Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na miejsce dla CB radia
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-05-2015, 16:59   

Polecam uwadze Triflexa - zasięg co prawda 3-5km ale przynajmniej zero problemów z montażem czy użytkowaniem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2015, 17:07   

rezon napisał/a:
Polecam uwadze Triflexa - zasięg co prawda 3-5km ale przynajmniej zero problemów z montażem czy użytkowaniem


Miałem w Octavii. Bardzo wygodne rozwiązanie tylko trzeba pół samochodu rozebrać, żeby to zamontować :) .
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-05-2015, 18:39   

Nie w Outku - przynajmniej w O2 można było łatwo zjechać do słupka i po stronie kierowcy ukrywając pod plastikami pojechać do przodu. A do montażu anteny wystarczyło odchylić podsufitkę.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-05-2015, 19:33   

Dokładnie - jak ktoś ogarnia trochę śrubokręt i kombinerki, to praca na jakieś 2,3 godziny. Swoją drogą Triflex, mimo że praktyczny, to raczej tandeta, jak pisali koledzy na jakieś 3 km wystarczy (w Outlanderze 2 mam właśnie Triflexa).
W innym samochodzie zamontowałem półhelikala polskiej firmy Mitcom - w połączeniu z dobrym radiem (wersja eksportowa, jeżeli ktoś wie o co chodzi), działa dużo lepiej, mimo że antena jest bardzo nisko.

bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-05-2015, 20:50   

Triflex w ogóle nie rzuca się w oczy, co też ma plusy ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
daronim 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III MIVEC 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: KRK
Wysłany: 29-05-2015, 13:02   

Dzięki za odpowiedzi:
1. Triflex - fajna sprawa ale przy wjeździe do mojego garażu mam 5 cm zapasu od góry przy zwykłej antenie do radia, a myślę, że triflex jest dłuższy. Biorę zatem pod uwagę tylko antenę magnetyczną, zakładaną na dach na czas dłuższych podróży. W mieście nie potrzebuję.

2. Czy możecie podpowiedzieć jaka jest średnica magnesu u Was, przy antenach które się mieszczą w przetłoczeniach na dachu i nie spadają przy powiedzmy 150km/h ? A jeszcze lepiej, jeśli ktoś może podrzucić konkretny model anteny , bo magnes magnesowi nie równy.

Pozdrawiam
 
 
r.barcinski 
Forumowicz


Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 01-06-2015, 08:31   

77mm president Missouri - ale jak pisałem wcześniej daje rade do 150-160km/h potem się niestety kładzie :(
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-06-2015, 18:12   

Kolego, a mocowanie na krawędzi klapy? moim zdaniem jest bardziej stabilne, możesz zastosować antenę łamaną, lub na złączu DV, niektóre mocowania są dość dyskretne, złącze działa także na powierzchniach aluminiowych.
No i nie spadnie na pewno przy prędkości 250 km/h :D
Jeżeli chodzi o antenę, jeszcze raz polecam Mitcom - nie najtańsze (jakieś 200 PLN), ale o klasę lepsze od dalekowschodnich/włoskich wyrobów.
Ja na przykład użyłem takiego mocowania:
http://www.mx5klubpolska....hp?f=25&t=16405

bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
bio5 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Wwa
Wysłany: 02-06-2015, 01:09   

bonito napisał/a:
Jeżeli chodzi o antenę, jeszcze raz polecam Mitcom - nie najtańsze (jakieś 200 PLN), ale o klasę lepsze od dalekowschodnich/włoskich wyrobów.


W branży radiowej o tym człowieku mówi się Mitcoman od mitomana.
Sprzedaje faktycznie prawidłowo wykonane anteny, ale ceny bierze z sufitu i tej samej klasy produkty można kupić za połowę ceny.
Zawsze się zastanawialiśmy, kto jest tak naiwny i kupuje te jego wynalazki z "kosmiczną mocą"
To jest były pracownik firmy Radmor, więc z pewnością wiedzę ma, ale straszne bajki w opisach aukcji pisze.
_________________
Adrian
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2015, 08:45   

To ja właśnie jestem jednym z tych naiwnych :lol: , miałem okazję kilka razy z nim rozmawiać - gość mocno wygadany, ale technicznie kompetentny i faktem jest że moja antenka od niego działa bardzo dobrze, a cenowo jest porównywalna z Sirio lub antenami amerykańskimi.
Ja staram się zawsze gdzie mogę kupować krajowe produkty (jeżeli mają podobną jakość).
bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
DATSUN 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2015, 09:59   

Witam. Przerabiałem również antenę z podstawą magnetyczną, ale aluminiowy dach w O III nie nadaje się wogóle. Zostaje tylna klapa lub przeróbka anteny na trójzakresową (ja wybrałem to drugie). Z zewnątrz nie widać nawet że posiadam CB. Radyjko zamontowane po stronie pasażera przy tunelu środkowym, może widoczne ale bardzo praktyczne.
 
 
daronim 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III MIVEC 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: KRK
Wysłany: 08-06-2015, 17:09   

A więc finał sprawy wygląda następująco, po testach kilku anten z podstawą magnetyczną zdecydowałem się na President Virginia. Z tej przyczyny, że wygląda jak nieco dłuższa antena radiowa a jej podstawa to osiem magnesów neodymowych. Po postawieniu obok anteny FM jest ogromny problem z jej oderwaniem od dachu. Testowany zasięg na trasie Kraków-Gdańsk-Kraków to jakieś 4-5 km. Jako "antymisiek" sprawdza się bez problemu. Natomiast do łączności pomiędzy 3 autami na wyjeździe wakacyjnym zostanie zastąpiona starym poczciwym Wilsonem Litle Will. Przy prędkościach około 100-110km trzyma się dachu bez problemu, a tam gdzie będę przebywał w wakacje szybciej jeździć nie wolno.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 08-06-2015, 17:26   

daronim napisał/a:
Testowany zasięg na trasie Kraków-Gdańsk-Kraków to jakieś 4-5 km. Jako "antymisiek" sprawdza się bez problemu. Natomiast do łączności pomiędzy 3 autami na wyjeździe wakacyjnym(...)

4 km do przodu i 4 km do tyłu dla łączności kilku aut na wyjeździe wakacyjnym zupełnie wystarczy. Nawet, jeśli się zgubicie - są telefony... :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
daronim 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III MIVEC 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: KRK
Wysłany: 08-06-2015, 19:35   

To fakt, ale w grę wchodzi północny skrawek Norwegii, gdzie czasami o zasięg sieci trudno, a i odległości pomiędzy autami (poszukiwanie miejsca na nocleg pod namiotem) nieco większe. Stąd pomysł sprawdzonej anteny o większym zasięgu.
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2015, 14:59   

DATSUN napisał/a:
Witam. Przerabiałem również antenę z podstawą magnetyczną, ale aluminiowy dach w O III nie nadaje się wogóle.


Jakby był aluminiowy to by się antena nie trzymała, a moja się trzyma bez problemu przy prędkości 150km/h.
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.