Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna.
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-10-2014, 16:57   

krzychu napisał/a:
Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów.
ja tam w skodach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworów przejechałem już prawie 300kkm, w Outku dieslu VW 150kkm czyli razem 450kkm i nie miałem żadnych problemów z regulacją hydrauliczną. Przynajmniej nie wymaga interwencji ASO jak te na płytkach. O ile śrubowe też nie wymagają spec-kluczy, co niestety jest często spotykane.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 07-10-2014, 10:01   

Jeśli w dzisiejszych czasch trzeba w silniku regulować luz zaworowy, to można domniemywać, że firma chce dorobić na serwisie.
Czy w okresie gwarancji ta czynność jest gratis, czy za to klient płaci?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-10-2014, 11:09   

paweldm - Podczas przeglądu należy cytat "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe". Z tego co śledzę temat regulacji zaworów w silniku 4B10 (Lancer) to nikt z zasileniem benzynowym tego jeszcze chyba nie robił... A jak już to na pewno grubo poniżej 100 tys km. Przy zasilaniu gazem jest już gorzej. W każdym razie jakby firma chciała dorobić to by nadal stosowała regulację na szklankach, a nie tą na śrubką z którą średnio rozgarnięty domorosły mechanik sobie poradzi oglądając filmik na YT...

rezon - A czy silniki, które wymieniałeś mają zmienne fazy rozrządu? Skoda może ma nie wiem, a czy ma zmienne wzniosy zaworów?
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2014, 12:46   

krzychu napisał/a:
Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów. Z tego co gdzieś przeczytałem na szczęście regulacja na śrubkach, a nie na blaszkach jak w wersji 4B10/11... Więc moim zdaniem bezproblemowa (bardzo prosta do wykonania w garażu chociaż trzeba cofnąć chyba wariator ręcznie), a przy zasilaniu benzyną (a nie gazem) pierwsze sprawdzenie chyba po 100 tys km...

Ten silnik 4J11 jest 16 zaworowy z jednym wałkiem rozrządu (teoretycznie 1 wałek ma mniejsze opory niż 2 -> mniejsze spalanie).

Więc bez takich, silniki są nowe. Są to rozwojowe wersje też dość świeżych silników 4BXX które pojawiły się mniej więcej około 2007 roku.

W porównaniu z tym, że około '85 były silniki 4G63 i chyba od początku na hydraulicznej regulacji to bym powiedział, że regulacja hydrauliczna jest przestarzała :finga:

Czyli czytajac dane cos nie zrozumialem bo myslalem ze 2 walki to 16V a 1 walek to 8 V...ok to na plus, a co do regulacji luzow zaworowych to moze ta regulacja srubkowa jest lepsza i dobrze ze nie trzeba tego robic co 20 tys :mrgreen: ...przy 100 tys bede szukal nowej fury :)
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
congito 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Żary
Wysłany: 19-11-2014, 20:18   

Czy ktoś wie gdzie znajduje się w nim filtr paliwa i czy może posiada ktoś schemat tego silnika 4j11 ?
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 19-11-2014, 20:40   

krzychu napisał/a:
paweldm - Podczas przeglądu należy cytat "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe".

Rozwaliło mi nerki... :x A co jak zawory maja tendencje do kasowania luzu?? - przecież wtedy nic nie będzie słychać , a to właśnie dla silnika jest najbardziej destrukcyjne!!!! :ANAL:
Jak słychać zawory to jeszcze pół biedy , bo mamy tylko mniejszą moc i większe spalanie , ale jak się "powieszą" ( co przy gazie jest prawie normą) , i jak wypali gniazda zaworowe to głowica niekiedy da się naprawić - najczęściej do wymiany... :evil:
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-11-2014, 23:04   

congito napisał/a:
Czy ktoś wie gdzie znajduje się w nim filtr paliwa

Przypuszczam że dostępnym jest pod tylnymi siedzeniami w zbiorniku paliwa.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2014, 14:38   

Dziś z ciekawości chciałem sprawdzić czystość filtra kabinowego i....NIE MA GO :shock: ....być może jestem słaby w poszukiwaniach i zajrzałem do opasłej instrukcji obsługi i nic nie wspominają o filtrze kabinowym....tylko o filtrze powietrza,który wymienia się conajmniej co 20kkm....Czy jest to możliwe że nie ma filtra kabinowego...w ostatnio przeze mnie użytkowanych 5 autach z klimą każdy miał filtr kabinowy!....Mylę się czy nie?....ja zawsze jeżdzę raz w roku na przegląd klimy do kumpla co prowadzi od 20 lat serwis klimatyzacji i na ogół jest to marzec-kwiecień i zawsze sprawdzam stan czynnika i obowiązkowo wymieniam filtr kabinowy...Czy to jest możliwe że za czystość w kabinie odpowiada filtr powietrza?zawsze myślałem że główne jego zadanie to jest oczyszczanie powietrza dla procesu spalania silnikowego...a tu takie kwiatki...Wymieniał już ktoś może filtr powietrza lub kabinowy jak jest?
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-12-2014, 15:35   

