Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Fioletowa Śliweczka.
Autor Wiadomość
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 31-01-2015, 11:57   

Jak się maszyna sprawuje? Świetny temat, czytałem z wypiekami na twarzy :oops:
_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 13-02-2015, 18:39   

Czas podciągnąć temat bo już mamy nowy rok a posty zeszłoroczne.
Zabieramy się za modyfikację wiązki "C" która idzie pod deską rozdzielczą.Na zdjęciu przymiarka pod belkę wyciętą z wersji EU:

Należy pamiętać aby wiązkę z japońca umieścić w osłonie plastikowej (to czarne na zdjęciu po prawej)w wersji europejskiej:

Niektóre kable trzeba inaczej ułożyć lub nawet przedłużyć bo po przymiarce okazują się za krótkie.Potrzebujemy więc kompletną wiązkę z galanta V6:


po prawej stronie przy końcach kabli mamy metalowy stelaż,który należy wymienić na wersję euro:

Wstępne ułożenie naszej wiązki po przekładce:


Zmodyfikowaną wiązkę należy wcisnąć z lewej strony w wspomniane plastikowe korytko,które mocujemy później za pomocą dwóch nakrętek do belki głównej
Żółtą wiązkę od ABS-u należy trochę odwinąć z izolacji bo zmienia swoje położenie:

Plastikowe box-y też trzeba podmienić bo zamieniają się stronami:


Wchodzą w nie wtyczki od wiązek progowych,które w moim przypadku będą się krzyżowały pod deską rozdzielczą.Czyli lewa wiązka do prawego box-u a prawa do lewego.
Kompletne wiązki oczywiście zapożyczyłem od naszego gala bo długość ich znacznie wzrasta:

Wtyczki wiązki EU:

Czeka Was niezła zabawa z zdejmowanie peszli,rozplątywanie kabli i zdejmowaniem starej izolacji.Zwłaszcza to pierwsze i ostatnie zajmuje dużo czasu ale każda część na wagę złota.
Wychodziłem z założenia,że każdy nawet najdrobniejszy element może się przydać jak chociażby kompletne peszle,których w mojej VR-ce gdzie nie gdzie brakowało.
Na zdjęciu druga strona wiązki progowej:


Mała uwaga do wiązki w której ma iść linka do otwierania maski.Należy zapamiętać jej położenie z lewej strony i przenieść tak samo na prawo bo inaczej będzie za długa od strony kabina albo przodu auta, a na póżniejsze poprawki po jej założeniu będzie ciężko:


Kable od strony puszki z bezpiecznikami i modułem komfortu ETACS należy rozpleść i odpowiednio poukładać:

U góry belki znajduje się zespół kostek różnego koloru w białym korytku.Też odpowiednio układamy,według zdjęcia:

Zawsze pamiętajmy o punktach masowych,czyli wkrętach,śrubkach przykręconych do metalowych elementów auta aby je sprawdzić przesmarować kontakt środkiem i z odpowiednią siłą dokręcić.
Wszystko to po to aby przy odpaleniu auta nie było żadnych niespodzianek.Przydaje się tu manual od elektryki,w którym wszystkie te miejsca są zaznaczone.
Kolejny problem jaki się pojawia to za krótka wiązka idąca do kolumny kierowniczej.Trzeba ją znacznie wydłużyć:

Gniazdo diagnostyczne OBDII też zmienia swoje położenie.Jeżeli chcemy z niego później skorzystać,a chcemy to przedłużamy wiązkę.Wtyczkę od silniczków nagrzewnicy i klimatyzatora zostawiamy bez zmian,to samo wentylator.
Środkowa wiązka idąca do kompa ABS,radia i wtyczek pod nim-bez zmian.



Wiązka od VR-4 z bezpiecznikami i przekaźnikiem AYC:


Wiązka po przeciwległej stronie linką otwierania maski od VR-4:


Porównanie obu wiązek nad kierownicą daje ogólne pojęcie co należy jeszcze zmodyfikować w naszym projekcie.
Wspomniałem,że wiązkę "C" wykorzystujemy z V6 ale ta jest z 2-litrówki i też podejdzie:


Wywlokłem w końcu z piwnicy całą kolumnę kierowniczą i dopiero z orientowałem się
w sytuacji:


Tutaj nie ma się co spieszyć wycinamy potrzebne wiązki kierownicy razem ze wtyczkami
i przeprowadzamy transformację do naszej wiązki z VR-4.Poz tym robimy to co lubimy,nikt nas nie goni nikomu nie musimy płacić,same plusy :) :)
Tak serio to pewnie z godzinę albo dwie zejdzie nam na sztukowaniu tej wiązki do kiery:




Modyfikowane wiązki.Zdjęcia słabe bo robione w garażu jak już na dworze były ciemności egipskie.
Przedłużone wiązki idące pod błotnikiem:



i to co nas najbardziej interesuje wiązka do kolumny kierowniczej:


Zapamiętujemy położenie kabli w EU z wspomnianej wiązki i odcinamy jak najdłuższe kabelki razem z wtyczkami.Są takie same chociaż w niektórych trzeb zwrócić uwagę na zamianę przewodów we wtyczce!Zatem przed wlutowaniem sprawdzamy położenie przewodów!


Pamiętajmy też o zamianie wtyczek w naszym EU VR-4.Manetka od świateł z lewej strony,wycieraczek na prawo:


No i mamy gotową wiązkę:
Jeszcze jedno.Zwróciliście pewnie uwagę,że z każdym dołożonym,przełożonym przewodem wiązka pod deską robi się coraz grubsza.Sama w sobie jest już gruba ale po naszej modyfikacji to już grubas pierwsza klasa.Uwaga trzeba ją tak ułożyć aby deska mogła na niej swobodnie leżeć!Też nie wiedziałem czy będzie odpowiednia,na szczęście była.








To wiązkę "C" mamy przerobioną :) :)
_________________

 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 02-03-2017, 18:08   

Taki mały update bo niektórzy twierdzą,że VR-4 Galant/Legnum wyginęło bo nikt o nich nie pisze na forum.Trochę brudny ale i tak cieszy oko.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.