Zamknięty przez: mkm 20-11-2016, 22:53 |
Sportowa Elegancja |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-12-2015, 13:50
|
|
|
Ale masakra Torp12 napisał/a: | Powodem tego moim zdaniem była spuchnięta gumka na prowadniczce co troche przyblokowało zacisk. | Dokładnie przez to wewnętrzny klocek bardziej się zużył. Ale małe te tarcze |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-12-2015, 15:51
|
|
|
Torp12 napisał/a: | W sumie można też wykręcić chyba włącznik wstecznego żeby nalać nie ?:) |
Tam może być wałeczek i kulka, może się ciężko wlewać. W manualnej korek jest z przodu, równolegle do osi samochodu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-12-2015, 16:59
|
|
|
Torp12 napisał/a: | Generalnie tłoczek trzeba było baaaardzo dużo cofnąć. Cofnołem go na maksa a i tak po przykręceniu zacisku tarcza po przeciw ległej stronie lekko odeszła. No ale to sie pewnie szybko dotrze nie?:) | Zacisk nie powinien napierać na zewnętrzny klocek - oznacza to, że pod prowadnicami zrobila sie poduszka powietrzna i zacisk będzie dociskał klocek, nalezy albo dobrze oczyścić gniazda prowadnicy przy kołnierzach mocujących osłonki przeciwpylowe, oraz sprawdzić czy na dnie kanału w ktorym pracuje prowadnica nie ma przypadkiem zabitego sklejonego smarowidła. Albo wkręcić górną prowadnice w zacisk i wsunąc do jarzma, jezeli będzi eodpychać to dociskując i manewrujac zaciskiem w osi prowadnicy doprowadzić do wyciśniecia poduszki powietrznej, zacisk ma swobodnie nasunąc sie na klocki i nie może ich dociskach w pozycji jałowej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2015, 08:57
|
|
|
robertdg napisał/a: | zacisk ma swobodnie nasunąc sie na klocki i nie może ich dociskach w pozycji jałowej. |
Robercie dzięki za uwagi, wyczyszcze jarzmo porządniej. Generalnie zacisk wchodzi luźno na klocki albo po przykręceniu właśnie zaczyna dociskać więc to może być to o czym piszesz |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2015, 09:36
|
|
|
Wczoraj dokończyłem robotę z hamulcami.
Druga strona ładnie wymieniona, jarzmo wyczyszczone i teraz zacisk chodzi jak złoto:)
Stan tego co zdjołem:
Od strony która widzimi nacodzień miodzio. Nawet klocków jeszcze sporo, więc gdyby nie ten jeden z drugiej strony to pewnie jeszcz by jeździło.
Od wewnętrznej strony już nie tak różowo:
Jednak trzeba lepiej doczyszczać otwory w jarzmie przy smarowaniu prowadnic żeby to wszystko chodziło jak trzeba.
Z drugiej strony oczywiście Robert miał rację. Dzięki za wskazówkę. W górnej prowadnicy był jakiś sklejony syf. Teraz jest już jak trzeba:)
Zapomniałem tylko zmierzyć z ciekawości grubości starych tarcz, muszę to zrobić przy okazji. A min. grubość Zimmermanów to 8,4 mm :] |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-12-2015, 19:33
|
|
|
Każdego producenta tylny tarczobęben do EA ma min. grubość 8,4 mm |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2016, 09:09
|
|
|
Taka sytuacja. Odapalam wczoraj auto a radio po totalnym resecie. Jakby w nocy w garażu ktoś odpiał aku. Jakieś pomysły? Czy to jakiś przypadek tylko? |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2016, 09:16
|
|
|
Sprawdź bezpieczniki, może któryś jest przegrzany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 04-01-2016, 12:25
|
|
|
Radio po resecie było już przed odpaleniem silnika czy dopiero po?
Jeżeli przed odpaleniem to może akumulator nie domaga. Duży mróz, spadek pojemności aku, rozrusznik skutecznie obniżył napięcie w instalacji do tego stopnia, że radio odczytało to jako brak napięcia.
Taka moja teoria. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2016, 12:36
|
|
|
sveno napisał/a: | Radio po resecie było już przed odpaleniem silnika czy dopiero po?
|
Auto garażowane :] W garażu temp nie spada poniżej 10 stopni także teoria mrozu nie ma nic do rzeczy:)
A kiedy poszedl reset w radiu to nie wiem bo najpierw odpalam auto a potem uruchamiam radio |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2016, 22:24
|
|
|
Torp12, radio oryginale? U mnie odpięcie aku nie powoduje restu pamięci radia(zapisane stacje) jedynie tracę ostatnią wybraną funkcję(cd,fm) oraz miejsce gdzie skończyłem(numer czas utworu/wybrana stacja) - radio oryginalne. |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2016, 09:04
|
|
|
Bartekkita napisał/a: | Torp12, radio oryginale? |
Nie. |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2016, 08:39
|
|
|
Coś skrzypi/trzeszczy przy ruszaniu i skręcaniu z prawego przodu. Na przeglądzie na szarpakach nic nie wyszło. Jakieś sugestie?:) |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-04-2016, 08:47
|
|
|
Jak to wahacz prosty to nie wyjdzie na szarpaku, polecam auto w góre i tradycyjną metodą powinienes dac rade sprawdzić, na upartego możesz demontowac wahacze i zaglądac pod oslony sworzni jednoczesnie sprawdzajac czy sworznie mają luz.
Ogólem to najlepiej przejrzeć wszystkie sworznie na wahaczach i drązkach przedniej osi, bo dni coraz cieplejsze a wilgotna aura mogła pozostawić po sobie slad. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2016, 22:25
|
|
|
Temat spadł aż na trzecią stronę... A w piątek wygląda na to że pójdzie do zamknięcia... |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
|