Zmiany biegów proponowane przez komputer |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-05-2015, 16:03
|
|
|
mjsystem napisał/a: | RalfPi napisał/a: | dlatego pytałem skąd teza, że 1800 obr/min powoduje szybsze zużycia koła dwumasowego. | Jak masz bardzo mały moment obrotowy to takie obroty są absolutnym minimum przy prędkości stałej. Do przyspieszania z wyższego biegu za niskie. Koło leci na 100%.
. |
W dieslu? mały moment przy 1800obr/min? Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment (tylko na 5'tce słabiutko się zbiera przy tych obrotach, a tak to spokojnie na każdym biegu jest.. jakieś przyspieszenie bez męczenia silnika - oczywiście mowa o w miarę płaskim terenie. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 19-05-2015, 21:46
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Poniżej jest fajna animacja. Pokazuje, na jakiej zasadzie działa i dlaczego się psuje koło dwumasowe. |
gdzie ta animacja ? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-05-2015, 08:27
|
|
|
RalfPi napisał/a: | W dieslu? | Zależy od momentu. Jak masz dwumas, to nie czujesz. Ja zacząłem jeździć starymi autami dawno temu i wiem, co to szarpanie. Pewnie mam inne doświadczenie.
RalfPi napisał/a: | Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment | A potem narzekasz na gniazda itp....
pablo diablo napisał/a: | gdzie ta animacja ? | Przepraszam, nie dodała się. Już nadrabiam
https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-05-2015, 09:41
|
|
|
mjsystem napisał/a: |
RalfPi napisał/a: | Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment | A potem narzekasz na gniazda itp.... |
Ojczulek w Pandzie jeździ pod górkę na 5'ce z prędkością 40-50 km/h (czego wielokrotnie byłem świadkiem) - przebieg około 175kkm, bez awarii silnika... Jakieś pytania ?
Krótko mówiąc dwumas jest dobijany przy szarpnięciach i przy jeździe na naprawdę niskich obrotach rzędu np. 1000 obr/min i długotrwałej jeździe tego typu + deptanie mocne przy tych obrotach lub jazda pod górkę |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-05-2015, 12:08
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Jakieś pytania | Tak. Sprawdzał luzy w silniku? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-05-2015, 14:37
|
|
|
mjsystem napisał/a: |
RalfPi napisał/a:
Jakieś pytania
Tak. Sprawdzał luzy w silniku? |
Nie.. z czynności serwisowych, to tylko olej dolewa |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-05-2015, 20:27
|
|
|
mjsystem napisał/a: |
Przy odpowiedniej technice jazdy koło masowe nigdy nie będzie zawodzić. Dlatego komputer wskazuje optymalny zakres obrotów, z jednej strony pozwalający na ekonomiczną jazdę, z drugiej na prawidłową eksploatację silnika. |
Nigdy? E nie popadajmy w skrajności. Po pierwsze komputer pokazuje to co podpowiadają ekolodzy (niskie spalanie) i księgowi (aby przeżyło tylko do końca gwarancji).
A dwumas na pewno też się psuje przez szarpaną jazdę jak szybki i wściekły.
Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 21-05-2015, 15:04
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania... | O tym właśnie pisałem |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-05-2015, 09:05
|
|
|
Panowie, takie zmiany biegów to dobre dla emerytów i taksówkarzy. Silnik pewnie to wytrzyma, ale na pewno boczne siły działające na tłoki przy jeździe 50 km/h na 5 biegu i przyspieszanie powodują jego zwiększone zużycie. Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą. Ja się nie trzymam tych wskazówek, przy normalnej jeździe biegi zmieniam przy 2500-3000 rpm i jeżdżąc w trasie nie mam najmniejszych problemów by osiągnąć zużycie paliwa poniżej 6 litrów. Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze, a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2015, 19:30
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą. |
Trochę ma: lobuzek napisał/a: | Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze, |
lobuzek napisał/a: | a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem. |
Ale w skrzyniach automatycznych, ktoś też te strzałki zaimplementował - jakoś te skrzynie z silnikami robię po 200-400kkm i jakoś dają radę.
Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-05-2015, 20:52
|
|
|
Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem. Te silniki są stworzone by nie przekraczać 3000 obr. Skrzynia też jest zaprojektowana i wyliczona na dużo większe moce. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2015, 21:15
|
|
|
Arczi89 napisał/a: | Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem.. | Nie rozumiem - w podanym przez mnie BMW 328i jest rzędowa czwórka.
Myślę, że w wielu nowoczesnych benzynach i dieslach automaty utrzymuję te 1500-1900 rpm'ów. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-05-2015, 12:37
|
|
|
Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję.[/quote]
No właśnie racja. Jazda ze stałym obciążeniem jeszcze ujdzie, ale piłowanie na 5 biegu z prędkością 50 km/h pod górkę, bo tak każe strzałka to prosta droga do umordowania silnika. |
|
|
|
 |
inzmbl
Nowy Forumowicz Marek Sysoł

Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-05-2015, 22:19
|
|
|
Tak jak pisałem - po prostej 1500-1800 z jazdą "docelową" np na trasie. Do wyprzedzania tutaj nie redukuję bo od 2k turbina daje kopa i wystarczy lekko dodać gazu żeby 300 niutków pociągnęło
Co innego nawet pod delikatną górę - zawsze zrzucam bieg i wpada na 2k lub wyżej.
Fajna debata się rozwinęła hehe
A jeśli chodzi o dwumas i szarpanie - najmniejsze jest przy 2500 obr bo zmiana trwa ok sekundy i w tym czasie spadają one prawie idealnie w niższy zakres kolejnego biegu.
Przy zmianach na zimnym, czyli 2000, trzeba sobie delikatnie pomóc gazem aby uniknąć szarpnięć. |
|
|
|
 |
sedpatrick
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2015, 10:29 Czy można tę funkcję/opcję włączyć?
|
|
|
Czy da się włączyć opcję sugerowania zmiany biegów poprzez aktualizację softu w Miśku?
Mam wersję z Listopada 2009 i nie mam niestety proponowania zmiany biegów przez komputer
Orientuje się ktoś może?
Z góry dzięki! |
|
|
|
 |
|