Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Upgrade hamulców
Autor Wiadomość
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-04-2014, 23:49   

Osobiście kupiłem zaciski i tarcze używki w dobrym stanie z Volvo V lub S40, czyli takie jak w Cari. Tarcze mają 281mm, czyli dodatkowe 5mm więcej niż w poliftowych EA. Felgi 16", zimowych 15" jeszcze nie przymierzałem. Jedyna przeróbka to odgięcie osłon tarcz. Wszystko pasuje P&P. Tyłu nie ruszałem. Zauważyłem, że nawet przy gwałtownym hamowaniu trudniej jest doprowadzić do zadziałania ABSu. Tłoczek ori w Galu ma chyba 60mm a Cari 54mm, czyli potrzeba mniej płynu na przód i dzięki temu tył lepiej dociska. Przód jednak nadrabia większą tarczą i większą powierzchnią klocka. Dla mnie zmiana zadowalająca i pewniejsze hamowanie :wink: Chyba najlepsze rozwiązanie cena/efekty :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 20-04-2014, 19:38   

areksz121, widzisz, moze i dlatego u mnie po zmianie na dwutloczki sila hamowania poleciala na przod, nie kombinowalem z innymi bo te dwutloczki na 15 felgach daja moze ze 3mm odstepu zacisku od felgi - nic wiekszego bez zmiany felg nie zalozy sie.

a powiedz, zmienila sie cos u Ciebie twardosc hamulca? bo moje hamulce byly dobre w tym sensie, ze latwo bylo doprowadzic do dzialania absu, czy po odlaczeniu blokowalo wszystkie kola na suchym asfalcie, ale przeszkadzalo mi, ze pedal dzialal dosc ciezko (w porownaniu z wersja usa, mam tez na stanie corolle, to hamulcom w galu do niej baaaaardzo duzo brakowalo), no i po zmianie pedal zacza chodzic odczuwalnie lzej, z tym ze nadal do tej corolli jeszcze mu brakuje

mam jeszcze serwo z tego usa, i bede probowal, ale szczerze to hamulce sa w galancie slabe, mam tez tego sporta z dwutloczkami i jest podobnie. corolla wymiata
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Sweter 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-04-2014, 23:49   

Co do felg, to będą 17' z EA Avance więc tarcze mogą być sporo większe :wink:
_________________
JDM
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 21-04-2014, 23:06   

U mnie nieco zmienił się pedał, ale trudniej jest załączyć ABS. Hamulce są bardziej zdecydowane i pewniejsze. Będę jeszcze próbować regulacji na pedale, inne podciśnienie (elektryczne), lub inne serwo/pompa. Proporcja przód/tył jest wg mnie dobra, tylko trzeba teraz dobrego napędu tych hamulców. Wiem, że nie wypada, ale w Golfie 4 chociażby to tarcze podobnej średnicy i reakcja na pedał jest sporo raptowniejsza.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 22-04-2014, 00:52   

skoro trudniej jest zalaczyc abs, to chyba hamulce sa slabsze - zakladajac ze opony te same...

no ja u siebie bede probowal jeszcze zmienic serwo, mam jedno, z ktorym wiem, ze hamulce dzialaly bardzo lekko...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-04-2014, 06:06   

Tak w ogóle jeżeli tyłu nie chce łapać dobrze to zawsze można zmienić rozdzielacz siły hamowania ( to pitolnik na grodzi skąd przewody się rozchodzą ) na taki z galanta/eclipse bez ABSu wtedy tył będzie lepiej łapał bo ten z wersji bez ABS ma bardziej na równo podzieloną siłe hamowania niż też z wersji z ABSem ;)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 22-04-2014, 08:45   

hehehe no to w pore sie dowiedzialem - ja zmienilem zaciski tylne jak mi przod zaczal za bardzo hamowac :)

a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze?

sweter, a masz juz te felgi czy planujesz dopiero? bo ja kiedys kombinowalem z felgami i oponami, i co bym nie zalozyl innego niz 195/60 15 to tylko gorzej jezdzil, moze na rownym to nie czuc bardzo ale teraz kolein to moje auto nie rozpoznaje a nawet jak na sam tyl dalem 205/55 to juz se lubil potanczyc - chpociaz w sumie zawieszenie to samo co w rekinie a tam 17 byly fabrycznie, wiec niby powinno byc dobrze. sam nie wiem
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Sweter 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2014, 16:44   

17' mam dopiero w planach, jakoś na wakacje więc póki co jeździ na 205/60R15 i muszę przyznać, że prowadzi się pewnie
_________________
JDM
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 22-04-2014, 21:12   

hmmm, moze cos mialem z zawiasem. ja mialem takie na tyle i 195/60 15 na przodzie i w koleinach lubil sobie czasem sam droge wybierac, zmienilem ten tyl i teraz moge puscic kierownice i zawsze jedzie prosto. mialem 16, mialem 225/45 na felgach 9 cali szerokosci i zawsze bylo gorzej niz teraz.

a u mnie to juz calkiem jest kicha z wygladu bo nie dosc ze te felgi wygladaja na zbyt male to je przemalowalem na czarno co je jeszcze bardziej optycznie zmniejszylo, ale na razie nie bede zmienial. chyba ze mi ktos sie da przewiezc na 17 i zobacze ze jest spoko to wtedy bede szukal dziury gdzie indziej...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Sweter 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2014, 22:05   

No powiem ci, że nawet sporo ludzi ma na 17' ten samochód i nie skarżą sie na gorsze prowadzenie. Może faktycznie coś z zawieszeniem jest u ciebie nie tak, ale to tylko przypuszczenia. Troszkę też temat zszedł z hamulców :wink:
_________________
JDM
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-04-2014, 00:25   

tpodsiadlo napisał/a:
a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze?

Wcale nie musi tak być :wink: to może równie dobrze znaczyć,że wszystkie koła hamują :P
W E88,ABS załączał się tylko w zimę.Na suchej nawierzchni,dobrze trzeba było docisnąć pedał,żeby zadziałał :wink: A i tak miałem wrażenie,że tył był słabszy niż powinien :roll:
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 23-04-2014, 15:12   

jacek11 napisał/a:
tpodsiadlo napisał/a:
a czy nie jest tak, ze skoro abs lapie pozniej na tych samych oponach to znaczy ze hamulce sa slabsze?

Wcale nie musi tak być :wink: to może równie dobrze znaczyć,że wszystkie koła hamują :P


Jacku właśnie tak to chciałem napisać i tak jak mówisz, odnoszę takie wrażenie :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2014, 21:57   

areksz121, dodaj do zacisków Carismowych przewody w oplocie. ;)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 01-05-2014, 18:59   

Piwor napisał/a:
areksz121, dodaj do zacisków Carismowych przewody w oplocie. ;)


Pewnie sie na takie cos skusze, ale to przed, albo po zlocie :wink: Na razie w koncu zaczynam renowacje budy :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2014, 09:30   

areksz121, mam nadzieję, że pierwszy napisze, co się zmieniło. ;P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.