Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Lampka ostrzegawcza braku ładowania
Autor Wiadomość
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 29-09-2014, 09:51   

mógł ulec zasiarczeniu przez takie traktowanie - spadek napięcia poniżej 9-10V to dla akumulatora śmierć kliniczna (wylew/zawał/etc.) - czasem z niej nie wraca ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-09-2014, 11:52   

Taki miernik kupisz w przeważnie każdym markecie za około 20zł. Akumulator może być już uszkodzony ale musiało się to stać z jakiegoś powodu. Mogło to spowodować notoryczne niedoładowanie i jednocześnie wyładowanie przez te lampki. Mała różnica w napięciu ładowania może niespowodować zapalenia się lampki ładowania akumulator już dobrze się nie naładuje szczególnie jak auto jeździ na krótkich odcinkach.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-09-2014, 16:51   

po moich samodzielnych pomiarach(mierzone tylko przy aku) sytuacja wyglada tak:
przy uruchomionym zimnym silniku okolo 14.20 - 14.10 z tym ze na doslownie ulamki sekund byly bardzo zanizone wartosci takie jak 6.0 , 4 nawet 0.07 ale to byly doslownie ulamki sekund ,wartosci miedzy 14.10 - 14.20 utrzymywaly sie caly czas, po przejechaniu kilku km,ponowne sprawdzenie tym razem na rozgrzanym silniku wartosci byly miedzy 14, a 14.10 juz bez tych zanizonych liczb, pod pelnym obciazeniem(radio, swiatla drogowe,wentylator itp) wartosci wachaly sie miedzy 13.6
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 29-09-2014, 17:42   

Ładowanie jest w normie. wyglada to na padniety akumumulator.
_________________

 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-09-2014, 21:52   

to czyli wystarczy nowy akumulator?
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 29-09-2014, 21:57   

Spadki napięcia mogły wynikać ze słabego kontaktu przewodów miernika. Generalnie widać, że akumulator nie ma swojej pojemności. Możesz - jeśli chcesz - bawić się w wymianę elektrolitu na nowy (najtańsza opcja) lub - najkorzystniej psychicznie :) - kupić nowy akumulator.
Kup coś znanego - Varta, Centra Futura (polecam) a jeśli cię stać to np. Hoppecke a nie będziesz miał problemów za 5 lat.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-09-2014, 22:23   

jakos drozszy aku raczej nie wchodzi w gre, nestety ale wiekszosc (80%) eksploatowania auta to krotkie odcinki ok 3km, czasem krotsze, stad tez narazam akumulator na nie doladowanie a pozniej wychodza tego efekty,obecny akumulator byl rzekomo nowy,(sprzedawca auta tak twierdzil)kupno jakos na poczatku roku,powiedzmy ze to prawda,pojedzilem na nim pol roku i efekty sa jakie sa,moze gdybym pierwszym razem nie zostawil swiatel wl to by do tej pory mnie nie zawiodl, a tak to powstala reakcja lancuchowa i kilkukrotne rozladowanie... wracajac do kupna akumulatora, obecnie mam 45 Ah 360A jak sie nie myle, pozostac przy tych wartosciach czy cos innego?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-09-2014, 22:41   

Więc jak już pisali przedmówcy jednak padł akumulator. Jeśli auto trzymasz w garażu i masz tam dostęp do gniazdka elektrycznego, to na noc możesz podłączać akumulator pod prostownik lub lepiej jakąś ładowarkę impulsową.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-09-2014, 22:47   

bonkesku napisał/a:
wracajac do kupna akumulatora, obecnie mam 45 Ah 360A jak sie nie myle, pozostac przy tych wartosciach czy cos innego?

http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-09-2014, 23:01   

korzystajac z podanej wyszukiwarki znalazlem do colta taki: 60Ah, 540A, czyli to najoptymalniejszy wybor do tego auta? czy nie sugerowac sie ta pojemniscia?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-09-2014, 07:14   

Najlepiej sprawdzić w dokumentach czy instrukcji obsługi, jaki akumulator powinien być zamontowany w samochodzie. Te wszystkie wyszukiwarki zasadniczo podają poprawne wyniki, ale lepiej sprawdzić.
Bo to jest tak - jak założysz akumulator o za małej pojemności, to (szczególnie w ujemnych temperaturach) może mieć zbyt mało mocy, żeby zakręcić silnikiem i odpalić.
Założysz za duży - akumulator będzie niedoładowany, szczególnie na krótkich, miejskich odcinkach.
Ale w sumie z dwojga złego IMHO lepiej mieć trochę (bez przesadyzmu oczywiście) większy akumulator, i okresowo doładowywać go prostownikiem - jeśli jest oczywiście taka możliwość i potrzeba.
Gdybyś skusił się na akumulator Boscha, to jeśli masz troszkę więcej kasy proponowałbym jednak kupno któregoś z serii S4 lub jeszcze lepiej S5.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 30-09-2014, 08:14   

Wg mnie nie powinieneś brać tak dużego aku. Jeśli jeździsz na krótkich dystansach, to nigdy w pełni go nie naładujesz i będzie ta sama degradacja elektrolitu co dotychczas.
Mogę poradzić, żebyś wziął taki sam - czyli 45Ah o jak największym prądzie rozruchowym oraz do tego koniecznie raz w miesiącu (zimą 2x) ładuj go na max.
Dodam, że tanie akumulatory marketowe nawet nowe potrafią sprawiać kłopoty.
Ew. zapytaj poprzedniego właściciela czy auto nie uczestniczyło np. w stłuczce - nawet mała potrafi powyrywać cele wewnątrz baterii.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 30-09-2014, 12:56   

KsiadzRobak napisał/a:
koniecznie raz w miesiącu (zimą 2x) ładuj go na max.

mówisz o ładowaniu prostownikiem?
KsiadzRobak napisał/a:
Ew. zapytaj poprzedniego właściciela czy auto nie uczestniczyło np. w stłuczce - nawet mała potrafi powyrywać cele wewnątrz baterii.

co do stluczki to miala miejsce,byla dosc stosunkowa mala...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-09-2014, 13:05   

Tak, to chodziło o prostownik. Ja polecam jednak ładowarki automatyczne czuwające nad procesem ładowania głównie aby nie przeładować akumulatora co może mieć miejsce przy prostych tradycyjnych prostownikach. Ja mam coś takiego http://tugazetka.pl/biedr...wy,do,samochodu
Tę ładowarkę swego czasu polecało wiele osób także na tym forum. Jeśli chciałbyś jednak coś markowego, to dobre tego typu ładowarki produkuje CTek http://sklep.prostowniki-...ratis-p-31.html
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 27-06-2015, 21:40   

Witam ponownie :D Mój obecny akumulator ,o którym była mowa przeżył do ostatnio minionych dni ,potrzebuje kupić nowy i teraz pytanie jaki :?: :?: obecny ma 44Ah albo 42 prąd rozruchowy 360/320 ,myśle nad jakimś 54/52 Ah 520/540A może być ciut mniej, zastanawiam sie nad centra futura 53Ah 540A jest to model ca530 jak sie nie myle, kolejny to varta blue dynamic 52Ah 470A, fiamm titanium plus 54Ah 520A bądż bosch s4 44Ah 440A , może być jakiś inny, ewentualnie mniejszy,koszt max 250 zł . Co do aku nie mam żadnych doświadczeń z tymi modelami ani innymi więc prosze radę,każda sugestia z waszych doświadczeń mile widziana :) Colt w wersji gl, nie ma dużego zapotrzebowania na prąd jedynie wzmacniacz audio z prądożernych urządzeń.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.