Regulacja zaworow silnika |
Autor |
Wiadomość |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 09-08-2015, 23:51
|
|
|
tak zastanawiałem się ostatnio nad tą regulacją zaworów bo robiłem w swoim,ogólnie właśnie fakt wykonania regulacji na gorącym silniku jest upierdliwy,dlaczego nie przybrać jakiś wartości wyjściowych i robić to na zimnym silniku Jak to mój znajomy,który robi ładnych kilka lat przy mechanice samochodowej mówił,że jest ciężko dokładnie wyregulować zawory na gorącym silniku bo w trakcie ustawiania zmienia się temp. silnika a razem z tym i luzy zaworowe,dlatego nie jest to precyzyjne,on zawsze ustawia na zimnym silniku tym bardziej,że zawsze podana jest jakaś tolerancja luzu zaworowego.Co o tym sądzicie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 10-08-2015, 19:08
|
|
|
Oczywiście że na zimno da się regulować: na szybko wklejam z książki serwisowej
Standard value (in cold state):
Intake side (ssące): 0.11 mm
Exhaust side (wydechowe): 0.20 mm
Skąd wzięły się wcześniej podawane wartości 0,2 i 0,3? Skąd wiedza, że "na gorąco"?
Za chwilę wrzucę pełną instrukcję.
cd.
Oto instrukcja w oryginale: opis dane katalogowe:
oraz Szczegółowa instrukcja regulacji luzu zaworowego:
a poniżej tłumaczenie na nasze:
Regulacja luzu zaworowego
Regulację przeprowadzić wg następującej procedury:
1. Zdejmij pokrywę zaworową
UWAGA Wał korbowy obracaj zgodnie z kierunkiem zegara.
2. Obracaj wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie wyrównaj znak rozrządu na kole zębatym wałka rozrządu ze znakiem rozrządu na głowicy cylindra. (Miejsce nr 1 cylindra w górnym martwym punkcie sprężania.)
3. Zmierz luz zaworowy - oznaczenia strzałkami pokazano na rysunku.
Biała strzałka: Gdy 1 cylinder (właściwie tłok) jest w górnym martwym punkcie sprężania.
Czarna strzałka: Gdy w 4-tym cylindrze (tłok) jest w górnym martwym punkcie sprężania.
4. Za pomocą szczelinomierza wyregulować odstęp pomiędzy końcem wału zaworu śrubą nastawczą.
Wartości standardowe (na zimno):
Po stronie ssącej: 0.11 mm
Po stronie wydechu: 0.20 mm
UWAGA: Po zainstalowaniu zespołu silnika w pojeździe, ponownie sprawdzić luz zaworowy w silniku stanie rozgrzewki. W razie potrzeby wyregulować. (tak było w oryginale)
5. Trzymając nieruchomo śrubę regulacyjną dokręć nakrętkę kontrującą.
6. Obróć wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie wyrównaj znak rozrządu ze znakiem rozrządu na koło zębate wału korbowego. (Punkt nr 4 cylindra w górnym martwym punkcie sprężania.)
7. Ustawić luz zaworowy reszty zaworów.
8. Zamontować pokrywę zaworową.
Jakby ktoś zaproponował lepsze tłumaczenie - to śmiało, moje jest średnie. |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-08-2015, 20:14
|
|
|
Tom_alfik napisał/a: | Skąd wzięły się wcześniej podawane wartości 0,2 i 0,3? Skąd wiedza, że "na gorąco"?
|
Z tego samego service manuala:
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 10-08-2015, 20:27
|
|
|
Tak, właśnie znalazłem.
Ale jak to rozumieć - czy można ustawiać zawory "na zimno" lub "na gorąco"?
Przecież ciepło powoduje rozszerzanie metalu - czyli zmniejszanie luzów, to jeśli ustawimy zawory "na zimno", to "na ciepło" luz będzie chyba jeszcze mniejszy?
