Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
[I 2.4 MIVEC] ślizga się na zimówkach |
Autor |
Wiadomość |
Zwierzu
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2017, 23:56 Re: ślizga się na zimówkach
|
|
|
jaztom napisał/a: | witam serdecznie,
zwątpiłem i sprawdziłem opony czy naprawdę są zimowe ale śnieżynka jest, ale prawa przednia opona została źle założona (strzałka w tył). czy to może być przyczyną???
może macie jakiś pomysł???
albo może ktoś spotkał się z takim problemem??? |
Może uznacie mnie za tradycjonalistę ale chyba wyraźnie jest napisane jaka jest przyczyna:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-01-2017, 13:41
|
|
|
zamieniłem oponę i dałem sprawdzić ciśnienie i wszędzie było prawie 2,3, a teraz mam 2,1 z przodu i 2,0 z tyły no i jest lepiej.
mimo to mam dzisiaj spotkanie z użytkownikiem "Fragu" do porównania aut.
wszystkim bardzo dziękuję za odpowiedzi |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
Zwierzu
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2017, 22:09
|
|
|
Ja mam na wszystkich 2.5. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-01-2017, 07:11
|
|
|
Jaro1974,
no właśnie w instrukcji podane jest dla opon 215/60R16H 2.1 z przodu 2.0 z tyłu dla auta nie załadowanego i bez przyczepki. |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-01-2017, 10:58
|
|
|
Turbiak ma 2.2 bara na 17" a jak chcemy latać over 160km/h to zalecają zwiększyć o 0.5 Bara ! czyli 2,7 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
cienny
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 12 Skąd: Koszalin / Sztokholm
|
Wysłany: 18-01-2017, 09:33
|
|
|
Odwrotnie założona opona nie będzie pracować tak jak powinna, zwłaszcza na śniegu. Stąd na pewno gubi od razu przyczepność, którą łapią pozostałe koła i w efekcie szarpie autem. Jakby było coś nie tak z samymi oponami, jakieś wybrzuszenia, odleżyny itp. to by wyszły wcześniej. Problemy z trakcją po obniżeniu przyczepności w złych warunkach drogowych wskazują na samą powierzchnię styku czyli bieżnik, który jest... odwrócony. Tak ja bym to widział.
Udało się coś ustalić, poprawić? |
_________________ Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71 |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-01-2017, 10:33
|
|
|
cienny,
jak już pisałem, zamieniłem oponę ale czekam na ponowny śnieg |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
miglanc76
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2017 Posty: 1 Skąd: Niedrzwica Duża
|
Wysłany: 29-01-2017, 18:00
|
|
|
Podobne kłopoty miałem w swoim świeżo kupionym Turbo. Uślizgi tyłu, szczególnie przy szybszej jeździe i szczególnie na śliskim....
Sprawdzenie geometrii przyniosło rozwiązanie. Poprzedni właściciel, zaniedbał strasznie ten temat- autko było "rozbieżne" - efekt- ścinanie opon to po pierwsze -a po drugie fatalne zachowanie przy szybszej jeździe.
Wymiana wahaczy z tyłu i ... nie ten samochód.
Mechanik postarał się , natychmiast widoczna ogromna poprawa.
Oczywiście pojechałem ustawić geometrię i wielki szacun dla mechanika.
Po badaniu okazało się że nie wymagał już żadnego ustawienia geometrii:) |
|
|
|
 |
|