Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MEGA SWAP :P
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-11-2013, 10:39   

Wszyc napisał/a:
Spoko ja jestem wyczulony z powodu 4G63 :P tam takie patenty nie przechodza :P generalnie 4 cylindrówki Mitsu są tak bardzo nie zawodne jak wankle mazdy :D z Vkami nie wiem jak jest :)


Zależy jak się trafi i jak się używa ;)

W mojej pierwszej Sigmie silnik przez 5 lat i 70 tysięcy nie sprawiał najmniejszych problemów. Jedynie zdarzyła się awaria modułu zapłonowego, ale to dość typowe i wymieniłem mu regulatory luzu zaworowego bo klepał. Poza tym nie było żadnych niemiłych niespodzianek.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
  Wysłany: 30-04-2016, 17:14   

Witam szanownych wytrwałych - kope lat zapewne :)
W międzyczasie przeprowadziłem się do Krakowa, poszedłem do pracy ( tak, na etat od stycznia, pierwszy raz w życiu u kogoś a nie u siebie :D ale firma fajna (Sabre) ;) )
Mój zielony smok dawał radę bardzo dobrze, dostał nawet ostatnio remont skrzyni (padła niestety po wyścigu do berlina... :( ) wózek zawieszenia, i ogólnie masę nowych elementów ze względu na zakup kolejnego diamanta na części. Niestety ostatnio zdarzył się crash.

Pani zmęczona :doubt: z psiapsiółką :axe: wymusiła pierwszeństwo skręcając w lewo.. :angryfire: .. Na szczęście nikt nie został poważnie ranny, choć babeczkę zabrało pogotowie, bo dostała mocno po kolanach i niestety na twarzy też czerwono, poduchy jakie były to w miarę dały radę.. U mnie tez strzał, ale po prostu wyszedłem - jedyne co zostało to parę minut echa w uszach po wystrzale, ze znajomą tego samego wieczoru wróciłem zmiennikiem (drugi diamancik :D tylko trochę zdechlejszy) do krk.



Kiedyś tam wspominałem - DBAJCIE O SAMOCHODY - nie pierwszy raz zbierałem dzwoniki tym autem a dalej był w stanie wtłoczyć silnik do wnętrza astry - wcale nie zardzewiałej i...

POJECHAĆ DALEJ....

wbrew temu kawałkowi piasku na asfalcie nie było wycieku płynów, i auto mogło wrócić d domku o własnych siłach, ale dla bezpieczeństwa panowie strażacy odpięli akumulator i wróciło na lawecie. W domku odpaliłem jakby nigdy nic. Nikt mnie nie przekona do nowych samochodów chyba że ma do sprezentowania 250k, to chętnie kupię coś w tych granicach ;)

(dostałem tym razem toyote rav4 w automacie z 2016 - oprócz też że paruje sie z bluetooth w telefonie to jest wszystko gorsze, wyciszenie, komfort jazdy, nie zbiera się na autostradzie w ogóle, czy pod górke, kiwa, trzęsie, itd..)

nie chciałem celować w drzwi - czasu niewiele na reakcję było.. więc dałem po silniku - swoją droga słusznie biorąc pod uwagę stan czerwonego auta po zdarzeniu. A droga jak widać wilgotna, ja na przelocie na skrzyżowaniu na zielonym itd.





Dobrze widać - TAK - astre obróciło aż się znalazła równolegle do mojego. Może nie widać ale wstała po środku, plus że drzwi się otworzyły automaycznie (albo urwały?) i nie trzeba było babeczki wycinać - zderzak respect - wrócił na miejsce - może guma :D






Trochę go skosiło - dalej widać detale, podłużnica uszkodzona z przodu, maska i konstrukcja zderzaka oczywiście do zmiany błotnik lewy itd.




takie białe kreseczki w dolnej cześci zdjęcia na spoinie , to pęknięcia - nieco się rozeszły szwy w tym miejscu.. najprawdopodobniej płyta się kłania.






