Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:54 |
[I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu. |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2016, 16:46
|
|
|
Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-11-2016, 21:41
|
|
|
Hornet napisał/a: | Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa... | Optycznie ciężko, pływające są zabudowane gumą i przypominają te odlane z gumy. Najprościej sprawdzić w działaniu. W ręku może być ciężko, nowa pływająca jest bardzo sztywna, ma spore tarcie statyczne, natomiast niewielkie dynamiczne. Najlepiej mieć imadło i kawałek pręta lub długiej śruby. Mocujesz tuleję w imadle, wkładasz pręt i i bujasz na boki. Jeśli tuleja środkowa wraca sama na środek to jest sztywna, jeśli pozostaje "skrzywiona" to jest pływająca. |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 15-12-2016, 10:01
|
|
|
Witam
A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła. Próbowałem mierzyć na samochodzie ale niestety ciężko dokładnie zmierzyć. Jeżeli ktoś ma stare to prosiłbym o podanie wymiarów. |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 16-12-2016, 10:07
|
|
|
luk2501 napisał/a: | A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła |
Musisz najpierw zobaczyć jakie masz tuleje od strony koła (stałe, czy pływające) bo występowały dwa rodzaje. Mam stare części - mogę pomierzyć, ale musisz wiedzieć jaki rodzaj tulei masz, ja miałem zewnętrzne pływające... |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 16-12-2016, 22:55
|
|
|
Właśnie się dowiedziałem że były stosowane dwa rodzaje ale u mnie są zewnętrzne pływające a wewnętrzne zwykłe. A najlepsze jest to że w dwóch firmach które sprzedają tuleje podają różne wymiary tej samej tulei, więc zgłupiałem. A na aucie ciężko zmierzyć.
[ Dodano: 14-02-2017, 21:11 ]
Odpowiem sobie sam. Po rozkręceniu wszystkich wahaczy z tyłu u mnie wszystkie tuleje wewnętrzne mają średnicę 36,5mm i są to tuleje stałe. A wszystkie tuleje zewnętrzne mają średnicę 40mm i są to tuleje pływające. Kupiłem drążki zbieżności Febesta po 45zł szt i dodatkowo tuleje zewnętrzne ale wszystkie stałe koszt 49 zł szt. Wszystkie tuleje wewnętrzne są w stanie idealnym czego nie można powiedzieć o pływających które siadły i koła poszły górą do środka. Ale w roczniku 2004 wahacz łukowaty występował z dwoma średnicami tulei więc proszę nie brać wymiarów za pewnik.
A teraz moje pytanie z jakim momentem dokręcać śruby.
[ Dodano: 18-02-2017, 20:23 ]
Jestem już po wymianie, bez prasy się nie obyło. Straszono mnie że na tulejach stałych będzie za twardo ale jest super. Auto pewnie się prowadzi nie słychać żadnych stuków a koła się wyprostowały. Oczywiście śruby zbieżności trzeba było ciąć ale przy montażu nie żałowałem smaru miedzianego wewnątrz tulei. Zobaczymy jak długo to wytrzyma.
[ Dodano: 30-03-2017, 21:15 ]
Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 31-03-2017, 22:49
|
|
|
luk2501 napisał/a: | Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo. | A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo. |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 01-04-2017, 21:37
|
|
|
elektryk napisał/a: | A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo. |
Dokładnie. Ja w swoim przypadku nie musiałem usuwać tych blaszek bo prawe koło stoi idealnie, natomiast lewe jest minimalnie pochylone, ale mieści się w granicach tolerancji. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 08-04-2017, 12:44
|
|
|
Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 08-04-2017, 20:57
|
|
|
miron napisał/a: | Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu? |
Ja robiłem w dwóch outkach (swoim i kumpla) i nie jest to jakieś arcy trudne. Największym problemem jest moment gdy podczas odkręcania banana w środku w sankach obkręci się nakrętka (tak miałem u kumpla). Ale na to jest też sposób. Nadmienię tylko że w tym drugim całe sanki były zdejmowane. Tak więc jak masz gdzie to zrobić to możesz sam to zrobić. A jak nie masz to musisz szukać warsztatu, a ile biorą to nie wiem. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 08-04-2017, 22:47
|
|
|
miron napisał/a: | Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu? |
Ja płaciłem 250 zł, ale pomagałem |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 09-04-2017, 17:42
|
|
|
Ile kosztuje komplet tulei? Jakiej firmy, sprzedawcy? |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 09-04-2017, 21:21
|
|
|
Ja brałem zestaw firmy Febest, płaciłem ok. 500 zł (4 wahacze i 6 tulei) od Mitsustyle. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 11-04-2017, 21:04
|
|
|
Ja drążki zbieżności kupiłem febesta po 45 zł sklep z Częstochowy a tuleje stałe które powędrowały do wszystkich wahaczy na zewnątrz po 40zł w e-pajero. Robota w garażu tylko kolega na prasie wybił i wprasował tuleje. Zbieżność plus kąty 120 zł. Śruby zbieżności zrobiłem w robocie obie były zapieczone. |
|
|
|
 |
|