Przesunięty przez: Hubeeert 11-02-2007, 00:33 |
MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się |
Autor |
Wiadomość |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 10:20
|
|
|
WITAM
PYTANKO GDZIE SZUKAC TERMOSTATU W SILNIKU DID CHCE SIE UPEWNIC PRZED ZDJECIEM OSŁON PROSZE O WSKAZÓWKI
[ Dodano: 15-11-2007, 12:46 ]
ok juz znalazłem dla informacji termostat znajduje sie po prawej stronie silnika ,wejscie weza od chlodnicy jest mocowane na dwie sruby przed zdjeciem trzeba zdjac wspornik z wiazkami elektrycznymi do szyny wtryskowej no i oczywiscie plastikowa pokrywe silnika pozdrawiam .KUPIŁEM TERMOSTAT FIRMY VERNET kod : 6318.93J otwieranie przy 93 stopniach w orginale 89 chyba CENA 30ZŁ W SIECI SPRZEDAZY ELJOT pozdrawiam
[ Dodano: 18-11-2007, 11:42 ]
WITAM
Zeczywiście miałem walniety termostat oto objawy temperatura ( silnik DID ) na poziomie 1/4 skali po wymianie temperatura połowa 1/2 skali silnik szybko nabiera temperatury tzn ok 2-3km temperatura juz siE podnosi na skali , silnik chodzi ciszej nie słysze buczenia spowodowane prawdopodobnie ssaniem .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-12-2007, 19:18
|
|
|
Witam!
Ostatnio zauważyłem w moim DI-D podobne objawy. Temperatura dochodzi do ok 1/3 skali (jak było cieplej wydawało mi się, że silnik utrzymuje wyższą temperaturę). Temperatura w sumie pozostaje stała nawet podczas postoju (ewentualna różnica może 1 kropeczki). Zauważyłem także, że do kabiny leci ciepłe powietrze, nawet jak silnik sie dobrze nie nagrzeje...czy może to oznaczać, że mój termostat pozostał w pozycji otwartej?
Z góry dziękuje za wszelkie rady.
Podaje link do zdjęcia licznika (sorki za jakość - robione telefonem i to nie najlepszym )
 |
|
|
|
 |
stag [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:20
|
|
|
Witam!
Niestety też muszę wymienić termostat. Mam pytanie odnośnie temperatury otwarcia termostatu. Z tego co wiem, to 89 stopni. Z proponowanych mi w sklepach są z temp 92 lub 88 stopni.
co_hipi pisał, że zamontował firmy VERNET z temp 93.
Czy te kilka stopni różnicy rzeczywiście nie ma znaczenia, czy nie wpływa jakoś niekorzystnie na silnik? |
|
|
|
 |
zielas36 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 00:16
|
|
|
mam chyba podobny problem, wskazowka temeratury silnika nie przekracza u mnie 1/3 skali.
Czy wymiana termostatu jest trudna? Mozna samemu wymienic? Gdzie on sie znajduje? |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-12-2007, 10:51
|
|
|
stag napisał/a: | Z proponowanych mi w sklepach są z temp 92 lub 88 stopni.
co_hipi pisał, że zamontował firmy VERNET z temp 93.
Czy te kilka stopni różnicy rzeczywiście nie ma znaczenia, czy nie wpływa jakoś niekorzystnie na silnik? |
Wydaje mi sie, że skoro producent przewidział termostat na 89st to powinno się takiego używać (silnik nie powinien ani być niedogrzany, ani przegrzany).
Ja już zamówiłem termostat przez internet w firmie Inter Cars...
Zamiennik możesz już dostać za niecałe 22zł (oczywiście na 89stopni) - 4cars, natomiast za około 30zł dostaniesz Vernet (także na 89stopni).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 01-01-2008, 17:29 ]
No i się udało wymienić termostacik....
Po wymianie jakby lepiej...wskaźnik temperatury wskazuje północ z niewielką odchyłką w lewo. Jeszcze muszę sprawdzić autko w dłuższych trasach
Osobiście kupiłem termostat firmy 4max o nr: 0212-02-0204.89P...do mojego DIDa pasuje jak ulał, jedynie oryginalna uszczelka się nie nadaje (musiałem użyć starej).
Jeśli ktoś ma jakieś pytanko dotyczące wymiany, służę pomocą....
Pozdrawiam.
[ Dodano: 02-01-2008, 00:19 ]
zielas36 napisał/a: | Czy wymiana termostatu jest trudna? Mozna samemu wymienic? Gdzie on sie znajduje? |
Wymiana nie jest trudna....trzeba poświęcić jedynie trochę czasu.
Gdzie się znajduje...przeczytaj co napisał co_hipi |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-01-2008, 23:15
|
|
|
Opis wymiany termostatu Wymiana termostatu w silniku 1.9 DID |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
Ostatnio zmieniony przez JCH 03-01-2008, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stag [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2008, 19:03
|
|
|
Witam!
Chciałbym dopytać jeszcze o wymianę termostatu. JCH dołączył fajną instrukcję.
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ... |
|
|
|
 |
zielas36 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2008, 20:00
|
|
|
ICH Twoja instrukcja wymiany termostatu jest naprawde niezla, jestem pod wrazeniem:)
Pytanie do menti. W moim aucie wskaźnik temperatury silnika zatrzymuje się dokladnie w tym samym miejscu co u Ciebie. Czy wymiana na nowy pomogla?
Probowałem wyslonic chlodnice kartonem, ale niestety nic nie pomoglo. Wiec teraz zabiore się za termostat, dlatego pytam czy u Ciebie wlasnie o niego chodzilo.
