Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[O1 2.0 +LPG] Falujące obroty i "tykanie" pod mask
Autor Wiadomość
Ptychol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander TURBO 4W4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 22-04-2016, 21:54   

Może zbyt krótko jeździłem na Pb i nie poznałem do końca autka. Po zamontowaniu gazu zaczęły się te cuda. Przed założeniem instalacji LPG facio błyszczał wiedzą i był do rany przyłóż a jak po montażu lpg pojechałem z problemem komputera to się wypiął, że oni nic przy tym nie robią i to nie ich wina. (tu chce mi się przekląć ale admin mi zabrania :D
Mi zamontował zbiornik 67l-pasi idealnie, jedynie muszę usunąć plastik uchwytu pokrywy zasłaniającej koło zapasowe, którego już tam nie ma. Co jeszcze mi tam włożył; wielozawór Tomaseto Extra(cokolwiek to znaczy, nie znam się), wtryskiwacz HANA wtryski Stag 4 QNEXT Plus, reduktor niby na 250KM AC TYP RO1 lub R01. Jak porobię fotki to wrzucę. Nie wiem jeszcze ile dokładnie mi spala gazu, bo przez te falujące obroty jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie.
A jeszcze kilka dni temu zobaczyłem, że mi chłodnica cieknie spod górnego zbiornika(znów chce mi się kląć!). Byłem wczoraj u mechanika starej daty. Powiedział, że jak zakładali gaz mogli nie odpowietrzyć dobrze obiegu lub za dużo dolali płynu. Polecił mi abym z zimnej chłodnicy przelał trochę płynu do zbiornika wyrównawczego. Nie wierzyłem, że to może pomóc, bo jak się leje to już koniec. Byłem w szoku gdy dziś zrobiłem 40km i chłodnica sucha. Od razu lepiej wieczorne piwo smakuje.
Pozdro
_________________
TRZY DIAMENTY NA ZAWSZE!!!
Do 2016r. przez 12 lat ujeżdżałem Carismę z 1998r. - 373600km!!! I jeszcze będzie jeździć u innego.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 22-04-2016, 22:05   

plecho1 napisał/a:
Paput, masz LPG?
nie mam LPG


Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-04-2016, 22:47   

Paput napisał/a:
Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu
Przecież nie będzie odłączał na włączonym zapłonie. A nawet jeśli zrobisz to tak nieszczęśliwie że się zapali i nie zgaśnie po podłączeniu to odepniesz akumulator i wszystko zapomni.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 22-04-2016, 22:55   

W razie "W" ja mam i dam radę wykasować ;-)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2016, 21:57   

Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS?
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 24-04-2016, 14:50   

elektryk napisał/a:
Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS?

Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu

[ Dodano: 24-04-2016, 14:50 ]
Jaro1974 napisał/a:
W razie "W" ja mam i dam radę wykasować ;-)

zgłoszę się w jak coś :biggrin: dzięks chyba że zakupię ten interfejs http://allegro.pl/interfe...5748873470.html

da radę w O1?
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 24-04-2016, 21:40   

Powinien dać radę, mam coś podobnego, działa z aplikacją TorquePro i kasuje CE bez problemu
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 24-04-2016, 23:45   

Mam bardzo podobny (inna obudowa) i hula bez problemu. JA diagnozuję na OBD Car Doctor Free na Androida i mogę nawet zobaczyć jakie mam napięcie na instalacji w danej chwili więc z wykasowaniem błędu problemu nie będzie.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-04-2016, 11:59   

Paput napisał/a:
Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu
No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.

Paput napisał/a:
zgłoszę się w jak coś :biggrin: dzięks chyba że zakupię ten interfejs http://allegro.pl/interfe...5748873470.html
da radę w O1?
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 25-04-2016, 13:49   

elektryk napisał/a:
Paput napisał/a:
Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu
No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.

Paput napisał/a:
zgłoszę się w jak coś :biggrin: dzięks chyba że zakupię ten interfejs http://allegro.pl/interfe...5748873470.html
da radę w O1?
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy.

może adaptację trzeba teraz zrobic?
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 25-04-2016, 15:12   

Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś :) Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka :) Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane.
Szerzej temat TPS'u i jego regulacji znajdziesz w dziale Carisma, zasada z pewnością taka sama tylko parametr napięcia może być inny.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-04-2016, 14:58   

Kochan napisał/a:
Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś :) Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka :) Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane.
Procedura wydaje się prosta a dopuszczalny zakres tolerancji po regulacji spory, ale zbieram się do tego już drugi dzień, bo ciągle brakuje czasu.

Tak z ciekawości, skoro z powodu błędnego ustawienia TPS, ECU mysli że przepustnica jest otwarta, (a nie jest) to silnik nie powinien dusić się z powodu nadmiaru paliwa? Sprawdziłem dolot czy nie ma lewego powietrza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-04-2016, 15:18   

Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-04-2016, 16:09   

plecho1 napisał/a:
Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie.
Ale przepływomierz i sonda nie wytworzą więcej tlenu, a skoro obroty są wyższe prawie 2x niż jałowe to znaczy że dawka paliwa jest większa niż na jałowych. Skoro więcej paliwa a tlenu nie, o znaczy że silnik albo skądś ma tlen, albo powinien redukować ilość paliwa (i np falować obrotami). No chyba że krokowiec otwiera się szerzej, ale dlaczego miałby się otwierać, skoro TPS pokazuje że przepustnica uchylona.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-04-2016, 18:03   

Jeśli dolot szczelny to tylko krokowiec może za to odpowiadać który jest sterowany poprzez sterownik silnika który korzysta z sygnałów czujników między innymi z sondy i przepływomierza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.