy :)
 
 
menti 
Forumowicz

Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 128
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-01-2008, 10:57   

gulgulq napisał/a:
o widzicie, u mnie tez mam takie dziwne objawy, strasznie dlugo sie grzeje i wskazówka termometru tez tak do 1/3 dochodzi, myslalem ze to moze normalne przy dislach ale widocznie termostat,
jutro moze zrobie fotke gdzie sie zatrzymuje wskazowka i powiecie czy to ok czy nie


Z tego co piszesz to najprawdopodobniej termostat.
A nie zauważyłeś, że podczas postoju temperatura Ci spada (nawet nieznacznie) - u mnie tak było!
Pozdrawiam

[ Dodano: 04-01-2008, 11:08 ]
jawlo napisał/a:
Wymiana termostatu wraz z wymianą oleju i filtru - 68zł.
Sam termostat ok 30zł.

Do się da jeszcze przeżyć, chociaż ostatnio nauczyłem się patrzeć mechaniorom na ręce....
Nie wiem, czy ja mam do nich takie szczęście....kiedyś przy wymiance oleju poprosiłem o wymianę filtra paliwa. No i sie narobiło....gość mi zapowietrzył układ bo szkoda mu było wlać 0,3l oleju napędowego go nowego filtra (chociaż ja za to płacę). Później nie szło odpalić auta (nie chciało zaciągnąć z baku - Astrze jeszcze sie to udawało). A jak widziałem co kombinował później t myślałem, że ko kopnę w ZAD. Odkręcał mi na wtryskach i kazał kręcił rozrusznikiem....
Ale OK...jak już udało się odpalić, to odpaliła także lampka CHECK ENGINE! No myślałem, że już wyjdę z siebie (gość jeszcze twierdził, że nic nie poruszał!!) W końcu sam posprawdzałem przewody elektryczne i zadziałało.
Wiec uważajcie na PAPUDROLI!!!!
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.