Silnik 2.0, jak wypada pod wzgledem dynamiki i osiagow ? |
Autor |
Wiadomość |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-11-2012, 08:52
|
|
|
Powiem tak: po przejażdżce kilkoma sztukami na sprzedaż zauważyłem że V6 w automacie zbiera się porównywalnie do manualnej rzędówki, w KJS-ach nim nie wystartujesz ale do codziennej eksploatacji wystarczy, co do spalania to mi 2.0 pali dużo czyli powyżej 13 litrów LPG na kapciach 225. Lecz mi jakoś wszystkie auta palą więcej od średnich internetowych (no może po za Astrą F bo ta paliła malutko i tez miała ponadnormatywne koła). Kwestia wyposażenia to chyba zależała od widzimisię kupującego, chociaż mi by się przydał jeszcze tempomat i webasto |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2012, 09:37
|
|
|
i9i napisał/a: | mi 2.0 pali dużo czyli powyżej 13 litrów LPG na kapciach 225 | Mi też, ale mój jest w automacie. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-11-2012, 09:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | Mi też, ale mój jest w automacie. |
Ta instalacja LPG w Maździe z automatem też dawała takie same wyniki. Jakoś nie mam czasu odwiedzić gaziarzy co by w tym Stagu zamieszali :/ |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-11-2012, 10:33
|
|
|
Naprawde dziekuje za Wasze opinie. Rozpoczynajac ten temat bylem prawie pewny, ze zaczniecie odsylac mnie do starszych tematow, albo zmusicie do korzystania z opcji 'szukaj'. A tu prosze, kazdy ma cos ciekawego do powiedzenia
Dodam, ze studentem jestem zaocznym a pracuje w hydraulice, wiec z czasem licze na wieksze przyplywy gotowki. Dodam, ze nie wiedzialem, ze za 10 tyskow ciezko bedzie mi wyrwac w miare zadbana sztuke, ale dziekuje, ze mnie uswiadomiliscie. Po prostu na allegro pelno jest takich i wizulanie spelniaja moje oczekiwania. Wiece taka cene uznalem za srednia. Chyba faktycznie zdecyduja sie na vke ( Cezar napisał/a: | Mikebambo napisał/a: | Czy taka moc jest w stanie zwiekszyc poziom adrenaliny ? |
Tak, jak zabraknie jej przy wyprzedzaniu - skok adrenaliny zagwarantowany
Szukaj V6 i gotuj worek $ na ewentualne naprawy | , ale o tym powiadomie na pewno jak juz przygotuje odpowiednia sume pieniazkow
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2012, 11:20
|
|
|
Szczerze powiedziwwszy to czy V6 czy R4 to szczególnie nie trzeba się prosić aby wskazówka przekręciła się o 180° dynamika napewno na plus V6, a co do kwestii utrzymania, podstawa OC droższe - zwłaszcza dla młodego kierowcy (coraz więcej ubezpieczalni ma haczyki na forme współwłasciciela)
Droższy koszt LPG do V6 - jezeli ktoś się nosi z tym zamiarem
Kwestia rozrządu + wymiana to raczej oscylacja na podobnym poziomie
Kwestia eksploatacyjne V6
świece 270zł (90000km)
kable 190zł (przebieg zalezny od gryzonia pod maską)
kopułka palec 220 - 320zł w zalezności od liftu
kasatory luzu ~720zł
Kwestie eksploatacyjne R4
świece 180zł (90000km)
kable 100zł
fajkocewki 240zł
kasatory luzu ~480zł
Różnice w kosztach wymiany sa juz znaczne jeżeli chodzi o sam układ zapłonowy
Przy założeniu najgorszego - strzał rozrządu, V6 do remontu to kwota spokojnie przekracza kilka używanych silników po 800zł (które nawet jak kupisz to nie masz pewności w jakim są stanie, etc) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-11-2012, 16:43
|
|
|
inq napisał/a: | Ogólnie to V-ki są lepiej wyposażone i takie tam |
Masz podgrzewane fotele i lusterka oraz spryski lamp?bo ja mam w zwykłym przedlifcie z 97..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2012, 16:43
|
|
|
KaWu napisał/a: | A niby co masz na myśli Wg mnie wyposazenie nie zalezy od wersji silnika ... Ale moze masz cos innego na mysli |
Hugo napisał/a: | A to ciekawostka. Nie zauważyłem. |
Kamil_Ziomek napisał/a: | W porównaniu do 4 cylindrów-ki są doposażone w w dwa cylindry, wtryski i jeden wałek oraz parę innych gratów
A chodziło pewnie o to że jak ktoś brał 2,5 to w full opcji a 2,0 zazwyczaj nie. |
Miałem styczność z pięcioma Galantami i tylko te z V-ką pod maską miały skórę, duży szklany dach, kontrolę trakcji. Zgadza się, że w rzędówkach też można to znaleźć, ale to rzadkość. Być może to jest tylko moje spostrzeżenie i za mało jeszcze wiem o Galantach. Ogólnie to tak jak napisał Kamil_Ziomek, jak ktoś brał dobre wyposażenie to i V-kę, albo jak V-kę to i lepszy wypas.
