VW Golf II 1.8 91' by arturj123 |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:26
|
|
|
właśnie chodzi o to, że ja to E3 specjalnie nie dbałem - dopiero ostatnie 4 lata, kiedy przeszedł na emeryturę , to zaczął zimować w garażu i zacząłem go dopieszczać
fakt że miał dziurę w progu, ale widziałem ją już 12 lat temu i wyglądało jakby ktoś postawił śrubę na łapie podnośnika a potem na tym auto
i od tej dziury szło dalej
kupiłem 2 tylne ćwiartki od takiego samego Galanta, kompletnie zdrowe (co świadczy, że nie każdy E3 ma zgnite końcówki progów i że nie jest to normą) i rok temu to zrobiłem
poza tym tam nie ma rdzy (nie liczę elementów klepanych po dzwonie) |
|
|
|
 |
custom
Forumowicz

Auto: superb 3.6 285 km 408 Nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | właśnie chodzi o to, że ja to E3 specjalnie nie dbałem - dopiero ostatnie 4 lata, kiedy przeszedł na emeryturę , to zaczął zimować w garażu i zacząłem go dopieszczać
fakt że miał dziurę w progu, ale widziałem ją już 12 lat temu i wyglądało jakby ktoś postawił śrubę na łapie podnośnika a potem na tym auto
i od tej dziury szło dalej
kupiłem 2 tylne ćwiartki od takiego samego Galanta, kompletnie zdrowe (co świadczy, że nie każdy E3 ma zgnite końcówki progów i że nie jest to normą) i rok temu to zrobiłem
poza tym tam nie ma rdzy (nie liczę elementów klepanych po dzwonie) |
Widocznie maiłeś trochę szczęścia
Niestety japonczyki do dziś nie grzeszą zabezpieczeniem antykorozyjnym wiem z praktyki ale to jest jedna z niewielu ich wad. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:54
|
|
|
Dobra coby nie być gołosłownym pozwalam sobie wstawić fotkę rodzinnego golfa mk2:
Tylko taką fotkę mam bo autko przebywa z właścicielem na wiosce 75km od Czewy .
Proponuję zakończyć w tym temacie dyskusję na temat: co jest lepsze VW czy Mitsu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-09-2012, 15:27
|
|
|
Ciekawa dyskusja, mi nie przeszkadza. Jeśli chodzi o atrapę to możliwe, że była zmieniana, jakiś dzwon mógł się przytrafić. Jeszcze nie jechałem nim w nocy, ciekawi mnie jak "świeci". Żarówki H4 Osram Bilux (taki przyzwoity standard).
Ładny ten Golf ze zdjęcia.
Mój ma sporawo jakiś głupotek do poprawy. Najciekawsze jest to, że kupując te auto poprzedni właściciel przez ponad 4 lata nic nie robił z blachami, jeździł cały rok i mimo że jest sporawo jakiś parchów, rys - jednak ta rdza nie "rozmnaża się" - marzenie by taką blachę miał Galant EA2A ....
Użytkując to auto, to co zdążyło mi się spodobać to:
- ilość schowków, jest ich naprawdę sporo
- wymiana żarówek H4 - nawet po ciemku da radę wymienić bez większego problemu
A to co mnie drażni, irytuje:
- auto jest "nudne" w środku, wprawdzie jeszcze brzydsze w tamtych latach miały wnętrze Audi 80 (wyżej cyfrowo bywało nieco lepiej) to do aut z Japonii, wielka różnica
- małe, bodajże 10 cm głośniki, co spotkam Golfa to trzeszczą, podobnie tu (znaczy się tu nie, bo je wyłączyłem)
- słabe hamulce - nie czuje pewności że wyhamuje, brak ABS-u.
