Zamknięty przez: mkm 20-11-2016, 22:53 |
Sportowa Elegancja |
Autor |
Wiadomość |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2015, 09:38
|
|
|
Trochę musiałem poczekać bo akurat nie mieli na stanie, no ale w końcu doszły tarczki i klocki:
W sumie miałem w planach malować "bęben" żeby tak bardzo nie korodował, ale jak widać na zdjęciu nie trzeba tego robić bo wszystko jest pokryte powłoką antykorozyjną Z powierzchni ściernej farba ma się sama zetrzeć.
Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.
 |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-11-2015, 09:44
|
|
|
Klocek w zacisku też trochę pracuje więc jakiś zapas musi być. Gdyby był na styk to byś napisał, że co to ma być że taki mały dystans i ci klocek zarysuje bok tarczy |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2015, 21:08
|
|
|
Torp12 napisał/a: | Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.
|
Większość aut tak ma .
Zobacz na przykładzie nowego R.Espaca , tak powierzchnia robocza jest o ok. 1 cm mniejsza niż sama śr. tarczy ...
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-11-2015, 08:39
|
|
|
Z klockami jest podobnie w innych smaochodach. Ważne zeby były skuteczne.
JAk mierzyłem to u mnie w galancie tarcza tylna ciągle gruba powyżej 8mm czyli 8.2-8.3mm pomimo ze wygladają na bardzo stare i ciągle jedne klocki od wielu lat, natomiast w 307 miałem 8.4mm teraz zmieniam na zimówki a tam tarcze 7.6.... noramalnie się scierają, a te nasze galantowe hamulce z tyłu mało skuteczne. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 30-11-2015, 12:40
|
|
|
Torp12 napisał/a: | Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze. | ma to jak najbardziej sens. Panie tu chodzi o tzw. średnią średnicę tarcia/roboczą. Dając większy klocek zmniejszysz tą średnicę, a wiadomo, że moment to jest siła razy ramię, zmniejszysz ramię to zmniejszysz skuteczność hamulców. Paradoks, ale tak jest, w specyficznych warunkach dając większy klocek zmniejszysz skuteczność hamulców. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-11-2015, 18:43
|
|
|
Marcino, minimalna grubość tarczobębna w EA to 8,4 mm, więc 8,2-8,3 mm to na złom |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-12-2015, 09:47
|
|
|
Nie wiedziałem, myślałem ze 8.0 to granica, czasami na tarczach jest to napisane na rancie. Nowe tarcze MINTEX już czekają od lata, jak zresztą wiele rzeczy. Chce przy okazji zregenerować zaciski i wywalić korektor siły hamowania |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2015, 09:56
|
|
|
Marcino napisał/a: | , czasami na tarczach jest to napisane na rancie | Większość tarczobębnów z Gala z jakimi się spotkałem miała to napisane. |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 09:51
|
|
|
Wczoraj w końcu znalazłem chwilę i sie zabrałem za te tylne hamulce. Zrobiłem jedną stronę bo na tyle starczyło mi czasu:) Zrobiłem tą "gorszą" gdzie sie skończył klocek
Uwaga zdjęcia to ostre porno
Widać chyba który klocek dokonał swojego żywota:) Powodem tego moim zdaniem była spuchnięta gumka na prowadniczce co troche przyblokowało zacisk.
A teraz po wymianie:
Generalnie tłoczek trzeba było baaaardzo dużo cofnąć. Cofnołem go na maksa a i tak po przykręceniu zacisku tarcza po przeciw ległej stronie lekko odeszła. No ale to sie pewnie szybko dotrze nie?:)
I jeszcze pytanie : czy ta zaznaczona śruba do wlew oleju do skrzyni? Dobrze pamiętam?
 |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-12-2015, 10:36
|
|
|
Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik? |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 10:41
|
|
|
Owczar napisał/a: | Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik? |
Miałem jeszcze zamiennik więc dałem go. |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-12-2015, 11:09
|
|
|
Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 11:13
|
|
|
Marcino napisał/a: | Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania? |
Które nie hamowały? Stare? No tam gdzie ten klocek zużyty to faktycznie przestał hamować i tarcza skorodowała, w pozostałych miejsach błyszczą... Aucie po 2 lifcie to jaki korektor :] |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 16-12-2015, 13:11
|
|
|
Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.
edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 13:30
|
|
|
areksz121 napisał/a: | Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.
edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego |
Ano jest i tam śrubka. Do tej zdecydowanie lepszy dostęp. W sumie można też wykręcić chyba włącznik wstecznego żeby nalać nie ?:) |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
|