[MSS 1.6] [PRZEPUSTNICA] - Problem po czyszczeniu przepustni |
Autor |
Wiadomość |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-06-2014, 10:51
|
|
|
a czy resetowales ecu po czyszczeniu przepustnicy? bo ecu powinien sie zaadoptowac do czystej przepustnicy ja tak robilem i dzialalo bez problemu. tak jak plecho napisal, napisz jaki masz silnik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 01-06-2014, 11:03
|
|
|
Po wyczyszczeniu odłączyłem akumulator na noc i rano ustawiałem obroty.
A jak mam sprawdzić czy są jakieś nieszczelności?
Silnik mam 1.3 rok produkcji 2002 |
_________________  |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-06-2014, 17:38
|
|
|
smolec, a uszczelkę dałeś nową czy wsadziłeś starą . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 01-06-2014, 19:00
|
|
|
No tak się składa że dałem tą starą i tak właśnie teraz myślr że to może być to a czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby? |
_________________  |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-06-2014, 19:15
|
|
|
smolec napisał/a: | czy jak dam nową uszczelke to znowu ustawiać obroty czy już nie ma takiej potrzeby? |
Po wymianie uszczelki ja bym ponownie odłączył aku i nauczył obrotów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-06-2014, 19:43
|
|
|
Jeśli będziesz wymieniał uszczelkę zrób fotki i napisz tutoriala jak się zabrać do demontażu przepustnicy |
|
|
|
 |
smolec
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 01-06-2014, 19:48
|
|
|
Ok dzięki we wtorek będę miał troche czasu to postaram się wymienić uszczelke i zobaczymy czy to to a fotki też porobie |
_________________  |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-06-2014, 22:01
|
|
|
Nieszczelność można sprawdzić za pomocą Plaka lub Samostartu psikając w podejrzanych miejscach na włączonym silniku pracującym na biegu jałowym. Jak trafisz na nieszczelność, to to rozpylone paliwo zostanie zaciągnięte przez silnik i powinny odrobinę wzrosnąć obroty. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 01-01-2016, 15:12 [MSS 1.3] Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
|
|
|
Bry Wszystkim,
Otóż mam problem z kosiarką 1.3. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty nie chcą zejść poniżej 1krpm. Przepustnicę wyczyściłem dość solidnie, bo była cała czarna w środku, trzpień krokówki zalepiony brudem, podobnie jak śrubka od regulacji wolnych i liść umieszczony na sprężynie wykonanej z bimetalu robiący za uchylenie na zimnym i dostarczenie większej ilości powietrza.
Całość złożyłem na starą uszczelkę, ale użyłem silikonu, tak więc raczej nie ma mowy o nieszczelnościach. Liść się uchyla i zamyka prawidłowo - czyli drobna szczelina zostaje między korpusem, a liściem. W sumie wcześniej było tak zaklejone, że prawie jej nie było.
Naukę kompa zrobiłem - aku na 12h odpięty, a potem odpalenie i czekamy aż się włączą wiatraki na chłodnicy. Nie pomogło, obroty cały czas 1krpm i niżej nie chcą zejść.
Prawidłowo powinny być 750-800rpm - ale mogę się mylić, bo Mitsubishi aż tak dobrze nie znam.
Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-01-2016, 17:11
|
|
|
Zacznijmy od tego czy jak odpalasz zimny samochód to obroty wzrastają do okolic rzędy 2000RPM a potem stopniowo opadają wraz ze wzrostem temperatury silnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 01-01-2016, 17:20
|
|
|
Odpalenie to standard - 2 krpm, a po dosłownie chwili 1,5-1,6 krpm i powoli sobie potem spadają wraz ze wzrastającą temperaturą silnika. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-01-2016, 19:18
|
|
|
Raczej rozregulowałes przepustnice kręcąc śrubami regulacyjnymi. Pewnie w manualu jest instrukcja regulacji. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 01-01-2016, 20:24
|
|
|
plecho1, TPSa nie ruszałem, jedyne co wykręciłem, to co napisałem. Krokówkę, wyjąłem, wyczyściłem i włożyłem. Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem. Śrubą od regulacji wolnych, raczej z definicji ustawia się wolne. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-01-2016, 20:35
|
|
|
Janq napisał/a: | Liścia od "ssania" ustawiłem tak, jak był - ryskę sobie zrobiłem | Jaki liść
Uszczelka od krokowca byla cała
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-01-2016, 21:00
|
|
|
Przecież to normalne, że po czyszczeniu przepustnicy wolne obroty są wyższe. Miałem to samo w Galancie. To znaczy, że dobrze została wyczyszczona i obroty należy teraz wyregulować śrubką 07708S na schemacie powyżej. Wkręcając śrubkę obniżasz obroty, wykręcając podnosisz. |
|
|
|
 |
|