Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik paliwa
Autor Wiadomość
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 01-01-2016, 21:39   

Prawdopodobnie składając wszystko do kupy zastosowałeś mocny docisk na tarczę prędkościomierza i przypadkowo osadziłeś zbyt mocno wskazówkę. Skutek jest taki, że zahacza o zdeformowaną tarczę zegara. Przerabiałem temat… Rozkręć, wyprostuj i podnieś troszkę wskazówkę na pręciku. Zimne luty czasami wyglądają normalnie. Płytkę zaniosłem nawet do elektronika, który powiedział, że się czepiam „zdrowych lutów”. Przelutowałem „po swojemu” i było ok. Pozdr!
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-01-2016, 08:31   

osmoz napisał/a:
ale po złożeniu do kupy wskaźnik działa...za to predkościomierz skacze:/. Czy można zobaczyć zimne luty gołym okiem?

Musisz zdjąć przednią szybkę i lekko pociągnąć wskaźnik do góry. Nakręć go w prawo i zobacz czy swobodnie opada. Zawsze pomaga to.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
osmoz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DID 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2016, 11:01   

Na to nie wpadłem...demontowałem liczniki pare razy i myślałem, że to kwestia tych taśm na obudowie liczników z tyłu, ze może nie stykają? Dziś przetestuje wskazówkę. Dziekuję za rade:)
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 25-02-2016, 21:12   

Dla tych co boją się podjąć samodzielnie próby naprawienia wariujących liczników:
Dzis po raz drugi w życiu miałem w rękach lutownicę, rozkręciłem licznik tak jak podaje "internetowa" instrukcja i z drżącymi rękami zabrałem się za poprawianie lutów. Ponieważ u mnie nie działał wskaźnik temperatury (zazwyczaj wskazywał max. temp) oraz wskaźnik poziomu paliwa (raz dzialal raz nie). Najpierw poprawilem rezystorki R10 i R12. To oczywiście rozwiązało problem ze wskaźnikiem temperatury silnikia, natomiast nic nie zmieniło jeśli chodzi o wskaźnik poziomu paliwa.
Za drugim razem postanowiłem poprawić wszystkie luty. Naprawdę, nawet jak dla kompletnego laika sprawa jest prosta. Ja przystawiałem rozgrzaną lutownicę do poprawianego lutu i po tym jak zobaczylem ze cyna się topi, czekalem jeszcze pół sekundy i oddalałem grot lutownicy. Dla niewprawionych polecam zacząc od "dużych" lutów, na nich łatwiej zaobserwować moment roztapiania cyny. potem polecam poprawić wszystkie luty, co jakis czas czyszcząc grot lutownicy.
U mnie takie potraktowanie płytki drugowanej licznika naprawiło:
-wskaźnik temperatury
-wskaźnik poziomu paliwa
-kontrolkę ręcznego (myślałem że spaliła się żaróweczka albo jest problem z przełącznikiem a okazało się że to była wina zimnego lutu :/)

Naprawdę zachęcam do spróbowania naprawy własnymi siłami, nie jest to nic trudnego, pracy na 30-40 minut a może rozwiązać wiele problemów :)

PS. Oczywiście, tak jak już było wielokrotnie wspominane, po założeniu płytki drukowanej na swoje miejsce, warto jest zdjąć przeźroczystą szybkę z zegarów i CZYSTYMI palcami lub przez CZYSTĄ ściereczkę nacisnąć tarczę w okolicach licznika. Tam są cztery miejsca które "klikają" po naciśnięciu. Po tej operacji warto sprawdzić tak jak napisano 2 posty wyżej czy wskazówka opada powoli. Jeśli tak, można wszytko składać do kupy. :) powodzenia
 
 
Maciek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Long Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2016, 16:34   

volvox_globator napisał/a:
Dla tych co boją się podjąć samodzielnie próby naprawienia wariujących liczników:
Dzis po raz drugi w życiu miałem w rękach lutownicę, rozkręciłem licznik tak jak podaje "internetowa" instrukcja i z drżącymi rękami zabrałem się za poprawianie lutów. Ponieważ u mnie nie działał wskaźnik temperatury (zazwyczaj wskazywał max. temp) oraz wskaźnik poziomu paliwa (raz dzialal raz nie). Najpierw poprawilem rezystorki R10 i R12. To oczywiście rozwiązało problem ze wskaźnikiem temperatury silnikia, natomiast nic nie zmieniło jeśli chodzi o wskaźnik poziomu paliwa.
Za drugim razem postanowiłem poprawić wszystkie luty. Naprawdę, nawet jak dla kompletnego laika sprawa jest prosta. Ja przystawiałem rozgrzaną lutownicę do poprawianego lutu i po tym jak zobaczylem ze cyna się topi, czekalem jeszcze pół sekundy i oddalałem grot lutownicy. Dla niewprawionych polecam zacząc od "dużych" lutów, na nich łatwiej zaobserwować moment roztapiania cyny. potem polecam poprawić wszystkie luty, co jakis czas czyszcząc grot lutownicy.
U mnie takie potraktowanie płytki drugowanej licznika naprawiło:
-wskaźnik temperatury
-wskaźnik poziomu paliwa
-kontrolkę ręcznego (myślałem że spaliła się żaróweczka albo jest problem z przełącznikiem a okazało się że to była wina zimnego lutu :/)

Naprawdę zachęcam do spróbowania naprawy własnymi siłami, nie jest to nic trudnego, pracy na 30-40 minut a może rozwiązać wiele problemów :)

PS. Oczywiście, tak jak już było wielokrotnie wspominane, po założeniu płytki drukowanej na swoje miejsce, warto jest zdjąć przeźroczystą szybkę z zegarów i CZYSTYMI palcami lub przez CZYSTĄ ściereczkę nacisnąć tarczę w okolicach licznika. Tam są cztery miejsca które "klikają" po naciśnięciu. Po tej operacji warto sprawdzić tak jak napisano 2 posty wyżej czy wskazówka opada powoli. Jeśli tak, można wszytko składać do kupy. :) powodzenia



U mnie właśnie to zadziałało. Mój znajomy elektronik zweryfikował wszystkie lutowania na płytce, po czym złożyliśmy całość, docisnęliśmy w czterech miejscach wokół wyświetlacza i wszystko działa.
A zaczęło się od tego, że po wymianie żarówek podświetlenia zegarów nie działał prędkościomierz. Dodatkowo miałem wrażenie, że wskazówka poziomu paliwa wskazuje zbyt mały stan - po zatankowaniu do pełna. Po powyższej operacji wszystko jest idealnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.