[Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2013, 20:38
|
|
|
A w czym przeszkadza oczyszczenie silnika przez olej? W GDI przy wymianie stosowałem nawet płukankę i nic złego się nie działo. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 17-11-2013, 22:59
|
|
|
Jeżeli Wasze silniki mają po milion km to pewnie bym się bał wlać syntetyk. Uszkodzenia silnika po przejściu z semi (a prawdę mówiąc semi to w większości mineralny) to dla niektórych jak wiara w Boga. Niby jest ale nikt go nie widział |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
pieszczoch
Forumowicz
Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Osjaków
|
Wysłany: 18-11-2013, 00:10
|
|
|
ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2013, 01:05
|
|
|
Nie musisz nic płukać ale jeśli chcesz, to taki preparat kupisz na każdej stacji paliw np. firmy STP. Zalewasz to tuż przed wymianą oleju do starego oleju na rozgrzanym silniku i postępujesz zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Zwykle auto trzeba odpalić i zostawić na biegu jałowym na 10 - 15min po czym wymieniasz olej i filtr oleju.
Mineralnego oleju bał bym się użyć chociaż by z powodu jego gęstości w zimie przy tęgim mrozie, zresztą najpopularniejsze półsyntetyki wcale nie są lepsze. Kiedyś w starej Astrze 1.6 z 1992r. miałem wlany półsyntetyk Castrol 10W40, przy około 20 - 25 stopniowym mrozie przy pierwszym odpaleniu kontrolka silnika świeciła się z pół minuty albo i dłużej bo czekanie na jej zgaśnięcie trwało chyba wieczność |
|
|
|
 |
Macenty
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 37 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-11-2013, 22:06 Zmiana Oleju GDI
|
|
|
radek8622 napisał/a: | ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju. |
Mój Space star GDI miał ok 175 tys.km jak przeszedłem z pólsyntetyku Shell AH 10w-30(dydykowany do GDI ale już nie dodostania) na Valvoline Synpower XLIII 5w-30. Oleju bierze może z 0,5 l więcej na 12 tys. ale silnik pracuje lepiej. Nic nie klekocze nawet zimą, zaś na półsynetetyku popychacze stukały po odpaleniu teraz nic. Silnik pracuje płynnie i ciszej niż kiedyś. Też mam 210tys i zostaje przy syntetyku. Ale przejście zależy czy masz silnik w dobrym stanie. Też myślałem o Valvoline Maxlife ale mitsumaniacy skarżyli się na głośniejszą pracę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 19-11-2013, 11:12
|
|
|
pieszczoch napisał/a: | ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje? |
Temat jest o GDI... |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 22-11-2013, 18:10
|
|
|
Dzisiaj zmieniłem z Mobil 10w40 na Ligui Moly 10w40 mos2 gdyż mój mechanik stanowczo odradził mi Motula x-cess 5w40. Hydropopychacz który był głośny wydaje mi się teraz jeszcze głośniejszy niż przed wymianą . Jeśli jednak coś się zmieni na plus to dam znać. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 22-11-2013, 20:26
|
|
|
mechanik mądrzejszy od producenta...
a jaki byl powod odradzania? |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 23-11-2013, 15:31
|
|
|
Po pierwsze przebieg czyli niemal 200 tysięcy(a kto wie ile ma prawdziwego przebiegu), po drugie ubywanie ok. 1L na 10 tysięcy km(stwierdził, że będzie brał więcej), po trzecie nie przechodzi się z półsyntetyka na syntetyk... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-11-2013, 22:33
|
|
|
Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!! |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 25-11-2013, 10:26
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!! |
Popieram w 100%. Nie kierujcie się stereotypami, nie mają one żadnego pokrycia z rzeczywistością. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lookash19
Nowy Forumowicz
Auto: CARINA :-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 12 Skąd: Przaś
|
Wysłany: 25-11-2013, 12:52
|
|
|
silniki GDi z tym klepaniem to już tak do siebie mają niestety. ja u siebie zalewałem Castrola Magnatega, później zmieniłem na Valvoline i moim zdaniem to była dobra zmiana:) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2013, 16:50
|
|
|
One tak nie maja jeśli od początku był lany dobry olej. Jak ktoś to zaniedbał i wlewał jakiś badziew to albo popychacze są zanieczyszczone albo zużyte i dlatego klepią zawory. |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 25-11-2013, 18:11
|
|
|
Niestety posłuchałem się mechanika i teraz żałuję Niech to będzie nauczka dla innych. Przy następnej wymianie będzie już dobrze
A co do tych popychaczy to ciekawe jest to, że po magicznych 4 minutach silniczek zaczyna pracować idealnie i nie słychać żadnego popychacza tylko piękne cykanie silniczka. Czy ktoś miał albo ma podobnie? |
|
|
|
 |
|