Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wzrasta temp. na wskaźniku
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2014, 21:32   

Ja u siebie nie sprawdzałem ile przewodów idzie do wentylatora, jeśli też 2, to być może ten drugi bieg to załączenie się dodatkowo wentylatora od klimy. Jeśli z układem chłodzenia wszystko jest OK, to czły układ jest tak wydajny, że bardzo rzadko włącza się wentylator w tym autku.
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 16-03-2014, 07:08   

Może macie rację tak widocznie musi być. Jak byłem u gazownika na kontroli 10 przejechaniu 1000km, jak się podłączył pod gaz to widziałem temp. na reduktorze 65 stopni. A na wskaźniku było na środku. Postaram się do jutra podpiąć pod kompa auto. Wtedy zobaczę co mi pokaże.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-03-2014, 07:40   

Wskazania temperatury reduktora raczej nie będą się pokrywały z kilku względów, u mnie reduktor ma o 8 stopni niższą temperaturę niż silnik więc tym nie ma się co za bardzo sugerować. Środek skali na wskaźniku to też nie 90 stopni a pewien przedział od około 70 do około 90.
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 16-03-2014, 08:44   

A jaka oporność ma mieć ten czujnik temp. ecu przy 90 stopniach?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2014, 09:35   

plecho1 napisał/a:
Wskazania temperatury reduktora raczej nie będą się pokrywały z kilku względów, u mnie reduktor ma o 8 stopni niższą temperaturę niż silnik więc tym nie ma się co za bardzo sugerować. Środek skali na wskaźniku to też nie 90 stopni a pewien przedział od około 70 do około 90.
Sprawdź na kompie jak ECU rejestruje temperature i co jest na wskaźniku, z tego co zaobserwowałem to początek skali około 60stopni a środek skali to 89±°5C (przybliżony środek tak czasami od 2-3mm poniżej do właściwego położenia)

djpol2Jak pisałem na początku i jak napisane powyżej najlepiej sprawdzić pod komputerem wskazania rzeczywiste, może być tak, że na czujniku tempoeratury jest osad i wprowadza w bład odczytu (poprzednik mógl jeździć na wodzie zanim wymienił chłodnice, albo używał do dolewek jakiegoś płynu co miał tendencje do osadów)

Może być jeszcze taka kwestia, że ktoś grzebał przy zegarach i nie skalibrował wskazówek, ale odczyt na kompie prawde powie

Dwupinowy czujnik przy 80°C powinien miec rezystancję rzędu 0,26-0,36kΩ (ze wzrostem temp. opornośc maleje)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 17-03-2014, 19:26   

Drodzy koledzy miałem podać dziś informacje po podłączeniu kompa do ecu i mi się udało. Miałem interfejs autocom cdp+ i się nie udało. Zostaje mi omomierz tylko, chyba że macie inny sposób.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-03-2014, 20:16   

Możesz się podłączyć kablem VAG KKL i programem Evoscan tak jak jest opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
djpol2 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.6 16v oraz carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: rzeszow
Wysłany: 21-03-2014, 06:22   

Koledzy sprawdzałem omomierzem i rezystancja czujnika do ecu miała 0,254 kOhma i kreska była na środku prawie, natomiast do wskaźnika miała 0,057 kOhma. Jak przekroczył wskaźnik połowę to kompa było 0,224, do wskaźnika 0,042. Termostat już był otwarty. Na razie nie mam kabla do kompa więc sprawdzałem tak. Jak myślicie może być uszk. czujnik do wskaźnika. On jest jakiś taki zardzewiały jak patrzyłem ile go wystaje. Zresztą nie wiem jaka ma mieć rezystancję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.