[Cari 1.8 GDI] Dziwna sprawa z CHECK ENGINE. |
Autor |
Wiadomość |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 01-05-2013, 20:23
|
|
|
Wczoraj ustawiłem z tatą TPS, błędu nie ma i obroty nie falują. O dziwo udało się za pierwszym podejściem, ale bez zdejmowania przepustnicy i nauki obrotów się nie obeszło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dorian_1978
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Mitsubishi Pinin 1.8 GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-10-2013, 22:02 pinin 18.gdi
|
|
|
witam
prosze kolegów o pomoc
może ktos ma jakiś pomysł
(dodam przepustnica wyczyszczona ,adaptacja zrobiona)
auto po mieście jeździ normalnie , ale gdy sie wybiorę w trasę po jakimś czasie zapala się check i auto traci moc (przechodzi w tryb awaryjny obroty max 2500-3000 i jedzie max 60km/h)
jak zgaszę auto ,poczekam minute ,zapale ponownie check gaśnie i auto jedzie znowu normalnie -(błąd pojawia się niespodziewanie i nigdy nie wiadomo kiedy)-kiedyś zapali się podczas wyprzedzania i będzie to moje ostatnie wyprzedzanie w życiu.
byłem na diagnostyce i Carman pokazał błąd 91-ETV controll
w wartościach rzeczywistych ciśnienie paliwa 48 bar ale czasami spada do 37 (a chyba nie powinno)
może ktoś coś doradzi mądrego? (wymiana pompy?)czy inny pomysł?
ps
Mitsubishi PININ 1.8 GDI rok 2000 |
Ostatnio zmieniony przez Dorian_1978 17-10-2013, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2013, 08:23
|
|
|
Dorian_1978 napisał/a: | byłem na diagnostyce i Carman pokazał błąd 91-ETV | Ten błąd jest związany ze sterowaniem przepustnicy, najprawdopodobniej czas na regeneracje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Dorian_1978
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Mitsubishi Pinin 1.8 GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 17-10-2013, 21:19
|
|
|
a na czym polega regeneracja ?i gdzie sie znajduje ten sterownik przepustnicy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-10-2013, 08:22
|
|
|
Przepustnica jest elektroniczna, zazwyczaj wysiada sterowanie wewnątrz niej, pogadaj z tym użytkownikiem http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 zna ten temat na wylot |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-10-2013, 09:31
|
|
|
Dorian_1978 napisał/a: | byłem na diagnostyce i Carman pokazał błąd 91-ETV controll
|
Czyli przepustnica do naprawy - albo siłownik, albo czujnik położenia niedomaga - bez mechanicznej weryfikacji nie ma możliwości ocenić.
Dorian_1978 napisał/a: | w wartościach rzeczywistych ciśnienie paliwa 48 bar ale czasami spada do 37 (a chyba nie powinno) |
to też niepokojący objaw - jeżeli nie występuje razem z ubytkami mocy i przechodzeniem w tryb awaryjny - prawdopodobnie do wypolerowania i oczyszczenia regulator ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
Jak z pierwszym tematem można powalczyć korespondencyjnie, tak drugi niestety wymaga pochylenia się nad maską samochodu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Dorian_1978
Nowy Forumowicz Grzegorz
Auto: Mitsubishi Pinin 1.8 GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 04-12-2013, 19:40
|
|
|
samochód naprawiony
został wymieniony czujnik położenia przepustnicy
koszt nowego to 760zł brutto w Mitsustyle (oczywiście oryginalny Mitsubishi)
ps
jak by ktoś kiedyś chciał korzystać z pomocy Pana ze Skoczowa to odradzam
(szuka tylko frajerów ktÓrch naciąga na kasę )
i do tego NIE WYSTAWIA PARAGONÓW ANI FAKTUR |
|
|
|
 |
|