Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 07-01-2015, 16:19
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Dla porządku - wymień obie, ustaw zbieżność i tyle |
Dokładnie tak będzie już jestem umowiony na wymianę w ASO (robocizna) |
|
|
|
 |
megauchuch
Mitsumaniak 03256/KMM

Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2015, 18:04 bicie na kierownicy.. pomocy!
|
|
|
Witam ~~
Bicie na kierownicy zauważyłem niedawno , pierwszy raz kiedy pojechałem ponad 140 autostradą po zakupie samochodu. Wydaje mi się , że był gdzieś mocno uderzone o krawężnik. Badź druga opcja taka, że auto stało całą zime i czekało na lato i opony mogły osiąść .
Robiłem pełny serwis ostatnio , klocki , tarcze, przednie łączniki stabilizatora/ później geometria. Następnie podjechałem wyważyć koła bo myślałem , że to wystarczy, żeby zniwelować bicie .
Dziś po wszystkich wymianach pojechałem na autostrade; bicie zaczyna się ok 130-140 , przy 150-160 się kończy , jest ono dużo mniejsze niż wcześniej przed wymianami i wyważeniem , jednak dalej je czuje .
Jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić ? pod względem technicznym auto jest w 100% sprawne, zawieszenie również. Wina moim zdaniem tkwi w oponach bądź alufelgach ..
[ Dodano: 12-02-2015, 18:14 ]
bicie po wszystkich naprawach i wyważeniu zmniejszyło się o jakieś 60% , jednak jest nadal wyczuwalne... |
|
|
|
 |
superges
Forumowicz

Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 142 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 12-02-2015, 19:09
|
|
|
Wydaje mi się, że jakiś samochodzie kilka lat temu przyczyną bicia na kierownicy były opony. Zerknij sobie czy jakaś buła Ci gdzieś na oponie nie wyskoczyła. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 12-02-2015, 19:35
|
|
|
ja w galancie miałem tak po zakupie nowych opon miałem bicie przy wyższych prędkościach, wyważenia nie wiele pomogło więc zareklamowałem, następne były już ok |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-02-2015, 19:50
|
|
|
A ja miałem takie bicie przy.. błocie w feldze - ale to pewnie tutaj odpada |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 12-02-2015, 19:56
|
|
|
Wrzuć tylne koła na przód i sprawdz czy na pewno to opony |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
megauchuch
Mitsumaniak 03256/KMM

Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2015, 20:38
|
|
|
wsadzę tylne koła na przód , plus sprawdzę felgi , może jest któraś przekrzywiona . do tego jeśli np. było uderzenie o krawężnik może chyba być starcie się opony i też może bić z tego co mi się wydaje. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 12-02-2015, 21:15
|
|
|
Dziwne Wulkanizator nie zauważył przy wyważaniu, że felgi lub opony są uszkodzone |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 12-02-2015, 21:21
|
|
|
Dokładnie, podczas wywazania powinno być widać czy coś nie tak z opona czy felga. |
_________________
 |
|
|
|
 |
megauchuch
Mitsumaniak 03256/KMM

Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2015 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-02-2015, 21:26
|
|
|
usługa była szybka co oczywiście szybko nie znaczy dobrze, w zakładzie dość ciemno.. opony były bardzo źle wcześniej wyważone i na tym widocznie się skupił , jutro podjadę do tego samego zakładu... może przynajmniej jeśli by wyszło, że coś nie tak jest z felgą bądź oponą uzna to jako reklamacje .. Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić bieżnik , może wystarczy zamienić przód z tyłem . |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 13-02-2015, 08:19
|
|
|
megauchuch- w takim przypadku oponiarz powinien zacząć od sprawdzenia na wyważarce samych felg - przecież i tak miał ściągnięte opony. Dokładnie wtedy widać czy nie bije któraś na boki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2015, 08:44
|
|
|
ale wyważarka nie sprawdza wycentrowania koła.... Przynajmniej tak się mi wydaje. Co z tego, że koło jest wyważone skoro jest scentrowane!!! A kręcące się koło musi być zakryte więc jak nie popatrzy pod osłonę czy nie goni na boki to tego nie wykryje...
Do tego możesz mięć krzywą piastę. Jak zmiana przód - tył nie da rezultatu to pomiar bicia czujnikiem zegarowym miejsca gdzie felga styka się z tarczą hamulcową... Jak będzie źle to ściągnąć tarczę i pomiar samej piasty bicie z tego co pamiętam < 0,02mm. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 13-02-2015, 11:59
|
|
|
krzychu- widać to na wyważarce bez problemu- przerabiałem to z felgami z Saxo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2015, 12:12
|
|
|
Widać znaczy wykrywa sama czy widać na oko? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 13-02-2015, 12:18
|
|
|
Wyważanie z testem.
"Najnowocześniejsze urządzenia do wyważania wyposażone są zatem w dodatkową rolkę, która dociska koło z siłą ponad 6 tys. niutonów (ok. 600 kg) i tym samym stwarza warunki zbliżone do występujących na drodze podczas jazdy samochodem1.
Podczas takiego wyważania mierzone są wszystkie siły działające na obciążone koło podczas jego obracania. Urządzenie wskazuje w ten sposób, czy problem leży po stronie opony, czy felgi. Może również poinformować mechanika, jak przesunąć oponę na feldze, by niedoskonałości felgi i opony wzajemnie się równoważyły. Jest to tzw. wyważanie z testem drogowym." |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|