Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Problem z immobilizerem
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-01-2015, 06:38   

I pewnie, wywalić ten nikomu nie potrzebny immobiliser a sprawiający tylko najczęściej największe problemy samym właścicielom.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 09:18   

zastanawiające jest dla mnie w jaki sposób ecu bez immo odpala w ogóle to auto? przecierz instalacja(wiązka) jest tak zrobiona że ecu immo dopiero wysyła sygnał do ecu z pozwoleniem na pracę. ciekawe 8)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-01-2015, 09:58   

Z ECU wychodzi sterowanie na pompę wtryski i zapłon i jeśli immo nie skomunikuje się właściwie z ECU silnika to ECU nie poda sterowania na odcinane układy. Jeśli masz komputer z auta bez immobilisera to ten komputer normalnie pracując wysyła sterowanie tam gdzie trzeba czy inmmo mu coś wysyła czy też nie.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 10:15   

to by było zbyt proste chyba. ominięcie immo poprzez wymianę ecu 10minut roboty??. kiedyś przeglądałem schematy właśnie pod tym kątem czyli ecu z auta z immo i ecu z auta bez immo i z tego co pamiętam to jedno z zasilań ecu szło właśnie poprzez ecu immo. więc wymiana ecu na takie bez immo spowodowała by że auto nie odpali bo nie dostanie jednego z zasilań. dlatego ciekawostka że to auto odpaliło w ogóle :)
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 10:30   

Jest dokladnie tak jak kolega plecho opisal, immobilizer wysyla sygnal ze wszystko jest ok i Ecu nie blokuje pracy wtryskow. Jednak komputer bez immo nie potrzebuje takiej informacji wiec silnik zapala tylko nie chodzi dobrze.

Masz moze gdzies te schematy, moze mi to pomoze rozwiklac zagadke.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 10:56   

schematy ci podrzucę . podaj meila. który rok tej cejoty?. a w jaki sposób wogóle ecu odbiera sygnał od immo. przewodem czy drogą radiową? z tego co pamiętaam to przewód leciał z jakimś tam sygnałem (bo napewno nie był to plus ani masa) od ecu immo do ecu silnika na któryś z kluczowych pinów.
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 11:25   

Moj mail:

m.s.dub@hotmail.com

Z immobilizera wychodzi jeden kabelek do ECU i to wlasnie on przesyla kod ze kluczyk jest zgodny z kodem przechowywanym w immo.

Co ciekawe kod jest w formie 12v, z kluczykiem w stacyjce sygnal jest 12v wysylane ciagle, bez kluczyka jest 12v przerwa potem 12v ciagle. Mimo to samochod dalej nie zapala.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 11:49   

nie może to być zwykły plus bo można by łatwo minąć immo i podać na ten pin ecu silnika plusa z byle kąd . to nie jest takie hop siup :) . na ecu immo powinieneś mieć tak. : pin 2 - stały plus . pin 1 i 9 - plus po zapłonie . pin 8 i 16 masa. a z pina 13 do pina 62 ecu silnika śmiga właśnie to coś :)
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 14:13   

Raczej masz (lub opisujesz) inny immobilizer od mojego.

Ja mam problem z tym konkretnym modelem:



A kabelki u mnie ida tak:



Pierwszy z lewej w gornym rzedzie, czerwony z zoltym paskiem dostaje +12v po przekreceniu kluczyka w pozycje ON

4 ty z prawej dolny rzad, czerwony z bialym paskiem wysyla ten 12v sygnal do ecu co Wam mowilem.

Masa w prawym gornym rogu, czarny kabel z kropkami

Antena to bialy i zielony kabel w gornym rzedzie

Na zdjeciu jeszcze widac kable do komunikacji przez port obd2
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 14:42   

o takim mówię dokładnie. i widzę że nie wymieniłeś stałęgo plusa . czarny z białym paskiem powinien mieć cały czas plusa. jak tego u ciebie nie ma to masz awarię usuniętą :) . bezpiecznik nr 4 10A . piwo się należy :)
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 07-01-2015, 14:51   

O w :butthead: .................

Biegne sprawdzic!!!

Nawet jezeli nie zadziala to sugestia super z Twojej strony!!!

[ Dodano: 07-01-2015, 15:29 ]
Pomoglo!!! Nie wiem jak Ci dziekowac!

Musialem miec to podlaczone poprzednio dobrze ze wszystko chodzilo :oops:
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2015, 22:04   

:lol: wystarczy dobre słowo :lol:
 
 
brccrx 
Forumowicz
brccrx

Auto: 00 fto 1.3 turbo, 97 fto 2.0 m
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 90
Skąd: Z tad i z tamtad......
Wysłany: 08-01-2015, 02:37   

Naprawde jestem Ci wdzieczny za pomoc, dobre slowo masz jak w banku ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.