Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Notoryczne wypadanie zapłonów, szarpanie, falowani
Autor Wiadomość
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-12-2015, 16:11   

Być może, choć klem przy wymianie nie czyściłem, tylko końcówki akumulatora przesmarowałem smarem do łożysk, bo nie miałem wazeliny.
Szarpanie na wolnych obrotach istnieje nadal, ale jest znacznie mniejsze i podejrzewam po prostu, że jest spowodowane zaślepionym EGR-em który otwierał się właśnie na niskich obrotach.
Jest to wrażenie wypadania zapłonów, ale to tylko wrażenie.
Na razie istotnych problemów z samochodem brak, jeżdżę i nie wnikam w to niewielkie szarpanie.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2015, 16:31   

Podjedź do kogoś na komputer i disgnozę.
Grafix?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-12-2015, 15:52   

Byłem dzisiaj na diagnozie i założeniu adaptera drugiej sondy lambda.
P0421 Układ napędowy Warm Up Catalyst Efficiency Threshold (Bank 1)
To jedyny błąd jaki był.
Po założeniu adaptera szarpanie jak gdyby nabrało na sile.
Może druga sonda lambda jest walnięta, a może winny jest zapchany katalizator?
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 09-12-2015, 11:01   

Witam,
Czy szarpie tak, mniej więcej, jakbyś jechał na zbyt wysokim biegu?

P.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-12-2015, 11:25   

Trochę mocniej, bardziej wyczuwalnie.
Jest moc, bo po wrzuceniu powiedzmy trójki zamiast dwójki tracisz moc, a u mnie moc jest, mniejsza, ale jest, tylko samochód tak jak by nie dostawał paliwa, jakby wtrysk się zacinał (to tylko porównania)
Przedwczoraj znowu miałem wypadanie zapłonów na czwartym cylindrze.
Po wykasowaniu błędu problem na razie nie powrócił.
Może rzeczywiście gdzieś jest kabelek ułamany i wtedy okresowo następuje wypadanie zapłonów.
Trudno dojść co jest nie tak, skoro byłem u dwóch mechaników, i żaden nie wie gdzie leży problem.
Czekam aż sam to odkryję, może pompa paliwa, może zapchany filtr paliwa, może po prostu misiek kaszle ze starości :mrgreen:
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 09-12-2015, 18:52   

Witaj,
Strasznie Ci wspolczuje, bo ja walczyle z takimi objawami chyba kilka miesiecy. Wkurzalem sie niemalo. Najpierw stawialem na pompe paliwa, pozniej na swiece, cewki, czujnik walka rozrzadu, itd, itd.:):):).
Az wreszcie, kolega z serwisu MB zszedl do mnie z komputerem I stwierdzil wypadanie zaplonow I znalazl te cholerne dwa, malenkie kabelki.
P R Z E D Z I W N E, ale polutowalem I jak reka odjal. Tyle, ze ja mialem o tyle latwiej, mialem zdjeta izolacje na dlugosci ok. 50mm na obu wiazkach.
Baraqs, trzymam za Ciebie kciuki, obys znalazl te usterke I oby to byl jakis drobiazg.
Najserdeczniej Pozdrawiam
Pawel.

[ Dodano: 12-12-2015, 23:17 ]
Aha,
Sprawdz przewod(wezyk) idacy od pokrywy zaworow do rurki przepustnica-filtr powietrza, Posprawdzaj WSZELKIE, WSZYSTKIE POLACZENIA SILNIKA.
POZDRAWIAM
P.

[ Dodano: 07-01-2016, 00:05 ]
Witam,
Baraqs-ie Drogi, poradziles Pan sobie, usterki ustapily? Oby, zamilkles niczym zaklety, wnioskuje(oby), ze auto sprawuje sie jak nalezy.
Pozdrawiam cala gromadke zyczac Szczesliwego Nowego Roku
Pawel.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
kamil1103 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Łuków
Wysłany: 09-01-2016, 09:21   

Z tym akumulatorem i jego ładowaniem to może coś być wspólnego gdyż w moim MMS zauważyłem że najpierw zaświecała się kontrolka CHECK a dopiero w odstępie jakiś 2 -3 sekund następowało wypadanie zapłonu wtedy gdy alternator zaczął ładować akumulator czyli około 30 sek po uruchomieniu silnika.

