Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Schemat wymiany rozrządu w OI 2.0 16V ktoś posiada?
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2015, 16:58   

Paput napisał/a:
usawia go sie normalnie na znaki jak w przypadku rozrządu tak?

Nie. Najlepiej ustaw silnik na znaki i zablokuj wałki bo tylko jedna pozycja jest prawidłowa a dostęp do rewizji jednego z wałków masz mocno utrudniony, żeby ustawić go zgodnie z serwisówką.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 25-08-2015, 17:48   

Hubeeert napisał/a:
Paput napisał/a:
usawia go sie normalnie na znaki jak w przypadku rozrządu tak?

Nie. Najlepiej ustaw silnik na znaki i zablokuj wałki bo tylko jedna pozycja jest prawidłowa a dostęp do rewizji jednego z wałków masz mocno utrudniony, żeby ustawić go zgodnie z serwisówką.


Czyli co ustawiam na znaki, blokuje wałki, zrzucam paski zakładam nowe, napinam, wyjmuję blokadę, przekręcam wałem żeby sprawdzić ustawienie i odpalam?

tym blokujecie rozrząd? czy jest jakiś "domowy" sposób?

http://allegro.pl/blokada...5173816146.html
niektórzy nie blokują wcale tylko wiadomo że może się wtedy trochę przestawić


Polecacie wymianę napinacza hydraulicznego czy użyć starego?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2015, 18:47   

Paput - ustawiasz na znaki i ściągasz tak aby nie ruszyć w szczególności pompą oleju. Wtedy jak nic nie obrócisz to będzie dobrze i nic nie trzeba blokować.

A napinacz można przetestować w imadle ale jeśli nie wiesz od kiedy jest to wymień. A po zamontowaniu z tego co pamiętam kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut i powinno dać się włożyć zawleczkę (najlepiej żeby była w górnym położeniu) w napinacz (wtedy znaczy dobrze wstępnie napiąłeś). Jeśli nie da się to od jeszcze raz napinasz, kręcisz 2 razy i czekasz.

Polecam studiować menual...

Ps. Metoda grawitacyjna: https://www.youtube.com/watch?v=1NUBy-Q3djg
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 25-08-2015, 19:28   

krzychu napisał/a:
Paput - ustawiasz na znaki i ściągasz tak aby nie ruszyć w szczególności pompą oleju. Wtedy jak nic nie obrócisz to będzie dobrze i nic nie trzeba blokować.

A napinacz można przetestować w imadle ale jeśli nie wiesz od kiedy jest to wymień. A po zamontowaniu z tego co pamiętam kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut i powinno dać się włożyć zawleczkę (najlepiej żeby była w górnym położeniu) w napinacz (wtedy znaczy dobrze wstępnie napiąłeś). Jeśli nie da się to od jeszcze raz napinasz, kręcisz 2 razy i czekasz.

Polecam studiować menual...

Ps. Metoda grawitacyjna: https://www.youtube.com/watch?v=1NUBy-Q3djg


dzięki za info ale ta metoda grawitacyjna to dla mnie magia jakaś, jak to ustawić :roll: skąd wiadomo że to dobre położenie? Co się stanie jeśli źle ustawię?

[ Dodano: 25-08-2015, 19:28 ]
Coś czuję że będę musiał oddać do warsztatu :x

[ Dodano: 25-08-2015, 20:14 ]
czyli ta metoda grawitacyjna odnosi się do pompy oleju, mówisz że jak jej nie zruszę to nie będę jej musiał ustawiac tak?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2015, 20:54   

Paput napisał/a:

czyli ta metoda grawitacyjna odnosi się do pompy oleju, mówisz że jak jej nie zruszę to nie będę jej musiał ustawiac tak?


Tak, nie musisz. A działa to dość prosto po prostu tam jest jeszcze wałek napędzany przez przełożenie. Jeśli jest na dole to sam się ustawia na znaki tak jak na filmie. A jak jest źle ustawiony to "ucieka" ze znaków.

Po drugie jak byś oddawał mechanikowi to upewnij się, że wie jak ustawić ten właśnie wałek.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 29-08-2015, 15:43   

krzychu napisał/a:
Paput napisał/a:

czyli ta metoda grawitacyjna odnosi się do pompy oleju, mówisz że jak jej nie zruszę to nie będę jej musiał ustawiac tak?


Tak, nie musisz. A działa to dość prosto po prostu tam jest jeszcze wałek napędzany przez przełożenie. Jeśli jest na dole to sam się ustawia na znaki tak jak na filmie. A jak jest źle ustawiony to "ucieka" ze znaków.

