Fioletowa Śliweczka. |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 13:52
|
|
|
Teraz przekładamy wiązkę spod deski rozdzielczej do wersji EU.
Operację rozpoczynamy od zdemontowania,wypięcia wtyczek i odkręcenia wszystkich wkrętów mocujących wiązkę do pulpitu.Wtyczki od zegarów umieszczone są na metalowym stelażu aby je uwolnić musimy rozwiercić nity.Zapamiętujemy położenie wtyczek!
Zdejmujemy poduszkę pasażera i dukty powietrzne.
Decha w wersji Japan.
Wiązkę staramy się przełożyć na drugą stronę odpowiednio ją układając.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 14:56
|
|
|
Następny element do przekładki to karty drzwi i tutaj pojawia się problem bo cały panel sterowania kierowcy idzie na lewą stronę.Trzeba zrobić sobie szablon np.z papieru śniadaniowego i odrysować ten element z drugiej strony.Z drugiej strony przełącznik są mniejsze a właściwie jest tylko jeden na plastikowym cokole.
Można tego nie robić jeżeli posiada się tapicerkę z wersji euro.Ja chciałem zachować czerwone obicia drzwi więc kosztowało to trochę pracy.
Plastik w drzwiach jest bardzo gruby i nie wytnie się go nożem, chyba że go podgrzejemy.
Wycinać trzeba dokładnie żeby panel miał się na czym oprzeć!
Tam gdzie jest większa dziura a mamy zamontować mniejszy przycisk to trzeba go jakoś wkleić.Używamy do tego wyciętej ,większej części z przeciwległej strony i wklejamy go na matę nasączoną żywicą.
Przyznam się że po kilkugodzinnej pracy w warsztacie nie jestem w pełni zadowolony.
Zresztą ocenę pozostawiam Wam.
Źle nie wyszło ale zawsze mogło być lepiej.
Efekt końcowy,wszystko działa
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 15:08
|
|
|
tomek84 napisał/a: | lepiej by to wyglądało, zdecydowanie lepiej |
Może masz rację.Podumam jeszcze nad tym w wolnej chwili. |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 15:30
|
|
|
Lecimy dalej.Przekładając wiązki progowe napotykamy na kilka problemów z tym związanych.
Po pierwsze zamiana miejsc powoduje to że kable do pompy paliwa i pompy AYC są za krótkie.
Po drugie plastikowe korytka ,w których biegną przewody nie pasują po przekładce.
Po trzecie wiązka z VR-4 nie jest taka sama jak w wersji z V6.
Wiązka od pompy AYC po przekładce.Kable przedłużone i przeciągnięte w podszybiu na drugą stronę.
Jeden przewód masowy nie przenosiłem na drugą stronę reszta kabli pojedynczo poprzecinana(niektóre są podobnego koloru i można się pomylić) i przedłużona.
Lutownica,cyna ,koszulki termo i do dzieła.Wszystko robione na aucie.W bagażniku nie jest za wygodnie
W międzyczasie trzeba było zawiesić sufit.
Poleciało kilka przekleństw bo przydała by się druga osoba ale dałem radę.
Gotowe.Słoneczniki na razie pozostają Japan bo nie miałem innych.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 15:38
|
|
|
W naszych pracach wiertarka i szlifierka też się przyda.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 16:04
|
|
|
Wracamy do kabli w progach.
Prawa po przekładce.
Jak na razie najmniejszy problem to przełożenie hamulca ręcznego na euro.
Ten czerwony przewód to przedłużona wiązka od pompy paliwa.
Nareszcie można zamykać bagażnik.Chociaż mam tam jeszcze coś do poprawki.
Lewa strona kabli.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-02-2014, 19:01
|
|
|
piotrkor1, chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca .
Co do panelu otwierania szyb, to mnie też się nie podoba .
Nie lepiej dokupić używany boczek z taką samą tapicerką pod pojedynczy panel .
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-02-2014, 19:47
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk | No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU. |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:02
|
|
|
Hugo napisał/a: | Bizi78 napisał/a: | No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk | No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU. |
Takiej nie ma tylko w wersji JDM. |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:04
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca |
Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów.
Po wymontowaniu kasety skrzyni biegów okazuje się,że też można chociaż nie koniecznie zmienić cały ten element na wersję EU.
Linka główna do skrzyni zostaje ta sama resztę trzeba podmienić.
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez piotrkor1 06-02-2014, 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:20
|
|
|
Hugo napisał/a: | No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU. |
To przynajmniej się czegoś dowiedziałem .
piotrkor1 napisał/a: | Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów. |
To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie.
Wstaw fotki w normalnej rozdzielczości, podziel na działy i będzie dla potomności .
Powodzenia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 20:59
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie. |
Zobaczy się.
Bizi78 napisał/a: | Powodzenia . |
Dzięki.
Trochę zdjęć z perspektywy podłogi.
Tutaj widać kawałki środkowej osłony napędu.
Jedna z dwóch turbin.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 21:37
|
|
|
Jedna z osłon drążka kierowniczego była pęknięta.
W tym miejscu jest zawieszona pompa AYC,
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 06-02-2014, 21:49
|
|
|
Naszym głównym celem jest wstawienie tego elementu.
Widać różnice w umiejscowieniu poszczególnych otworów.
Otwory na ramiona wycieraczek też są w innym miejscu niż w VR-ce.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|