Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 07-01-2015, 16:19   

Hubeeert napisał/a:
Dla porządku - wymień obie, ustaw zbieżność i tyle

Dokładnie tak będzie już jestem umowiony na wymianę w ASO (robocizna)
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
  Wysłany: 12-02-2015, 18:04   bicie na kierownicy.. pomocy!

Witam ~~ :)
Bicie na kierownicy zauważyłem niedawno , pierwszy raz kiedy pojechałem ponad 140 autostradą po zakupie samochodu. Wydaje mi się , że był gdzieś mocno uderzone o krawężnik. Badź druga opcja taka, że auto stało całą zime i czekało na lato i opony mogły osiąść .
Robiłem pełny serwis ostatnio , klocki , tarcze, przednie łączniki stabilizatora/ później geometria. Następnie podjechałem wyważyć koła bo myślałem , że to wystarczy, żeby zniwelować bicie .
Dziś po wszystkich wymianach pojechałem na autostrade; bicie zaczyna się ok 130-140 , przy 150-160 się kończy , jest ono dużo mniejsze niż wcześniej przed wymianami i wyważeniem , jednak dalej je czuje .
Jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić ? pod względem technicznym auto jest w 100% sprawne, zawieszenie również. Wina moim zdaniem tkwi w oponach bądź alufelgach ..

[ Dodano: 12-02-2015, 18:14 ]
bicie po wszystkich naprawach i wyważeniu zmniejszyło się o jakieś 60% , jednak jest nadal wyczuwalne...
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 12-02-2015, 19:09   

Wydaje mi się, że jakiś samochodzie kilka lat temu przyczyną bicia na kierownicy były opony. Zerknij sobie czy jakaś buła Ci gdzieś na oponie nie wyskoczyła.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 12-02-2015, 19:35   

ja w galancie miałem tak po zakupie nowych opon miałem bicie przy wyższych prędkościach, wyważenia nie wiele pomogło więc zareklamowałem, następne były już ok
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-02-2015, 19:50   

A ja miałem takie bicie przy.. błocie w feldze - ale to pewnie tutaj odpada :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 12-02-2015, 19:56   

Wrzuć tylne koła na przód i sprawdz czy na pewno to opony
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2015, 20:38   

wsadzę tylne koła na przód , plus sprawdzę felgi , może jest któraś przekrzywiona . do tego jeśli np. było uderzenie o krawężnik może chyba być starcie się opony i też może bić z tego co mi się wydaje.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 12-02-2015, 21:15   

Dziwne :!: Wulkanizator nie zauważył przy wyważaniu, że felgi lub opony są uszkodzone :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 12-02-2015, 21:21   

Dokładnie, podczas wywazania powinno być widać czy coś nie tak z opona czy felga.
_________________

 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
  Wysłany: 12-02-2015, 21:26   

usługa była szybka co oczywiście szybko nie znaczy dobrze, w zakładzie dość ciemno.. opony były bardzo źle wcześniej wyważone i na tym widocznie się skupił , jutro podjadę do tego samego zakładu... może przynajmniej jeśli by wyszło, że coś nie tak jest z felgą bądź oponą uzna to jako reklamacje .. Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić bieżnik , może wystarczy zamienić przód z tyłem .
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 13-02-2015, 08:19   

megauchuch- w takim przypadku oponiarz powinien zacząć od sprawdzenia na wyważarce samych felg - przecież i tak miał ściągnięte opony. Dokładnie wtedy widać czy nie bije któraś na boki.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2015, 08:44   

ale wyważarka nie sprawdza wycentrowania koła.... Przynajmniej tak się mi wydaje. Co z tego, że koło jest wyważone skoro jest scentrowane!!! A kręcące się koło musi być zakryte więc jak nie popatrzy pod osłonę czy nie goni na boki to tego nie wykryje...

Do tego możesz mięć krzywą piastę. Jak zmiana przód - tył nie da rezultatu to pomiar bicia czujnikiem zegarowym miejsca gdzie felga styka się z tarczą hamulcową... Jak będzie źle to ściągnąć tarczę i pomiar samej piasty bicie z tego co pamiętam < 0,02mm.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 13-02-2015, 11:59   

krzychu- widać to na wyważarce bez problemu- przerabiałem to z felgami z Saxo.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2015, 12:12   

Widać znaczy wykrywa sama czy widać na oko?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 13-02-2015, 12:18   

Wyważanie z testem.
"Najnowocześniejsze urządzenia do wyważania wyposażone są zatem w dodatkową rolkę, która dociska koło z siłą ponad 6 tys. niutonów (ok. 600 kg) i tym samym stwarza warunki zbliżone do występujących na drodze podczas jazdy samochodem1.
Podczas takiego wyważania mierzone są wszystkie siły działające na obciążone koło podczas jego obracania. Urządzenie wskazuje w ten sposób, czy problem leży po stronie opony, czy felgi. Może również poinformować mechanika, jak przesunąć oponę na feldze, by niedoskonałości felgi i opony wzajemnie się równoważyły. Jest to tzw. wyważanie z testem drogowym." :shock:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.