Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MEGA SWAP :P
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-05-2013, 13:28   

VirMan napisał/a:
w sumie zależność jest tak samo liniowa od średnicy jak i obwodu -średnice łatwiej zmierzyć - ale przesadziłęm z tym 6 - ale 2,25 skąd ? masz może wymiary tych kółek ? (jakieś maleńkie to na alternatorze)


Może zamiast teoretyzować, po prostu sprawdź linka jak liczy się przełożenie. A wymiary są hipotetyczne - może jest 2:1 może 2,3:1. Na oko. Tak czy inaczej chodzi o stosunek średnic kół a nie o długość paska
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 27-05-2013, 22:33   

VirMan napisał/a:
to jest rolka dolna czy górna ?
Dolna
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-05-2013, 22:39   

lukasz12 napisał/a:
VirMan napisał/a:
w sumie zależność jest tak samo liniowa od średnicy jak i obwodu -średnice łatwiej zmierzyć - ale przesadziłęm z tym 6 - ale 2,25 skąd ? masz może wymiary tych kółek ? (jakieś maleńkie to na alternatorze)


Może zamiast teoretyzować, po prostu sprawdź linka jak liczy się przełożenie. A wymiary są hipotetyczne - może jest 2:1 może 2,3:1. Na oko. Tak czy inaczej chodzi o stosunek średnic kół a nie o długość paska


Ja mówiłem obwód koła a nie długość paska... zmoderuj to proszę [delete some posts] łukasz bo się robi bałagan.

a stosunek tych kółek jest niecałe 3:1 więc koło 20k rpm może mieć alternator.

[ Dodano: 27-05-2013, 22:42 ]
mazda10000, to nie wygląda mi na dolną rolkę bo ma inny kształt niż moja -bardziej jak górna wygląda (ta nie regulowana) chyba że pasuje nadal ,ale podkładek by trzeba nawalić bo zmienili konstrukcję.

[ Dodano: 27-05-2013, 22:44 ]
właśnie przeczytałem jeszcze raz swoją wypowiedź :D i rzeczywiście napisałem o pasku.... ta to jest jak się pisze o północy albo po niedospaniu :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 27-05-2013, 23:02   

To ewidentnie ta dolna, regulowana
http://www.ebay.com/sch/i...318474&_sacat=0
Tu jeszcze na ebayu znalazłem
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-05-2013, 23:20   

wygląda zupełnie inaczej niż moja - śruba mi wystaje z rolki - tu jest sporo do wewnątrz.. chyba ze nowsze tak miały i była inna śruba.. hmm Łukasz - ty masz może rozeznanie ?

[ Dodano: 27-05-2013, 23:22 ]
http://www.ebay.com/itm/A...=item5894c2e0a5 to wygląda jak moja rolka
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-05-2013, 23:26   

Te rolki z ebaya pasują, to jest nowszy typ - z już nie teoretycznie wymiennym łożyskiem.
Ale tak czy inaczej z taką cena to niech idą na drzewo.

Takie rolki zamawiałem w 2006 w Mitsubishi w Stanach - ceny były wtedy niższe - nieco bardziej strawne (ok. 35 i 40 dolarów). Problem w tym że rolki zaczęły szumieć po 40 tysiącach km...Zatem dzięki bardzo za GENUINE MITSUBISHI PARTS.

Osobiście albo bym poszukał łożyska do tej rolki starego typu albo poszedł drogą Virmana.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-05-2013, 23:33   

definitywnie ta czarna to dolna rolka (jest w opisie) to co dałeś to jest rolka górna.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 28-05-2013, 07:43   

lukasz12 napisał/a:
Ale tak czy inaczej z taką cena to niech idą na drzewo.

