Powrót do korzeni - Toyota :-) |
Autor |
Wiadomość |
Picakus
Mitsumaniak V8 Addicted

Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: 30-11-2013, 18:12
|
|
|
pyjte napisał/a: | Picakus napisał/a: | idas napisał/a:
Zagazuje się i podobno nawet chodzą dobrze na gazie, tylko zwykle niezbyt długo... Tu co nieco napisali:
http://świat.samochodów.pl/instalacje-gazowe-2/silniki-vvt-i-a-gaz/
Generalnie na forach toyoty odradzają gaz w VVTi, przebiegów dużych nie robię więc zwracałby się również długo (choć pewnie z gazem jeżdziłbym częściej tylko dla zabawy :]).
Mit jakich mało, po prostu przy instalacji gazowej trzeba co 45kkm sprawdzać luzy zaworowe, na benzynie co 90kkm. Żadnej szkodliwości dla silnika nie ma, a przynajmniej większej niż na benzynie. |
Co ma być szkodliwego dla silnika na jeździe pb skoro powstał jako silnik pb? Z zasady jazda na gazie jest mniej lub bardziej szkodliwa dla silnika przystosowanego do innego źródła zasilania. Silniki Toyoty nie lubią gazu i to jest fakt, a nie mit skoro nawet firma gazownicza Prins nie zaleca montażu gazociągu do vvti. Przynajmniej uczciwie podeszli do tematu http://www.auto-swiat.pl/...nstalacji-lpg/4
Niestety Pan Heniek gazownik wie lepiej i poleca gaz do wszystkiego bo to jego $ nawet kiedyś w TV pokazywali jak warsztat chciał montować gaz do hybrydy Lexusa |
Bez obrazy, ale takie źródło wiedzy jak AŚ jedynie obniża wiarygodność twojej wypowiedzi Pomijając ten fakt np. Vialle, czyli firma która ma jedynie dedykowane instalacje LPI, posiada w swojej ofercie produkty konkretnie do silników 1ZZ-FE, 3ZZ-FE, czy 2AZ-FE. Ponadto polecam poczytać Wpływ paliwa LPG na silnik spalinowy
Ciekawostką jest też, że na stonie Prinsa tych tabelek nie ma. Może Prins wycofał swoją opinie na temat tych silników Dobrze zainstalowana i wystrojona instalacja da sobie radę z tymi silnikami. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 01-12-2013, 13:21
|
|
|
Wczoraj byłem z Toyotą na przeglądzie. Wymienili mi żarówkę stopu i wyregulowali przednie światła (świeciły nieco za nisko), poza tym wzorowo Wymieniłem również katalizator. Stary w sumie nie wyglądał tak źle:
wlot
wylot
Od strony wlotowej widać było tylko lekkie wgniecenie w siatce ceramiki (od czego to?) i oprócz tego w niektórych kanalikach widać było jakieś farfocle (bardzo mało). Moim zdaniem kat wygląda bardzo dobrze, zastanawiające jest więc że auto idzie zdecydowanie lepiej po wymianie, rwie do przodu jak dzika na każdym biegu. Teraz przynajmniej widzę, że auto idzie lepiej niż lancer
Pytanie do Was, gdzie mogę sprzedać katalizator? Mechanik twierdził że jest w bardzo fajnym stanie i powinienem za niego dostać jakieś 5 stówek. Oczywiście nie chce mi się wierzyć w taką kwotę, ale może macie jakieś doświadczenia gdzie najbardziej opłaca się to oddać? |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2013, 14:02
|
|
|
wpisz w google skup katalizatorów i jest tego mnóstwo, zrób zdjęcie (najlepiej z jakimś metrem obok) i wyślij do kilku ile za niego dostaniesz. ja co dzwoniłem to prosili o wysłanie zdjęcia MMSem.
Ja za mój z Volvo dostałem ok 250 zł, cena jest różna, ogólnie zależy od wielkości, im większy tym droższy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2013, 20:44
|
|
|
idas napisał/a: | Pytanie do Was, gdzie mogę sprzedać katalizator? | Zorientuj się w cenach tego konkretnego katalizatora i wystaw aukcję na all.... Ja tak sprzedałem kata od Gala GDI. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-12-2013, 19:07
|
|
|
Dopompowałem nieco koła (z 2.2 na 2.5 bara), wymieniłem katalizator i spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie :] 8,5l/100 w jeździe po mieście 60% i w trasie 30% (autostrada 10%;)). Samochód zauważalnie ma lepszego kopa, nagłe depnięcie gazu powoduje nagłe wyrwanie do przodu hehe. Jest szybsza niż lancer, odczuwalnie :] Z ciekawostek zamówiłem spinki pod maskę z Chin bo mi brakowało, 30 sztuk kosztowało mnie coś koło 6 dolarów z wysyłką, u nas chcą 2zł za sztukę (+wysyłka). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 10-12-2013, 20:28
|
|
|
Tak jak Hugo pisze pchaj go na allegro ja za swojego z GDI baaaardzo ładną sumkę dostałem a bili się o niego jak o mięso za komuny |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2013, 20:42
|
|
|
mlun napisał/a: | ja za swojego z GDI baaaardzo ładną sumkę dostałem a bili się o niego jak o mięso za komuny | To samo u mnie. Towar sporo warty |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-12-2013, 12:06
|
|
|
Dzięki Panowie za rady, wystawię na allegro jak tylko go porządnie zwymiaruję
Przy okazji miałbym do Was szanowne grono pytanie
Ile świece muszą spędzić w silniku by tak "wyżarło" elektrody?
Odstęp zmierzony pomiędzy elektrodami sięgał nawet 1,5mm... dla tego silnika powinno być 1.1mm (to nie moje świece, z nie mojego samochodu ) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2013, 20:15
|
|
|
Baaardzo długo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-12-2013, 22:27
|
|
|
No więc jest to auto z 2004 roku i ma przebieg ~ 80 000 :] Nie wydaje mi się to możliwe zważywszy na to że NGK nie są fabrycznie montowanymi świecami w toyotach Robert domyślam się że dłużej niż 80 000 by takie świeczki musiały w silniku siedzieć? |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-12-2013, 08:01
|
|
|
Wiesz to wszystko zalezy tez od czestości pracy świecy, cięzko tu podac przebieg, ale przy 60tyś km elektroda nie powinna aż tak źle wyglądać, oczywiście róznica w szczelinie może się pojawić.
No chyba, że te świece mają zła termike - są poprostu źle dobrane, albo coś się dzieje z układem zapłonowym, mieszanka.
Elektroda środkowa nie jest równomiernie zużyta, a to do końca nie pasuje pod intensywne użytkowanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|