Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przy hamowaniu trzepie kierownicą
Autor Wiadomość
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 30-05-2017, 08:24   

Ma82 napisał/a:
regeneracja zacisków. No i rewelacja, wreszcie można normalnie hamować. Ale nie za długo. Po 3-4 tys. zaczęły się lekkie wibracje, teraz po 6 tys. km znowu zwyczajnie telepie.


Jest dokładnie tak jak opisałeś , z mojego doświadczenia wynika, że regeneracja i czyszczenie zacisków niewiele daje . Jak masz wyrobione prowadnice śrub w jarzmach, to będziesz robił kilka razy do roku . Ja po dwu podejściach do czyszczenia i regeneracji , wymieniłem wszystkie zaciski kompletne z jarzmem ( u Zbyszka ) na nowe i problemy skończyły się na kilka lat . Trochę kosztuje ale sumarycznie może wyjść taniej :wink: I ile zaoszczędzonych nerwów , bezcenne. :wink:
Końcówke wymień na pewno , tylko, że jej luz może być skutkiem a nie do końca przyczyną .
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 31-05-2017, 16:39   

No to teraz pytanie do Zbyszka - ile kosztują kompletne zaciski z jarzmem na tył i ile na przód ?
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-05-2017, 16:44   

Jaki koszt jarzm? U mnie po wymianie całego układu hamulcowego w zasadzie od razu były wibracje :-/
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 31-05-2017, 22:43   

Uszkodzone tarcze, zaciski, prowadnice, jarzma, przeguby, łożyska... Ta dyskusja polega głównie na dociekaniu, co jest skutkiem a co przyczyną.
Wiadomo, że wichrowanie tarcz, to bolączka ciężkich SUV-ów wszystkich marek a dłuższa jazda na krzywych tarczach, to demolowanie układów - hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia.
Doświadczenie uczy, że nawet niewielkie wibracje i trzepotanie "od hamowania" są sygnałem dla zmiany tarcz ...jeśli chcemy uniknąć dalszych kłopotów.

No koniec trafna konstatacja: :wink:
Ma82 napisał/a:
(...) po pierwszych przygodach z hamulcami w pajero naprawdę zacząłem je szanować, hamuję delikatnie, uważam na kałuże itd..
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-06-2017, 09:34   

ruks napisał/a:
Jaki koszt jarzm? U mnie po wymianie całego układu hamulcowego w zasadzie od razu były wibracje :-/

Porządne 520 zł
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2017, 17:39   

Georg napisał/a:
Wiadomo, że wichrowanie tarcz, to bolączka ciężkich SUV-ów wszystkich marek a dłuższa jazda na krzywych tarczach, to demolowanie układów - hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia.


Hm... kwestia co uważasz za SUV'a ale podobno Touareg i Q7 to też SUV :wink: Jednym jeżdzę 3 drugim 2 lata i jakoś wichrowania nie zauważyłem . W błocie nie topię ( bo mógłbym nie wyjechać :wink: ) ale wody i śniegu dostają . Samochody ważą po 2500 kg ale i tarcze słuszniejszych rozmiarów bo 330 i 358
Pajero ze swoimi 290 przy swojej wadze ok 2300 kg szału nie robi , to też może być przyczyną przegrzewania tarcz szczególnie przy ciężkiej nodze hamującej :wink: Porównując przednie , to w Q7 mam prawie dwa razy większą powierzchnię hamującą jednego klocka .
Mam też Multivana T5 4x4 i tam tarcze z przodu również 330 .
Pożałowali hamulców w Pajero , oj pożałowali ..... :wink:
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-06-2017, 13:32   

zbyszekm2 napisał/a:
ruks napisał/a:
Jaki koszt jarzm? U mnie po wymianie całego układu hamulcowego w zasadzie od razu były wibracje :-/

Porządne 520 zł


Jedna sztuka czy komplet na oś? Jakoś nie mogę na stronie znaleźć. I pytanie czy zmieniać przód czy tył i czy czy to w ogóle dobra droga do wyeliminowania bicia hamulców? Dawid jakoś stwierdzić czy jarzma wymagają wymiany czy to metoda prób i błędów?
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 03-06-2017, 18:08   

Z tego co widziałem na alegro to cena jednej strony przód . Tyły trochę tańsze ale nie wiele . W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem - rozbierze hamulce i sprawdzimy dokładnie czy przód czy tył czy razem . Mam nadzieje ,że coś znajdziemy bo metodą prób i błędów już wymieniłem wszystkie tarcze , klocki a trzepie dalej .

