Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ruda
Autor Wiadomość
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 03-04-2016, 13:45   

Okazało się, że elektrozawór nie odcinał dopływu gazu i przy próbie odpalenia dostawała benz + gaz i nie szło odpalić.

Parowniczek cały z elektrozaworem wziąłem od znajomego (wystarcza do 100KM :P ) i teraz śmiga aż miło, kręci się do około 8200obr/min. (oczywiście nie praktykuje tego, bo Skoda ma zarobić na siebie, a nie ja na nią :P )
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 12-08-2016, 22:18   

Felicja i Golf 3 to chyba bardzo podobne auta (konstrukcja zawieszenia). Zastanawiam się czy gwint z Golfa 3 nie podszedł by do Felki. Albo z jakiegoś innego auta. Nieukrywam, że wolałbym jak najtaniej, bo inwestować w to auto nie zamierzam. W grę najchętniej wchodziła by zamiana gwint/twarde sprężyny za seryjne. Jak ktoś wie z czego można dopasować to chętnie się dowiem.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 12-10-2016, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 11-10-2016, 23:33   

Nie mogłem się zebrać do aktualizacji tematu, ale w końcu się udało, nie ukrywam, że "trochę" się zmieniło. Ale po kolei.

Ziemba. napisał/a:
Ogólnie auto ma być sprawne mechanicznie, kwestia wizualna to już mniej ważna sprawa.


No i tak faktycznie było przez pewien czas tzn. do maja. Wtedy stwierdziłem, że jeszcze nigdy nie miałem auta w stylu "rost". No i się zaczęło. Szlifierka kątowa z listkową tarczą szlifierską i ściąganie lakieru do zera, a później "prysznic" roztworu nasyconego wody z solą.

Najpierw błotniki, później maska, a na końcu drzwi.


Trzeba wymyślić jeszcze jakiś patent na zderzaki, bo one mi nie zardzewieją.
Myślałem o oklejeniu zderzaków opiłkami metalu, ale mogłoby to być niezgodne z prawem (wystające ostre krawędzie)
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 08-03-2017, 20:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 11-10-2016, 23:50   

Mechanicznie też trochę się zmieniło.

Znajomy sprzedawał twarde, tylne amortyzatory ze sprężynami od Golfa 3, a że cena była kusząca (25zł) to kupiłem i zamontowałem w Rudej.

We wrześniu niestety musiałem wymienić skrzynię biegów. Od dołu wyrwało w niej dziurę, olej wyciekł i przy okazji wypadł trybik. Ale skrzynia działała. Uprzedzając pytania! Nie, nie paliłem gumy, aż skrzynia odmówiła posłuszeństwa. Jechałem spokojnie przez miasto.


Używaną, sprawną skrzynię kupiłem za 180zł (to jedna najniższych cen niektórzy chcieli 270, a nawet 320zł) + 72zł za oba uszczelniacze i osłony przegubu wewnętrznego i zewnętrznego półosi lewej.



Najwięcej zabawy zajęło rozebranie, wyczyszczenie i złożenie przegubów.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 08-03-2017, 20:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 11-10-2016, 23:52   

No i na koniec Ruda dostała jeszcze rozpórkę kielichów przednich, aby ogólnie wzmocnić konstrukcję (zdjęcie wkrótce).
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2016, 07:56   

Ziemba. napisał/a:
musiałem wymienić skrzynię biegów. Od dołu wyrwało w niej dziurę, olej wyciekł i przy okazji wypadł trybik. Ale skrzynia działała.
Widocznie był niepotrzebny :D
Fajnie się grzebie przy autach, na które mamy "wywalone", co?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2016, 08:22   

Można to było zrobić inaczej. Ostatnio w Wojnach samochodowych był inny patent. Powłoka lakieru z opiłkami. Całe auto w rdzy, ale tak naprawdę nie rdzewieje. I wszystkie plastiki się komponują.
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 12-10-2016, 11:26   

Hugo, zgadzam się z tobą, tutaj dobre jest to, że nie musisz uważać czy Ci klucz upadnie na maskę czy cokolwiek. Pewnie znasz to z Meganki :P
Wywalone to może trochę za duże słowo, ale nie cackam się z nią.

Owczar, ten lakier z opiłkami to też bardzo fajna sprawa, ale kosztowna, a nie chcę wydawać za dużo na Skodę.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2016, 11:33   

Cytat:
Wywalone to może trochę za duże słowo, ale nie cackam się z nią.


Od jakiegoś czasu mam tak z galantem :D No i przestał sprawiać problemy ;)

jak zrobisz ten lakier sam to nie są duże koszty. Może chociaż zderzaki w ten sposób zrób?
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 12-10-2016, 14:06   

Pierwszy lepszy lakier z opiłkami wymieszać?
Tylko jak to nałożyć? Chyba pędzlem, bo pistolet to opiłki zatkają.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-10-2016, 14:19   

Ja bym prysnął klarem i na nie zaschnięty klar sypnął opiłki. Możesz też opędzlować - nie ma to większego znaczenia. Ale najpierw zmatowić powierzchnię. Wtedy porobią się piękne zacieki na zderzaku ;)
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 12-10-2016, 14:26   

No to tak samo jak chciałem zrobić tylko, że z klejem. A matowienie to oczywista sprawa :)
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2016, 17:19   

Ziemba., dokładnie z Meganką :mrgreen: i czuję, że miałbym tak z prawie każdym nowszym autem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-10-2016, 19:45   

Owczar napisał/a:
Ja bym prysnął klarem i na nie zaschnięty klar sypnął opiłki.
Ale po co robić zbędną robotę, wystarczy zrobić szlifowanie grubej stali na ostro tuż przed zderzakiem, sypiąc w niego iskry, one ładnie sie wtopią w lakier i same zaczna gnić, bez malowania, pędzlowania, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 12-10-2016, 22:37   

robertdg, i to jest myśl. W weekend na małym kawałku tak spróbuję zrobić.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.