 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pierwsze poty? |
Autor |
Wiadomość |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 14-01-2016, 23:11
|
|
|
benzyniak wygląda inaczej ale plama była przy korku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-01-2016, 03:35
|
|
|
Grimm, popraw korek, wytrzyj syf i patrz czy będzie się pocił.
Jak tak to szukaj dalej - jak nie to nie zawracaj sobie głowy.
Dla uspokojenia moge napisac, że kropla oleju na pokrywie zaworów (lub ogólnie "na silniku") potrafi narobić ładnego bałaganu wizualnego |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 15-01-2016, 07:38
|
|
|
mkm olej wymieniłem podczas drugiego przeglądu czyli w listopadzie. Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju. Kolega (zawodowy bokser) też wczoraj próbował Niestety musi jeszcze trochę poćwiczyć Dziś się umawiam do Marek. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-01-2016, 08:52
|
|
|
Prawdopodobnie zniekształciła się uszczelka. Być może wykonana została z gumy mało odpornej na temperaturę i/lub olej. Dlatego nie jest szczelne - nierówno przylega, i nie da się odkręcić. Raz miałem taką historię w latach 90-tych. Przyczyną wyrzucania oleju może być też niedrożna odma, przedmuchy do skrzyni korbowej (zużyte uszczelniacze zaworów, pierścienie) - miałem coś takiego w Ładzie, która w ten sposób sygnalizowała konieczność remontu uszczelniaczy zaworów . VW też mówi, że zużycie oleju do 1l/1kkm to normalna sprawa - nie jest normalna, już stwierdzono nieprawidłową konstrukcję pierścienia zgarniającego i niestety ludzie w PL naprawiają za własną kasę silniki TSI sprzed 2012.
Grimm napisał/a: | Na bagnecie było go troszkę pod literką "F" czyli Full. Dziś jest go poniżej połowy skali na bagnecie. Ubyło go dość sporo. Najlepiej to umyć tak jak mówisz i obserwować tylko najgorsze, że nie mogę odkręcić korka od wlewu oleju. | Przyczyna może być w filtrze oleju - część oleju poszła do niego, ale to jeśli pierwsze sprawdzenie miało miejsce przed uruchomieniem silnika. Jeśli po uruchomieniu, to dolałbym równo do F, następnie obserwowałbym poziom oleju, sprawdził po 1kkm i ew. ponownie uzupełnił patrząc ile weszło.
Duże znaczenie ma prędkość z jaką jeździsz. W Outku 2.0DiD (silnik VW) do 120 nie brał oleju, pow. 120 zaczynał brać olej - nawet do 0,5l/1kkm, ale nie wyrzucał go przez korek. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
Ostatnio zmieniony przez rezon 15-01-2016, 15:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2016, 09:32
|
|
|
A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 15-01-2016, 09:35
|
|
|
jacekk napisał/a: | A korek odkręcałeś przy ciepłym czy zimnym silniku? Korek jest z tworzywa sztucznego czyli materiału o dużej rozszerzalności cieplnej. |
Jasne, że na zimnym
[ Dodano: 19-01-2016, 14:42 ]
Jedyna opcja wycieku w-g Auto-TEST to uszczelka od wlewu oleju. Umyli to co się zabrudziło i muszę to kontrolować. Zobaczymy... |
|
|
|
 |
|
|