EDIT:
Ale się czepiliście
m6riano napisał/a: | Masz podgrzewane fotele i lusterka oraz spryski lamp?bo ja mam w zwykłym przedlifcie z 97..;-) |
Sprysków lamp jeszcze nie mam, ale resztę tak. Tak jak pisałem nie jest to regułą, widziałem chociażby Paska B5 z 1.6 i skórą, navi itd. Najważniejsze jest ostatnie zdanie z przed Twojego cytatu. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
maniekk1
Forumowicz
Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: ze Swiętego Miasta :)
|
Wysłany: 03-11-2012, 17:23 16v czy v6 - o to jest pytanie.
|
|
|
Witam.
to ja tez dorzuce swoje 2 grosze,nie jestem juz studentem od dawien dawna,mialem 2 glsy przed zakupem v-ki.zastanawialem sie ok 5 lat nad tym czy utrzymanie v-ki nie bedzie zbyt wielkim obciazeniem.mam 30 lat,pracuje i zyje za granica mam zone i dziecko i jezdze v6 od 2 miesiecy wiec narazie wiele nie moge powiedziec oprocz tego,ze dzwiek,elastycznosc i moc silnika powoduje wielki banan na twarzy - nie zaluje ze przez te 5 lat jezdzilem glsami bo dawaly rade pod wzgledem awaryjnosci bylo super,moc - kwestia przyzwyczajenia.jeden gls byl kombiakiem,ktorego zagazowalem(brc) i pod pelnym obciazeniem brakowalo mocy,aole ogolnie fajnie lataly.co do v6 pewnie z czasem kazdy sie w koncu przyzwyczaji do tej mocy i moze kiedys brakowac kucykow(zalezy od aspiracji i powodu zakupu takiego auta).jesli chodzi o mnie to spalanie prawie takie samo jak glsy ale specyfika v-ki hmmm....poezja,to sie poprostu kocha,nie chodzi tu tylko o sama moc,sluchajac kiedy wkreca sie powyzej 3 tysi daje poczucie swojemu panu ,ze masz do czynienia ze szlachetna bestia .pozdrawiam co |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 04-11-2012, 00:37
|
|
|
Cytat: | zauważyłem że V6 w automacie zbiera się porównywalnie do manualnej rzędówki |
ja bym dodał że V6 w manualu zbiera się porównywalnie do automatu vr4
Cytat: | co do spalania to mi 2.0 pali dużo czyli powyżej 13 litrów LPG na kapciach 225 |
szkoda kolego że nie wsadziłeś 245 albo i wiekszych a tak szczerze to 2.0 spalanie na normalnych kapciach 195/60/15 to około 11litrów 80/20 trasa/miasto |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
Ostatnio zmieniony przez danino88 05-11-2012, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-11-2012, 07:42
|
|
|
danino88 napisał/a: | ja bym dodał że V6 w manualu zbiera się porównywalnie do automatu vr4 |
A to są dostępne VR-ki w zwykłym AT?
danino88 napisał/a: | a tak szczerze to 2.0 spalanie na normalnych kapciach 195/60/15 to około 11litrów 80/20 trasa/miasto | u mnie te proporcje wyglądają odwrotnie więc nie ma się czym stresować.
m6riano napisał/a: | Masz podgrzewane fotele i lusterka oraz spryski lamp?bo ja mam w zwykłym przedlifcie z 97..;-) |
Ja sprysków nie mam :/ ale bieda, grzana skóra a lampy trzeba ręcznie myć, gdzie tu logika? Marian gdzie parkujesz?
A tak wracając do sedna, pooglądaj na żywo kilka sztuk, przewieź się i porównaj co gra, a co nie. Szukając Galanta wszystkie V-ki, które obejrzałem były w opłakanym stanie, ale nie mówię, że wszystkie takie są. A co do spalania, to pytając o zwiększanie poziomu adrenaliny raczej jest ono na dalszym planie. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
Ostatnio zmieniony przez i9i 05-11-2012, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-11-2012, 10:29
|
|
|
t i9i napisał/a: | zwykłym AT? | chyba M/T.
A wracając do tematu, to uważam, że jestem żywym przykładem na dość przyzwoite koszty eksploatacji galanta.
Więc uważam, że Wasze wyliczenia kosztowe eksploatacji tego auta są grubo przesadzone. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-11-2012, 11:38
|
|
|
polaff napisał/a: | chyba M/T |
V6 miały 5-biegowe Tiptronici i 4-biegowe Automaty, te drugie wystawiane do sprzedaży, które ja oglądałem lata świetności miały dawno za sobą i ich eksploatacja pozostawiała wiele do życzenia, więc ta różnica 30KM się w nich zatarła. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Funny_igor
Mitsumaniak

Auto: Galant '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: Uniejów
|
Wysłany: 04-11-2012, 12:20
|
|
|
Swego czasu przymierzałem się do 2,5 ale robiąc ok. 35tyś rocznie wygrało 2.0. Mam instalację KME i spalanie na kołach 195/60/15 - 9,5-10l gazu/100km. a na kołach 225/45/17 i klimie max 12l. |
_________________ Szczyt pijaństwa:Upić ślimaka tak, by nie trafił do domu
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 05-11-2012, 13:12
|
|
|
Cytat: | V6 miały 5-biegowe Tiptronici i 4-biegowe Automaty, |
głupoty automaty w Vkach byly tylko 4 biegowe, tylko Vka z napędem na 4 miała skrzynie automatyczna 5 biegowa |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|