Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Service Light :/
Autor Wiadomość
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 25-02-2016, 18:37   

Możesz zobaczyć jakie wtryskiwacze LPG są zamontowane, ewentualnie fotka i czy mnożnik ustawiany był na drodze czy tylko autoadaptacja (na postoju, wolne obroty)? Jakie korekty krótkie i długie narzuca sterownik benzyny na benzynie i na na gazie? Jak oscylują drugie sondy (od 0,1V-1V czy 0,5V-1V) bo to one diagnozują katalizator. Jeżeli katalizator jest zużyty to druga sonda oscyluje w tym samym zakresie co pierwsza - regulacyjna (czyli 0,1V do 1V).
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 26-02-2016, 10:05   

OK w niedzielę spiszę i postaram się wkleić zdjęcia.
Mnożnik z tego o wiem to był ustawiany na drodze (sam widziałem jak gazownik ze sprzętem jeździł moim autem by to dobrze ustawić)
Z tym oscylowaniem i korektami postaram się dowiedzieć w następnym tygodniu i dam znać co z tego wyszło

[ Dodano: 29-02-2016, 11:51 ]
don de leon napisał/a:
Możesz zobaczyć jakie wtryskiwacze LPG są zamontowane.


Więc u mnie z papierów wynika, że są zamontowane:
Reduktor: KME
Zawór gazowy: VAC-TEK
Zbiornik: ATRAMA
Wielozawór: TOMASETTO
Zawór tankowania: Tomasetto
Układ elektroniczny: STAG-300

Sorry za jakość zdjęć, ale próbowałem dwom aparatami i za każdym razem nie chciało mi tam ostrości złapać :/ Mam nadzieję, że takie wystarczą...








[ Dodano: 29-02-2016, 12:01 ]
No i za piątym razem wyskoczyły błędy P0421 (czerwony) i P0304 (wywalanie zapłonu w cyl.nr4)
Zaczynam się zastanawiać czy mi katalizator po prostu nie poszedł i stąd te błędy i CE...i mimo wszystko LPG działa dobrze...
No nic w środę będzie sprawdzany układ wydechowy co tamw nim się dzieje, czy to tylko sonda(y) czy co...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 29-02-2016, 23:27   

"Graty" masz tam dobre, jedyne do czego można się przyczepić to za długie i pewnie nie równe węże wtryskiwacz - kolektor ssący i brak kompensacji między listwami. Tam bez problemu wchodzą pojedynczo Hany, pionowo na krótkich (2-3cm) wężach z rozdzielaczami i kompensacją między nimi, tak zamontowałem u siebie.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 01-03-2016, 07:24   

To może niedługo wezmę auto do kolejnego gazownika i wytłumaczę mu co zrobić i może zrobi ;)
A Ty skąd jesteś? Może Tobie bym podrzucił? :D ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 01-03-2016, 08:47   

Ełk, Mazury. Mogę podrzucić tobie zdjęcia jak to u mnie jest zamontowane, wtryski siedzą pod kolektorem tuż przy benzynowych.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 01-03-2016, 08:55   

To jak możesz to podeślij zdjęcia. Na mazury na razie się nie wybieram ;)
Przydałoby mi się to lepiej zorganizować, bo odkąd mechanik (nie gazownik), który wymieniał mi stare,twarde przewody to pozmieniał pozycje wtrysków tak, że stuka mi w maskę podczas jazdy.
don de leon a mogę zamontować tą pokrywę na sinik oryginalną? Bo gazownik mówi, że lepiej żebym bez tego jeździł bo to mi dociska wtryski i rozregulowuje LPG w rezultacie. Czy on mi kit wciska?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 01-03-2016, 21:57   

Idzie zamontować to tak, że niczego nie widać i osłony na miejscu. Ale to już zależ od "skila" i zaangażowania gazownika.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 03-03-2016, 08:02   

OK jeśli chodzi o kody błędów (przede wszystkim P0421) to u mnie wyszło, że tylne (za katalizatorem) sondy są zrypane. Jedna źle czyta, a druga tak sobie. Mam nadzieję, że wymiana ich rozwiąże problem, że nie będzie trzeba później jeszcze katalizatora(ów!) wymieniać...
W poniedziałek idzie do naprawy i się okaże.
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
maciek_pajero 
Forumowicz

Auto: pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 109
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 04-03-2016, 11:26   

weź poskracaj wężyki od wtryskiwaczy, za długie wężyki powodują znaczne wydłużenie czasu wtrysku i może się pojawić błąd o wyskakiwaniu zapłonu...
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 04-03-2016, 17:43   

No to z zapłonem to rzadko się pojawia, ale na pewno się tym zajmę, żeby ktoś mi lepiej umiejscowił te wtryskiwacze, bo ostatni partacz tak to zrobił, że zaczęły mi o maskę stukać :(
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
maciek_pajero 
Forumowicz

Auto: pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 109
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 04-03-2016, 22:18   

zdejmij kolektor i skróć wężyki,a wtryskiwacze pod kolektor tylko najpierw sprawdź czy się mieszczą.
 
 
don de leon 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 Outlander 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 04-03-2016, 22:27   

Mieszczą się na pewno, pojedynczo, wyciągniętej z listwy z adapterami kątowymi.
 
 
maciek_pajero 
Forumowicz

Auto: pajero pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 109
Skąd: piotrków tryb.
Wysłany: 04-03-2016, 23:43   

mam pytanie czym diagnozowałeś kompa? myślałem nad sprawdzeniem poprzez wprowadzenie go w tryb serwisowy ale na czym to polega?
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 09-03-2016, 19:28   

Więc tak - błędy z wypadaniem zapłonu (za każdym razem inny) i z sondami wynikały z LPG
Jazda na benzynie - zero błędów - przełączyłem na gaz, po 1km Service Engine Soon ;)

Już wydrukowałem zdjęcia od Łukasza (sorry nie wiem jaką masz ksywę tutaj na forum :) )
i w piątek do dobrego gazownika zawożę, już z nim obgadane mam co chcę żeby zrobił i wiem, że da radę mi to pochować :) Niestety nie pod kolektor, bo jak powiedział - w razie przyszłych awarii albo coś to by tylko zwiększało koszty serwisowania. Wiem, że on jest dobry i po tym jak mi powiedział jaki ma plan to to ma sens. Wkleję zdjęcia jak już zrobi ;)

Wtedy zobaczymy czy błędy wciąż będą wyskakiwać czy nie ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
michales25 
Nowy Forumowicz

Auto: montero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2016, 19:11   

Ja w swoim mam magic jet fx na wężykach 2cm z dyszą 2,6 i nigdy nie podnosiłem kolektora żeby do nich zajrzeć, ale hana pojedyńcza ta z króćcami po obu stronach się nie zmieściła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.