Stronę wcześniej podałem link do rolki dayco za 160 zł - cena moim zdaniem już bardziej znośna
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 04-11-2013, 20:04   

VirMan napisał/a:
Długo updatów nie było - co nie oznacza że autko pleśnieje - dostało kilka dodatkowych elementów z zamierzonych i extrasów :P

Moje koło pasowe sie rozwarstwiło ( na początku skrzypienie na wolnych obrotach , potem coraz gorzej) z napinaniem paska alternatora wytrzymało prawie 10k km w sumie :) Dziś stałem sie szczęśliwym posiadaczem nowego koła zrobionego na zamówienie z alu :] z USA za drogo oryginał za drogi i niedostępny , używki w róznym stanie itd więc zdecydowałem że spróbuję jak będzie działać z alu :) Oryginalne koło posiada dwie sekcje zawieszone na gumie w celu tłumienia rezonansów na wale ( częstotliwość odpalania tłoków powoduje że zdarza sie że sam wał skręca sie czasem nawet o 2' w niektórych samochodach (rzędowe 6) ) i w pewnym momencie takie drgania sprężyste wału mogą powodować wpadnięcie w rezonans i pęknięcie wału co nie jest fajną rzeczą. Aluminium jest stosunkowo miękkie i sprężyste. Dobrze absorbuje drgania ( lepiej niż żeliwo i stal) co w połączeniu z odpowiednim rozkłądem mas powinno zrobić mini koło zamachowe po drugiej stronie silnika co z kolei powinno poprawić charakterystykę rezonansową. Generalnie koło ma rozkład masy bardziej ku zewnetrznej częsci, nie jest wycieniane i optymalizowane na jak najlzejsze. choć można było - takie rozwiązanie pozwala mimo zredukowania masy względem oryginału na poprawienie przejmowania chwilowych impulsów które powoduja drganai i wygaszanie istniejących. Zobaczymy jak w praktyce sie to zachowa :) Oto fotki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pierwsze co mozesz sie spodziewać po tym kole, to brak tłumika drgań skrętnych. A co to spowoduje, to wiadomo, wibracje wały i szybkie niszczenie panewek.

A rolkę alternatora, to z dziką chęcią kupie, ta co zrobiłeś z alu. Tylko żeby łożysko było jakiś porządniejsze.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-11-2013, 19:45   

Ale żeś odkopał trupa :P nikt tu chyba już nie zagląda ale masz racje :P ale pierwsza sprawa to to że po zmianie koła pasowego na lżejsze trzwba było by wyważyć cały układ korbowo-tłokowy :P po takiej zmianie panewka środkowej podpory wału/podpór wału będzie ostro dostawać po łbie :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-11-2013, 21:08   

Dostaje juz jakieś dwa lata, a raczej nie dostaje bo śmiga aż miło :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-11-2013, 22:46   

Moze i jeszcze 3 lata śmigać co nie zmienia faktu że nie jest to zdrowe dla panewek :) zależy od silnika i od tego jak go kto męczy :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-11-2013, 22:53   

Może tak od siebie - koło mam wyważone do połowy masy oryginału, więc harmoniczne drgania i tak pochłonie - może nieco gorzej.
A nowsze modele oferowano z kołem pasowym bez części masy bezwładnej więc chyba nie tak źle - na dodatek są wersje silnika tego lub nowszego w którym w ogóle nie występuje ten element.
Tak dekoracyjnie na koniec - nasze v6 są naprawdę kulturalne jeśli chodzi o pracę i jeśli nie są wytłuczone to ten tłumik drgań nie ma co robić - lubię powyprzedzać do 6-7k nieraz , (no dobra dźwięk też jest piękny :D ) a trasy przy 3-4 tys rpm po 1000 km robię kilka razy w roku.
Nie sądzę żeby to było szkodliwe dla tego silnika skoro samo mitsu odchudzało koła pasowe jeszcze w latach over engineeringu. ;)

[ Dodano: 11-11-2013, 22:57 ]
tak dodatkowo dorzucę - robiłem miesiąc czy dwa temu hydrofobizację i w deszczu wracałem na autostradzie bez wycieraczek - rewelacja - ogólnie szyba czysta i rewelacyjnie wodę doprowadza (robiłem boczne + przód) +10 do widoczności i szyba nieco gładsza się wydaje.
Delikatny minus - na postoju albo przy wolnej jeździe, na szybie zostają kropelki maleńkie i wycieraczki nie ściągają do "zera" :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-11-2013, 23:33   

Wszyc, pożyjemy zobaczymy...
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-11-2013, 01:42   

Spoko ja jestem wyczulony z powodu 4G63 :P tam takie patenty nie przechodza :P generalnie 4 cylindrówki Mitsu są tak bardzo nie zawodne jak wankle mazdy :D z Vkami nie wiem jak jest :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.