Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze poty?
Autor Wiadomość
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 14-01-2016, 23:11   

benzyniak wygląda inaczej ale plama była przy korku.
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-01-2016, 03:35   

Grimm, popraw korek, wytrzyj syf i patrz czy będzie się pocił.
Jak tak to szukaj dalej - jak nie to nie zawracaj sobie głowy.

Dla uspokojenia moge napisac, że kropla oleju na pokrywie zaworów (lub ogólnie "na silniku") potrafi narobić ładnego bałaganu wizualnego :wink:
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 15-01-2016, 07:38   

mkm olej wymieniłem podczas drugiego przeglądu czyli w listopadzie. Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju. Kolega (zawodowy bokser) też wczoraj próbował :lol: Niestety musi jeszcze trochę poćwiczyć :| Dziś się umawiam do Marek.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-01-2016, 08:52   

Prawdopodobnie zniekształciła się uszczelka. Być może wykonana została z gumy mało odpornej na temperaturę i/lub olej. Dlatego nie jest szczelne - nierówno przylega, i nie da się odkręcić. Raz miałem taką historię w latach 90-tych. Przyczyną wyrzucania oleju może być też niedrożna odma, przedmuchy do skrzyni korbowej (zużyte uszczelniacze zaworów, pierścienie) - miałem coś takiego w Ładzie, która w ten sposób sygnalizowała konieczność remontu uszczelniaczy zaworów ;) . VW też mówi, że zużycie oleju do 1l/1kkm to normalna sprawa - nie jest normalna, już stwierdzono nieprawidłową konstrukcję pierścienia zgarniającego i niestety ludzie w PL naprawiają za własną kasę silniki TSI sprzed 2012.
Grimm napisał/a:
Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju.
Przyczyna może być w filtrze oleju - część oleju poszła do niego, ale to jeśli pierwsze sprawdzenie miało miejsce przed uruchomieniem silnika. Jeśli po uruchomieniu, to dolałbym równo do F, następnie obserwowałbym poziom oleju, sprawdził po 1kkm i ew. ponownie uzupełnił patrząc ile weszło.
Duże znaczenie ma prędkość z jaką jeździsz. W Outku 2.0DiD (silnik VW) do 120 nie brał oleju, pow. 120 zaczynał brać olej - nawet do 0,5l/1kkm, ale nie wyrzucał go przez korek.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
Ostatnio zmieniony przez rezon 15-01-2016, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-01-2016, 09:32   

A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 15-01-2016, 09:35   

jacekk napisał/a:
A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej.


Jasne, że na zimnym :)

[ Dodano: 19-01-2016, 14:42 ]
Jedyna opcja wycieku w-g Auto-TEST to uszczelka od wlewu oleju. Umyli to co się zabrudziło i muszę to kontrolować. Zobaczymy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.