Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworow silnika
Autor Wiadomość
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 09-08-2015, 23:51   

tak zastanawiałem się ostatnio nad tą regulacją zaworów bo robiłem w swoim,ogólnie właśnie fakt wykonania regulacji na gorącym silniku jest upierdliwy,dlaczego nie przybrać jakiś wartości wyjściowych i robić to na zimnym silniku :?: Jak to mój znajomy,który robi ładnych kilka lat przy mechanice samochodowej mówił,że jest ciężko dokładnie wyregulować zawory na gorącym silniku bo w trakcie ustawiania zmienia się temp. silnika a razem z tym i luzy zaworowe,dlatego nie jest to precyzyjne,on zawsze ustawia na zimnym silniku tym bardziej,że zawsze podana jest jakaś tolerancja luzu zaworowego.Co o tym sądzicie :?:
_________________

 
 
 
Tom_alfik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Stolica Karkonoszy
Wysłany: 10-08-2015, 19:08   

Oczywiście że na zimno da się regulować: na szybko wklejam z książki serwisowej
Standard value (in cold state):
Intake side (ssące): 0.11 mm
Exhaust side (wydechowe): 0.20 mm

Skąd wzięły się wcześniej podawane wartości 0,2 i 0,3? Skąd wiedza, że "na gorąco"?

Za chwilę wrzucę pełną instrukcję.

cd.
Oto instrukcja w oryginale: opis dane katalogowe:

oraz Szczegółowa instrukcja regulacji luzu zaworowego:



a poniżej tłumaczenie na nasze:
Regulacja luzu zaworowego

Regulację przeprowadzić wg następującej procedury:

1. Zdejmij pokrywę zaworową

UWAGA Wał korbowy obracaj zgodnie z kierunkiem zegara.

2. Obracaj wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie wyrównaj znak rozrządu na kole zębatym wałka rozrządu ze znakiem rozrządu na głowicy cylindra. (Miejsce nr 1 cylindra w górnym martwym punkcie sprężania.)
3. Zmierz luz zaworowy - oznaczenia strzałkami pokazano na rysunku.
Biała strzałka: Gdy 1 cylinder (właściwie tłok) jest w górnym martwym punkcie sprężania.
Czarna strzałka: Gdy w 4-tym cylindrze (tłok) jest w górnym martwym punkcie sprężania.
4. Za pomocą szczelinomierza wyregulować odstęp pomiędzy końcem wału zaworu śrubą nastawczą.

Wartości standardowe (na zimno):
Po stronie ssącej: 0.11 mm
Po stronie wydechu: 0.20 mm

UWAGA: Po zainstalowaniu zespołu silnika w pojeździe, ponownie sprawdzić luz zaworowy w silniku stanie rozgrzewki. W razie potrzeby wyregulować. (tak było w oryginale)

5. Trzymając nieruchomo śrubę regulacyjną dokręć nakrętkę kontrującą.
6. Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie wyrównaj znak rozrządu ze znakiem rozrządu na koło zębate wału korbowego. (Punkt nr 4 cylindra w górnym martwym punkcie sprężania.)
7. Ustawić luz zaworowy reszty zaworów.
8. Zamontować pokrywę zaworową.

Jakby ktoś zaproponował lepsze tłumaczenie - to śmiało, moje jest średnie.
_________________
Pozdrawiam
TS
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-08-2015, 20:14   

Tom_alfik napisał/a:
Skąd wzięły się wcześniej podawane wartości 0,2 i 0,3? Skąd wiedza, że "na gorąco"?

Z tego samego service manuala:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tom_alfik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Stolica Karkonoszy
Wysłany: 10-08-2015, 20:27   

Tak, właśnie znalazłem.

Ale jak to rozumieć - czy można ustawiać zawory "na zimno" lub "na gorąco"?
Przecież ciepło powoduje rozszerzanie metalu - czyli zmniejszanie luzów, to jeśli ustawimy zawory "na zimno", to "na ciepło" luz będzie chyba jeszcze mniejszy?

EDIT:
znalazłem taką oto informację na innym forum:
Cytat:
Z tego co pamiętam to luz zwiększa się, bo rozszerzalność termiczna głowicy jest większa niż rozszerzalność termiczna zaworu i gniazd zaworowych oraz wałka rozrządu, stąd zwiększa się luz zaworowy. Za to w momencie kiedy silnik stygnie luz zmniejsza się.