[ Dodano: 05-06-2017, 18:34 ]
Po ściągnięciu kół z przodu ( na razie ) wyszło parę usterek przez które może ( ale nie musi ) telepać przy hamowaniu . Wspomniane już końcówki drążka kierownicy , ponadto wybity sworzeń górny z jednej strony , wybite gumy stabilizatora . Jutro sprawdzanie zacisków , jarzm itd .

[ Dodano: 05-06-2017, 18:35 ]
A i jeszcze rozwalone gumy z obu stron na drążku kierowniczym .

[ Dodano: 08-06-2017, 20:39 ]
Po wizycie u mechaników wymieniono :końcówki drążka kierowniczego z obu stron, osłony drążka kierowniczego,sworzeń wahacza,osłonę przegubu nap. wew. poduszki stabilizatora, łączniki stabilizatora .Te elementy były zmasakrowane i tak tzreba było je wymienić Sprawdzono zaciski i zmierzono bicie na tarczach ( ale tylko przód ) tu jest wszystko Ok . Jutro jadę w trasę sprawdzać trzesienie przy hamowaniu .
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2017, 21:58   

Czekamy na info, chętnie znalazłbym i wyeliminował powód telepania u siebie
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 09-06-2017, 21:18   

Niestety telepie nadal , następny etap wymieniam zaciski ( całe z jarzmami ) na początek przód i zobaczymy . Na razie szukam czegoś nie drogiego a w miarę porządnego .
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2017, 07:05   

A sprawdzałeś bicie z tyłu? Mnie się wydaje że tam może być problem ze względu na hartowanie tarczy jak stoisz na światłach i trzymasz hamulec
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 11-06-2017, 15:01   

Tarcze i klocki z tyłu wymienione na nowe ( poł roku temu -przejechane na nich może 2 tyś ) nie pomogło

[ Dodano: 27-06-2017, 17:44 ]
Dziś dostałem nowe zaciski komplety z jarzmami i mam pytanie . W komplecie są dwie śruby krótsza i dłuższa i dwie gumki . Która śruba do której dziury i która gumka do której śruby ? Najlepiej pewnie zobaczyć w starych zaciskach ale boję się ,że w nich też coś może być pomieszane gdyż były już wielokrotnie rozbierane i mechanik mógł coś pomieszać . Może ktoś ma jakieś schematy lub fotki jak to ma być dobrze poskładane . Wolę stać przy mechaniku jak to będzie robił i ewentualnie zareagować .
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-06-2017, 20:25   

Z tego co pamiętam jak robiłem,to śruby maja chyba różne średnice i nie da się źle złożyć.Co do gumek to też się nie da pomylić ,długa wchodzi na gładką śrubę,i to wiem na pewno,a druga jak dobrze pamiętam ma rowek na który się nakłada małą gumkę (tu nie wiem czy z tyłem nie pomyliłem). Taka mała sugestia-jedź na stację diagnostyczną i poproś ,żeby ci sprawdzili która oś bije przy hamowaniu,będzie łatwiej zlokalizować która oś jest nie tak,bo szkoda trochę kasy na takie próby z nowymi częściami.Pewnie zrobią ci to za darmo,albo zapłacisz z 20 zł,ale będziesz miał jakiś pogląd gdzie szukać.
_________________

 
 
butynski 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DID 2002 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Myślenice
Wysłany: 07-07-2017, 17:51   

Zaciski z jarzmami wymienione na nowe z przodu i dalej kiszka ! Telepie jak przed wymianą . Kolejny tysiąc psu w d..... . Do tej pory wpieprzyłem ok 3 tyś i dalej nic . Teraz kolej na tyły .
 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-07-2017, 10:38   

butynski napisał/a:
Zaciski z jarzmami wymienione na nowe z przodu i dalej kiszka ! Telepie jak przed wymianą . Kolejny tysiąc psu w d..... . Do tej pory wpieprzyłem ok 3 tyś i dalej nic . Teraz kolej na tyły .


Panie kolego, temat się robi kosztowny a może spróbuj jeszcze tanich metod diagnostycznych aby wykluczyć niespodzianki.
1) ścieżka diagnostyczna
2) sprawdzenie geometrii
3) sprawdzenie wyważenia i bicia kół

Wiele kosztować to nie będzie a wyeliminujesz potencjalne problemy.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.