Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fioletowa Śliweczka.
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 13:52   

Teraz przekładamy wiązkę spod deski rozdzielczej do wersji EU.
Operację rozpoczynamy od zdemontowania,wypięcia wtyczek i odkręcenia wszystkich wkrętów mocujących wiązkę do pulpitu.Wtyczki od zegarów umieszczone są na metalowym stelażu aby je uwolnić musimy rozwiercić nity.Zapamiętujemy położenie wtyczek!

Zdejmujemy poduszkę pasażera i dukty powietrzne.

Decha w wersji Japan.



Wiązkę staramy się przełożyć na drugą stronę odpowiednio ją układając.


_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 14:56   

Następny element do przekładki to karty drzwi i tutaj pojawia się problem bo cały panel sterowania kierowcy idzie na lewą stronę.Trzeba zrobić sobie szablon np.z papieru śniadaniowego i odrysować ten element z drugiej strony.Z drugiej strony przełącznik są mniejsze a właściwie jest tylko jeden na plastikowym cokole.

Można tego nie robić jeżeli posiada się tapicerkę z wersji euro.Ja chciałem zachować czerwone obicia drzwi więc kosztowało to trochę pracy.
Plastik w drzwiach jest bardzo gruby i nie wytnie się go nożem, chyba że go podgrzejemy.
Wycinać trzeba dokładnie żeby panel miał się na czym oprzeć!
Tam gdzie jest większa dziura a mamy zamontować mniejszy przycisk to trzeba go jakoś wkleić.Używamy do tego wyciętej ,większej części z przeciwległej strony i wklejamy go na matę nasączoną żywicą.



Przyznam się że po kilkugodzinnej pracy w warsztacie nie jestem w pełni zadowolony.
Zresztą ocenę pozostawiam Wam.


Źle nie wyszło ale zawsze mogło być lepiej.

Efekt końcowy,wszystko działa :)

_________________

 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-02-2014, 15:02   

piotrkor1 napisał/a:

Źle nie wyszło ale zawsze mogło być lepiej.

Efekt końcowy,wszystko działa :)


nie lepiej było zostawić 2 panele 4-ro przyciskowe?
nawet gdyby w prawym miał działać tylko 1 przycisk

lepiej by to wyglądało, zdecydowanie lepiej
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 15:08   

tomek84 napisał/a:
lepiej by to wyglądało, zdecydowanie lepiej

Może masz rację.Podumam jeszcze nad tym w wolnej chwili.
_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 15:30   

Lecimy dalej.Przekładając wiązki progowe napotykamy na kilka problemów z tym związanych.
Po pierwsze zamiana miejsc powoduje to że kable do pompy paliwa i pompy AYC są za krótkie.
Po drugie plastikowe korytka ,w których biegną przewody nie pasują po przekładce.
Po trzecie wiązka z VR-4 nie jest taka sama jak w wersji z V6.




Wiązka od pompy AYC po przekładce.Kable przedłużone i przeciągnięte w podszybiu na drugą stronę.

Jeden przewód masowy nie przenosiłem na drugą stronę reszta kabli pojedynczo poprzecinana(niektóre są podobnego koloru i można się pomylić) i przedłużona.
Lutownica,cyna ,koszulki termo i do dzieła.Wszystko robione na aucie.W bagażniku nie jest za wygodnie :)

W międzyczasie trzeba było zawiesić sufit.
Poleciało kilka przekleństw bo przydała by się druga osoba ale dałem radę.




Gotowe.Słoneczniki na razie pozostają Japan bo nie miałem innych.
_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 15:38   

W naszych pracach wiertarka i szlifierka też się przyda.

_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 16:04   

Wracamy do kabli w progach.
Prawa po przekładce.

Jak na razie najmniejszy problem to przełożenie hamulca ręcznego na euro.


Ten czerwony przewód to przedłużona wiązka od pompy paliwa.

Nareszcie można zamykać bagażnik.Chociaż mam tam jeszcze coś do poprawki.




Lewa strona kabli.





_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-02-2014, 19:01   

piotrkor1, chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca :mrgreen: .
Co do panelu otwierania szyb, to mnie też się nie podoba :wink: .
Nie lepiej dokupić używany boczek z taką samą tapicerką pod pojedynczy panel :D .
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2014, 19:47   

Bizi78 napisał/a:
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 20:02   

Hugo napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
No chyba, że ta tapicerka to jakiś biały kruk
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.

Takiej nie ma tylko w wersji JDM.
_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 20:04   

Bizi78 napisał/a:
chyba więcej czasu zabiera ci robienie fotek niż sama praca

Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów.
Po wymontowaniu kasety skrzyni biegów okazuje się,że też można chociaż nie koniecznie zmienić cały ten element na wersję EU.

Linka główna do skrzyni zostaje ta sama resztę trzeba podmienić.

















_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrkor1 06-02-2014, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-02-2014, 20:20   

Hugo napisał/a:
No raczej, nie widziałem jej jeszcze w wersji EU.

To przynajmniej się czegoś dowiedziałem :D .

piotrkor1 napisał/a:
Sporo ale tak lepiej wszystko widać bez długich opisów.

To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie.
Wstaw fotki w normalnej rozdzielczości, podziel na działy i będzie dla potomności :D .
Powodzenia :thumbright: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 20:59   

Bizi78 napisał/a:
To jak skończysz to zrób tutorial w PDF-ie.

Zobaczy się.
Bizi78 napisał/a:
Powodzenia :thumbright: .

Dzięki.
Trochę zdjęć z perspektywy podłogi.





Tutaj widać kawałki środkowej osłony napędu.




Jedna z dwóch turbin.




_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 21:37   





Jedna z osłon drążka kierowniczego była pęknięta.




W tym miejscu jest zawieszona pompa AYC,

_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2014, 21:49   

Naszym głównym celem jest wstawienie tego elementu.

Widać różnice w umiejscowieniu poszczególnych otworów.

Otwory na ramiona wycieraczek też są w innym miejscu niż w VR-ce.




_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.