Skoro wymiana jest na liście serwisowej to musi być. Szukałeś w kabinie, za schowkiem w desce rozdzielczej?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 16:52   

Filtr kabinowy jest umiejscowiony za schowkiem po str pasazera. Zdejmujesz klape schowka i wyjmujesz filterek uprzednio otwierajac klapke przy nagrzewnicy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2014, 17:06   

Mitsu00....czyli trzeba zdjac klape od schowka i tam jest taka blacha, ktora widac przy otwartym schowku...tak kombinowalem, ale nie chcialem demontowac klapy schowka bez upewnienia sie...szkoda ze przy tak rozbudowanej instrukcji nie wspomonaja o filtrze kabinowym, tylko jest mowa o filtrze powietrza...

Dzięki jutro za dnia pokombinuje i moze zrobie fotki, moze sie komus przyda chocby dlatego zeby wiedziec gdzie jest i mozna to samemu sprawdzic i ewentualnie skontrolowac czy zostal zmieniony...np przez ASO 8)
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 17:20   

Fun napisał/a:
Mitsu00....czyli trzeba zdjac klape od schowka i tam jest taka blacha, ktora widac przy otwartym schowku...tak kombinowalem, ale nie chcialem demontowac klapy schowka bez upewnienia sie...szkoda ze przy tak rozbudowanej instrukcji nie wspomonaja o filtrze kabinowym, tylko jest mowa o filtrze powietrza...

Dzięki jutro za dnia pokombinuje i moze zrobie fotki, moze sie komus przyda chocby dlatego zeby wiedziec gdzie jest i mozna to samemu sprawdzic i ewentualnie skontrolowac czy zostal zmieniony...np przez ASO 8)
Klapa schowka jest na zatrzaskach ktore sie podwaza zeby wyskoczyly. Dodatkowo po prawej stronie jest silownik ktory nalezy odczepic z zawiasu. Filtr jest schowany za biala, albo szara klapka. Mozna sobie weglowe na Alledrogo kupic po 30 zl/szt i samemu wymieniac co 10 tys km. Ja tak robilem. To samo z filtrem powietrza w komorze silnika. ASO za kabinowy kasuje chyba 150zl, a za powietrza 200zl :finga:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2014, 17:49   

Święta racja Mitsu00 :D ...raz ze masz kontrole nad wymieniona częścią a dwa to jest radocha z wykonanej samodzielnie choc malej czynnosci serwisowej...tak wlasnie widac blaszke srebrna po uchyleniu klapy schowka...jest instrukcja zdjecia klapy schowka do wymiany bezpiecznikow, ale nie filtra...raczej to jest zamysl celowy zeby nie zabierac chleba ASO :p
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-12-2014, 18:41   

Fun napisał/a:
Święta racja Mitsu00 :D ...raz ze masz kontrole nad wymieniona częścią a dwa to jest radocha z wykonanej samodzielnie choc malej czynnosci serwisowej...tak wlasnie widac blaszke srebrna po uchyleniu klapy schowka...jest instrukcja zdjecia klapy schowka do wymiany bezpiecznikow, ale nie filtra...raczej to jest zamysl celowy zeby nie zabierac chleba ASO :p
Pamietac tylko nalezy aby nowy filtr zamontowac wg kierunku wlotu powietrza. W przeciwnym wypadku beda szyby parowac od wewnatrz.... :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2014, 19:02   

Czyli trzeba pamiętać którą stroną się go wyjmuję i patrzeć na strzałki na nim narysowane....lub pamiętać bardziej brudną jego stronę :D

No to dziś się trochę pobawiłem i taki wyszedł manual dla potomnych :mrgreen:

Zaczynamy od zdjęcia plastikowego siłownika klapy schowka...powiem szczerze że trzeba to robić delikatnie bo patent jest nietrwały w sensie urazowy i można go szybko zepsuć czytaj złamać...ja zastosowałem szczypce zakrzywione rodem z elektrycznego kuferka...można też kombinerki...




Następnie lekko ręką odginamy boczne ścianki klapy gdzie są trójkąty niby zawiasy....i klapa spada nam do dołu z zawartością schowka :badgrin: .....






Ukazuje się nam biała kasetka-skrzynka,którą otwieramy lekko podważając z dwóch stron przy zaczepach....



a po otwarciu pokazuje się filterek...i widać od razu jak go montować...czyli którą stroną wkładać...jak widać jest już kilka liści 8)



Po wyjęciu go ....wychodzi lekko bez narzędzi...okazuje się że mimo małego przebiegu 4800 km jest już dość brudny ....kilka liści i mnóstwo różnego rodzaju paprochów wewnątrz po dokładnym jego wytrzepaniu montuje go bo nie byłem przygotowany na wymianę z prostego powodu...nie kupiłem filterka :wink: Co sądzicie wymieniać go :?:

_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.