Przesunięty przez: tyku 10-08-2016, 12:14 |
Problem z automatyczną skrzynią biegów CVT |
Autor |
Wiadomość |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 30-05-2016, 21:58
|
|
|
mały55, marcinek23, Panowie, podpowiedzi są powyżej w postach kolegi tokyo i patryczek0909, |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
mały55
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 01-06-2016, 05:33
|
|
|
Witam dziękuje za podpowiedz,pomogło jak na razie przeczyszczenie wtyczki od czujnika stopu nad pedałem hamulca.lewarek działa prawidłowo. |
|
|
|
 |
kamilk0w
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2016, 02:01 Problem Slow Down skrzynia CVT zostawić czy oddać dealerowi?
|
|
|
Witam serdecznie. Proszę bardzo o pomoc w kwestii Lancera.
Na sam początek - wiem, że był opisywany już na tym forum błąd skrzyni CVT ale przed chwilą szukałem go z 20 minut i nie mogłem znaleźć.. może dlatego, że jest późno i już mi się oczy zamykają.
Opiszę po krótce sprawę:
Kupiłem używanego Lancera GTS z 2008 roku, poniżej przesyłam raporty VIN z autobazy:
http://www.autobaza.pl/hi...7d-601a5762f44f
http://www.autobaza.pl/hi...25-4c015762f44f
oraz link do ogłoszenia:
http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6yw4xl.html
Problem polega na tym, że po odjeździe od dealera, po ok 20 km i wjeździe na autostradę powiedziałem.. do dobra sprawdzimy Cię i pojechałem tak edit przy obrotach rzędu 6-7 tys i po ok 15 minutach wyskoczył mi komunikat Slow Down. Auto stopniowo zaczęło zwalniać prędkość, komputer blokował redukcję aby obroty były jak najmniejsze, a sama skrzynia( a może silnik) zmieniła dźwięk na zdyszany. I w trakcie powrotu do Krakowa z Wrocławia(tam kupowałem) musiałem po postoju już jechać bardzo powoli.
W międzyczasie byłem na telefonie z dealerem był w szoku i konsternacji, a brat, z którym również w międzyczasie rozmawiałem wygooglował temat i mi powiedział, że skrzynia się przegrzewa. Dałem kolejną szansę przeszukałem internet i dowiedziałem się, że trzeba zmienić olej, zmienić jego wartość i że to się pojawia. Do tego stopnia, że mitsubishi wydało oficjalny komunikat w tej sprawie:
http://www.freeautomechan...B-10-23-005.pdf
Przy jeździe po mieście nie ma żadnego błędu. Wszystko śmiga. Przy jeździe po autostradzie na normalnych obrotach też jest ok. Problem pojawia się przy jeździe na obrotach 5-7 tysięcy.. po 10 minutach na autostradzie. Następnego dnia znowu - po mieście wszystko spoko, po autostradzie przy normalnych prędkościach też. Pojechałem wieczorem znowu podobnie jak w 1 dzień.. to samo - po 7 minutach slow down, hamowanie, dyszenie.
W ASO u Filipowicza w Krakowie gość powiedział mi, że taki błąd może wyskoczyć.. ale po 2h takiej jazdy, mechanik jak wziął to do komputera to nic mu nie wyskoczyło ale opowiedział mi szczerze, że skrzynia ma olej w dobrym stanie, parametry są dostosowane do tego co jest z komunikatu oficjalnego od Mitsubishi ale skrzynia wygląda na lekko dojechaną i przy jego doświadczeniu nie jeździ jak w przypadku innych aut (wg mnie i innych kumpli jest ok no ale nie jesteśmy mechanikami) Na moim miejscu by oddał bo niepewna.
Jest to trudna do wykrycia usterka, bo przy normalnej jeździe nic nie wyskakuje. Problem pojawia się w tylko w przypadku szybkich jazd. Gość w ASO powiedział mi, że czasami takie problemy mają EVO ale montują dodatkowe chłodzenie w prywatnych firmach tuningowych i jest git, problem znika.
