Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.0] Właściwa tuleja wahacza poprzecznego z tyłu.
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2016, 16:46   

Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-11-2016, 21:41   

Hornet napisał/a:
Panowie, a czy laik rozpozna tuleję pływającą od sztywnej? Miałem ten sam problem co Piękny Maryjan. Kupiłem dwie tuleje przypisane do numerka mitsubishi, zawiozłem do mechanika i ten wsadził jedną z nich. Ja natomiast mając obie przed sobą nie potrafiłem rozróżnić, jedyna różnica to masa...
Optycznie ciężko, pływające są zabudowane gumą i przypominają te odlane z gumy. Najprościej sprawdzić w działaniu. W ręku może być ciężko, nowa pływająca jest bardzo sztywna, ma spore tarcie statyczne, natomiast niewielkie dynamiczne. Najlepiej mieć imadło i kawałek pręta lub długiej śruby. Mocujesz tuleję w imadle, wkładasz pręt i i bujasz na boki. Jeśli tuleja środkowa wraca sama na środek to jest sztywna, jeśli pozostaje "skrzywiona" to jest pływająca.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 15-12-2016, 10:01   

Witam
A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła. Próbowałem mierzyć na samochodzie ale niestety ciężko dokładnie zmierzyć. Jeżeli ktoś ma stare to prosiłbym o podanie wymiarów.
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 16-12-2016, 10:07   

luk2501 napisał/a:
A czy mógłby ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei zbieżności i banana od strony koła

Musisz najpierw zobaczyć jakie masz tuleje od strony koła (stałe, czy pływające) bo występowały dwa rodzaje. Mam stare części - mogę pomierzyć, ale musisz wiedzieć jaki rodzaj tulei masz, ja miałem zewnętrzne pływające...
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 16-12-2016, 22:55   

Właśnie się dowiedziałem że były stosowane dwa rodzaje ale u mnie są zewnętrzne pływające a wewnętrzne zwykłe. A najlepsze jest to że w dwóch firmach które sprzedają tuleje podają różne wymiary tej samej tulei, więc zgłupiałem. A na aucie ciężko zmierzyć.

[ Dodano: 14-02-2017, 21:11 ]
Odpowiem sobie sam. Po rozkręceniu wszystkich wahaczy z tyłu u mnie wszystkie tuleje wewnętrzne mają średnicę 36,5mm i są to tuleje stałe. A wszystkie tuleje zewnętrzne mają średnicę 40mm i są to tuleje pływające. Kupiłem drążki zbieżności Febesta po 45zł szt i dodatkowo tuleje zewnętrzne ale wszystkie stałe koszt 49 zł szt. Wszystkie tuleje wewnętrzne są w stanie idealnym czego nie można powiedzieć o pływających które siadły i koła poszły górą do środka. Ale w roczniku 2004 wahacz łukowaty występował z dwoma średnicami tulei więc proszę nie brać wymiarów za pewnik.

A teraz moje pytanie z jakim momentem dokręcać śruby.

[ Dodano: 18-02-2017, 20:23 ]
Jestem już po wymianie, bez prasy się nie obyło. Straszono mnie że na tulejach stałych będzie za twardo ale jest super. Auto pewnie się prowadzi nie słychać żadnych stuków a koła się wyprostowały. Oczywiście śruby zbieżności trzeba było ciąć ale przy montażu nie żałowałem smaru miedzianego wewnątrz tulei. Zobaczymy jak długo to wytrzyma.

[ Dodano: 30-03-2017, 21:15 ]
Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-03-2017, 22:49   

luk2501 napisał/a:
Dzisiaj byłem na geometrii i wyszły bardzo ciekawe rzeczy. Mimo wymiany tulei z tył minimalnie brakło żeby kąty z tyłu były w normie, więc postanowiłem wyciąć prostokątne pod kładki pod śrubami wewnątrz wahacza dolnego poprzecznego. Jakie było moje zdziwienie gdy pod tymi blaszkami po odcięciu pojawiły się oryginalne fasolki mało tego w jej miejsce pasuje śruba mimośrodowa z drążka zbieżności 30 min roboty i na geometrii ustawili przód i tył książkowo.
A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo.
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 01-04-2017, 21:37   

elektryk napisał/a:
A to nie jest tak że w fabryce ustawiają geometrię a później punktują te "blaszki"? Jeśli później auto się przekrzywi albo tuleje są inne to niestety trzeba odcinać i ustawiać na nowo.

Dokładnie. Ja w swoim przypadku nie musiałem usuwać tych blaszek bo prawe koło stoi idealnie, natomiast lewe jest minimalnie pochylone, ale mieści się w granicach tolerancji.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 08-04-2017, 12:44   

Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 08-04-2017, 20:57   

miron napisał/a:
Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?

Ja robiłem w dwóch outkach (swoim i kumpla) i nie jest to jakieś arcy trudne. Największym problemem jest moment gdy podczas odkręcania banana w środku w sankach obkręci się nakrętka (tak miałem u kumpla). Ale na to jest też sposób. Nadmienię tylko że w tym drugim całe sanki były zdejmowane. Tak więc jak masz gdzie to zrobić to możesz sam to zrobić. A jak nie masz to musisz szukać warsztatu, a ile biorą to nie wiem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 08-04-2017, 22:47   

miron napisał/a:
Dużo biorą warsztaty za zrobienie zawiechy z tyłu?

Ja płaciłem 250 zł, ale pomagałem :wink:
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 09-04-2017, 17:42   

Ile kosztuje komplet tulei? Jakiej firmy, sprzedawcy?
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 09-04-2017, 21:21   

Ja brałem zestaw firmy Febest, płaciłem ok. 500 zł (4 wahacze i 6 tulei) od Mitsustyle.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Pawel1988 
Mitsumaniak


Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 316
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 09-04-2017, 21:50   

Ja tez mam febesta ale serdecznie go nie polecam. Zadzwoń do Olkusza czy maja poli do outlanderana na tył i będziesz miał spokój.
_________________
TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 10-04-2017, 09:25   

Ja na febeście drugi rok latam i nic się z nim nie dzieje.
Przebieg około 40kkm :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 11-04-2017, 21:04   

Ja drążki zbieżności kupiłem febesta po 45 zł sklep z Częstochowy a tuleje stałe które powędrowały do wszystkich wahaczy na zewnątrz po 40zł w e-pajero. Robota w garażu tylko kolega na prasie wybił i wprasował tuleje. Zbieżność plus kąty 120 zł. Śruby zbieżności zrobiłem w robocie obie były zapieczone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.