Zlot Kraków 2013. Hamownia - zapisy |
Autor |
Wiadomość |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 06-08-2013, 21:34
|
|
|
A mnie interesuje jakiś pomiar też tiptronica z V6 ;> jeśli będzie mniejwiecej to samo to będzie git jeśli nie to będzie trzeba pokombinować ;p |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 06-08-2013, 21:48
|
|
|
Jak patrzę na te wykresy to niektórym uciekło po 50 kucy a nawet więcej |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 06-08-2013, 21:59
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | Jak patrzę na te wykresy to niektórym uciekło po 50 kucy a nawet więcej |
To ja powinienem się w sumie cieszyć bo od serii uciekło mi "tylko" 31 |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-08-2013, 22:56
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Ksiao napisał/a: | tu sa wszystkie wykresy z hamowni??
jak tak to brakuje mojego i na maila tez nie dostałem |
Ups, już działam |
ok dzieki |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
bizzorama
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 02r EA5W Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-08-2013, 23:35
|
|
|
Wychodzi na to, że tylko ja Gala 2.0 hamowałem ? odwagi zabrakło ? miałem nadzieję, że będę miał przynajmniej z czym porównać ... |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2013, 23:37
|
|
|
Jeśli o mnie chodzi, to szukam wszelkich możliwości. Jak zobaczyłem, ze były w niektórych teoretycznie sprawnych uciekło sporo koni. Ja będę pracował (a raczej dr. Maretzky) nad poprawą mocy. mam zrobiony profesjonalny wydech, co powinno dać pozytywny wynik...
niestety nie wiem jaki był przed swapem, ponieważ auto nie było w stanie być hamowane (po stłuczce kupiłem).
Jeśli chodzi o mój swap, to docelowo chciałbym mieć 170KM i około 230Nm, może 240.
Więcej uważam za przesadę w przednionapędówce do codziennej jazdy.
Jeśli ktoś chce dyskutować o moim autku proponuje nie robić tu więcej OT, i zapraszam do działu o moim Miśku "Sir Lancelot".
P.S.
Jeśli bym chciał turbo lub powyżej 200KM to kupił bym EVO/VR4, bo tu za dużo przeróbek musiało by być. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-08-2013, 07:09
|
|
|
Struna - tak dumnie piszesz +/- 2konie czyli przy jakimś mocniejszym silniku 1%. Przecież to jakiś absurd dla przenośnej hamowni podwoziowej. Do tego mylisz pojęcia powtarzalność pomiaru, a dokładność pomiaru to 2 różne rzeczy. Żeby wiedzieć czy hamownia podwoziowa dobrze przybliża wynik musiał byś wyciągnąć silnik i pomierzyć na hamowni silnikowej.
Fajnie, że macie dobrze przybliżającą wynik hamowanie, ale bez przesady... Może ustalmy, że hamowania podwoziowa świetnie sprawdza się jak robimy pomiar, modyfikacja i w tych samym warunkach drugi pomiar. Jeśli różnica np. jest 5KM to można uznać, że bardzo dużym prawdopodobieństwem, że dodaliśmy 5KM. Ale sam wynik jest tylko przybliżeniem....
Ps. Zajefajne macie te wykresy V6 |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 07-08-2013, 07:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 07-08-2013, 09:40
|
|
|
MKV napisał/a: | Oj tam oj tam ja z mojego nie jestem zadowolony :[ |
Pomiaru czy samochodu? |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 07-08-2013, 09:44
|
|
|
mjsystem napisał/a: | MKV napisał/a: | Oj tam oj tam ja z mojego nie jestem zadowolony :[ |
Pomiaru czy samochodu? |
Pomiar pokazuje stan mechaniki wiec oczywiście ze samochodu. Ja nawet nie sugeruje ze wyniki są zaniżone |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Struna
Nowy Forumowicz
Auto: Cosworth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-08-2013, 10:39
|
|
|
krzychu napisał/a: | Struna - tak dumnie piszesz | nie ma ani krzty dumy w tym co napisałem Cytat: | Przecież to jakiś absurd dla przenośnej hamowni podwoziowej. | a dla nie przenośnej to już nie absurd ? dokładnie te same hamownie można montować i montuje się stacjonarnie - i co, wtedy dają inne wyniki ?