Szukam kogoś kto mógłby mi pomóc przywrócić green dragona do poprzedniej świetności - może nie będzie się dało tego w 100% zrobić, ale im lepiej tym będę bardziej szczęśliwy - lipcowe terminy są jak najbardziej akceptowalne. Mam sporo części poza blacharskimi (oprócz zderzaka) Sławek miał lampę i kierunek chyba, ale potrzebuję grill, maskę, błotnik , szybę przednią itd , co kto ma.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-05-2016, 19:36   

szkoda, ze nie mieszkamy blizej, chetnie bym pomogl, akurat pracuje w blacharce samochodowej. A auto spokojnie mozna przywrocic do stanu sprzed wypadku, glowa do gory i trzymam kciuki :)
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-05-2016, 11:48   

orzech111 napisał/a:
zkoda, ze nie mieszkamy blizej, chetnie bym pomogl, akurat pracuje w blacharce samochodowej.


Na Dąbrowskiego? ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-05-2016, 08:34   

Znajomy się zajmie blacharką, ale termin powrotu to późne wakacje niestety. Nabyłem za to doinwestowane A8 D2 4.2 z jasnym wnętrzem i dopieszczam ;) i jakoś nie wiem który silnik mi ładniej brzmi ;) v8 czy v6 :D

Tak btw - mieszkam już teraz w Krakowie na stałe ale w Tarnowie inwestuję w kolumnówkę i porządniejszy warsztat :D pasja nie umiera łatwo ;)

Kupię maskę, grill, migacz lewy do diamanta, szybę przednią do diamanta - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Stówa 
Mitsumaniak
Back From The Dead


Auto: Avance 2.4/Sport Wagon 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-05-2016, 15:29   

Ople to zabójcy Misiaków, mnie tak samo załatwili :D
_________________

Hej! Gość! Sprawdź co u:
El Stówa Galant'e!
Combat Soldier - Drugie życie Weterana
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-05-2016, 00:24   

VirMan napisał/a:
Znajomy się zajmie blacharką, ale termin powrotu to późne wakacje niestety. Nabyłem za to doinwestowane A8 D2 4.2 z jasnym wnętrzem i dopieszczam ;) i jakoś nie wiem który silnik mi ładniej brzmi ;) v8 czy v6 :D



Po niedawnej przejażdżce amerykańskim V8 Camaro (2012 ale rozrząd nadal OHV :)
stwierdzam że zdecydowanie wolę dźwięk silników 6 lub 12 cylindrowych :-)

Choć V8 z D2 ma dość znośny dźwięk.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22-05-2016, 02:10   

A to ciekawe Łukasz, co piszesz, bo dla mnie na przykład, dźwięk V8 to najfajniejszy dźwięk, jaki może wydawać silnik.

V6 są również bardzo miłe dla ucha, na wysokich obrotach, zwłaszcza z delikatnie zdłubanym dolotem, coś pięknego. Ale V8 robi porządną robotę.

A co ciekawe - jak dla mnie - V12 w ogóle nie brzmi. Przynajmniej te bawarskie - gdyby mnie taki minął na ulicy, nie powiedziałbym, że tam siedzi 12 cylindrów.

Jeszcze inną kwestią są rzędowe szóstki. Te w ogóle nie brzmią :) A nie mówiąc już o masie BMW, ujeżdżanych przez młodych gniewnych, które mają taki metaliczny podźwięk podczas przyspieszania. Brzmi to, za przeproszeniem, jakby ktoś z rozwolnieniem usiadł na blaszanej muszli klozetowej. Od razu słychać że kibel jedzie :p Zastanawiałem się, od czego to zależy, że jedne beemki brzmią nawet ładnie, mruczą basowo, a inne takim kiblem własnie zajeżdżają. Jedyne, co mi do głowy przychodzi, to może w tych kibelkach są katalizatory wycięte, i dlatego jest taki efekt? Nie wiem, może kiedyś się dowiem, to powiem :wink:

Przepraszam za OT, kompletnie nie w temacie, ale chciałem się podzielić, no to się podzieliłem :wink:
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-05-2016, 09:39   

Co dźwięku rzędowych 6-tek to bym polemizował. Duży wpływ ma zestrojenie wydechu.

Ale żeby nie być gołosłownym to podrzucę kilka linków co mi pasuje :-)


Kilka linków do "odsłuchu" na początek.

