Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP hamulców z Outlandera II/Lancer X Ralliart do Lancera X
Autor Wiadomość
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 03-08-2020, 14:30   

Witam,

Koniec oryginalnego zestawu w końcu zmusił mnie do swapu.
Z pozytywów - rzeczywiście auto lepiej hamuje, choć spodziewałem się więcej. Założyłem tarcze i klocki jakie przyszły ze zwrotnicami.
Jak się zestaw zjeździ, to przy kolejnej wymianie dam klocki i tarcze ATE. Powinno być jeszcze lepiej.

Zamontowałem też przewody w oplocie.
I tu zastanawia mnie jeden temat: oryginalne gumowe przewody mają średnicę wew. 3mm, te w oplocie mają wyraźnie mniejszą.
Sprzedawca zapewnia, że "nie będzie problemów". Czy rzeczywiście nie wpływa to skuteczność hamowania?
Drugi raz bym pewnie przewodów w oplocie nie zamontował.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-08-2020, 14:45   

Przewody w oplocie utwardzają hamulec co moim zdaniem może jeszcze pogłębić dominacje przodu w hamowaniu... Ja bym raczej zastanawiał się czy przewody w oplocie zamontowane z tylu nie pomogą na zapiekanie się tylnych klocków...

[ Dodano: 03-08-2020, 14:57 ]
grzesiopol napisał/a:
Wiem tylko, że dwa tłoczki na pewno lepiej rozkładają siłe podczas hamowania na klocku niż jeden tłoczek, po to przecież stosuje sie w sportowych układach większą ilość tłoczków.


Zawsze myślałem, że jedynym problemem hamulców w Lancerze jest za mała pojemność cieplna... Oczywiście z tyłu zapiekający się tłoczek. Ale na skuteczność nie było co narzekać. Moim zdaniem większa tarcza to wystarczające udoskonalenie dla ~140KM
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 04-08-2020, 22:15   

krzychu napisał/a:


Zawsze myślałem, że jedynym problemem hamulców w Lancerze jest za mała pojemność cieplna... Oczywiście z tyłu zapiekający się tłoczek. Ale na skuteczność nie było co narzekać. Moim zdaniem większa tarcza to wystarczające udoskonalenie dla ~140KM


Pocztałem wcześniejsze wpisy i tak się zastanawiam, aby tę pojemność zwiększyć.

Czy ktoś z Was włożył tarczę 294 o grubości 26mm? Jak montowałem to był spory luz między klockami i tarczą 24mm, i tarcza o grubości 26mm powinna wejść bez problemu.

Kolega inzembl napisał, że takie tarcze "nie mają dziur w dzwonie". Jeśli chodziło mu o śruby ustalające, to 276 też tych dziur nie mają.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-08-2020, 20:58   

Chodzi o te dziury w dzwonie
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Daniel Czajka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 2
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 20-04-2021, 09:00   

A czy któryś z Kolegów może ma wiedzę, czy tarcze 320mm + zaciski od Outlandera 3 hybrydowego dadzą się zamontować w miejsce fabrycznych tarcz 276mm i zacisków jednotłoczkowych ???
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-04-2021, 10:15   

Daniel Czajka a jaki rozstaw mają otwory mocowania jarzma w zwrotnicy O 3 ?
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Daniel Czajka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2020
Posty: 2
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30-04-2021, 21:05   

Tego jeszcze nie wiem. Zrobię wywiad i jak się czegoś dowiem, to dam znać.
P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem.

[ Dodano: 18-05-2021, 05:33 ]
Z informacji uzyskanych od sprzedającego rozstaw śrub mocujących zacisk wynosi około 16,8 cm.
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 18-05-2021, 09:38   

Daniel Czajka napisał/a:
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???


Masz na myśli te bremusy? Nie wiem, czy to już nie będzie przesada dla 143KM :roll: .
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-05-2021, 16:49   

Daniel Czajka napisał/a:
Z informacji uzyskanych od sprzedającego rozstaw śrub mocujących zacisk wynosi około 16,8 cm.
A może pomysł zaczerpnięty z działu Outlander (i Ralliart) z zaciskami od BMW E38 warto rozważyć ???
Lancer ma 13 cm.
Trzeba tylko adaptery robić no i felga do wymiany na podobną do EVO. Zacisk się nie zmieści i wejdzie w "szprychy".

HUGIO napisał/a:
Masz na myśli te bremusy? Nie wiem, czy to już nie będzie przesada dla 143KM :roll: .
I tak i nie. Hamulce zawsze się przydają.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-05-2021, 13:02   

Cytat:
felga do wymiany na podobną do EVO


Przy OEM feldze dystans 25 mm zrobi robotę. Tańsze rozwiązanie niż zakup felgi.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2021, 17:06   

Mazin89 napisał/a:
Tańsze rozwiązanie niż zakup felgi.
Marcin ale pamiętaj, że dystanse też zrobią swoją robote w przyśpieszeniu uszkodzenia zawieszenia. :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 05-06-2021, 12:20   

grzesiopol napisał/a:
Marcin ale pamiętaj, że dystanse też zrobią swoją robote w przyśpieszeniu uszkodzenia zawieszenia.


Jasne, że tak. Chociaż aluminiowe dystanse są bardzo lekkie. No i wg. mnie mają jeszcze zalety wizualne.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-06-2021, 08:46   

Mazin89- nie tylko o wagę chodzi, wydłużasz też ramię na które działa siła.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-06-2021, 13:15   

Zakładając felgi o innym ET robi się dokładnie to samo a nikt się tym nie przejmuje. Tak samo felgi mają większa lub mniejsza wagę. Niższy profil na pewno szybciej wybija zawieszenie. Upraszczając wszystko z głową i nie przesadzać, a będzie dobrze. Warto pamiętać, że żadna część koła nie może wystawić poza obrys...
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-06-2021, 10:42   

Mazin89 napisał/a:
Jasne, że tak. Chociaż aluminiowe dystanse są bardzo lekkie. No i wg. mnie mają jeszcze zalety wizualne.
Jako czasowe rozwiązanie pewnie bym założył ale wolałbym jednak felgi a nie dodatkowy dystans.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.