- hmm a reszta to wyjdzie w praniu, choć nie wymagam od auta cudów |
Ostatnio zmieniony przez arturj123 30-09-2012, 19:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-09-2012, 16:47
|
|
|
Miałem Golfa II 1.8 również 91' (5 drzwi) z czerwoną obwódką i 4 lampami z przodu + szyberdach reszta golas - rdzy to tam nie miałem nic, spód jak z fabryki - przyznam że miał lepsze blachy od mitsu... |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-09-2012, 19:06
|
|
|
Wpadło kilka zdjęć. Auto puki co jeździ i miewa się nieźle:) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-09-2012, 20:15
|
|
|
Piękne autko. TO podobno ostatni prawdziwy Golf |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-10-2012, 22:30
|
|
|
Co do blachy w 20-letnim aucie, to chyba kwestia tego, jak ktoś dbał o autko na przestrzeni tych lat...moje C52 nie miało grama rdzy, rocznik 91, a pamiętam Golfa II znajomej z tego samego rocznika - klapkę wlewu paliwa kleiliśmy klejem, bo wszystko tam wewnątrz było wyżarte, dziury na wylot... |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-11-2012, 22:40
|
|
|
Żeby nie było, że Golfy są tak świetne że się nie psują to lista ostatnich napraw:
- sprzęgło - kompletne Sachs - stare coraz mocniej ślizgało się.
- świece Denso W20TT - 4 sztuki
- kupno 4 sztuk felg 13, poprzednik (Ford) zostawił dobre opony na zimę.
- korek wlewu oleju Febi-Bilstein
- osłony przegubów zewnętrznych (poprzednie wytrzymały aż rok...) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2012, 17:30
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Żeby nie było, że Golfy są tak świetne że się nie psują to lista ostatnich napraw | No to teraz nam ładnie napisz ile kosztowały te części |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-11-2012, 20:25
|
|
|
Sprzęgło: ok.300 zł z wysyłką. Sachs (chyba najlepsze jakie jest dostępne na rynku)
Wymieniłem samemu, koszty: 4 piwa żywiec po 2.22,- dla mnie i dla kumpla, który pomógł mi zdemontować i zamontować skrzynię.
Świece Denso W20TT 44zł
4 felgi to nie wiem (jakieś używki za grosze)
osłony przegubów - jeden dostałem od poprzedniego właściciela, a drugi coś około 20 zł
korek wlewu oleju - ok.10 zł |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-01-2013, 17:23
|
|
|
Ostatnimi czasu wymieniony palec rozdzielacza i kopułka - Beru - oraz żarówki TUNGSRAM H4 MEGALIGHT ULTRA +90%. |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 02-01-2013, 16:07
|
|
|
Miałem takiego golfa z identycznym silnikiem, robił dla mnie jako wół roboczy Przyczepka drzewa/węgla/dachówki nie było problemu
Do -5stC odpalał na gazie, poniżej było trzeba przełączyć na benzynę Ale 90KM na gaźniku i jakieś +-850kg wagi robi swoje
Porównanie galanta do golfa trochę nie teges Nie ta klasa auta Można porównać golfa mk2 vs colt C5x Miałem i to, i to, pod względem wyposażenia wygrywa Japończyk, ale golf bardziej praktyczniejszy i wg mnie dużo lepszy blacharsko. Silnik też nie do zajeżdżenia, mojego dałem tacie, który teraz go też używa "roboczo", na liczniku jest już 450tyś km... Z czego ponad 250tyś na lpg... |
_________________
  |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-06-2013, 16:43
|
|
|
Ostatnimi czasy na VW spadła prawdziwa plaga awarii....
Nie licząc klocków do wymiany, padły z tyłu wymienione jakoś 3-4 lata temu amortyzatory (gazowe Cofap - unikać jak ognia), uszkodził się mechanizm zamykania szyby pasażera, przestał działać licznik (to akurat była drobnostka) oraz nie da się otworzyć klapy tylnej.
Amortyzatory wymienione na Bilstein BTE 6129 (olejowe), klapa z tyłu już działa prawidłowo (drobnostka), pozostał problem z elektrycznym mechanizmem otwierania szyby.
Okazało się, że to oryginalne mechanizmy z Golfa GTi, a do rzeźbienia jest linka, koło nawijające linkę... |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-08-2013, 11:53
|
|
|
Auto mimo, że nadal jeździ to znów wyskoczyło "coś"
Tym razem króciec(rozdzielacz) w układzie chłodzenia. Koszt naprawy .... 9 zł.
Niestety to nie wszystko, zaobserwowałem większy ubytek oleju.
Pomiar kompresji pokazał wyniki - 3 cylindry jak nówka, 1 słabszy - próba olejowa i jest okej, czyli może trochę spalać oleju.
Aby wykluczyć dalsze wycieki, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, a w planach sprawdzenie uszczelniaczy, wymiana korka spustu oleju i uszczelki miski olejowej. |
|
|
|
 |
|