Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
22-09-2012, 14:32
Superb 2 Kombi 1.8 TSI 4x4
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2013, 07:06   

robertdg - po 3 sec szukania w google na forum którejś z marek jeden gość stwierdził, że w pewnych latach modelowych dokładnie ten sam silnik (ten sam blok, turbina i układ zasilania) w Audi nazywał się tak, a w VW inaczej... Więc jest to marketing, a nie pewnik definiujący silnik. Podejrzewam, że zmiana z TFSI na TSI była spowodowana kiepską renomą silników FSI i chęcią odejścia od literki F. Zresztą nie od dzisiaj wiadomo, że 3 literowe skróty marketingowo są lepsze od czteroliterowych. Tak samo czerwone literki w TDI w różnych marką definiowały inną moc...

robertdg napisał/a:
TSI - Twincharger


Ale jak TwinCharger jak Skoda z tematu to TSI, a ma jedną turbinę... ????

kompresor i turbinę to miał 1,4 TSI i to tylko w tej mocniejszej wersji około 160KM (też zależnie od marki był rozrzut 20KM). Ha zresztą 1,4 ten z jedną turbiną (120KM) zdaje się też nazywają TSI...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2013, 07:52   

W Audi do dzisiaj tak się nazywają (TFSI) , ale często mają po prostu jedną turbinę. Oczywiście bezpośredni wtrysk paliwa to już standardowo pakują. Na razie wypowiedzi o padniętych wtryskach spotyka się znacznie rzadziej niż przy dieslach. Usterką "konstrukcyjną" był hydrauliczny napinacz paska rozrządu - podobno poprawiony, zobaczymy za kilkadziesiąt kkm. Mam w swoim silnik CDAB - nie ma na razie wiele opinii z racji młodego stażu.
Ja na swoje TSI nie narzekam.
- Ma wysoką kulturę pracy silnika nawet zimnego - wciąż zdarza mnie się mylić 5 i 6 bieg na słuch
- dobre przyspieszenia - jakoś mnie podkusiło przedwczoraj aby jakiemuś "sportsmanowi" w Infiniti FX35 pokazać, że są samochody które szybciej przyspieszają :twisted: Bardzo rzadko to robię, ale czasami mnie denerwuje szpanowanie: gazowanie, ruszanie z piskiem opon, aby pokazać parweniuszowi/kapelusznikowi (czyli mnie ;) ), jakim samochodem powinno się jeździć. Na początku myślałem tylko, żeby chociaż jakimś cudem za nim się utrzymać - w końcu to 3.5l i chyba V6 silnik, ale 200m dalej zmieniłem zdanie. Wyprzedzanie kanapowozem, wyjącego na wysokich obrotach prestiżowego FX35, które z trudem i mało skutecznie próbuje się utrzymać za wami potrafi dostarczyć przyjemności :) Ale zawsze znajdzie się ktoś, kto ma lepsze przyspieszenia - takie same silniki są przecież w A3, Octavii czy Golfie. A to lżejsze samochody. Co więcej silnik jest bardzo podatny na tuning - podniesienie mocy do 200KM nie stanowi specjalnego problemu.
Silnik TSI ma bardzo dobrą elastyczność - biegi zmieniam znacznie rzadziej w mieście niż w dieslach. Jedynie przy wyprzedzaniu przy ok. 80km/h raczej redukuję do 4 aby mieć większy zapas - tu diesel wykazywał swoją większą elastyczność w dolnym zakresie obrotów. Wyprzedzając przy 110 już nie trzeba redukować.
Ma umiarkowane zużycie paliwa - w końcu Superb to dobry kawał żelastwa, ja nie mam lekkiej nogi, a zużycie jak w podpisie.
Osiągi Vmax ponad 20km/h powyżej fabrycznej jest dla mnie bardzo dużą i miłą niespodzianką.
Na razie nie dolewam oleju, płynu chłodniczego, itp.- a przynajmniej przez 16kkm tego nie robiłem.
Więc tylko :D :D :D :D
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2013, 08:31   

krzychu napisał/a:
po 3 sec szukania w google na forum którejś z marek jeden gość stwierdził, że w pewnych latach modelowych dokładnie ten sam silnik (ten sam blok, turbina i układ zasilania) w Audi nazywał się tak, a w VW inaczej... Więc jest to marketing, a nie pewnik definiujący silnik.
Żeby uznać coś za pewnik potrzeba większa ilośc potwierdzających się informacji ja w tym wypadku polecam strony vw, audi, seat, skoda.
krzychu napisał/a:
Podejrzewam, że zmiana z TFSI na TSI była spowodowana kiepską renomą silników FSI i chęcią odejścia od literki F.
Koncern VAG wciąz sprzedaje auta z silnikiem FSI
krzychu napisał/a:
Tak samo czerwone literki w TDI w różnych marką definiowały inną moc...
Kolor liter podporządkowany był pod kod silnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2013, 08:46   

robertdg napisał/a:
polecam strony vw, audi, seat, skoda.


Powiedz mi co chcesz udowodnić? w Audi masz oznaczenia TFSI (na stronie producenta), a w VW i reszcie masz TSI...