Cytat: | Żeby wiedzieć czy hamownia podwoziowa dobrze przybliża wynik musiał byś wyciągnąć silnik i pomierzyć na hamowni silnikowej. |
Skoro porównanie do wielce chwalebnej mahy wychodzi nad wyraz powtarzalnie i w zasadzie się pokrywa, a do tego jak przyjeżdżają nowe auta, które wiadomo jakie mają mieć parametry i te parametry się pokazują to ileż można sprawdzać i udowadniać że nie jest się wielbłądem.
Tak naprawdę to możecie zakładać co Wam wygodniej - mnie to nie boli
Był zlot, była impreza, było hamowanie, było-minęło - show must go on.
PS. Ksiao, znalazła się zguba, sprawdź maila. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-08-2013, 10:47
|
|
|
Struna napisał/a: | a dla nie przenośnej to już nie absurd ? dokładnie te same hamownie można montować i montuje się stacjonarnie - i co, wtedy dają inne wyniki ? |
Źle mnie zrozumiałeś, albo źle napisałem. Hamownia podwoziowa przybliża wynik. Nie ważne czy zabudowana czy przenośna.
Struna napisał/a: | Skoro porównanie do wielce chwalebnej mahy wychodzi nad wyraz powtarzalnie i w zasadzie się pokrywa, a do tego jak przyjeżdżają nowe auta, które wiadomo jakie mają mieć parametry i te parametry się pokazują to ileż można sprawdzać i udowadniać że nie jest się wielbłądem. |
Nie wiem do jakiej mahy porównujesz, ale pewnie podwoziowej więc poprzednie zdanie też tutaj ma zastosowanie.
Struna napisał/a: | Tak naprawdę to możecie zakładać co Wam wygodniej - mnie to nie boli |
Nie jest możliwe, aby na hamowni podwoziowej uzyskać taką dokładność pomiaru. To co Ty piszesz to jest powtarzalność pomiaru.
Żeby była jasność nie mówię, że to zła hamownia, wręcz przeciwnie. Ale z tymi +/-2KM to pojechałeś to nie dokładność pomiaru, a powtarzalność. Jeśli robisz modyfikację super przybyło 30KM przy takiej powtarzalności pewny wynik, ale pomiar silnika np. 200KM z hamowni podwoziowej to tylko przybliżenie. +/- 2KM to może pomierzyć jakaś porządna hamownia silnikowa.
Dlatego w stanach od dawna podaje się moc na kołach bo wtedy obarczone jest to mniejszym błędem. Zresztą podawanie mocy silnika to tak jak podawanie pensji brutto. |
|
|
|
 |
Struna
Nowy Forumowicz
Auto: Cosworth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-08-2013, 11:10
|
|
|
podanie mocy na kołach to akurat nie problem, w zasadzie właśnie to się mierzy, dopiero na wytaczaniu mierzone są opory i straty i soft to kompiluje w wynik "na silniku" - plus korekcja od temperatury, ciśnienia itd ( o ile się takową zaaplikuje ) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-08-2013, 11:17
|
|
|
Struna, miło było was poznać na Zlocie i mam nadzieję, że na następny przytaszczycie 2 takie zabawki do hamowania 4x4
Podawanie i brandzlowanie się mocą na silniku jest wg mnie absolutnie bez sensu - istotna jest właśnie moc na kołach, co jako jedyne podoba mi się w amerykańskiej motoryzacji - tam nikogo parametr mocy na wale silnika nie obchodzi . Obliczenie mocy na wale rodzi problemy (typu automat, który do pewnych obrotów "uślizguje" sprzęgło, co bardzo fajnie widać w skrzyniach mitsu, że przy stałym wciśnięciu gazu obroty potrafią spadać przy wzroście prędkości) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Struna
Nowy Forumowicz
Auto: Cosworth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-08-2013, 11:29
|
|
|
Bartek napisał/a: | co bardzo fajnie widać w skrzyniach mitsu, że przy stałym wciśnięciu gazu obroty potrafią spadać przy wzroście prędkości | to akurat normalne, naturalne i wskazane - po prostu zapina się Lock-Up.
krzychu napisał/a: | Nie jest możliwe, aby na hamowni podwoziowej uzyskać taką dokładność pomiaru. | gdyż ?
Za producentem hamowni tejże konkretnej hamowni - "Dokładność pomiaru [%] 0,1" |
|
|
|
 |
|