Dlaczego nie OIII |
Autor |
Wiadomość |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-03-2015, 13:26
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Faktem jest , że właściciele "mało szybkich " pojazdów chcą koniecznie być najszybsi. I to staje się wyznacznikiem ich "ja" . Mam z tego często spory ubaw na światłach. |
Nie do końca się zgadzam z przedmówcą - jako użytkownik małego (i niestety umiarkowanie szybkiego) auta, zauważyłem że to inni często chcą być koniecznie szybsi niż ja. Aby ich nie zawieść, czasami "nie chcem ale muszem" energiczniej ruszyć spod świateł ...
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 21-03-2015, 13:31
|
|
|
szybcy się wściekli, czy co ? |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-03-2015, 13:42
|
|
|
15 lat jeździłem V70 z silnikiem T5. Po krótkim okresie kontynuowania młodzieńczej fascynacji szybkością, zacząłem -- wbrew pozorom -- jeździć statecznie. Mając taką przewagę pod maską patrzyłem na tych wszystkich wystrzałowych "macho" w ich audi i bmw z politowaniem (ci nieliczni, którzy mieli mocniejsze samochody od T5 nigdy nie szpanowali, co potwierdza regułę). Jak masz to coś, to nie musisz nic udowadniać. Udowadniają głównie ci, co myślą, że mają, a w rzeczywistości g....o mają. Samochód to w gruncie rzeczy narzędzie, a nie powód do dumy. |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-03-2015, 20:38
|
|
|
A tu O3 150KM 12s i "mało kto jest szybszy" jak to odnieść do T50 czy 4,2 wolnego ssaka w Touaregu Kiedyś jechałem O2 DiD za Q7 z tym silnikiem - całe 50km z Warszawy na Radom, a później zrobiło się luźniej na drodze i na tym skończył się mój kontakt wzrokowy ze znajomym Nie chciał już na mnie czekać |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-03-2015, 21:48
|
|
|
rezon napisał/a: | Kiedyś jechałem O2 DiD za Q7 z tym silnikiem |
Do setki Touareg ma niecałe 8s , ale najlepsza zabawa jest przy przyspieszaniu np. z 120 km/h do 180-200 km/h. Chwila moment i trzeba uważać by nie dojść do max.
Jaad napisał/a: | Jak masz to coś, to nie musisz nic udowadniać. |
Oj tak , często startuje przede mną ze świateł VW Polo, Astra , Golf, nawet Dacia Duster.
I ja się cieszę, że oni się cieszą Że są szybsi. |
|
|
|
 |
Marki
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-03-2015, 11:44
|
|
|
Ale Panowie
przeciez to wcale nie o ruszanie chodzi, ani nie o jechanie z 200 km/h. Nie po to sie kupuje szybsze samochody. Ja troche narzekam na moje prawie 12s do setki nie przez swiatla, bo z tego juz wyroslem dawno, ale przez wyprzedzanie na trasie, zmiane pasow w scisku, bezpieczenstwo i komfort. Tego mi brakuje, nie wyscigow. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-03-2015, 12:11
|
|
|
Marki napisał/a: | Ja troche narzekam na moje prawie 12s do setki nie przez swiatla, bo z tego juz wyroslem dawno, ale przez wyprzedzanie na trasie, zmiane pasow w scisku, bezpieczenstwo i komfort. Tego mi brakuje, nie wyscigow. | My to wiemy, Ty to wiesz, ... ale niektórzy to 12s do setki i śmierć w oczach
[ Dodano: 24-03-2015, 12:14 ]
Jackie napisał/a: | Czekaj Ty czekaj, ja mam swój plan | Otwierasz Oddział w Rzeszowie? Interauto Kraków, gdzie kupowałem Superba specjalnie dla mnie otworzyło salon Skody w Rzeszowie (Krasne), żebym nie musiał przeglądów robić u konkurencji. Może też w ramach jedności Polski D otworzysz salon na południu? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 24-03-2015, 22:45
|
|
|
Dorzucę swoje zdanie. Dlaczego nie Olll - wygląd zewnętrzny. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 25-03-2015, 21:10
|
|
|
Powtarzam i moje zdanie: NIE dla oIII ze względu na "emeryckie" osiągi. I nie chodzi o Vmax czy szybki start "na zielonym" ale o krótkie i bezpieczne wyprzedzanie. Coraz bardziej skłaniam się ku nowemu Sorento. Całkiem sensownie wyposażona wersja "L" stoi 153, nowy oIII 138 (2.2 automat int +)... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 25-03-2015, 22:38
|
|
|
Komandor napisał/a: | Powtarzam i moje zdanie: NIE dla oIII ze względu na "emeryckie" osiągi. I nie chodzi o Vmax czy szybki start "na zielonym" ale o krótkie i bezpieczne wyprzedzanie. |
bla bla bla za 153k dostaniesz sorento "L" 2.0d w automacie z takimi samymi osiągami. poniżej link do pomiarów OIII 2.2 w automacie.