1,4 TSI oznaczany jest silnik z turbiną jak i ten z kompresorem + turbina.

To chyba wystarczają ilość informacji, które potwierdzają mój tok rozumowania.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 08-02-2013, 08:54   

Panowie rozpocząłem wątek o LPG w Superbie ze swojego lenistwa otrzymałem odpowiedzi więc dziękuję.
Nie ma sensu roztrząsać czy TFSI czy TSI jeden pierun - LPG nie podchodzi :cry:
nie zaglądając do literatury myślałem że:
TSI - wtrysk z turbiną
TFSI - bezpośredni wtrysk z turbiną

Natomiast wychodzi na to że niemiaszki zrobiły "wała" marketingowego.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-02-2013, 09:32   

Chciałem się zapytać jak należy rozwijać skróty FSI TSI .... ale pomyślałem, że wpierw zapytam googla. Efekt :arrow: Różnice FSI a TSI i TFSI.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2013, 11:53   

Student napisał/a:
Natomiast wychodzi na to że niemiaszki zrobiły "wała" marketingowego.
trudno to w ten sposób określić - TSI ma to samo co TFSI. Tyle, że to głównie w Audi można spotkać podwójne doładowanie.
Student napisał/a:
Nie ma sensu roztrząsać czy TFSI czy TSI jeden pierun - LPG nie podchodzi
podchodzi - tylko mało się opłaca.
krzychu napisał/a:
Podejrzewam, że zmiana z TFSI na TSI była spowodowana kiepską renomą silników FSI
jeden z ciekawszych silników w Superbie, który skreśliłem z listy zakupowej wyłącznie z uwagi na wysokie koszty paliwa i ubezpieczenia to właśnie FSI - 3.6l V6 jest wyłącznie w wersji 4x4 DSG. Piękna wolnossąca benzyna :D
JCH, w artykule zapomnieli dodać, że usunięcie wad poprzednich silników wygenerowało przy okazji inne - wyciągające się łańcuchy, wadliwe napinacze, itd... ;) I jak zwykle obciążyło to głównie Audi, które pierwsze zaczęło montować nowe silniki.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2013, 12:28   

jedno co było z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny, to problem nagaru - dotyczył też Mitsubishi i dlatego wycofało się z silników GDI na rynek europejski (ze względu - jak określi - "jakość paliw"; pewnie chodziło o brak tej jakości :) )
był gdzieś zapodany na forum temat vw chyba polo z zawalonym czarną smołą silnikiem - szczególnie głowica wyglądała koszmarnie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2013, 20:13   

krzychu napisał/a:
Powiedz mi co chcesz udowodnić?
Nic, już było wszystko napisane na temat skrótowców, są FSI, TSI i TFSI i one konkretnie coś oznaczają więc to nie tylko marketing, była zła sława dla FSI ale niestety nie wszystkiego da się uniknąć, nie wszystko da się przewidzieć.

Citroen teraz reklamuje auta które mają X godzin testów i X godzin kilometrow w testach za sobą, i tak wiele jeszcze do poprawy przed nimi się znajdzie, to dopiero marketing.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 08-02-2013, 23:15   

Czasem oznaczenia są te same i nawet moc taka sama, a silnik się trochę różni. Np 2.0 TDI 140KM ma w tańszych markach (Skoda, Seat) jeden wałek rozrządu, a w droższych (Audi) dwa.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-02-2013, 08:20   

Jeśli silnik trochę się różni - nawet tylko układem mocowania to ma inne oznaczenia. np. TDI 140KM w Outku to BSY, ale były jeszcze BKD, BMN..... 1.8TSI to może być BZB, CDAA, CDAB ...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 10-02-2013, 13:27   

Właśnie wczoraj jeździliśmy 2012 VW Passatem 1.8 TSI z DSG.
Tak fajnie jeździł, że zdecydowaliśmy się go kupić.
Dealer ma to auto u siebie, mam nadzieję, że w sobotę odbiór. :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Dj Lexus 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 227
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-02-2013, 19:25   

Chyba coś :shock: nie wyszło w nowej Skodzie Rapid: http://www.autogaleria.pl...egance,732.html

Kiepskie wykończenie (plastiki) i ta cena..... Już dość znęcania się na Mitsubishi :wink: , jak widać śkoda zaliczyła wpadkę. :roll:

PS: Mimo to (Rezon) bezawaryjnej przygody ze śkodą.
_________________
Mitsubishi samochody z duszą i z Trzema Diamentami na masce. Mają to coś, drugiej takiej marki nie znajdziesz.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2013, 20:59   

gigant87 napisał/a:
z DSG
fajna skrzynia, potwierdzam; szczególnie fajnie jeździ się z tą skrzynią w Porsche Cayene V8 :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2013, 21:02   

Dj Lexus napisał/a:
śkoda zaliczyła wpadkę
spalanie 1.2 niby w mieście 6.9??? :) - jeden taki ma fabię 1.2 i jeżdżąc najdelikatniej jak się da nie może w mieście zejść poniżej 9 (może im się cyferki zamieniły...)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.