Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany biegów proponowane przez komputer
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2015, 16:03   

mjsystem napisał/a:
RalfPi napisał/a:
dlatego pytałem skąd teza, że 1800 obr/min powoduje szybsze zużycia koła dwumasowego.
Jak masz bardzo mały moment obrotowy to takie obroty są absolutnym minimum przy prędkości stałej. Do przyspieszania z wyższego biegu za niskie. Koło leci na 100%.
.

W dieslu? mały moment przy 1800obr/min? Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment (tylko na 5'tce słabiutko się zbiera przy tych obrotach, a tak to spokojnie na każdym biegu jest.. jakieś przyspieszenie bez męczenia silnika - oczywiście mowa o w miarę płaskim terenie.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 19-05-2015, 21:46   

mjsystem napisał/a:
Poniżej jest fajna animacja. Pokazuje, na jakiej zasadzie działa i dlaczego się psuje koło dwumasowe.


gdzie ta animacja ?
_________________
pablo diablo
 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-05-2015, 08:27   

RalfPi napisał/a:
W dieslu?
Zależy od momentu. Jak masz dwumas, to nie czujesz. Ja zacząłem jeździć starymi autami dawno temu i wiem, co to szarpanie. Pewnie mam inne doświadczenie.
RalfPi napisał/a:
Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment
A potem narzekasz na gniazda itp.... :wink:
pablo diablo napisał/a:
gdzie ta animacja ?
Przepraszam, nie dodała się. Już nadrabiam :D
https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-05-2015, 09:41   

mjsystem napisał/a:

RalfPi napisał/a:
Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment
A potem narzekasz na gniazda itp.... :wink:

Ojczulek w Pandzie jeździ pod górkę na 5'ce z prędkością 40-50 km/h (czego wielokrotnie byłem świadkiem) - przebieg około 175kkm, bez awarii silnika... Jakieś pytania :) ?

Krótko mówiąc dwumas jest dobijany przy szarpnięciach i przy jeździe na naprawdę niskich obrotach rzędu np. 1000 obr/min i długotrwałej jeździe tego typu + deptanie mocne przy tych obrotach lub jazda pod górkę
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 20-05-2015, 12:08   

RalfPi napisał/a:
Jakieś pytania
Tak. Sprawdzał luzy w silniku? :wink:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-05-2015, 14:37   

mjsystem napisał/a:

RalfPi napisał/a:
Jakieś pytania
Tak. Sprawdzał luzy w silniku?

Nie.. z czynności serwisowych, to tylko olej dolewa :)
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-05-2015, 20:27   

mjsystem napisał/a:

Przy odpowiedniej technice jazdy koło masowe nigdy nie będzie zawodzić. Dlatego komputer wskazuje optymalny zakres obrotów, z jednej strony pozwalający na ekonomiczną jazdę, z drugiej na prawidłową eksploatację silnika.


Nigdy? E nie popadajmy w skrajności. Po pierwsze komputer pokazuje to co podpowiadają ekolodzy (niskie spalanie) i księgowi (aby przeżyło tylko do końca gwarancji).

A dwumas na pewno też się psuje przez szarpaną jazdę jak szybki i wściekły.

Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 21-05-2015, 15:04   

krzychu napisał/a:
Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania...
O tym właśnie pisałem :wink:
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-05-2015, 09:05   

Panowie, takie zmiany biegów to dobre dla emerytów i taksówkarzy. Silnik pewnie to wytrzyma, ale na pewno boczne siły działające na tłoki przy jeździe 50 km/h na 5 biegu i przyspieszanie powodują jego zwiększone zużycie. Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą. Ja się nie trzymam tych wskazówek, przy normalnej jeździe biegi zmieniam przy 2500-3000 rpm i jeżdżąc w trasie nie mam najmniejszych problemów by osiągnąć zużycie paliwa poniżej 6 litrów. Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze, a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2015, 19:30   

lobuzek napisał/a:
Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą.

Trochę ma:
lobuzek napisał/a:
Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze,


lobuzek napisał/a:
a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem.

Ale w skrzyniach automatycznych, ktoś też te strzałki zaimplementował - jakoś te skrzynie z silnikami robię po 200-400kkm i jakoś dają radę.

Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-05-2015, 20:52   

Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem. Te silniki są stworzone by nie przekraczać 3000 obr. Skrzynia też jest zaprojektowana i wyliczona na dużo większe moce.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2015, 21:15   

Arczi89 napisał/a:
Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem..
Nie rozumiem - w podanym przez mnie BMW 328i jest rzędowa czwórka.
Myślę, że w wielu nowoczesnych benzynach i dieslach automaty utrzymuję te 1500-1900 rpm'ów.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-05-2015, 12:37   

Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję.[/quote]

No właśnie racja. Jazda ze stałym obciążeniem jeszcze ujdzie, ale piłowanie na 5 biegu z prędkością 50 km/h pod górkę, bo tak każe strzałka to prosta droga do umordowania silnika.
 
 
inzmbl 
Nowy Forumowicz
Marek Sysoł


Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-05-2015, 22:19   

Tak jak pisałem - po prostej 1500-1800 z jazdą "docelową" np na trasie. Do wyprzedzania tutaj nie redukuję bo od 2k turbina daje kopa i wystarczy lekko dodać gazu żeby 300 niutków pociągnęło :)

Co innego nawet pod delikatną górę - zawsze zrzucam bieg i wpada na 2k lub wyżej.

Fajna debata się rozwinęła hehe :)

A jeśli chodzi o dwumas i szarpanie - najmniejsze jest przy 2500 obr bo zmiana trwa ok sekundy i w tym czasie spadają one prawie idealnie w niższy zakres kolejnego biegu.

Przy zmianach na zimnym, czyli 2000, trzeba sobie delikatnie pomóc gazem aby uniknąć szarpnięć.
 
 
sedpatrick 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2015, 10:29   Czy można tę funkcję/opcję włączyć?

Czy da się włączyć opcję sugerowania zmiany biegów poprzez aktualizację softu w Miśku?
Mam wersję z Listopada 2009 i nie mam niestety proponowania zmiany biegów przez komputer :(
Orientuje się ktoś może?

Z góry dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.