Po drugie jak byś oddawał mechanikowi to upewnij się, że wie jak ustawić ten właśnie wałek.


dzięki za info

Jeszcze mam takie pytanko odnośnie rolki od napinacza rozrządu. Ma ona dwa otwory, widziałem na filmiku że gościo zrobił sobie z drutu przedmiot zaczepiał i kręcił chwytając za te otwory. W instrukcji widzę że te dwa otwory po po zamontowaniu rolki są jakby przesunięte pod kątem 45 stopni. Tak ma być? Czemu one służą? Ustawieniu położenia rolki względem osi? Bo jeszcze jeden taki otwór ma rolka od paska balansowego. Zasada jest podobna?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-08-2015, 10:13   

A w instrukcji nie jest napisane, żeby napiąć tą rolką (tymi dwoma otworami) pasek w okolic 3,5Nm?
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 31-08-2015, 21:00   

krzychu napisał/a:
A w instrukcji nie jest napisane, żeby napiąć tą rolką (tymi dwoma otworami) pasek w okolic 3,5Nm?


Z tego co widziałem na filmiku koleś skręca rolkę a później puszcza napinacz hydrauliczny i już. Przecież to napinacz powinien napinać pasek nie rolka, dziwne to trochę. Wydaje mi się że nie ma nic takiego w instrukcji albo źle patrzę. :rolleyes:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-08-2015, 22:21   

Otwór w rolce nie jest centralnie, od tego jak ją ustawisz zależy napięcie paska. Napinacz hydrauliczny jako taki nie służy do regulacji napinania paska, jedynie kompensuje zmienne napięcie w zależności jak sprężyny zaworów ciągną.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-09-2015, 06:42   

Paput napisał/a:
to napinacz powinien napinać pasek nie rolka


Napinasz ma bardzo ograniczony zakres pracy i moim zdaniem to nie jest napinacz, a raczej tłumik drgań paska...

A w menualu masz rysunek ze "special tool" MD998767 i wchyłowym dynamomoetrem. Należy nim naciągnąć pasek siła 3,5Nm. Pewnie obu rzeczy nie masz. Więc dla Ciebie może być to:



Pamiętaj tylko, że 3,5Nm to prawie nic do tego testy po 2 obrotach i 15 minutach. Czy zawleczka nadal wchodzi w napinacz...
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-09-2015, 11:32   

krzychu napisał/a:
Paput napisał/a:
to napinacz powinien napinać pasek nie rolka


Napinasz ma bardzo ograniczony zakres pracy i moim zdaniem to nie jest napinacz, a raczej tłumik drgań paska...

A w menualu masz rysunek ze "special tool" MD998767 i wchyłowym dynamomoetrem. Należy nim naciągnąć pasek siła 3,5Nm. Pewnie obu rzeczy nie masz. Więc dla Ciebie może być to:

Obrazek

Pamiętaj tylko, że 3,5Nm to prawie nic do tego testy po 2 obrotach i 15 minutach. Czy zawleczka nadal wchodzi w napinacz...


Czyli w zasadzie nie wiadomo ile mam napiąc cudownie :mrgreen: 3,5Nm niewiele, ale jak robiliście to tak że ugięcie paska nie było już duże mimo wszystko? Czyli napinam pasek chwytając za otwory w tej rolce i co zrobić by zablokować ten rolko/napinacz? Skręcić w tej pozycji? Podobna zasada tyczy się tej rolki od paska balansowego?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-09-2015, 12:40   

Paput napisał/a:
Czyli w zasadzie nie wiadomo ile mam napiąc cudownie :mrgreen: 3,5Nm niewiele, ale jak robiliście to tak że ugięcie paska nie było już duże mimo wszystko?
Czyli napinam pasek chwytając za otwory w tej rolce i co zrobić by zablokować ten rolko/napinacz? Skręcić w tej pozycji? Podobna zasada tyczy się tej rolki od paska balansowego?
Napinacz ma zawleczkę, dają razem z nowym, jak nie masz to możesz wziąć kawałek druta lub gwoździa. Zawleczka ma być luźna po napięciu paska i nadal ma być luźna po "ułożeniu się" paska.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-09-2015, 17:48   

elektryk napisał/a:
Paput napisał/a:
Czyli w zasadzie nie wiadomo ile mam napiąc cudownie :mrgreen: 3,5Nm niewiele, ale jak robiliście to tak że ugięcie paska nie było już duże mimo wszystko?
Czyli napinam pasek chwytając za otwory w tej rolce i co zrobić by zablokować ten rolko/napinacz? Skręcić w tej pozycji? Podobna zasada tyczy się tej rolki od paska balansowego?
Napinacz ma zawleczkę, dają razem z nowym, jak nie masz to możesz wziąć kawałek druta lub gwoździa. Zawleczka ma być luźna po napięciu paska i nadal ma być luźna po "ułożeniu się" paska.
hmm to wiem ale jak zablokować ta rolkę po napięciu żeby nie puściła? Poprostu dokrecix?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-09-2015, 17:55   

Paput napisał/a:
Poprostu dokrecix?


Tak
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-09-2015, 18:17   

krzychu napisał/a:
Paput napisał/a:
Poprostu dokrecix?


Tak
dzieki dużo mi pomagacie. Czyli 3.5 nm to bardso mało mówisz wiec lekko napne. A czy mogę sugerować się położeniem otworów w tej rolce w założonym rozrzadzie i tyle samo napiąc?
A jeszcze pytanie odnośnie paska balnsowego. Jego tez się tak napina napina?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.