[ Dodano: 09-01-2016, 09:27 ]
Z tym akumulatorem i jego ładowaniem to może coś być wspólnego gdyż w moim MSS zauważyłem że najpierw zaświecała się kontrolka CHECK a dopiero w odstępie jakiś 2 -3 sekund następowało wypadanie zapłonu wtedy gdy alternator zaczął ładować akumulator czyli około 30 sek po uruchomieniu silnika.
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-01-2016, 12:47   

U mnie na razie spokój, samochód jeździ, brak wypadania zapłonów.
Będę śmigał nim jakieś 1,5 roku, później przesiadka na Mazda 5, Mitsubishi Grandis, bądź VW Touran.
 
 
Faworyt 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 25 Cze 2016
Posty: 14
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-02-2017, 13:57   Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

Witam, wczoraj pojawił się problem w moim SS. Otóż zaczęły się "szarpania", obroty nie chodzą reularnie. Podłączyłem się do komputera i pokazało:

P0421: Warm Up Catalyst,
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected

O co chodzi? Jak to naprawić...i czy mogę przy takim stanie rzeczy śmigać autem (chodźby do mechanika) ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-02-2017, 14:32   

Faworyt napisał/a:
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected

Sprawdź najpierw układ zapłonowy: świece, kable, fajki, cewki, czy nie masz w gniazdach świec oleju.
Do mechanika możesz podjechać choć auto trochę przymuli i może trząść budą i nawet zgasnąć :doubt: .

Z błędem katalizatora ja zrobiłem tak, sprawdziłem czy sondy pracują poprawnie, następnie zrobiłem analizę spalin na SKP.
Wszystko było ok to zamontowałem emulator sondy i błąd się nie pojawia :wink: .
Wiadomo, możesz też wymienić katalizator ale to już się robią koszta 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 03-02-2017, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Faworyt 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Peru
Dołączył: 25 Cze 2016
Posty: 14
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-02-2017, 14:37   

Wystarczy wyczyścić wszystko?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-02-2017, 14:51   

Cewki i fajki można pomierzyć miernikiem lub pozamieniać miejscami i zobaczyć czy błąd się zmieni.
Przewody sprawdzić wieczorem czy nie mają przebicia.
Świece jak dawno nie były wymieniane to można wymienić lub ocenić po osadzie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cygan555 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Star 1.6 2004r. Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 30
Skąd: okolice wawa/ WZ
Wysłany: 14-03-2017, 11:50   

1 cewka od rozrządu do wymiany używki od 20 w górę na aledrogo przerabiałem niedawno to
 
 
zawidam1990 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 21-12-2017, 22:32   

Witam Panowie, mam taki sam problem jak kolega Faworyt. Po podpięciu do kompa pokazuje mi błędy:
P0421: Warm Up Catalyst,
P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
Na zimnym silniku samochód pracuje bardzo dobrze, nagrzewa się odpowiednio, wszystko wymieniane w nim na czas. Starałem się sam zlokalizować problem i wymieniłem przewody WN, cewki zamieniałem miejscami, świece były wymieniane na Denso jakieś 2 miesiące temu. Na niskich obrotach problem nie występuje, często błąd wyskakuje w trasie. Ostatnio w niedziele z 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem błąd pokazał się na 4 biegu podjeżdżając pod górę. Innym razem pokazał się na 5 biegu, również obciążony i podjazd bod wzniesienie. Raz też zauważyłem, że pokazał się na prostej drodze, przy 5000 obrotów. Zaraz po pojawieniu sie błędu, samochód na 5 biegu w zakresie 2000-3000 obrotów cały sie trzęsie przy przyspieszaniu. Podczas postoju na swiatłach czasami wszystko wraca do normy i trzęsienie nie wystepuje. Po dłuższym postoju samochodu problem ustaje. Ostatnio była też wymieniona Sonda Lambda ta pierwsza i ma niecałe 6tyś km. Spalanie w normie niecałe 7 litrów w trybie mieszanym. Samochód pokonuje w większości trasy po 250-300km 2 razy w tygodniu, potrafi czasami stać nieużywany przez 5 dni.
Proszę o pomoc, co może być przyczyna, albo komuś udało sie rozwiązac ten problem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.