Mam w związku z tą historią kilka pytań:
- czy ktoś już kiedyś się z czymś takim spotkał?
- czy ktoś wie ile kosztuje ew. montaż dodatkowego układu chłodzącego skrzynię biegów?
- czy wie ktoś ile w ogóle kosztuje zakup i wymiana całej skrzyni CVT ? ( nie potrafiłem nigdzie znaleźć)
- w ASO odradzali mi gaz.. czy ktoś ma doświadczenie w przypadku tego typu silnika ? ( usłyszałem informację, że mechanicy w ASO to trochę inna bajka niż ci z free lancerowych warsztatów
Przyznaje, że chociaż auto mam kilka dni to po prostu bardzo mi się spodobało i po prostu nie chcę go oddawać, ale jeżeli będzie trzeba noto oddam.. sęk w tym, że jeżeli da się coś zrobić i koszta poprawy tych usterek są do zaakceptowania.. to oddawał nie będę.
Wybaczcie proszę jeżeli powyższe tematy były poruszane gdzie indziej ale jestem tu świerzakiem, sprawa dla mnie b. ważna. Najwyżej jak uzyskam odpowiedź to niech admin wywali ten topic. Dzięki wielkie z góry za odpowiedź i chęć pomocy ! |
Ostatnio zmieniony przez tyku 10-08-2016, 12:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 10-08-2016, 12:19
|
|
|
kamilk0w, Może posty użytkownika george2 pomogą w rozwiązaniu problemu.
Cytat: | Ja widocznie miałem pecha, bo wymieniono mi skrzynię przy 75 tys km.Całe szczęście, że załapałem się jeszcze na gwarancję.Przyczyna wymiany to przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny (komunikat Slow Down) przy jeżdzie autostradą z prędkością około 140 km(godzina lub więcej) . Przebieg aktualny to 102 tys kilometrów i na razie jest OK.Pilnujcie wymiany oleju i to raczej przy przebiegu rzędu 60 tys kilometrów ,a nie 100 tys jak podaje instrukcja. Stosować tylko oleje(płyny) CVT dedykowane do tej skrzyni Dia Queen CVTF J1, NS2 lub Ravenol ATF/CVTF NS2/J1 FLUID. |
Cytat: | Właśnie jechałem na wakacje, a do celu miałem jeszcze 2000 km.Po włączeniu komunikatu Slow Down zwolniłem do około 110 i po 15 minutach wszystko wróciło do normy. Sprawa może być związana z jakością oleju albo zabrudzeniem chłodnicy oleju. Dwa lata wcześniej po zakupie auta jechałem licznikowo 140, GPS 136, przy temperaturze zewnętrznej ponad 30 C i wszystko było w porządku |
Cytat: | W opisie technicznym tej skrzyni jest uwaga,że przy zbyt dużym poziomie oleju może nastąpić wyciek przez otwór wentylacyjny.Może to być błędnie odebrane jako wyciek przez np. uszczelnienia.Po prostu trzeba sprawdzić skąd pociekło.W wersji USA (taka sama skrzynia jak u nas) jest nota techniczna TSB 10-23-005 dla rocznika lancera 2008,2009 związana z komunikatem Slow Down ,Komunikat ten zapala się gdy jest zbyt wysoka temperatura oleju. Jazda z dużą prędkością na długim dystansie z wysoką temperaturą zewnętrzną. Korekta polega na zmniejszeniu ilości oleju o 0.7 litra oraz wymianie miarki oleju na inną Nr.Mitsu 2706A085.Potrzebna jest jeszcze uszczelka korka spustowego Nr. 2705A012. Nie wiem dlaczego w Europie nie zostało to ogłoszone. U mnie zostało wymienione oprogramowanie i sprawdzony olej. Komunikat pojawił przy prędkości 140 temp. 20 C dystans przejechany około 150 km. |
[ Dodano: 10-08-2016, 12:40 ]
kamilk0w, Podejżany jest wpis: 2008-12-05 170284888327 - Wystawienie na aukcji eBay JA3AU86U38U023695. Ciekawe w jakim stanie wizualnym i technicznym samochód był sprzedawany po tak krótkim okresie. I jeszcze jakaś konfiskata : 2008-03-11 Konfiskata Stan: NYData: 2008-03-11 VIN: JA3AU86U38U023695.