https://www.youtube.com/watch?v=HsOiPQBpxdI
natomiast jedno jest pewne. w kijance będziesz miał więcej miejsca. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-03-2015, 13:59
|
|
|
Komandor napisał/a: | Powtarzam i moje zdanie: NIE dla oIII ze względu na "emeryckie" osiągi. I nie chodzi o Vmax czy szybki start "na zielonym" ale o krótkie i bezpieczne wyprzedzanie. Coraz bardziej skłaniam się ku nowemu Sorento. Całkiem sensownie wyposażona wersja "L" stoi 153, nowy oIII 138 (2.2 automat int +)... |
138 tys za OIII Int+ automat - tak, ale weź pod uwagę, że prędzej czy później rocznik 2015 będzie rabatowany - pewnie na poziomie obecnego 2014, czyli cena może zjechać dychę w dół, czyli 128. Różnica robi się spora.
A tak na marginesie...
"Bezpieczeństwo" to najczęściej używana motywacja wyboru silniejszego auta
Ile w tym prawdy... hm... nikt się nie przyzna, ale wiemy o co chodzi |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 26-03-2015, 14:12
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | "Bezpieczeństwo" to najczęściej używana motywacja wyboru silniejszego auta
Ile w tym prawdy.. |
Postaraj się uwierzyć , że dużo ... bez względu na inne dywagacje |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-03-2015, 15:06
|
|
|
Każdy człowiek ma naturalną wewnętrzną skłonność do racjonalizacji swoich działań, zwłaszcza tych podjętych na gruncie emocjonalnym. Szczególnie jest to widoczne u mężczyzn podczas wyboru auta.
Tyle nauka
Ponadto idę o zakład, statystyki wypadków nie potwierdzą korelacji między mocniejszym silnikiem a większym bezpieczeństwem.
Moim zdaniem w tej kwestii nadal decydujący jest obszar między uszami kierowcy, a nie między przednimi kołami auta.
|
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 26-03-2015, 15:23
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Ponadto idę o zakład, statystyki wypadków nie potwierdzą korelacji między mocniejszym silnikiem a większym bezpieczeństwem. |
Ja tez idę o ten sam zakład , takich statystyk nie ma. Nie ma przecież danych o np. udanych manewrach wyprzedzania które trwały 4 sekundy a nie 10 -15 . W statystykach są ujęte tylko te, które trwały za długo. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-03-2015, 15:38
|
|
|
O bezpieczeństwie decyduje wyobraźnia kierowcy, a nie liczba koni.
W polskiej kulturze jazdy poczucie możliwości bezpiecznego wyprzedzania powoduje, że tych manewrów robi się coraz więcej ( no bo skoro są bezpieczne ( i do tego hm... przyjemne...), to dlaczego nie ?). Tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo, że przy którymś tam razie coś pójdzie nie tak, delikatnie mówiąc.
I tu dochodzi do głosu najważniejszy czynnik - czyli mózg kierowcy - to on szacuje, czy przy określonych możliwościach i określonej dostępnej przestrzeni na lewym pasie, manewr wyprzedzania będzie bezpieczny.
Co innego, jeśli faktycznie dysponowanie większą mocą nie wpływa na ochotę do większej ilości wyprzedzeń tylko powoduje, że krócej jesteśmy na lewym pasie ( czyli styl jazdy ten sam, tylko krócej wyprzedzamy) - kłaniam się takim osobom w pas i żałuję, że jest ich tak jakoś.... mało
Na nic moc silnika, jeśli między uszami dudni pustka.
I dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, że np. OIII 2.2 jest bardziej bezpieczny niż 2.0. |
|
|
|
 |
|