Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie
Autor Wiadomość
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24-04-2014, 20:30   Wysokość tylnych sprężyn

Mam w Lancerku kombi LPG z butlą w kole. Tył zauważalnie stoi niżej niż przód, w Audi miałem to samo. Czy koledzy posiadający LPG mają tak samo w swoich?
 
 
KissLock 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2014, 11:56   

Youtro napisał/a:
U mnie wygląda to tak (zero pasażerów, w bagażniku jedynie kosmetyki i sub)



To samo jest u mnie - ten typ chyba tak ma ;)
A co do zawieszeń/sprężyn z EVO to grubsza przeróbka, która chyba nie ma sensu ;)
Trzeba by bawić się w przekładanie całej lagi (amor ze sprężyną) i pasować to na wahaczu.
Ja odpuściłem, cieszę się z serii ;)
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-06-2014, 10:20   

wie ktoś może jaki jest odstęp między zwojami tylnej sprężyny po podniesieniu samochodu? Chyba zaryzykuję i założe te gumy bo tył siedzi z butli a jak zapnę na hak małą ptrzyczepkę to już wcale siądzie.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2014, 12:00   

Youtro napisał/a:
cefaloid napisał/a:
Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...

ciekawe :roll:

Może nie czepiajmy się sie tylko po to aby się czepiać :rolleyes:
Co prawda może nie jest to super precyzyjnie napisane ale chyba każdy zrozumiał, że chodziło nie o to że Evo jest tylnonapędowe tylko o to, że tylna oś jest również napędzana.
A co za tym idzie zawieszenie tylne jest kompletnie inne i łudzenie się sprężynami od Evo bezcelowe.

A wracając do tematu - no ja koledzy myslałem, że macie tył "siadnięty" conajmniej jak w starym Polonezie doładowanym workami cementu a nie jakieś milimetry jak na przytoczonym zdjęciu. Moim zdaniem trzeba się dobrze przypatrzeć by coś zauważyć. Ja na szczęscie (dla siebie) mam inne nastawienie do 8-10 letniego auta niż udawanie że jest nowe i najlepsze na świecie. Stąd zapewnie też mi tyle co na zdjęciu osiadło, ale mam to w poważaniu. Wolę pilnować np zabezpieczenia antykorozyjnego.

Ale szanuję to że Wam przeszkadza, stąd myślę że ciekawym pomysłem byłoby znalezienie firmy która robi sprężyny samochodowe na zamówienie i zapytanie tam.
Np http://www.pospring.pl - oni robią z powodzeniem sprężyny do zawieszeń a ceny wcale nie są kosmiczne.
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-06-2014, 13:06   

Spróbuję z gumami i nie omieszkam maila do tej firmy napisać.
U mnie wygląda z butlą w kole to tak


[ Dodano: 17-06-2014, 13:15 ]
mail poszedł z opisaniem problemu, zapytaniem, zdjęciem oraz wymiarem ori sprężyn. Jak dostanę odpowiedź napiszę zaraz.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-06-2014, 08:29   

W katowicach masz Fedach i Fedratech oraz kilka innych
http://panoramafirm.pl/sp...5skie,,katowice
Jest w czym wybierać, najlepiej dzwonić i pytac, z tego co się orientuje to przeciętnie koło 120zł za spręzyne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18-06-2014, 12:04   

dzisiaj dostałem odpowiedź
moje zapytanie
"Witam, kilka o ile nie kilkadziesiąd osób ma taki sam problem. Otórz w Lancerze modelu CS0 z czasem "siadają" tylne sprężyny, dodatkowo większość ludzi ma butlę na LPG w miejscu koła co dodatkowo dociąża tył. Chciał bym uzyskać od Was odpowiedź czy można wykonać sprężyny pod zamówienie, jaki był by koszt gdyż grupa ludzi była by na pewno zainteresowana. Wymiary sprężyny to
ciężar 2,2kg
grubość 11mm
długość 399mm
średnica zew. 102mm
W załaczniku posyłam zdjęcie samochodu jak wygląda to u mnie i u większości użytkowników. Czekam na odop. drogą mailową.
Pozdrawiam"

odp
"Posiadamy dane w katalogu tylko do modelu z 2009 roku. W związku z tym możemy wykonać wzmocnione sprężyny do Pańskiego auta tylko na podstawie dostarczonego nam wzoru.
Drutu 11 mm nie mamy, proponujemy wykonanie z drutu 12 mm co jest wskazane ze względu na dodatkowe obciążenie jakim jest butla gazowa.
Koszt wykonania 1 szt. wyniesie prawdopodobnie około 150 zł netto + 23 % Vat."

zapytanie

"czy przy zamówieniu kilkunastu kompletów istnieje mozliwość negocjacji ceny?"

odp

"Myślę, że tak ale najpierw proponujemy przetestowanie jednego kompletu."
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 18-06-2014, 13:09   

A nie boicie się Panowie i Panie ryzyka, że zastosowanie innych sprężyn, z grubszego drutu - odbije się negatywnie na samym prowadzeniu auta?
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18-06-2014, 13:19   

już bardziej sztywny chyba i tak nie moze być niż jest w porównaniu z innymi markami
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 18-06-2014, 16:08   

Cena bardzo dobra. W wawie mi powiedzieli ok 400PLN za sztukę!
Jeśli sprężyny do kombi są takie same jak do sedana to ja bardzo chętnie bym zamówił taką usługę.
_________________
SMK
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-06-2014, 19:49   

SMK - niestety nie. Nie są takie same.
W lancerach występują (jeśli wierzyć katalogowi Kayaba) cztery rodzaje sprężyn na tył:

kombi 2.0: RC6710 wymiary 370x102
kombi 1.6: RC6419 wymiary 399x102
sedan 2.0: RC6709 wymiary 335x102
sedan 1.6: RC6418 wymiary 362x102

No i kwestia dostarczenia im wzoru czyli oryginalnej sprężyny (sprężyn)....
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 07-10-2014, 21:46   

Witam. Odświeżam temat założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka. Tył poszedł o 5 cm do góry w stosunku tego co było. Pojeżdżę trochę i zobaczę ile siądzie.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2014, 17:34   

Lancuś napisał/a:
założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka

Ale od jakiego kombi - Sport czy Comfort ? Po bojach z tylnym zawieszeniem dochodzę do wniosku, że pojemność silnika nie ma tu znaczenia, tylko wersja - Sport/Comfort. Ważne szczególnie przy lancerach 1,6 które wychodziły w obu, bo 2.0 to zawsze sport.
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 08-10-2014, 21:17   

Nie wiem od jakiego. Ale mam karton i opakowanie to sprawdzę. Srednica miała być mniejsza ale pasuje jak orginał. Wysokość org sprężyny jest ok 370mm te od 1.6 mają wyskość 400mm. Dziś jechałem autostradą prowadzenie auta przy 150-160 bez zmian . Przy mniejszych prędkościach mam wrażenie że lepiej wybiera nierówności
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2014, 07:20   

Hornet napisał/a:
Lancuś napisał/a:
założyłem sprężyny od 1.6 kombiaka

Ale od jakiego kombi - Sport czy Comfort ? Po bojach z tylnym zawieszeniem dochodzę do wniosku, że pojemność silnika nie ma tu znaczenia, tylko wersja - Sport/Comfort. Ważne szczególnie przy lancerach 1,6 które wychodziły w obu, bo 2.0 to zawsze sport.



A w której wersji 1.6 sport czy comfort są problemy z tyłem?

Ja mam sport i jest OK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.