Rozpórka - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 01-08-2016, 08:40
|
|
|
U mnie ostatnio wpadła rozpórka firmy D1-Spec.
Wrażenia: może faktycznie lepiej się auto zachowuje, a może to tylko efekt placebo. Muszę trochę więcej pojeździć - wtedy coś więcej napiszę.
W każdym bądź razie u mnie pojawił się efekt uboczny - po założeniu rozpórki przestało zawieszenie piszczeć i skrzypieć.
Więc jestem mega zadowolony
 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2016, 12:10
|
|
|
Mam pytanie do użytkowników rozpórki Staffa, są różne opinie ale trochę czasu minęło i czas je zweryfikować
1. Czy faktycznie nie można wymienić filtra powietrza (standardowy) bez odkręcania/poluzowania rozpórki?
2. Pasuje idealnie (poniżej był wpis o "zabezpieczeniach", czy to też dot. tej rozpórki)?
3. (bonusowe) Czy wie ktoś gdzie ew. kupić oryginalną rozpórkę (używaną) - odp. może być na PW |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30-08-2016, 12:52
|
|
|
Mam Staffę. Pasuje idealnie, czyli z wymianą filtra są problemy. Ja co każdą zmianę (10 000 km) po prostu popuszczam śruby, bo szkoda mi się mordować z puszką filtra, która i bez rozpórki jest oporna w składaniu. Po raz pierwszy zmieniałem filtr bez popuszczania rozpórki i mam dość. Po 2,5 latach chyba ją zdejmę, wypiaskuję i pomaluje, bo pod śrubami lakier zaczął odchodzić. Tak czy inaczej - spełnia swoją rolę, ostatnio jeździłem Lancerem szwagra bez rozpórki i różnica jest wyczuwalna. Warto zainwestować 200 zł, bo poza tym nic nie stuka i nie puka - buda się usztywniła. |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2016, 19:39
|
|
|
A czy przy odkręcaniu rozpórki zaobserwowałeś efekt przecierania spawów/zabezpieczeń jak pisał Mitsu_Gawlo? |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30-08-2016, 22:50
|
|
|
Nie zauważyłem. Jedyny efekt, to wycieranie lakieru na samej rozpórce. |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-08-2016, 08:54 zabezpieczenie antykorozyjne
|
|
|
Te zabezpieczenia/spawy to w rzeczywistości zabezpieczenia antykorozyjne.
Przerzucając instrukcję serwisową w dziale Body Repair w rozdziale BODY SEALING LOCATIONS natknąłem się na taki obrazek:
Część samochodów ma to zabezpieczenie nałożone wokół kielichów, a część z rozpórką nie. Jeśli jest tego dużo to rozpórka będzie się na tym wspierać. |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-10-2016, 08:55
|
|
|
Dotarła rozpórka, używana wiec muszę trochę ją przeczyścić z rudej (miała być po 50km ale chyba jedno "k" zjadło:P)
Tu mam pytanie do posiadaczy oryginału, czy wasza rozpórka też jest prosta? tzn po położeniu na podłogę mocowania leżą równo z podłoga? Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu? (nie widzę tego na małych zdjęciach jakie tu są zamieszczone) |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 07-10-2016, 12:27
|
|
|
lurek napisał/a: | Czy na środku rury macie przyspawany prostokąty kawałek metalu? | Nie mam.
Cytat: | czy wasza rozpórka też jest prosta? |
Jest wygięta.
Zwykłe lancery mają takie:
To jest rozpórka z lancera Evolution X
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-10-2016, 15:16
|
|
|
tyku napisał/a: |
Cytat: | czy wasza rozpórka też jest prosta? |
Jest wygięta. : |
Ok, użyłem za dużego skrótu ale to efekt że pali się w robocie od rana
Sama rozpórka jest wygięta ale chodzi mi o końcówki ("łapki"), czy jak położysz na podłodze to lezą płasko całą swoją powierzchnią czy są pod kątem (eh nie wiem czy zrozumiale pisze, chyba zrobię zdjęcie wieczorem) |
|
|
|
 |
matiudgk
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143KM Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Tarnobrzeg/Rzeszów
|
Wysłany: 07-10-2016, 16:10
|
|
|
Jeżeli chodzi Ci o te końcówki, które przykręcasz do kielichów to z tego co pamiętam, nie leżały idealnie płasko. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-10-2016, 21:18
|
|
|
witam
przy zakladaniu auto musi stac na rownej powierzchni i powinno byc ok z wymiarami |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-10-2016, 20:22
|
|
|
no właśnie na stojącym aucie czy poniesionym? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-10-2016, 00:41
|
|
|
Rozpórkę montujesz na stojącym aucie. Jak auto podniesiesz to Ci kolumny się wysuną z kielichów . Przecież odkręcasz wszystkie śruby, które trzymają łożyska kolumn.
Łapy są pod kątem bo kielichy też są pod kątem. Pochylenie kielicha wynosi ok 15mm tj. ok 5 stopni. Weź poziomicę i sprawdź. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Yorii
Forumowicz Metalurg
Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 53 Skąd: Skopanie/Kraków
|
Wysłany: 31-01-2017, 22:52
|
|
|
Hej odgrzeje deczko też mam rozpórkę stafa już chyba 2 lata albo i więcej.
Nowości nie napisze pod śrubami farba odprysła i wyżłobiły się korytka pod śrubami. (rozporka 2 razy zakręcana). i z minusów to było by na tyle.
Co do zgniatania się warstwy uszczelniającej/antykorozyjnej zgniotła się trochę ale nie wykruszyła przy 1 zdjęciu rozpórki pomalowałem te miejsca zaprawka i jest lux. Natomiast wiem że jak się ja tam słabo przykręci i będzie podróżować to fakt możne wykruszyć te miejsca i zedrzeć trochę lakieru. Lekarstwem na to jest dokręcić odpowiednim momentem i np na 2 dzień sprawdzić je jeszcze raz. z pewnością się okaże ze zrobi jeszcze z obrót lub 2. potem już nie trzeba tego robić przy kolejnych ściągnięciach i przykręcaniach.
Filtr powietrza da się wymienić nie popuszczając żadnej śrubki i nie ocierając się o auto na pewno w silniku 1.6 zajmuje to deko dłużnej 15-20 min (ja aby się z tym nie bawić zbyt często założyłem K&N nie wiem tam ma się go przemyć po 80000 tyś km chyba ja wyczyścić mam zamiar po 40 tyś ).
Auto sztywniejsze to na 100 % za cenę 200 zł. A jakbym miał nawet zapłacić 400 tylko za wykonaną w inox to dał bym w ciemno:) .
korespondowałem z panami ze stafa odnośnie rozporki na tył bez problemu tylko ktoś musi podjechać na pomiary ja niestety z daleka jestem i nie dam rady, a z chęcią bym kupił i na tył bo nie zależny mi na miejscu w bagażniku
A tak deko poza tematem panowie co nie mają gumowych pokrywek na śrubie amora.
Kupcie alu cynk w spreju, odczycie lekko te śrubki mała szczotką miedziana (z kurzu pyłu itd) weźcie wacik do uszu napuśćcie tym cynkiem i dopiero lekko prze-rolujcie na gwincie.
Efekt nie ma korozji ładnie wygląda i nie trzeba nic nakręcać w razie w po roku można powtórzyć . |
|
|
|
 |
|