Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[O1 2.0 +LPG] Falujące obroty i "tykanie" pod mask |
Autor |
Wiadomość |
Ptychol
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander TURBO 4W4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 14 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 22-04-2016, 21:54
|
|
|
Może zbyt krótko jeździłem na Pb i nie poznałem do końca autka. Po zamontowaniu gazu zaczęły się te cuda. Przed założeniem instalacji LPG facio błyszczał wiedzą i był do rany przyłóż a jak po montażu lpg pojechałem z problemem komputera to się wypiął, że oni nic przy tym nie robią i to nie ich wina. (tu chce mi się przekląć ale admin mi zabrania
Mi zamontował zbiornik 67l-pasi idealnie, jedynie muszę usunąć plastik uchwytu pokrywy zasłaniającej koło zapasowe, którego już tam nie ma. Co jeszcze mi tam włożył; wielozawór Tomaseto Extra(cokolwiek to znaczy, nie znam się), wtryskiwacz HANA wtryski Stag 4 QNEXT Plus, reduktor niby na 250KM AC TYP RO1 lub R01. Jak porobię fotki to wrzucę. Nie wiem jeszcze ile dokładnie mi spala gazu, bo przez te falujące obroty jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie.
A jeszcze kilka dni temu zobaczyłem, że mi chłodnica cieknie spod górnego zbiornika(znów chce mi się kląć!). Byłem wczoraj u mechanika starej daty. Powiedział, że jak zakładali gaz mogli nie odpowietrzyć dobrze obiegu lub za dużo dolali płynu. Polecił mi abym z zimnej chłodnicy przelał trochę płynu do zbiornika wyrównawczego. Nie wierzyłem, że to może pomóc, bo jak się leje to już koniec. Byłem w szoku gdy dziś zrobiłem 40km i chłodnica sucha. Od razu lepiej wieczorne piwo smakuje.
Pozdro |
_________________ TRZY DIAMENTY NA ZAWSZE!!!
Do 2016r. przez 12 lat ujeżdżałem Carismę z 1998r. - 373600km!!! I jeszcze będzie jeździć u innego. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 22-04-2016, 22:05
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Paput, masz LPG? | nie mam LPG
Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-04-2016, 22:47
|
|
|
Paput napisał/a: | Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu | Przecież nie będzie odłączał na włączonym zapłonie. A nawet jeśli zrobisz to tak nieszczęśliwie że się zapali i nie zgaśnie po podłączeniu to odepniesz akumulator i wszystko zapomni. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-04-2016, 21:57
|
|
|
Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS? |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 24-04-2016, 14:50
|
|
|
elektryk napisał/a: | Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS? |
Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu
[ Dodano: 24-04-2016, 14:50 ]
Jaro1974 napisał/a: | W razie "W" ja mam i dam radę wykasować |
zgłoszę się w jak coś dzięks chyba że zakupię ten interfejs http://allegro.pl/interfe...5748873470.html
da radę w O1? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 24-04-2016, 21:40
|
|
|
Powinien dać radę, mam coś podobnego, działa z aplikacją TorquePro i kasuje CE bez problemu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 25-04-2016, 11:59
|
|
|
Paput napisał/a: | Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu | No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 25-04-2016, 13:49
|
|
|
elektryk napisał/a: | Paput napisał/a: | Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu | No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy. |
może adaptację trzeba teraz zrobic? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 25-04-2016, 15:12
|
|
|
Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane.
Szerzej temat TPS'u i jego regulacji znajdziesz w dziale Carisma, zasada z pewnością taka sama tylko parametr napięcia może być inny. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-04-2016, 14:58
|
|
|
Kochan napisał/a: | Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane. | Procedura wydaje się prosta a dopuszczalny zakres tolerancji po regulacji spory, ale zbieram się do tego już drugi dzień, bo ciągle brakuje czasu.
Tak z ciekawości, skoro z powodu błędnego ustawienia TPS, ECU mysli że przepustnica jest otwarta, (a nie jest) to silnik nie powinien dusić się z powodu nadmiaru paliwa? Sprawdziłem dolot czy nie ma lewego powietrza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-04-2016, 15:18
|
|
|
Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-04-2016, 16:09
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie. | Ale przepływomierz i sonda nie wytworzą więcej tlenu, a skoro obroty są wyższe prawie 2x niż jałowe to znaczy że dawka paliwa jest większa niż na jałowych. Skoro więcej paliwa a tlenu nie, o znaczy że silnik albo skądś ma tlen, albo powinien redukować ilość paliwa (i np falować obrotami). No chyba że krokowiec otwiera się szerzej, ale dlaczego miałby się otwierać, skoro TPS pokazuje że przepustnica uchylona. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-04-2016, 18:03
|
|
|
Jeśli dolot szczelny to tylko krokowiec może za to odpowiadać który jest sterowany poprzez sterownik silnika który korzysta z sygnałów czujników między innymi z sondy i przepływomierza. |
|
|
|
 |
|