Za ten egzemplarz nie dałbym sobie ręki uciąć (stąd może modyfikacje). Podejrzany |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
kamilk0w
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2016, 13:10
|
|
|
tyku napisał/a: | kamilk0w, Może posty użytkownika george2 pomogą w rozwiązaniu problemu.
[ Dodano: 10-08-2016, 12:40 ]
kamilk0w, Podejżany jest wpis: 2008-12-05 170284888327 - Wystawienie na aukcji eBay JA3AU86U38U023695. Ciekawe w jakim stanie wizualnym i technicznym samochód był sprzedawany po tak krótkim okresie. I jeszcze jakaś konfiskata : 2008-03-11 Konfiskata Stan: NYData: 2008-03-11 VIN: JA3AU86U38U023695.
Za ten egzemplarz nie dałbym sobie ręki uciąć (stąd może modyfikacje). Podejrzany |
Sprawdzałem to. Owszem jest sprzedany z USA po przejechaniu 30 paru km. Ale w Niemczech miał 2 czy tam 3 właścicieli więc dokumenty wyglądają ok. Więc kwestia USA wydaje się ok. Pozostaje tylko pytanie czemu nikt nie przeprogramował nawigacji z USA na europejską . Jeżeli ma ktoś też info jaki jest tego kosz to tez fajnie. Bardziej tez mnie interesują koszty w przypadku nawet wymiany całej skrzyni CVT.. bo jeżeli jest to rozsądny temat to może dogadam się z dealerem na jakiś rabat, coś dorzucę i będzie się to mieścić w granicach normy w ramach ceny ogólnej za którą go kupiłem |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 10-08-2016, 13:18
|
|
|
kamilk0w napisał/a: | Bardziej tez mnie interesują koszty w przypadku nawet wymiany całej skrzyni CVT | To raczej będzie 1/3 wartości auta. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
kamilk0w
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2016, 13:43
|
|
|
Czyli w granicach 6000-8000 tysięcy ? Może ktoś jeszcze to potwierdzić ? |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2016, 08:54
|
|
|
Witam
1. Cena nowej skrzyni przekroczy cenę samochodu.
2. 6000-8000 tys to cena naprawy skrzyni.
3. Cena skrzyni na allegro w wersji amerykańskiej (2500-4000 tys z gwarancją rozruchową)
4.Sprawdz czy w aucie jest zamontowana chłodnica oleju skrzyni (za lewym nadkolem )podobno na USA nie zawsze były montowane.
5.Jeśli jest chłodnica to czy od strony nadkola nie jest zabita brudem (żle rozwiązane fabryczne otwory w nadkolu).
6. Przy braku chlodnicy montaż dodatkowej kilkaset złotych i lepiej to zrobić w warsztacie który np. naprawia skrzynie automatyczne.
7.Wymiana oleju i filtrów obowiązkowa. Filtry są dwa jeden w misce olejowej a drugi w wymienniku ciepła(chłodnica na obudowie skrzyni. Ten drugi jest wielkości filtra do gazu i łatwo spada jego sprawność.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kamilk0w
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-08-2016, 12:27
|
|
|
Dzięki !
W takim razie jest nadzieja. Byłem dzisiaj na wizycie u magików od skrzyń automatycznych w Krakowie. Axod.pl - może ktoś zna ? W poniedziałek jestem umówiony na wizytę ( podobno leczą beznadziejne przypadki )
Dzięki wielkie george2 ! |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2016, 13:20
|
|
|
kamilk0w napisał/a: | Dzięki !
