Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2013, 20:38   

A w czym przeszkadza oczyszczenie silnika przez olej? W GDI przy wymianie stosowałem nawet płukankę i nic złego się nie działo.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 17-11-2013, 22:59   

Jeżeli Wasze silniki mają po milion km to pewnie bym się bał wlać syntetyk. Uszkodzenia silnika po przejściu z semi (a prawdę mówiąc semi to w większości mineralny) to dla niektórych jak wiara w Boga. Niby jest ale nikt go nie widział 8)
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 18-11-2013, 00:10   

ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-11-2013, 00:34   

Zmień mechanika.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-11-2013, 01:05   

Nie musisz nic płukać ale jeśli chcesz, to taki preparat kupisz na każdej stacji paliw np. firmy STP. Zalewasz to tuż przed wymianą oleju do starego oleju na rozgrzanym silniku i postępujesz zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Zwykle auto trzeba odpalić i zostawić na biegu jałowym na 10 - 15min po czym wymieniasz olej i filtr oleju.
Mineralnego oleju bał bym się użyć chociaż by z powodu jego gęstości w zimie przy tęgim mrozie, zresztą najpopularniejsze półsyntetyki wcale nie są lepsze. Kiedyś w starej Astrze 1.6 z 1992r. miałem wlany półsyntetyk Castrol 10W40, przy około 20 - 25 stopniowym mrozie przy pierwszym odpaleniu kontrolka silnika świeciła się z pół minuty albo i dłużej bo czekanie na jej zgaśnięcie trwało chyba wieczność :)
 
 
Macenty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: PL
Wysłany: 18-11-2013, 22:06   Zmiana Oleju GDI

radek8622 napisał/a:
ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju.


Mój Space star GDI miał ok 175 tys.km jak przeszedłem z pólsyntetyku Shell AH 10w-30(dydykowany do GDI ale już nie dodostania) na Valvoline Synpower XLIII 5w-30. Oleju bierze może z 0,5 l więcej na 12 tys. ale silnik pracuje lepiej. Nic nie klekocze nawet zimą, zaś na półsynetetyku popychacze stukały po odpaleniu teraz nic. Silnik pracuje płynnie i ciszej niż kiedyś. Też mam 210tys i zostaje przy syntetyku. Ale przejście zależy czy masz silnik w dobrym stanie. Też myślałem o Valvoline Maxlife ale mitsumaniacy skarżyli się na głośniejszą pracę.
Pozdrawiam
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 19-11-2013, 11:12   

pieszczoch napisał/a:
ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje?


Temat jest o GDI... :axe:
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 22-11-2013, 18:10   

Dzisiaj zmieniłem z Mobil 10w40 na Ligui Moly 10w40 mos2 gdyż mój mechanik stanowczo odradził mi Motula x-cess 5w40. Hydropopychacz który był głośny wydaje mi się teraz jeszcze głośniejszy niż przed wymianą :( . Jeśli jednak coś się zmieni na plus to dam znać.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 22-11-2013, 20:26   

mechanik mądrzejszy od producenta...
a jaki byl powod odradzania?
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 23-11-2013, 15:31   

Po pierwsze przebieg czyli niemal 200 tysięcy(a kto wie ile ma prawdziwego przebiegu), po drugie ubywanie ok. 1L na 10 tysięcy km(stwierdził, że będzie brał więcej), po trzecie nie przechodzi się z półsyntetyka na syntetyk...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2013, 22:33   

Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!!
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 25-11-2013, 10:26   

plecho1 napisał/a:
Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!!

Popieram w 100%. Nie kierujcie się stereotypami, nie mają one żadnego pokrycia z rzeczywistością.
_________________

 
 
 
Lookash19 
Nowy Forumowicz

Auto: CARINA :-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 12
Skąd: Przaś
Wysłany: 25-11-2013, 12:52   

silniki GDi z tym klepaniem to już tak do siebie mają niestety. ja u siebie zalewałem Castrola Magnatega, później zmieniłem na Valvoline i moim zdaniem to była dobra zmiana:)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-11-2013, 16:50   

One tak nie maja jeśli od początku był lany dobry olej. Jak ktoś to zaniedbał i wlewał jakiś badziew to albo popychacze są zanieczyszczone albo zużyte i dlatego klepią zawory.
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 25-11-2013, 18:11   

Niestety posłuchałem się mechanika i teraz żałuję :( Niech to będzie nauczka dla innych. Przy następnej wymianie będzie już dobrze :D
A co do tych popychaczy to ciekawe jest to, że po magicznych 4 minutach silniczek zaczyna pracować idealnie i nie słychać żadnego popychacza tylko piękne cykanie silniczka. Czy ktoś miał albo ma podobnie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.