Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
20-11-2016, 22:53
Sportowa Elegancja
Autor Wiadomość
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2015, 09:38   

Trochę musiałem poczekać bo akurat nie mieli na stanie, no ale w końcu doszły tarczki i klocki:



W sumie miałem w planach malować "bęben" żeby tak bardzo nie korodował, ale jak widać na zdjęciu nie trzeba tego robić bo wszystko jest pokryte powłoką antykorozyjną :) Z powierzchni ściernej farba ma się sama zetrzeć.

Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.

_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2015, 09:44   

Klocek w zacisku też trochę pracuje więc jakiś zapas musi być. Gdyby był na styk to byś napisał, że co to ma być że taki mały dystans i ci klocek zarysuje bok tarczy ;)
_________________


 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-11-2015, 21:08   

Torp12 napisał/a:
Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.


Większość aut tak ma .

Zobacz na przykładzie nowego R.Espaca , tak powierzchnia robocza jest o ok. 1 cm mniejsza niż sama śr. tarczy ...

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-11-2015, 08:39   

Z klockami jest podobnie w innych smaochodach. Ważne zeby były skuteczne.
JAk mierzyłem to u mnie w galancie tarcza tylna ciągle gruba powyżej 8mm czyli 8.2-8.3mm pomimo ze wygladają na bardzo stare i ciągle jedne klocki od wielu lat, natomiast w 307 miałem 8.4mm teraz zmieniam na zimówki a tam tarcze 7.6.... noramalnie się scierają, a te nasze galantowe hamulce z tyłu mało skuteczne.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 30-11-2015, 12:40   

Torp12 napisał/a:
Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.
ma to jak najbardziej sens. Panie tu chodzi o tzw. średnią średnicę tarcia/roboczą. Dając większy klocek zmniejszysz tą średnicę, a wiadomo, że moment to jest siła razy ramię, zmniejszysz ramię to zmniejszysz skuteczność hamulców. Paradoks, ale tak jest, w specyficznych warunkach dając większy klocek zmniejszysz skuteczność hamulców.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-11-2015, 18:43   

Marcino, minimalna grubość tarczobębna w EA to 8,4 mm, więc 8,2-8,3 mm to na złom :wink:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-12-2015, 09:47   

Nie wiedziałem, myślałem ze 8.0 to granica, czasami na tarczach jest to napisane na rancie. Nowe tarcze MINTEX już czekają od lata, jak zresztą wiele rzeczy. Chce przy okazji zregenerować zaciski i wywalić korektor siły hamowania
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2015, 09:56   

Marcino napisał/a:
, czasami na tarczach jest to napisane na rancie
Większość tarczobębnów z Gala z jakimi się spotkałem miała to napisane.
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 09:51   

Wczoraj w końcu znalazłem chwilę i sie zabrałem za te tylne hamulce. Zrobiłem jedną stronę bo na tyle starczyło mi czasu:) Zrobiłem tą "gorszą" gdzie sie skończył klocek :)

Uwaga zdjęcia to ostre porno :P





Widać chyba który klocek dokonał swojego żywota:) Powodem tego moim zdaniem była spuchnięta gumka na prowadniczce co troche przyblokowało zacisk.

A teraz po wymianie:





Generalnie tłoczek trzeba było baaaardzo dużo cofnąć. Cofnołem go na maksa a i tak po przykręceniu zacisku tarcza po przeciw ległej stronie lekko odeszła. No ale to sie pewnie szybko dotrze nie?:)


I jeszcze pytanie : czy ta zaznaczona śruba do wlew oleju do skrzyni? Dobrze pamiętam?

_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2015, 10:36   

Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik?
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 10:41   

Owczar napisał/a:
Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik?


Miałem jeszcze zamiennik więc dałem go.
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-12-2015, 11:09   

Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 11:13   

Marcino napisał/a:
Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania?


Które nie hamowały? Stare? No tam gdzie ten klocek zużyty to faktycznie przestał hamować i tarcza skorodowała, w pozostałych miejsach błyszczą... Aucie po 2 lifcie to jaki korektor :]
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 16-12-2015, 13:11   

Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.

edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 13:30   

areksz121 napisał/a:
Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.
edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego :wink:


Ano jest i tam śrubka. Do tej zdecydowanie lepszy dostęp. W sumie można też wykręcić chyba włącznik wstecznego żeby nalać nie ?:)
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.