W takim razie jest nadzieja. Byłem dzisiaj na wizycie u magików od skrzyń automatycznych w Krakowie. Axod.pl - może ktoś zna ? W poniedziałek jestem umówiony na wizytę ( podobno leczą beznadziejne przypadki )
Dzięki wielkie george2 ! |
Ja na Twoim miejscu pojechał bym jeszcze do firmy Sentyrz Automat bo widziałem na jego stronie części do tej skrzyni tj. F1CJA.
Jeszcze raz spawdzenie po kolei:
Zabrudzenie chłodnicy oleju i umycie jej po zdjęciu lewego nadkola,olej+ filtry+termostat skrzyni,który jest na zewnątrz .
Pozdrawiam
P.S. Twój Lancer jest w wersji z Kalifornii więc na pewno ma chłodnicę . |
|
|
|
 |
kamilk0w
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-08-2016, 22:48
|
|
|
Czy w związku z powyższym błędem mogę być w zasadzie pewny, że sprawność pojedynczych elementów skrzyni samej w sobie są ok.. a wadliwy jest tylko i wyłącznie układ chłodzenia (zabrudzenie, stare filtry, oleje itp. ) ? sugeruje się tym, że gdyby skrzynia sama z siebie była zepsuta, to błąd nie wychodziłby z przegrzewania się i bym po prostu w ogóle nie mógł jeździć.. a mogę |
|
|
|
 |
Koper95
Nowy Forumowicz
Auto: Suzuki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-04-2018, 16:12 Mitsubishi Lancer 1.8 143KM - automat
|
|
|
Siemka, chciałem się was zapytać jaka występuje skrzynia automatyczna w Mitsubishi Lancer 1.8 143KM. Na otomoto każdy zaznacza inną opcję i nigdzie nie mogę znaleźć dokładnej informacji. Dodatkowo chciałbym się zapytać, czy jest ona bezawaryjna i warto się decydować na zakup takiego auta, czy jednak postawić na skrzynię manualną. Bardzo dużo jeżdżę po mieście, stoją w korkach i szukam samochodu, który będzie w automacie, ale też nie męczył się na dłuższych dystansach (autostrady). Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-04-2018, 16:30
|
|
|
W 1.8Pb chyba była montowana tylko CVT o oznaczeniu F1CJA.
Typ skrzyni jest wybity na tabliczce znamionowej pod maską albo do zdekodowania po vinie auta.
Co do trwałości to się nie wypowiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-04-2018, 18:30
|
|
|
Ralliart i Evo ma dwusprzeglowe, ale to nie 143km. W cywilnych tylko CVT. Co do awaryjnosci to nie powinno być z nią problemów o ile serwisujesz(wymieniasz olej). Co innego wrażenia z jazdy, jedni kochają inni nienawidzą. Sugeruję abyś się przejechał przed zakupem bo później możesz narzekać. |
|
|
|
 |
Nowy25
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: radom
|
Wysłany: 11-08-2018, 19:36 [CY3A 1.8] Awaria automatycznej skrzyni biegów!
|
|
|
Witam sprowadziłem sobie mitsubishi 1.8 z automatyczna skrzynia i mam problem. Skrzynia co chwile wyrzuca bład czujnika prędkości. Podmieniłem 3 sztuki i jest cały czas tak samo. Kasuje bład jest ok ale po chwili wyrzuca go znowu i skrzynia nie przerzuca biegów reszta pracuje normalnie. Jeden z ludzi handlujacych cześciami podpowiedział że może skrzynia do wymiany. Samochód był uszkodzony od strony skrzyni i myslałem ze moze jakiś przewód jest przeciety ale elektryk nie znalazł przyczyny. Proszę o podpowiedz co musze sprawdzic zanim bede musiał zabrac sie za ewentualna wymiane i jeśli ktos ma jakiś schemat odnosnie kabli które odpowiadaja za skrzynie tez byłbym wdzięczny byc może to jest przyczyna ponieważ auto ma 130 tys przebiegu i pełen serwis wiec skrzynia powinna jeszcze zyc pozdrawiam |
_________________ Nowy25 |
|
|
|
 |
|