Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2016, 14:17
|
|
|
No tych linkach też myślałem,że może ciężko chodzą,na razie nie chce mi się grzebać przy aucie , a jakoś szczególnie mnie to nie denerwuje, to tak jeżdżę |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 25-07-2016, 13:12
|
|
|
Miałem podobne problemy po wymianie oleju prawie rok temu, ostatnio postanowiłem zmienić olej ponownie z racji ciężko wchodzących biegów (haczenia). Zamówiłem Ravenol 75w90, zlałem stary olej (przy zlewaniu jak nówka, tylko 15 tys. przebiegu) i dodatkowo odpowietrzyłem sprzęgło. Strzał w 10, biegi wchodzą płynnie i nie haczy:) |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 26-07-2016, 23:10
|
|
|
Kochan napisał/a: | Miałem podobne problemy po wymianie oleju prawie rok temu, ostatnio postanowiłem zmienić olej ponownie z racji ciężko wchodzących biegów (haczenia). Zamówiłem Ravenol 75w90, zlałem stary olej (przy zlewaniu jak nówka, tylko 15 tys. przebiegu) i dodatkowo odpowietrzyłem sprzęgło. Strzał w 10, biegi wchodzą płynnie i nie haczy:) |
miałeś haczenie czy też inne objawy? Jaki olej wcześniej zalałeś? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2016, 11:32
|
|
|
Miałem haczenie, problem z wstecznym i te kopnięcia drążka przy biegu nr2. Objawy typu haczenie i problem ze wstecznym zniwelowane a kopnięcie - ciężko mi stwierdzić po ok. 200km brak.
Wcześniej zalałem jakiegoś shella, syntetyk, 75W90 - była tragedia. Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 27-07-2016, 22:13
|
|
|
Kochan napisał/a: | Miałem haczenie, problem z wstecznym i te kopnięcia drążka przy biegu nr2. Objawy typu haczenie i problem ze wstecznym zniwelowane a kopnięcie - ciężko mi stwierdzić po ok. 200km brak.
Wcześniej zalałem jakiegoś shella, syntetyk, 75W90 - była tragedia. Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze. |
To daj znać co z tą dwójką czy dalej jest "kopnięcie" w sumie tez miałem na 2 i na 1 ale na 2 od roku juz nie ma a na 1 coraz rzadziej występuje. No i napisz który rodzaj Revenola brałeś dokładnie i jak wlewałeś (wężykiem i lejkiem z boku skrzyni?) |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2016, 22:18
|
|
|
dzisiaj zrobiłem ok. 20 km po mieście więc było trochę machania i zero problemów.
Wlany RAVENOL VSG SAE 75W90, lałem przez wąż z lejkiem od góry, wlew z boku skrzyni. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 27-07-2016, 22:27
|
|
|
Kochan napisał/a: | dzisiaj zrobiłem ok. 20 km po mieście więc było trochę machania i zero problemów.
Wlany RAVENOL VSG SAE 75W90, lałem przez wąż z lejkiem od góry, wlew z boku skrzyni. |
a ile ci weszło litrów? 2,3? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2016, 22:33
|
|
|
2,15l, dalej zaczęło wyciekać. Po 15 minutach kolejna próba i dalej wylatywał olej więc nie lałem już. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 28-07-2016, 23:33
|
|
|
Kochan napisał/a: | 2,15l, dalej zaczęło wyciekać. Po 15 minutach kolejna próba i dalej wylatywał olej więc nie lałem już. |
Daj znać jakby coś się zmieniło i problem powrócił;) Oby nie. Jakieś średnicy miałeś wężyk? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
tec_d
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 3 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 30-07-2016, 10:49
|
|
|
Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze.
Jaki olej wlałeś do dyfra?
Od paru miesięcy posiadam Outladera z 2006 roku z silnikiem 2.0 Turbo.
Czasem jest delikatny problem z wbiciem 1 a potem przejściem 1 - 2.
Pojawia się też stuknięcie pod samochodem (tak mi się wydaje) podczas ruszania i czasem podczas zmiany biegów. Skrzynia jest manualna.
Pytanie czy po zmianie oleju nadal u Ciebie wszystko ok i czy macie jakieś lekarstwo na trzaskanie? |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 31-07-2016, 06:53
|
|
|
tec_d napisał/a: | Dodatkowo wymieniłem olej na 80w90 w dyfrze.
Jaki olej wlałeś do dyfra?
Od paru miesięcy posiadam Outladera z 2006 roku z silnikiem 2.0 Turbo.
Czasem jest delikatny problem z wbiciem 1 a potem przejściem 1 - 2.
Pojawia się też stuknięcie pod samochodem (tak mi się wydaje) podczas ruszania i czasem podczas zmiany biegów. Skrzynia jest manualna.
Pytanie czy po zmianie oleju nadal u Ciebie wszystko ok i czy macie jakieś lekarstwo na trzaskanie? | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
tec_d
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 3 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 31-07-2016, 09:47
|
|
|
Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu |
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie?
[ Dodano: 31-07-2016, 10:32 ]
tec_d napisał/a: | Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu |
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie? |
Ostatnie pytanie odnośnie luzów wału napędowego, czy jeżeli są podobne jak na filmie: https://www.youtube.com/w...top&spfreload=1 to koncentrować się dalej na gumach czy problem jest poważniejszy? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 31-07-2016, 10:45
|
|
|
Paput napisał/a: | uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu | Czy przypadkiem to nie Ty skarżyłeś się że wymiania NIE pomogła? |
|
|
|
 |
tec_d
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 3 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 31-07-2016, 11:15
|
|
|
Nie to nie ja. Pytam bo chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów. Samochód ma przejechane 120 tys pewne bo zakup od rodziny, która kupiła go w Polskim salonie jako nowy samochód. Niestety z tego co wynika z książki serwisowej wymienili tylko rozrząd i parę części zawieszenia. Widzę po innych postach, że np zaniedbali wymiany oleju w skrzyni i pozostałych elementach napędu. Dostałem wiadomość, że słyszeli, że po wymianie dzieją się cuda i lepiej jeździć na fabrycznie zalanym płynie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 31-07-2016, 12:04
|
|
|
tec_d napisał/a: | Nie to nie ja. Pytam bo chciałbym uniknąć niepotrzebnych kosztów. | Ale wymieniałeś u siebie te tuleję i to pomogło na te uderzenia w dźwignie zmiany biegów? |
|
|
|
 |
|