Wymiana oleju w skrzyni (manualnej) |
Autor |
Wiadomość |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 27-04-2019, 08:40
|
|
|
Nephus napisał/a: | Mi wlali Motula i zauważyłem że teraz skrzynia płynniej i lepiej działa. |
Jakie parametry ma ten Motul? |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
Nephus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2019 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-04-2019, 19:55
|
|
|
Wymienił mi to mechanik i u niego zamawiałem. Dobrał mi pod samochód, ale poprosiłem go aby kupił coś lepszego. Nie wiem jaki dokładnie lecz kosztował około 40 zł./1l ale u mechanika to zawsze będzie drożej.
Na stronie producenta znalazłem MOTYLGEAR 75W-80
Sam kupiłem VALVOLINE GEAR OIL 75W80 ale mechanik bał mi się go wlać ponieważ miał dziwną konsystencje, płynną z grudkami galarety. Sam powiedział że z jego 10 letnim stażem nigdy czegoś takiego nie widział więc wolałem nie ryzykować. Będę składał reklamacje i zobaczę co powiedzą. |
|
|
|
 |
LuckyLegs
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 1.8b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 147 Skąd: WE
|
Wysłany: 08-08-2019, 11:50
|
|
|
zuqu napisał/a: | Dzisiaj wymieniłem olej na MOTUL MOTYLGEAR 75W80,
Mitsubishi 1.8 - 2,5l jak nic wchodzi.
Wymieniony z nadzieją że rozwiąże problem "trójki" która czasami nie chce wejść. |
mam dokładnie ten sam problem, wymiana oleju pomogła ?? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-08-2019, 10:21
|
|
|
Zawsze powtarzam zeby nie lać gestych typu xW90.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
michok
Forumowicz

Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 69 Skąd: kr
|
Wysłany: 25-08-2019, 12:56
|
|
|
Gdzieś już to pisałem, ale podzielę się z Wami moimi odczuciami po zmianie oleju. Ponieważ od zmiany minęło już kilka miesięcy, więc myślę że mogę obiektywnie ocenić pracę skrzyni.
Drodzy podczas zmiany opon z zimowych na letnie przy okazji został wymieniony olej w skrzyni.
Przy przebiegu 108 tys. wlałem Millers Trx Synth GL5 75W80.
Doskwierał mi problem ciężko wchodzącego trzeciego biegu. Początkowo nie czułem żadnej różnicy. Miałem wręcz wrażenie, że skrzynia "gubi się" bardziej niż wcześniej. Jednak pojeździłem kilka dni i sytuacja zaczęła się normować i zacząłem odczuwać poprawę w pracy skrzyni. W między czasie oddałem samochód na regulację luzów zaworowych i przy okazji poprosiłem ASO o jazdę testową pod kątem sprawdzenia skrzyni biegów.
Mechanicy ASO stwierdzili, że skrzynia chodzi dobrze i nie ma z nią nic niepokojącego. Ot normalne działanie skrzyni jak w każdym lancerku. Po kilku miesiącach mogę stwierdzić, że zmiana oleju przyniosła dobry skutek.
Lubię tą skrzynię i problem doskwierającej trójki występuje teraz bardzo rzadko. Biegi wchodzą precyzyjnie i jest naprawdę OK. Aż chce się te biegi zmieniać... Wybaczcie, ale nie umiem tego profesjonalniej opisać.
Mam jeszcze teorię, że poprawa pracy skrzyni może wynikać z temperatur. Być może w zimie problem trzeciego biegu znowu wróci gdy wszystkie mechanizmy będą bardziej naprężone.
W każdym razie ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany oleju na Trx Synth GL5 75W80. |
|
|
|
 |
superges
Forumowicz

Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 142 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 28-08-2019, 11:05
|
|
|
Czytam Wasze ostatnie posty i tak zastawiam się co wlać... Przewinął się tu nawet wpis, żeby nie wlewać gęstego ...w90.
Przy ok 100 tyś km - 3 lata temu wlałem ENEOS Premium Multi Gear 75W90 bo byłem niezadowolony z pracy skrzyni na fabrycznym oleju (może też już po prostu się zużył).
Początkowo nie czułem poprawy na lepsze ale po czasie tak. Dziś auto ma 191 tyś i skrzynia nadal chodzi dobrze aczkolwiek już chyba czas na zmianę i tak się zastanawiam czy wlać ponownie eneosa czy np zmienić na millersa ... w80? Ewentualnie na jakiego?
Millers Oils TRX Synth GL5 75w80 1l? |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 28-08-2019, 15:29
|
|
|
superges, zobacz XADO :] Ja u siebie w skrzyni miałem Ravenola, Eni, Statoila i XADO. Na tym ostatnim najlepiej pracuje. Tylko ja mam nie Mitsubishi, a Nissana. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
michok
Forumowicz

Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 69 Skąd: kr
|
Wysłany: 29-08-2019, 07:46
|
|
|
superges napisał/a: | Czytam Wasze ostatnie posty i tak zastawiam się co wlać... Przewinął się tu nawet wpis, żeby nie wlewać gęstego ...w90.
Przy ok 100 tyś km - 3 lata temu wlałem ENEOS Premium Multi Gear 75W90 bo byłem niezadowolony z pracy skrzyni na fabrycznym oleju (może też już po prostu się zużył).
Początkowo nie czułem poprawy na lepsze ale po czasie tak. Dziś auto ma 191 tyś i skrzynia nadal chodzi dobrze aczkolwiek już chyba czas na zmianę i tak się zastanawiam czy wlać ponownie eneosa czy np zmienić na millersa ... w80? Ewentualnie na jakiego?
Millers Oils TRX Synth GL5 75w80 1l? |
Ja miałem identycznie. Na początku zero poprawy, wręcz gorzej, a teraz jest naprawdę dobrze.
Mam wlany 75w80, czyli taki jaki zaleca mitsubishi.
Natomiast jeżeli skrzynia nadal dobrze chodzi, to nie zmieniałbym jeszcze oleju lub dla świętego spokoju wlał ten sam co masz. Bo skoro jest dobrze, to po co kombinować? |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 16-11-2019, 21:50
|
|
|
Mi do 1.8 weszło dokładnie 2.4l oleju (przelanie, odczekanie z pół godziny i ponowne przelanie, aż przestanie kapać. Stary olej ściekał dwie godziny, a i jeszcze zrobiłem płukankę).
Wymieniłem z myślą, że coś się poprawi, ale zgodnie z przewidywaniami jest dokładnie bez zmian Tyle, że wcześniej nie miałem żadnych poważniejszych problemów ze skrzynią, jedynie czasami wsteczny nie chciał wchodzić, ale wystarczyło puścić sprzęgło i ponownie nacisnąć, wtedy wskakiwał. Dopiero dwa razy cofałem i jeszcze nie miałem tego problemu, czas pokaże. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-11-2019, 11:27
|
|
|
Zawsze mówiłem żeby lać rzadkie 75w80 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 18-11-2019, 11:34
|
|
|
HUGIO napisał/a: | Mi do 1.8 weszło dokładnie 2.4l oleju | Jakiego (producent, nazwa, oznaczenie) |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 20-11-2019, 12:26
|
|
|
Marcino napisał/a: | Zawsze mówiłem żeby lać rzadkie 75w80 |
Taki wlałem (zgodnie z instrukcją), ale co było wcześniej, to nie wiem, obstawiam że jeszcze ten z fabryki. Z tym, że stary olej ściekał dwie godziny, to mi chodziło, że na tyle zostawiłem auto, żeby pozbyć się jak najwięcej starego
tyku,
Postanowiłem spróbować Rock Oil MTF 75W80 GL-4+
(Strasznie dużo dają naklejek ze swoim logo przy zakupie )
Jak coś, to skrzynia: F5MBB, jakiś czas temu się pytałem jaki klucz, to ktoś napisał 27, u mnie oba korki były na klucz 24. Niestety nie ma tam miejsca, żeby dokręcić korki kluczem nasadkowym dynamometrycznym, więc jak dokręciłem "na wyczucie" zwykłym płaskim |
|
|
|
 |
mrmitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 140KM 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 05-12-2019, 10:29
|
|
|
witam,
moje auto to Lancer Sportback 1.8 140KM z 2014 roku.
jakiegos klucza potrzebuje do śruby wlewowej i spustowej ? coś czytałem(nawet post powyżej:)) ,że 24 lub 27, to jaki będzie do mojego konkretnego modelu,bo chcę dziś kupić taki? Nie ma juz aktywnego filmiku z tym jak wymienić olej ale raz go obejrzałem i jak pamiętam trzeba zdjąć koło od kierowcy i za osłonką będzie skrzynia tak ?
Olej Motul 75W80 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-12-2019, 10:36
|
|
|
mrmitsu napisał/a: | witam,
moje auto to Lancer Sportback 1.8 140KM z 2014 roku.
jakiegos klucza potrzebuje do śruby wlewowej i spustowej ? coś czytałem(nawet post powyżej:)) ,że 24 lub 27, to jaki będzie do mojego konkretnego modelu,bo chcę dziś kupić taki? Nie ma juz aktywnego filmiku z tym jak wymienić olej ale raz go obejrzałem i jak pamiętam trzeba zdjąć koło od kierowcy i za osłonką będzie skrzynia tak ?
Olej Motul 75W80 |
Jak nie masz podstawowych nanrzędzi to sie nie zabieraj.... panowie to nie te czasy zeby nie kupić płąsko oczkowych podstawowych kluczy. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mrmitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 140KM 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2019 Posty: 8 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 05-12-2019, 10:42
|
|
|
Marcino napisał/a: | mrmitsu napisał/a: | witam,
moje auto to Lancer Sportback 1.8 140KM z 2014 roku.
jakiegos klucza potrzebuje do śruby wlewowej i spustowej ? coś czytałem(nawet post powyżej:)) ,że 24 lub 27, to jaki będzie do mojego konkretnego modelu,bo chcę dziś kupić taki? Nie ma juz aktywnego filmiku z tym jak wymienić olej ale raz go obejrzałem i jak pamiętam trzeba zdjąć koło od kierowcy i za osłonką będzie skrzynia tak ?
Olej Motul 75W80 |
Jak nie masz podstawowych nanrzędzi to sie nie zabieraj.... panowie to nie te czasy zeby nie kupić płąsko oczkowych podstawowych kluczy. |
mam cały garaż narzędzi ale nie jestem pewien jakie klucze mam ponad rozmiar 20 i dlatego chce po pracy kupić taki jaki trzeba i nie ryzykowac,że dziś nie uda mi się tego odkręcić bo klucza nie ma
jaki więc klucz potrzebuję ? |
|
|
|
 |
|