Jeśli to prawda to pasuje to do powyższych wskazań luzów "zimnych" i "ciepłych"
_________________
Pozdrawiam
TS
 
 
kcn 
Mitsumaniak
Mitsatsubiszi


Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Błonie
Wysłany: 10-08-2015, 21:13   

To jest instrukcja obsługi Grandisa polska wersja oryginalna.
_________________
__________________________________
-GRANDIS-
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-08-2015, 22:55   

no właśnie mnie zastanawia jakie wartości można przyjąć przy zimnym silniku,żeby ułatwić robotę. Z jakiego manuala Tom_alfik podałeś te parametry na zimnym silniku ? W moim przypadku po regulacji na gorącym zawsze cykają zawory i jak się rozgrzeje cykają jeszcze głośniej.
_________________

 
 
 
Tom_alfik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Stolica Karkonoszy
Wysłany: 10-08-2015, 23:31   

Manuala mam z jakiejś ruskiej strony, ale przez 4 lata mnie nie zawiódł.
Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów na różnych forach mam pewność, że powyższa teza o luzach zaworów "na zimno" i "na ciepło" jest prawdziwa.
Wartości:
ssący - zimny 0,11, ciepły 0,2;
wydechowy - zimny 0,2, ciepły 0,3.
pochodzą z tego samego manuala. Nie ma żadnych preferencji co do stanu silnika.
Podobno wartości dla ciepłego silnika podaje się dla wygody serwisu, aby nie studzić kilka godzin silnika.
Jeśli coś da się ustawić na ciepło, to pewnie można i na zimno ....
_________________
Pozdrawiam
TS
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 10-08-2015, 23:48   

i to ma sens :) teraz spróbuję zrobić regulację na zimnym z tymi wartościami co podałeś :wink:
_________________

 
 
 
Tom_alfik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Stolica Karkonoszy
Wysłany: 11-08-2015, 08:37   

Pochwal nam się wynikami, sam przymierzam się do regulacji "na zimno".
_________________
Pozdrawiam
TS
 
 
andrzejk1987 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 130
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-11-2015, 20:49   

Witam

Widzę że nikt ni odpisał czy robił regulacje na zimno to odpowiadam że ja zrobiłem u siebi

ssący zimny 10

Wydech zimny 20

Na razie zrobiłem 2tyś kilometrów i wszystko jest ok :wink:
_________________

 
 
-M.a.r.e.k- 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 03-12-2015, 22:22   

Witam, zapytam w tym temacie ;) mam grandisa od czerwca tego roku więc sprawa bardzo świeża :)
Co powinienem wymienić, sprawdzić, regulować itp:
przejechane jest 88k
140 koni diesel
rok 2010
 
 
andrzejk1987 
Forumowicz

Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 130
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-12-2015, 11:42   

Nie chcę byc nie miły ale ten temat dotyczy regulacji zaworów a nie

-M.a.r.e.k- napisał/a:
Witam, zapytam w tym temacie mam grandisa od czerwca tego roku więc sprawa bardzo świeża
Co powinienem wymienić, sprawdzić, regulować itp:
przejechane jest 88k
140 koni diesel
rok 2010


Proponuje przenieść do działu ogólne :roll:
_________________

 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2016, 22:35   

Tom_alfik napisał/a:
Podobno wartości dla ciepłego silnika podaje się dla wygody serwisu, aby nie studzić kilka godzin silnika.


Mitsubishi w każdym silniku z manualną regulacją przewiduje rozgrzany silnik. Nawet w V6.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 07-02-2016, 22:57   

andrzejk1987 napisał/a:
Witam

Widzę że nikt ni odpisał czy robił regulacje na zimno to odpowiadam że ja zrobiłem u siebi

ssący zimny 10

Wydech zimny 20

Na razie zrobiłem 2tyś kilometrów i wszystko jest ok :wink:

sorrki też zapomniałem z braku czasu napisać,zrobiłem regulację już kupę czasu temu na zimnym silniku i jest OKI
_________________

 
 
 
martin77 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: holandia
Wysłany: 25-06-2017, 20:15   

Witam koledzy mam pytanie odnosnie regulacji i zaworow i oznaczenia numerycznego silnika a wiec czy w silniku benzyna 2,4 benzyna rocznik 2006 regulacji zaworow wykonuje sie tylko szczelinomierzem luzujemy lub pociasniamy zawory? czy konieczna jest wymiana plytek i szkalnek? I drugie pytanie jakie ja mam oznaczenie numeryczne silnika tak jak wyzej pisalem 2,4 benzyna rocznik 2006 czy jest to silnik 4g69?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.