Trzeba słuchać na DOBRYCH głośnikach lub najlepiej słuchawkach

Maserati 3500 GT

https://youtu.be/rQ_6qk1aFnQ?t=578
https://youtu.be/rQ_6qk1aFnQ?t=726

Mercedes-Benz 280 C (W114) https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=189

Alfa 164 3.0 V6 https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=175

Ferrari 330 GT V12 https://www.youtube.com/w...=youtu.be&t=543

MB C140 S600 https://youtu.be/ooui3k1GUxA?t=354

Ford Taurus SHO 3.0 V6 https://youtu.be/kxxwtySSLZw?t=365
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 13-06-2016, 04:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24-05-2016, 21:51   

OT masakryczne ;) - Łukasz - nie masz części na zbyciu ? - ktoś wie gdzie diamanta kupić można niepoobijanego - maskę chociaż i lewy błotnik ? oddresowuję teraz tołdiego jak zwie cztery kółka mój przyjaciel :D i coraz lepiej jeździ.

Przy okazji - okazało się że fabryczne opony moga być krzywe... musiałem zainwestować w zestaw continentala 245/45/18 żeby nie było więcej niż po 15g naklejone na felgach.. one też takie super idealne nie są (do 1 mm odchylenia w pionie) poprzednio mimo że w 35g się miściło to poprostu biły koła.. przy 140 się zaczybnało robić niefajnie.. wiec - jak ktoś ma problem ze skaczącymi oponami, to nie goodyear , ani dunlop tylko continental - najlepsza jakość z tych co testowałem.

i dalej uniżenie upraszam o cześci blacharskie :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-06-2016, 21:15   

VirMan napisał/a:
OT masakryczne ;) - Łukasz - nie masz części na zbyciu ? - ktoś wie gdzie diamanta kupić można niepoobijanego - maskę chociaż i lewy błotnik ? oddresowuję teraz tołdiego jak zwie cztery kółka mój przyjaciel :D i coraz lepiej jeździ.

Przy okazji - okazało się że fabryczne opony moga być krzywe... musiałem zainwestować w zestaw continentala 245/45/18 żeby nie było więcej niż po 15g naklejone na felgach.. one też takie super idealne nie są (do 1 mm odchylenia w pionie) poprzednio mimo że w 35g się miściło to poprostu biły koła.. przy 140 się zaczybnało robić niefajnie.. wiec - jak ktoś ma problem ze skaczącymi oponami, to nie goodyear , ani dunlop tylko continental - najlepsza jakość z tych co testowałem.
i dalej uniżenie upraszam o cześci blacharskie :P


Niestety nie za bardzo :( - mam 2 Sigmy na chodzie wiec pasuje trzymać te części które są na wypadek .
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2016, 13:19   

stary alfer napisał/a:
orzech111 napisał/a:
zkoda, ze nie mieszkamy blizej, chetnie bym pomogl, akurat pracuje w blacharce samochodowej.


Na Dąbrowskiego? ;)


Tak, na dabrowskiego. Sigma tam codziennie parkuje :)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-11-2016, 07:49   

Jak tam idą naprawy powypadkowe?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-11-2016, 19:13   

Dzięki za pamięć - ktoś ostatnio fotografował rodzicielskiego kombika na shellu w Krakowie ;)

Jak idą naprawy - jakoś średnio, dalej nie mam całkiem zamkniętego remontu mieszkania w Krakowie, więc co jakiś weekend wpadam do rodziców męczyć zielonego smoka. Oj sentyment. Dziś przymierzałem się do partycjonowania rolling parts, czyli drugiego zielonka, ale niestety wyszły komplikacje. Okazuje się że nieszczęśliwie podłużnica przyjęła uderzenie pod złym kątem i wjechała jednak trochę w podszybie. Bez płyty i prostowania się nie obejdzie. Obecnie szukam wykonawców i do jutra mam termin na decyzje, czy robię przeszczep twarzy od mojego dawcy, czy dawca dostanie przeszczep duszy od mojego. Nie jest to idealne wyjście, ale powoli brakuje mi sił i pomysłów. Nie chcę złożyć czterośladu czy jakiegoś strupa więc.. zobaczymy - silnik wyjęty, wycięte zmielone części, i decyzja jutro. Chyba że ktoś chce to dokończyć za godne odstępne znając zacny stan sprzętu. złomować nie będę bo za dużo mam serca w tym samochodzie.

oto foty :

_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-11-2016, 20:44   

Decyzja należy do ciebie w którą stronę pójdą prace,ale mam nadzieje że "zielonka" posmakuje jeszcze asfaltu. Trzymam kciuki.

ps fotka nie śmiga.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.