Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
20-11-2016, 22:53
Sportowa Elegancja
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-12-2015, 13:50   

Ale masakra :wink:
Torp12 napisał/a:
Powodem tego moim zdaniem była spuchnięta gumka na prowadniczce co troche przyblokowało zacisk.
Dokładnie przez to wewnętrzny klocek bardziej się zużył. Ale małe te tarcze :P
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-12-2015, 15:51   

Torp12 napisał/a:
W sumie można też wykręcić chyba włącznik wstecznego żeby nalać nie ?:)

Tam może być wałeczek i kulka, może się ciężko wlewać. W manualnej korek jest z przodu, równolegle do osi samochodu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2015, 16:59   

Torp12 napisał/a:
Generalnie tłoczek trzeba było baaaardzo dużo cofnąć. Cofnołem go na maksa a i tak po przykręceniu zacisku tarcza po przeciw ległej stronie lekko odeszła. No ale to sie pewnie szybko dotrze nie?:)
Zacisk nie powinien napierać na zewnętrzny klocek - oznacza to, że pod prowadnicami zrobila sie poduszka powietrzna i zacisk będzie dociskał klocek, nalezy albo dobrze oczyścić gniazda prowadnicy przy kołnierzach mocujących osłonki przeciwpylowe, oraz sprawdzić czy na dnie kanału w ktorym pracuje prowadnica nie ma przypadkiem zabitego sklejonego smarowidła. Albo wkręcić górną prowadnice w zacisk i wsunąc do jarzma, jezeli będzi eodpychać to dociskując i manewrujac zaciskiem w osi prowadnicy doprowadzić do wyciśniecia poduszki powietrznej, zacisk ma swobodnie nasunąc sie na klocki i nie może ich dociskach w pozycji jałowej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2015, 08:57   

robertdg napisał/a:
zacisk ma swobodnie nasunąc sie na klocki i nie może ich dociskach w pozycji jałowej.


Robercie dzięki za uwagi, wyczyszcze jarzmo porządniej. Generalnie zacisk wchodzi luźno na klocki albo po przykręceniu właśnie zaczyna dociskać więc to może być to o czym piszesz :)
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2015, 09:36   

Wczoraj dokończyłem robotę z hamulcami.

Druga strona ładnie wymieniona, jarzmo wyczyszczone i teraz zacisk chodzi jak złoto:)
Stan tego co zdjołem:

Od strony która widzimi nacodzień miodzio. Nawet klocków jeszcze sporo, więc gdyby nie ten jeden z drugiej strony to pewnie jeszcz by jeździło.


Od wewnętrznej strony już nie tak różowo:



Jednak trzeba lepiej doczyszczać otwory w jarzmie przy smarowaniu prowadnic żeby to wszystko chodziło jak trzeba.


Z drugiej strony oczywiście Robert miał rację. Dzięki za wskazówkę. W górnej prowadnicy był jakiś sklejony syf. Teraz jest już jak trzeba:)


Zapomniałem tylko zmierzyć z ciekawości grubości starych tarcz, muszę to zrobić przy okazji. A min. grubość Zimmermanów to 8,4 mm :]
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-12-2015, 19:33   

Każdego producenta tylny tarczobęben do EA ma min. grubość 8,4 mm :wink:
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2016, 09:09   

Taka sytuacja. Odapalam wczoraj auto a radio po totalnym resecie. Jakby w nocy w garażu ktoś odpiał aku. Jakieś pomysły? Czy to jakiś przypadek tylko?
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2016, 09:16   

Sprawdź bezpieczniki, może któryś jest przegrzany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 04-01-2016, 12:25   

Radio po resecie było już przed odpaleniem silnika czy dopiero po?

Jeżeli przed odpaleniem to może akumulator nie domaga. Duży mróz, spadek pojemności aku, rozrusznik skutecznie obniżył napięcie w instalacji do tego stopnia, że radio odczytało to jako brak napięcia.
Taka moja teoria.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2016, 12:36   

sveno napisał/a:
Radio po resecie było już przed odpaleniem silnika czy dopiero po?


Auto garażowane :] W garażu temp nie spada poniżej 10 stopni także teoria mrozu nie ma nic do rzeczy:)

A kiedy poszedl reset w radiu to nie wiem bo najpierw odpalam auto a potem uruchamiam radio :)
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-01-2016, 22:24   

Torp12, radio oryginale? U mnie odpięcie aku nie powoduje restu pamięci radia(zapisane stacje) jedynie tracę ostatnią wybraną funkcję(cd,fm) oraz miejsce gdzie skończyłem(numer czas utworu/wybrana stacja) - radio oryginalne.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2016, 09:04   

Bartekkita napisał/a:
Torp12, radio oryginale?


Nie.
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2016, 08:39   

Coś skrzypi/trzeszczy przy ruszaniu i skręcaniu z prawego przodu. Na przeglądzie na szarpakach nic nie wyszło. Jakieś sugestie?:)
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2016, 08:47   

Jak to wahacz prosty to nie wyjdzie na szarpaku, polecam auto w góre i tradycyjną metodą powinienes dac rade sprawdzić, na upartego możesz demontowac wahacze i zaglądac pod oslony sworzni jednoczesnie sprawdzajac czy sworznie mają luz.
Ogólem to najlepiej przejrzeć wszystkie sworznie na wahaczach i drązkach przedniej osi, bo dni coraz cieplejsze a wilgotna aura mogła pozostawić po sobie slad.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2016, 22:25   

Temat spadł aż na trzecią stronę... A w piątek wygląda na to że pójdzie do zamknięcia...
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.