Byłem dzis w intern cars tam powiedzieli mi, ze nie maja termostatow do Stara, wiec powiedziałem, żeby sprawdziali mi taki jak do renaulta (1,9 dci), ale gosc pokazal mi rysunki z ktorych wynikalo, ze termostat do renaulta ma inny ksztalt niż do stara… A w ASO krzycza za nowy 140 zl. |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2008, 20:07
|
|
|
stag napisał/a: | Witam!
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ... |
Ja osobiście nie bawiłem się w zlewanie płynu...wyleje Ci się może 0,5l
Poza tym trochę inaczej zmieniałem termostat niż podaje JCH. Mianowicie podarowałem sobie punkty 2,3,4 i 5 (z instrukcji JCH), a zamiast tego odkręciłem wspornik, do którego montowana jest plastykowa osłona. Do tego wspornika podczepione są także przewody elektryczne. Po wymontowaniu wspornika jest całkiem dobry dostęp do termostatu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawlo
Forumowicz
Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 1196 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 04-01-2008, 00:03
|
|
|
Dzięki za taki opis. W ten sposób tłumacząc mechanikom na miejscu wymienili mi dziś padnięty termostat. |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-2008, 00:22
|
|
|
jawlo napisał/a: | Dzięki za taki opis. W ten sposób tłumacząc mechanikom na miejscu wymienili mi dziś padnięty termostat. |
A ile wzięli za wymianę i ile zapłaciłeś za sam termostat....jeśli można zapytać
[ Dodano: 04-01-2008, 00:26 ]
zielas36 napisał/a: | Pytanie do menti. W moim aucie wskaźnik temperatury silnika zatrzymuje się dokladnie w tym samym miejscu co u Ciebie. Czy wymiana na nowy pomogla? |
Wymiana pomogła....wskaźnik temperatury zatrzymuje się teraz u mnie tuż przed połową skali (nawet dzisiaj przy -8st)
Pozdrawiam.
[ Dodano: 04-01-2008, 00:32 ]
zielas36 napisał/a: | Byłem dzis w intern cars tam powiedzieli mi, ze nie maja termostatow do Stara, wiec powiedziałem, żeby sprawdziali mi taki jak do renaulta (1,9 dci), ale gosc pokazal mi rysunki z ktorych wynikalo, ze termostat do renaulta ma inny ksztalt niż do stara… A w ASO krzycza za nowy 140 zl. |
Rzeczywiście do reni termostaty są trochę inne (inne obudowy)...proponuję Ci wejść na sklep InterCarsu przez net. Wybierając Space Stara 1.9DI-D (w moim przypadku 102km) pokazało mi 2 termostaty....1 niedostępny a 2 za ponad 80zł. Wybierając jeden z nich (chyba wybrałem ten 2) i wciskając później opcję zamienniki....kupiłem za niecałe 32zł z przesyłką!!! (przesyłka zajęła im 1 może 2 dni:) ) |
|
|
|
 |
jawlo
Forumowicz
Auto: SS DiD mint silver
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 1196 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 04-01-2008, 06:49
|
|
|
menti napisał/a: | A ile wzięli za wymianę i ile zapłaciłeś za sam termostat....jeśli można zapytać |
Wymiana termostatu wraz z wymianą oleju i filtru - 68zł.
Sam termostat ok 30zł. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:56
|
|
|
o widzicie, u mnie tez mam takie dziwne objawy, strasznie dlugo sie grzeje i wskazówka termometru tez tak do 1/3 dochodzi, myslalem ze to moze normalne przy dislach ale widocznie termostat,
jutro moze zrobie fotke gdzie sie zatrzymuje wskazowka i powiecie czy to ok czy nie |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2008, 09:02 SEZON TERMOSTATÓW W PEŁNI CHYBA JAKAŚ EPIDEMIA :)
|
|
|
Jesli masz na 1/4 tak jak na powyrzszym zdjeciu menti to juz mozesz isc kupic nowy i do pracy |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-2008, 10:57
|
|
|
gulgulq napisał/a: | o widzicie, u mnie tez mam takie dziwne objawy, strasznie dlugo sie grzeje i wskazówka termometru tez tak do 1/3 dochodzi, myslalem ze to moze normalne przy dislach ale widocznie termostat,
jutro moze zrobie fotke gdzie sie zatrzymuje wskazowka i powiecie czy to ok czy nie |
Z tego co piszesz to najprawdopodobniej termostat.
A nie zauważyłeś, że podczas postoju temperatura Ci spada (nawet nieznacznie) - u mnie tak było!
Pozdrawiam
[ Dodano: 04-01-2008, 11:08 ]
jawlo napisał/a: | Wymiana termostatu wraz z wymianą oleju i filtru - 68zł.
Sam termostat ok 30zł. |
Do się da jeszcze przeżyć, chociaż ostatnio nauczyłem się patrzeć mechaniorom na ręce....
Nie wiem, czy ja mam do nich takie szczęście....kiedyś przy wymiance oleju poprosiłem o wymianę filtra paliwa. No i sie narobiło....gość mi zapowietrzył układ bo szkoda mu było wlać 0,3l oleju napędowego go nowego filtra (chociaż ja za to płacę). Później nie szło odpalić auta (nie chciało zaciągnąć z baku - Astrze jeszcze sie to udawało). A jak widziałem co kombinował później t myślałem, że ko kopnę w ZAD. Odkręcał mi na wtryskach i kazał kręcił rozrusznikiem....
Ale OK...jak już udało się odpalić, to odpaliła także lampka CHECK ENGINE! No myślałem, że już wyjdę z siebie (gość jeszcze twierdził, że nic nie poruszał!!) W końcu sam posprawdzałem przewody elektryczne i zadziałało.
Wiec uważajcie na PAPUDROLI!!!!
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|