Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [PRZEPUSTNICA] - Problem po czyszczeniu przepustni
Autor Wiadomość
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-06-2014, 10:51   

a czy resetowales ecu po czyszczeniu przepustnicy? bo ecu powinien sie zaadoptowac do czystej przepustnicy ja tak robilem i dzialalo bez problemu. tak jak plecho napisal, napisz jaki masz silnik.
_________________

 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 01-06-2014, 11:03   

Po wyczyszczeniu odłączyłem akumulator na noc i rano ustawiałem obroty.

A jak mam sprawdzić czy są jakieś nieszczelności?

Silnik mam 1.3 rok produkcji 2002
_________________
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2014, 17:38   

smolec, a uszczelkę dałeś nową czy wsadziłeś starą :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 01-06-2014, 19:00   

No tak się składa że dałem tą starą i tak właśnie teraz myślr że to może być to a czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby?
_________________
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-06-2014, 19:15   

smolec napisał/a:
czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby?

Po wymianie uszczelki ja bym ponownie odłączył aku i nauczył obrotów :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-06-2014, 19:43   

Jeśli będziesz wymieniał uszczelkę zrób fotki i napisz tutoriala jak się zabrać do demontażu przepustnicy :-)
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 01-06-2014, 19:48   

Ok dzięki we wtorek będę miał troche czasu to postaram się wymienić uszczelke i zobaczymy czy to to a fotki też porobie
_________________
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-06-2014, 22:01   

Nieszczelność można sprawdzić za pomocą Plaka lub Samostartu psikając w podejrzanych miejscach na włączonym silniku pracującym na biegu jałowym. Jak trafisz na nieszczelność, to to rozpylone paliwo zostanie zaciągnięte przez silnik i powinny odrobinę wzrosnąć obroty.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 01-01-2016, 15:12   [MSS 1.3] Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy

Bry Wszystkim,
Otóż mam problem z kosiarką 1.3. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie chcą zejść poniżej 1krpm. Przepustnicę wyczyściłem dość solidnie, bo była cała czarna w środku, trzpień krokówki zalepiony brudem, podobnie jak śrubka od regulacji wolnych i liść umieszczony na sprężynie wykonanej z bimetalu robiący za uchylenie na zimnym i dostarczenie większej ilości powietrza.
Całość złożyłem na starą uszczelkę, ale użyłem silikonu, tak więc raczej nie ma mowy o nieszczelnościach. Liść się uchyla i zamyka prawidłowo - czyli drobna szczelina zostaje między korpusem, a liściem. W sumie wcześniej było tak zaklejone, że prawie jej nie było.

Naukę kompa zrobiłem - aku na 12h odpięty, a potem odpalenie i czekamy aż się włączą wiatraki na chłodnicy. Nie pomogło, obroty cały czas 1krpm i niżej nie chcą zejść.
Prawidłowo powinny być 750-800rpm - ale mogę się mylić, bo Mitsubishi aż tak dobrze nie znam.

Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-01-2016, 17:11   

Zacznijmy od tego czy jak odpalasz zimny samochód to obroty wzrastają do okolic rzędy 2000RPM a potem stopniowo opadają wraz ze wzrostem temperatury silnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 01-01-2016, 17:20   

Odpalenie to standard - 2 krpm, a po dosłownie chwili 1,5-1,6 krpm i powoli sobie potem spadają wraz ze wzrastającą temperaturą silnika.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-01-2016, 19:18   

Raczej rozregulowałes przepustnice kręcąc śrubami regulacyjnymi. Pewnie w manualu jest instrukcja regulacji.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 01-01-2016, 20:24   

plecho1, TPSa nie ruszałem, jedyne co wykręciłem, to co napisałem. Krokówkę, wyjąłem, wyczyściłem i włożyłem. Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem. Śrubą od regulacji wolnych, raczej z definicji ustawia się wolne.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-01-2016, 20:35   

Janq napisał/a:
Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem
Jaki liść :?:

Uszczelka od krokowca byla cała :?:

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-01-2016, 21:00   

Przecież to normalne, że po czyszczeniu przepustnicy wolne obroty są wyższe. Miałem to samo w Galancie. To znaczy, że dobrze została wyczyszczona i obroty należy teraz wyregulować śrubką 07708S na schemacie powyżej. Wkręcając śrubkę obniżasz obroty, wykręcając podnosisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.