Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna. |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-10-2014, 16:57
|
|
|
krzychu napisał/a: | Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów. | ja tam w skodach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworów przejechałem już prawie 300kkm, w Outku dieslu VW 150kkm czyli razem 450kkm i nie miałem żadnych problemów z regulacją hydrauliczną. Przynajmniej nie wymaga interwencji ASO jak te na płytkach. O ile śrubowe też nie wymagają spec-kluczy, co niestety jest często spotykane. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 07-10-2014, 10:01
|
|
|
Jeśli w dzisiejszych czasch trzeba w silniku regulować luz zaworowy, to można domniemywać, że firma chce dorobić na serwisie.
Czy w okresie gwarancji ta czynność jest gratis, czy za to klient płaci? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-10-2014, 11:09
|
|
|
paweldm - Podczas przeglądu należy cytat "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe". Z tego co śledzę temat regulacji zaworów w silniku 4B10 (Lancer) to nikt z zasileniem benzynowym tego jeszcze chyba nie robił... A jak już to na pewno grubo poniżej 100 tys km. Przy zasilaniu gazem jest już gorzej. W każdym razie jakby firma chciała dorobić to by nadal stosowała regulację na szklankach, a nie tą na śrubką z którą średnio rozgarnięty domorosły mechanik sobie poradzi oglądając filmik na YT...
rezon - A czy silniki, które wymieniałeś mają zmienne fazy rozrządu? Skoda może ma nie wiem, a czy ma zmienne wzniosy zaworów? |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2014, 12:46
|
|
|
krzychu napisał/a: | Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów. Z tego co gdzieś przeczytałem na szczęście regulacja na śrubkach, a nie na blaszkach jak w wersji 4B10/11... Więc moim zdaniem bezproblemowa (bardzo prosta do wykonania w garażu chociaż trzeba cofnąć chyba wariator ręcznie), a przy zasilaniu benzyną (a nie gazem) pierwsze sprawdzenie chyba po 100 tys km...
Ten silnik 4J11 jest 16 zaworowy z jednym wałkiem rozrządu (teoretycznie 1 wałek ma mniejsze opory niż 2 -> mniejsze spalanie).
Więc bez takich, silniki są nowe. Są to rozwojowe wersje też dość świeżych silników 4BXX które pojawiły się mniej więcej około 2007 roku.
W porównaniu z tym, że około '85 były silniki 4G63 i chyba od początku na hydraulicznej regulacji to bym powiedział, że regulacja hydrauliczna jest przestarzała |
Czyli czytajac dane cos nie zrozumialem bo myslalem ze 2 walki to 16V a 1 walek to 8 V...ok to na plus, a co do regulacji luzow zaworowych to moze ta regulacja srubkowa jest lepsza i dobrze ze nie trzeba tego robic co 20 tys ...przy 100 tys bede szukal nowej fury |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
congito
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 23 Skąd: Żary
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:18
|
|
|
Czy ktoś wie gdzie znajduje się w nim filtr paliwa i czy może posiada ktoś schemat tego silnika 4j11 ? |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:40
|
|
|
krzychu napisał/a: | paweldm - Podczas przeglądu należy cytat "Sprawdzić słuchowo luzy zaworowe". |
Rozwaliło mi nerki... A co jak zawory maja tendencje do kasowania luzu?? - przecież wtedy nic nie będzie słychać , a to właśnie dla silnika jest najbardziej destrukcyjne!!!!
Jak słychać zawory to jeszcze pół biedy , bo mamy tylko mniejszą moc i większe spalanie , ale jak się "powieszą" ( co przy gazie jest prawie normą) , i jak wypali gniazda zaworowe to głowica niekiedy da się naprawić - najczęściej do wymiany... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-11-2014, 23:04
|
|
|
congito napisał/a: | Czy ktoś wie gdzie znajduje się w nim filtr paliwa |
Przypuszczam że dostępnym jest pod tylnymi siedzeniami w zbiorniku paliwa. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 14:38
|
|
|
Dziś z ciekawości chciałem sprawdzić czystość filtra kabinowego i....NIE MA GO ....być może jestem słaby w poszukiwaniach i zajrzałem do opasłej instrukcji obsługi i nic nie wspominają o filtrze kabinowym....tylko o filtrze powietrza,który wymienia się conajmniej co 20kkm....Czy jest to możliwe że nie ma filtra kabinowego...w ostatnio przeze mnie użytkowanych 5 autach z klimą każdy miał filtr kabinowy!....Mylę się czy nie?....ja zawsze jeżdzę raz w roku na przegląd klimy do kumpla co prowadzi od 20 lat serwis klimatyzacji i na ogół jest to marzec-kwiecień i zawsze sprawdzam stan czynnika i obowiązkowo wymieniam filtr kabinowy...Czy to jest możliwe że za czystość w kabinie odpowiada filtr powietrza?zawsze myślałem że główne jego zadanie to jest oczyszczanie powietrza dla procesu spalania silnikowego...a tu takie kwiatki...Wymieniał już ktoś może filtr powietrza lub kabinowy jak jest? |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-12-2014, 15:35
|
|
|
Skoro wymiana jest na liście serwisowej to musi być. Szukałeś w kabinie, za schowkiem w desce rozdzielczej? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 16:52
|
|
|
Filtr kabinowy jest umiejscowiony za schowkiem po str pasazera. Zdejmujesz klape schowka i wyjmujesz filterek uprzednio otwierajac klapke przy nagrzewnicy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:06
|
|
|
Mitsu00....czyli trzeba zdjac klape od schowka i tam jest taka blacha, ktora widac przy otwartym schowku...tak kombinowalem, ale nie chcialem demontowac klapy schowka bez upewnienia sie...szkoda ze przy tak rozbudowanej instrukcji nie wspomonaja o filtrze kabinowym, tylko jest mowa o filtrze powietrza...