EDIT:
znalazłem taką oto informację na innym forum:
Cytat: | Z tego co pamiętam to luz zwiększa się, bo rozszerzalność termiczna głowicy jest większa niż rozszerzalność termiczna zaworu i gniazd zaworowych oraz wałka rozrządu, stąd zwiększa się luz zaworowy. Za to w momencie kiedy silnik stygnie luz zmniejsza się. |
Jeśli to prawda to pasuje to do powyższych wskazań luzów "zimnych" i "ciepłych" |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
kcn
Mitsumaniak Mitsatsubiszi

Auto: Grandis 2,4 mivec + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 183 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 10-08-2015, 21:13
|
|
|
To jest instrukcja obsługi Grandisa polska wersja oryginalna. |
_________________ __________________________________
-GRANDIS-
 |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 10-08-2015, 22:55
|
|
|
no właśnie mnie zastanawia jakie wartości można przyjąć przy zimnym silniku,żeby ułatwić robotę. Z jakiego manuala Tom_alfik podałeś te parametry na zimnym silniku ? W moim przypadku po regulacji na gorącym zawsze cykają zawory i jak się rozgrzeje cykają jeszcze głośniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 10-08-2015, 23:31
|
|
|
Manuala mam z jakiejś ruskiej strony, ale przez 4 lata mnie nie zawiódł.
Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów na różnych forach mam pewność, że powyższa teza o luzach zaworów "na zimno" i "na ciepło" jest prawdziwa.
Wartości:
ssący - zimny 0,11, ciepły 0,2;
wydechowy - zimny 0,2, ciepły 0,3.
pochodzą z tego samego manuala. Nie ma żadnych preferencji co do stanu silnika.
Podobno wartości dla ciepłego silnika podaje się dla wygody serwisu, aby nie studzić kilka godzin silnika.
Jeśli coś da się ustawić na ciepło, to pewnie można i na zimno .... |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 10-08-2015, 23:48
|
|
|
i to ma sens teraz spróbuję zrobić regulację na zimnym z tymi wartościami co podałeś |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tom_alfik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III-2,0, Grandis 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 23 Skąd: Stolica Karkonoszy
|
Wysłany: 11-08-2015, 08:37
|
|
|
Pochwal nam się wynikami, sam przymierzam się do regulacji "na zimno". |
_________________ Pozdrawiam
TS
 |
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-11-2015, 20:49
|
|
|
Witam
Widzę że nikt ni odpisał czy robił regulacje na zimno to odpowiadam że ja zrobiłem u siebi
ssący zimny 10
Wydech zimny 20
Na razie zrobiłem 2tyś kilometrów i wszystko jest ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
-M.a.r.e.k-
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 18 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 03-12-2015, 22:22
|
|
|
Witam, zapytam w tym temacie mam grandisa od czerwca tego roku więc sprawa bardzo świeża
Co powinienem wymienić, sprawdzić, regulować itp:
przejechane jest 88k
140 koni diesel
rok 2010 |
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2015, 11:42
|
|
|
Nie chcę byc nie miły ale ten temat dotyczy regulacji zaworów a nie
-M.a.r.e.k- napisał/a: | Witam, zapytam w tym temacie mam grandisa od czerwca tego roku więc sprawa bardzo świeża
Co powinienem wymienić, sprawdzić, regulować itp:
przejechane jest 88k
140 koni diesel
rok 2010 |
Proponuje przenieść do działu ogólne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2016, 22:35
|
|
|
Tom_alfik napisał/a: | Podobno wartości dla ciepłego silnika podaje się dla wygody serwisu, aby nie studzić kilka godzin silnika. |
Mitsubishi w każdym silniku z manualną regulacją przewiduje rozgrzany silnik. Nawet w V6. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 07-02-2016, 22:57
|
|
|
andrzejk1987 napisał/a: | Witam
Widzę że nikt ni odpisał czy robił regulacje na zimno to odpowiadam że ja zrobiłem u siebi
ssący zimny 10
Wydech zimny 20
Na razie zrobiłem 2tyś kilometrów i wszystko jest ok |
sorrki też zapomniałem z braku czasu napisać,zrobiłem regulację już kupę czasu temu na zimnym silniku i jest OKI |
_________________
 |
|
|
|
 |
martin77
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: holandia
|
Wysłany: 25-06-2017, 20:15
|
|
|
Witam koledzy mam pytanie odnosnie regulacji i zaworow i oznaczenia numerycznego silnika a wiec czy w silniku benzyna 2,4 benzyna rocznik 2006 regulacji zaworow wykonuje sie tylko szczelinomierzem luzujemy lub pociasniamy zawory? czy konieczna jest wymiana plytek i szkalnek? I drugie pytanie jakie ja mam oznaczenie numeryczne silnika tak jak wyzej pisalem 2,4 benzyna rocznik 2006 czy jest to silnik 4g69? |
|
|
|
 |
|