Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora 1,8 DID
Autor Wiadomość
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2016, 22:32   

MiroG napisał/a:
A poza tym, to w aucie warto jak najwięcej LED wstawić zamiast oryginalnych żarówek.
Tak by podczas jazdy bateria dostawała jak najwyższy prąd ładowania.
:shock:
 
 
kaarpiu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX; 1,8 DID 2WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 15
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 27-10-2016, 07:51   

Wczoraj wyjąłem fabryczny akumulator, bo miałem nadzieję, że będzie na nim napisana pojemność i prąd rozruchowy - niestety nie ma na nim żadnych informacji. To nawet nie jest akumulator bezobsługowy :!:

Co do wymiarów oryginalnego: dł.300mm, szer.170, wys.200mm (zmieści się nawet trochę wyższy)

W instrukcji obsługi znalazłem, że SAX 1.8 DID z systemem AS&S powinien mieć pojemność 72,8 Ah, co do prądu rozruchowego nie ma danych.

Zadzwoniłem do ASO w Kielcach, tam polecili mi oryginalny za 1000zł lub EXIDA PREMIUM EA 954 (95Ah, 850A) tylko, że nie moim zdaniem ten akumulator nie nadaje się do auta z AS&S. Powiedziałem wiec panu z serwisu, że powinien to być akumulator AGM lub chociaż EFB - niestety pan powiedział, że nie orientuje się o czym mówię :oops:

Ze stron CENTRA/EXIDE (jeden koncern) wynika, że do mojego auta powinien być:
CENTRA AGM CK700 (70Ah, 760A, 278x175x190)
EXIDE AGM EK700 (70Ah, 760A, 278x175x190)

Powinny zmieścić się też:
CENTRA AGM CK 800 (80Ah, 800A, 315x175x190)
EXIDE AGM EK800 (80Ah, 800A, 315x175x190)

Czy możecie mi doradzić który wybrać :?:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2016, 08:05   

Osobiście brał bym 80Ah z większym prądem rozruchowym co ma znaczenie podczas odpalania w zimie przy dużym mrozie po dłuższym postoju. Wyższego prądu rozruchowego nie trzeba się bać, ważne aby nie był mniejszy niż zaleca producent auta. Najczęściej wyższy prąd rozruchowy w akumulatorach o takiej samej pojemności wynika z postępu technologicznego.
 
 
kaarpiu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX; 1,8 DID 2WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2016
Posty: 15
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 03-01-2017, 09:56   

Kupiłem akumulator CENTRA AGM CK700 (70Ah, 760A, 278x175x190) według wskazań producenta dedykowany do ASXa 1.8 DID, ale niestety okazało się, że nie da się do niego podpiąć klem (za mało miejsca we wgłębieniach) – na szczęście udało się go ponownie zwrócić do sklepu :D

Pojechałem więc do ASO w Kielcach, gdzie dowiedziałem się, że oryginalny mogą mi sprzedać za 800zł, albo polecają jak wcześniej pisałem, zamiennik rekomendowany do tego modelu przez Mitsubishi - EXIDA PREMIUM EA 954 (95Ah, 850A) za 530zł z 3-ltnią gwarancją. Stwierdziłem, że system AS&S i tak dezaktywuję zaraz po rozruchu więc nie będzie to miało większego znaczenia i nie mam czasu na dalsze poszukiwania i przymiarki. Kupiłem więc w ASO tego EXIDA (zamontowali mi go gratis) - pasuje idealnie tak jak oryginalny. Użytkuję go już ok. miesiąc i wszystko jest ok. Mogę więc polecić takie rozwiązanie do ASXa 1.8 DID :D
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-01-2017, 10:37   

Warto go co pewien czas doładować prostownikiem aby dłużej posłużył 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MiroG 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DI-D 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 22
Skąd: Koszalin/Gdańsk
Wysłany: 11-01-2017, 00:32   

Niecałe 5 lat i akumulator zaczyna mi szwankować.
Trudno wyczuć jak dbał o niego poprzednik, ale obecnie nawet doładowywanie nie pomaga.
Zastanawiam się nad YUASA YBX 5335 95Ah 830A za 500,00 zł z dostawą.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym aku?
Mój ASX to 1.8 DID 150KM 4WD
 
 
Krzych1 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2017, 18:57   

MiroG napisał/a:
Zastanawiam się nad YUASA YBX 5335 95Ah 830A za 500,00 zł z dostawą.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym aku?