Dzięki jutro za dnia pokombinuje i moze zrobie fotki, moze sie komus przyda chocby dlatego zeby wiedziec gdzie jest i mozna to samemu sprawdzic i ewentualnie skontrolowac czy zostal zmieniony...np przez ASO |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:20
|
|
|
Fun napisał/a: | Mitsu00....czyli trzeba zdjac klape od schowka i tam jest taka blacha, ktora widac przy otwartym schowku...tak kombinowalem, ale nie chcialem demontowac klapy schowka bez upewnienia sie...szkoda ze przy tak rozbudowanej instrukcji nie wspomonaja o filtrze kabinowym, tylko jest mowa o filtrze powietrza...
Dzięki jutro za dnia pokombinuje i moze zrobie fotki, moze sie komus przyda chocby dlatego zeby wiedziec gdzie jest i mozna to samemu sprawdzic i ewentualnie skontrolowac czy zostal zmieniony...np przez ASO | Klapa schowka jest na zatrzaskach ktore sie podwaza zeby wyskoczyly. Dodatkowo po prawej stronie jest silownik ktory nalezy odczepic z zawiasu. Filtr jest schowany za biala, albo szara klapka. Mozna sobie weglowe na Alledrogo kupic po 30 zl/szt i samemu wymieniac co 10 tys km. Ja tak robilem. To samo z filtrem powietrza w komorze silnika. ASO za kabinowy kasuje chyba 150zl, a za powietrza 200zl |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 17:49
|
|
|
Święta racja Mitsu00 ...raz ze masz kontrole nad wymieniona częścią a dwa to jest radocha z wykonanej samodzielnie choc malej czynnosci serwisowej...tak wlasnie widac blaszke srebrna po uchyleniu klapy schowka...jest instrukcja zdjecia klapy schowka do wymiany bezpiecznikow, ale nie filtra...raczej to jest zamysl celowy zeby nie zabierac chleba ASO |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-12-2014, 18:41
|
|
|
Fun napisał/a: | Święta racja Mitsu00 ...raz ze masz kontrole nad wymieniona częścią a dwa to jest radocha z wykonanej samodzielnie choc malej czynnosci serwisowej...tak wlasnie widac blaszke srebrna po uchyleniu klapy schowka...jest instrukcja zdjecia klapy schowka do wymiany bezpiecznikow, ale nie filtra...raczej to jest zamysl celowy zeby nie zabierac chleba ASO | Pamietac tylko nalezy aby nowy filtr zamontowac wg kierunku wlotu powietrza. W przeciwnym wypadku beda szyby parowac od wewnatrz.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2014, 19:02
|
|
|
Czyli trzeba pamiętać którą stroną się go wyjmuję i patrzeć na strzałki na nim narysowane....lub pamiętać bardziej brudną jego stronę
No to dziś się trochę pobawiłem i taki wyszedł manual dla potomnych
Zaczynamy od zdjęcia plastikowego siłownika klapy schowka...powiem szczerze że trzeba to robić delikatnie bo patent jest nietrwały w sensie urazowy i można go szybko zepsuć czytaj złamać...ja zastosowałem szczypce zakrzywione rodem z elektrycznego kuferka...można też kombinerki...
Następnie lekko ręką odginamy boczne ścianki klapy gdzie są trójkąty niby zawiasy....i klapa spada nam do dołu z zawartością schowka .....
Ukazuje się nam biała kasetka-skrzynka,którą otwieramy lekko podważając z dwóch stron przy zaczepach....
a po otwarciu pokazuje się filterek...i widać od razu jak go montować...czyli którą stroną wkładać...jak widać jest już kilka liści
Po wyjęciu go ....wychodzi lekko bez narzędzi...okazuje się że mimo małego przebiegu 4800 km jest już dość brudny ....kilka liści i mnóstwo różnego rodzaju paprochów wewnątrz po dokładnym jego wytrzepaniu montuje go bo nie byłem przygotowany na wymianę z prostego powodu...nie kupiłem filterka Co sądzicie wymieniać go
 |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
|