[3.2 DID] "skakanie" wskaźnika temperatury |
Autor |
Wiadomość |
pitak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3.2 did short 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: xxx
|
Wysłany: 31-12-2013, 08:04
|
|
|
użyłem szkła i aparatu z dobrym obiektywem
r12 też miał zimny lut ale chyba to nie to - poszukam dalej - jak znajdę to opiszę, chyba że ktoś już wcześniej miał ten problem i go rozwiązał |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 31-12-2013, 11:00
|
|
|
Jak zachowuje się prędkościomierz?
Gdyby R12 miał zimny lut, to coś zapewne nie działałoby jak trzeba.
Trzeba zacząć od tego co przekazuje dane do prędkościomierza.
Impulsator, czujnik prędkości koła? Ja nie wiem szczerze mówiąc.
Gdybyśmy mieli schemat zegarów, to jakoś by się doszło.
edit
jest czujnik prędkości montowany w skrzynię biegów
jak masz możliwość to podmień |
Ostatnio zmieniony przez slawoszxx 31-12-2013, 11:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-12-2013, 11:09
|
|
|
slawoszxx napisał/a: | Trzeba zacząć od tego co przekazuje dane do prędkościomierza. |
Prawdopodobnie czujnik prędkości, który jest w skrzyni biegów.
Jakby był uszkodzony to powinien zapalić się jednak CE.
Może coś jest ze stykami: zegary a instalacja auta. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 02-01-2014, 12:15
|
|
|
spróbowałem z poprawieniem lutu na tym rezystorze R10, ale efekt u mnie był całkowice odmienny niz sie spodziewałem, nie dosc ze teraz wskaźnik temp całkowicie poszedł w gore i opada dopiero gdy wyjme kluczyk ze stacyjki, w dodatku wskaźnik paliwa nic a nic nie reaguje leży w najniższej pozycji
[ Dodano: 02-01-2014, 12:59 ]
jeszcze raz dla swietego spokoju poprawilem te luty, próba i wskaźnik paliwa przez chwile pokazywal wlasciwa ilosc paliwa a później znów w dół kilka razy wyjałem kluczyk ale sie juz nie podnosi, a wskaźnik temp "pływa" od polowy w gore no to naprawilem
[ Dodano: 02-01-2014, 15:50 ]
kolejne dwie proby i poprawnie działa wskaźnik temp albo wskaźnik paliwa ale razem poprawnie juz nie dzialają
chyba to oleje znalazłem na allegro zegary, zadzwonilem zapytałem, procz roznicy w przebiegu km wszystko identyczne za 250zl, jutro jadę, sprawdzę i jak będzie dobrze, kupione..
a z tymi zegarami bede walczył w wolnej chwili, moze calkowicie wylutowac ten rezystor oczyscic plytke i przylutować, lub kupić nowy i przylutowac.. |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 02-01-2014, 17:34
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | spróbowałem z poprawieniem lutu na tym rezystorze R10, ale efekt u mnie był całkowice odmienny niz sie spodziewałem, nie dosc ze teraz wskaźnik temp całkowicie poszedł w gore i opada dopiero gdy wyjme kluczyk ze stacyjki, w dodatku wskaźnik paliwa nic a nic nie reaguje leży w najniższej pozycji
[ Dodano: 02-01-2014, 12:59 ]
jeszcze raz dla swietego spokoju poprawilem te luty, próba i wskaźnik paliwa przez chwile pokazywal wlasciwa ilosc paliwa a później znów w dół kilka razy wyjałem kluczyk ale sie juz nie podnosi, a wskaźnik temp "pływa" od polowy w gore no to naprawilem
[ Dodano: 02-01-2014, 15:50 ]
kolejne dwie proby i poprawnie działa wskaźnik temp albo wskaźnik paliwa ale razem poprawnie juz nie dzialają
chyba to oleje znalazłem na allegro zegary, zadzwonilem zapytałem, procz roznicy w przebiegu km wszystko identyczne za 250zl, jutro jadę, sprawdzę i jak będzie dobrze, kupione..
a z tymi zegarami bede walczył w wolnej chwili, moze calkowicie wylutowac ten rezystor oczyscic plytke i przylutować, lub kupić nowy i przylutowac.. |
tak, jak napisałem, jak nie umiemy posługiwać się lutownicą, to nie ruszamy!