Mam go jakieś 2,5 roku. Jak dotąd działa bez zarzutu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2017, 20:17   

Wiem, że to już nie te czasy :) ale i tak ciekawy temacik o akumulatorach http://zregeneruj-akumula...kumulatora.html
 
 
TommyWalker 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-01-2017, 23:08   

Ja już wymianę mam za sobą :D
Kupiłem akumulator EXIDE AGM EK700. Według producenta pasuje on do ASXa, tylko że to nie jest do końca prawda. Oryginalny akumulator jest o parę centymetrów wyższy i od góry jest płaski. Po zamontowania EXIDEa nie da się podłączyć klemy +. Klema ta jest podłączona 3 grubymi i sztywnymi kablami i przy niższym akumulatorze jest ona zbyt wysoko (poluzowałem opaski kablowe, ale to nie wiele pomogło). Dodatkowo na klemie tej zamontowany jest jeszcze bezpiecznik tak że nie wchodzi do EXIDEa, który zaciski ma we wgłębieniu górnej pokrywy. Ponieważ akumulator już ledwo dychał, a zbliżały się mrozy założyłem tego EXIDEa. Od spodu podłożyłem grubą piankę, tak żeby zaciski były na tej wysokości co w oryginalnym, a także podpiłowałem górną pokrywę akumulatora (trzeba to zrobić delikatnie żeby go nie rozszczelnić - trzeba wyciąć kawałeczek rogu w rejonie charakterystycznego otworu i nacięcia). Najważniejsze że się udało i pomimo 25 stopniowych mrozów autko odpalało bez problemu :D
Przed założeniem warto go porządnie naładować. Po podłączeniu do automatycznej ładowarki akumulator ładował się całą noc, czyli tyle ile rozładowany akumulator :oops: Zabieg ten polecam szczególnie tym którzy po wymianie nie wybierają się w dłuższą podróż. Na krótkich odcinkach akumulator nie naładuje się porządnie, a to nie jest dla niego zdrowe.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-01-2017, 10:57   

TommyWalker- pozbawiłeś się gwarancji - oby nie była potrzebna.
_________________

 
 
 
TommyWalker 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 16-01-2017, 14:18   

Uwex napisał/a:
pozbawiłeś się gwarancji - oby nie była potrzebna.


Próbowałeś kiedyś zareklamować akumulator? Szczególnie wtedy kiedy nie był instalowany przez sprzedawcę...
 
 
MiroG 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DI-D 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 22
Skąd: Koszalin/Gdańsk
Wysłany: 30-01-2017, 00:20   

Mój wybór padł na BOSCH S4 95 AH 830 A.
Wszedł bez problemu.
Dziś zamontowałem go, tak więc trudno jeszcze o jakieś opinie.
Kręci ;)
Oczywiście przed zamontowaniem doładowałem go do 100% :)
Koszt to 440,00 zł
 
 
nas_escobar 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 06-02-2017, 18:59   

Witam wszystkich na forum:)
Mój akumulator praktycznie nie nadaje się już do niczego i przyszła pora na wymianę. W serwisie krzyczą ode mnie 950zł za oryginalny, więc muszę poszukać czegoś innego. Widzę że dużo osób instaluje aku bez systemu start stop i też o tym myślę tylko czy to na pewno dobre rozwiązanie? Generalnie chciałbym zrezygnować z as&g i kolejne pytanie czy można wyłączyć to na stałe czy tylko jest opcja wyłączenia przyciskiem po każdym uruchomieniu auta. W sklepie polecono mi akumulator topla 95ah za 430zł. Ktoś coś doradzi bo to pilna sprawa
 
 
szczypior77 
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-10-2017, 11:41   

No to i u mnie czas na wymianę aku:
z tego co widzę rekomendujecie poniższe (pasują gabarytowo i podłączeniem?):
Bosh S4 95 AH83A
Exide Premium EA954

Miał ktoś doświadczenia z innymi (np: Yuasa YBX 5335 12V 95Ah 830A)?
 
 
ADYN 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 14
Skąd: Zamienie (Lesznowola)
Wysłany: 31-10-2017, 12:34   

Ja np mam bardzo dobre doświadczenie z akumulatorem marki TAB
Modelu nie podam, bo miałem go na Oplu ;)

W każdym razie doświadczenie jest takie, że problemów było zero a gdy w trasie zerwało mi pasek alternatora i straciłem ładowanie to postanowiłem kontunuować jazdę ku celowi, co by ewentualnie potem było mniej do holowania i udało się 150km bez ładowania przejechać tylko na samym akumulatorze (oczywiście wyłączając wszystko co się tylko mogło prąd brać (radio, nawiew itp) i jadąc tylko na światłach pozycyjnych a nie mijania (dzień był, jakby co ;) )

A cenowo był bardzo przystępny. W żony Suzuki też ostatnio wymieniałem i też poszedł TAB, a co...
_________________
---
Pozdrawiam
ADYN

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.