z tego co piszesz, to nadal jest źle polutowane..., a problem na 100% tkwi w tym miejscu
aby "podnieść" rezystor smd z płytki, to trochę wprawy trzeba mieć i najważniejsze,
jak robisz to lutownicą transformatorową, to uważaj, żeby nie przegrzać, bo odskoczą
punkty lutownicze, tzw. pady, jak już nie odskoczyły... |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 02-01-2014, 18:29
|
|
|
lutownica nie czarna magia i moze nie lutuje na co dzień skomplikowanej elektroniki itp ale wiem wystarczająco duzo na ten temat, oraz mam wystarczająco duzo wprawy z lutownicą, zeby powtórzyć czynność ktora została wcześniej dobrze opisana,
polać topnikiem, przyłożyć lutownice do lutu, podgrzać dosłownie sekundę i po sprawie. dobrze myśle? |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 02-01-2014, 18:42
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | lutownica nie czarna magia i moze nie lutuje na co dzień skomplikowanej elektroniki itp ale wiem wystarczająco duzo na ten temat, oraz mam wystarczająco duzo wprawy z lutownicą, zeby powtórzyć czynność ktora została wcześniej dobrze opisana,
polać topnikiem, przyłożyć lutownice do lutu, podgrzać dosłownie sekundę i po sprawie. dobrze myśle? |
gdyby było dobrze, to by działało
Więcej nie jestem w stanie pomóc na odległość, jak wskazać prawdopodobną przyczynę i co zrobić aby ją naprawić,
jak czujesz się na siłach to podnieś ten rezystor sprawdź punkty lutownicze na płytce i postaw (czyt. przylutuj) na nowo. |
|
|
|
 |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 04-01-2014, 16:37 Naprawa wskaźnika temperatury
|
|
|
Witam. Zrobiłem tak jak w opisie demontażu pamięci licznika ,zaniosłem płytkę do elektronika ten przedmuchał specjalną lutownicą całą płytkę gorącym powietrzem z topikiem z naciskiem na opornik R10 . Zmontowałem licznik i wszysko działa git.
Dziękuje za rady a przy okazji polecam rosyjską strone PAJERO CLUB znajdziecie tam dużo informacji i zdjęć na temat PAJERO. Stronę należy przetłumaczyć najlepiej w przeglądarce gogle chrome. www.pajeroclub.ru |
_________________
 |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 04-01-2014, 17:07 Re: Naprawa wskaźnika temperatury
|
|
|
michalpajur napisał/a: | Witam. Zrobiłem tak jak w opisie demontażu pamięci licznika ,zaniosłem płytkę do elektronika ten przedmuchał specjalną lutownicą całą płytkę gorącym powietrzem z topikiem z naciskiem na opornik R10 . Zmontowałem licznik i wszysko działa git.
Dziękuje za rady a przy okazji polecam rosyjską strone PAJERO CLUB znajdziecie tam dużo informacji i zdjęć na temat PAJERO. Stronę należy przetłumaczyć najlepiej w przeglądarce gogle chrome. www.pajeroclub.ru |
fajnie, że działa |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 05-01-2014, 10:07
|
|
|
do odważnych świat należy wiec spróbowałem ponownie
odlutowałem rezystor R10, wyczyściłem, przylutowałem na nowo, działa, nic trudnego
dzięki za wskazanie winowajcy |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
pitak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3.2 did short 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: xxx
|
Wysłany: 07-01-2014, 22:24
|
|
|
rozwiązałem też problem skaczącego prędkościomierza - też zimny lut !!!! |
|
|
|
 |
slawoszxx
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-01-2014, 17:31
|
|
|
pitak napisał/a: | rozwiązałem też problem skaczącego prędkościomierza - też zimny lut !!!! |
wiesz, w którym miejscu była przyczyna, czy poprawiałeś wszystko po kolei?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
pitak
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3.2 did short 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: xxx
|
Wysłany: 10-01-2014, 22:51
|
|
|
poprawiłem wszystkie co znalazłem, nie chciało mi się robić pojedynczo i sprawdzać, zwłaszcza że nie byłem pewny czy to zimny lut |
|
|
|
 |
Mietek.K
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2014, 21:34
|
|
|
U mnie była podobna sytuacja ze wskaźnikiem paliwa . Sprawdzenie i przelutowanie płytki pomogło i wszystko działa bez zarzutu .
Dzięki Koledzy był to bardzo dobry pomysł i porada . |
|
|
|
 |
pawlik232
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero iii 3.2 5d lag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2018 Posty: 4 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 10-02-2018, 10:34
|
|
|
Witam mam ten sam problem ale również z wskaźnikiem od poziomu paliwa czy to powinno pomóc? |
|
|
|
 |
|