Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna czy diesel
Autor Wiadomość
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-11-2006, 23:20   

arturro napisał/a:
popatrz na samochody ktore przed toba jezdza ile widzisz turbo benzyny, a ile widzisz turbo diesli z bezposrednim wtryskiem? 1 na 10? moze dlatego mniej sie psuja bo jest ich mniej?

i
Robert Bryl napisał/a:
Generalnie się nie dziwie - ze względu na stosunek populacji turbobenzyn do populacji turbodizli

-szczerze, to 1 na 32 samochody (oprocz roznego rodzaju skod, VW)- to wrecz rzadkosc :mrgreen: )
Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic)
arturro napisał/a:
co do wtryskiwaczy to slyszales o turbo benzynie z bezposerdnim wtryskiem (oprocz nowych jednostek), no ja tez nie wiec moze dlatego nie padaja wtryski

..nie slyszalem, ale slyszalem ze jakies marki juz nad tym pracuja
arturro napisał/a:
bo silnik napewno dluzej pojezdzi od benzyny.

...co do tego to sie nie zgodze. Owszem kiedys byly takie diesle czy Turbo diesle ktorymi mozna bylo objezdzic kilkaset a nawet wiecej KM i nic sie nie dzialo... ale to byly inne czasy. Teraz technika poszla naprzod-nie liczy sie jakosc tylko ilosc i moc (KM)!! Wszystkie nowoczesne diesle zrobily sie bardzo delikatne, wrazliwe na jakosc paliffka, wtryskiwacze itp. Sorry ale inne zdanie na ten temat- W turbo benzynie po np.200 000 pojdzie turbo i to wszystko<--to oczywiscie jest przyklad.
Pozdroo i przepraszam za OT :?
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 23:45   

Robson86 napisał/a:

Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic)


A jak zrobisz statystyke bez populacji???

Turbodizle są jak pisałem często niedopracowane. I na dodatek to ulubione maszyny firmowe...
W turbobenzynach tez jest kupa zaawansowanej technik, potencjalnie tak samo psujneji. Tyle, że zwykle i producent i gwarant i serwis inaczej traktuje Saaba turbo aero lub Volvo T5 od szarego Focusa... Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

pzdrw.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 18-11-2006, 23:51   

a ja Wam powiem ,ze diesle to nasza przyszlosc, widzac po tym co sie dzieje .

a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata )

calkiem niezly jest tez ze tak napisze zwykly 1,9 TDi - 90 konny z 5 biegowa manualna skrzynia ( taki silniczek z taka skrzynia siedzi w tymczasowym srodku transportu - skodzie octavii z grudnia 2001 , i pracuje bardzo fajnie ,mozei klekocze i ma niska kulturke pracy,ale jest bardzo fajny, zreszta tak samo jak cale auto, 170 tys przebiegu i nic wiekszego jeszcze przy niej nie bylo robione - turbawka dziala jak trzeba, nigdy nie wymieniana/regenerowana )
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-11-2006, 00:28   

Robert Bryl napisał/a:
Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??

Rafal_Szczecin napisał/a:
a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW

Honda, Toyota, Ford tez robia bez tragedii diesle....

Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam 8) .
Big Pozdro 4 ALL &respect :mrgreen:
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-11-2006, 00:38   

ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly

mnie sie tam wydaje, ze nikogo nie uraziles,kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160 (wiadomo, 140 i 120 tez bylo :P trasa ok 120 kilometrow)
( znajdzie mi ktos benzyniaka, lub t.benzyniaka ktory przy tej predkosci spalalby srednio 5 litrow na setke ? )
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 00:43   

Robson86 napisał/a:
...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??


moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo :?:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-11-2006, 01:22   

Rafal_Szczecin napisał/a:
ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly

...ale ja nie powiedzialem, ze ty powiedziales :D ze w/w diesle sa zle!! Napisalem tylko ze tamte tez sa konkurencyjne :mrgreen:
arturro napisał/a:
moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo

-...iiiiii tak pozostaje przy zdaniu ze t.benzynka sie mniej psuje :mrgreen: :mrgreen:

cyt.Hubeeert
opinie sa jak......kazdy ma swoja :mrgreen: :mrgreen:
I tym optymistycznym akcentem koncze moja wypowiedz :mrgreen: :D :D hehe
Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-11-2006, 07:58   

Rafal_Szczecin napisał/a:
a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata )


Nie wiem czy ci wiadomo że VW ogłosił wycofanie się z produkcji silników na pompowtryskiwaczach - zbyt wielki klekot i zbyt twarda praca co się nie podoba użytkownikom no i nie za bardzo pasuje to do usportowionych autek tak że przechodzą chyba na commonrail.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wlad
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 08:41   

Rafal_Szczecin napisał/a:
kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160

nie jestem chyba w temacie-jakiz to samochod spala tyle ropy?bo np.kolegi octavia tdi przy takich predkosciach spala 2 x wiecej...
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 10:31   

Robson86 napisał/a:
Robert Bryl napisał/a:
Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??


Z tego samego powodu, dlaczego zawodny jest 2.2dCi. Pospiech i cięcie kosztów. W dizlu reno tez nie padaja tłoki, wał itede. - pada turbina. W HDI 2.0 padało koło pasowe. Itede, a bloki silnika to stare sprawdzone niezawodne do bólu konstrukcje.. Stąd się bierze zawdodnośc dizli. I stad, że kierownicy nie potrafia się często z turbina obchodzić. W turbobenzynie też :-)



Robson86 napisał/a:

Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam 8) .

Nikogo nie uraziłeś. Ja jestem jednym z największych przeciwników dizli. Ale po prostu IMO zeznajesz nieprawde. Nie widze powodu dlaczego turbobenzyna miała by z definicji być mniej awaryjna do turbodizla.

Pzdrw.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 10:38   

Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel. To teraz pytanie co jest mniej awaryjne td czy tb? Jezeli padnie odpowiedz ze tb to ja nie mam wiecej pytan :P I nie podawajcie ze przyklad silnika renault prosze :lol: A zwlaszcza 2.2 :mrgreen:
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 22:11   

dylson napisał/a:
Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel.

Czemu? I Czemu oczywiście?

Pzdrw.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2006, 22:14   

On pisze o starych dieslach jeszcze z komorą wstępną i pompą wirową ;-) To faktycznie 1,5mln kilometrów potrafiło zrobic ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 22:25   

i np. diesle z obecnych ciezarowek
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 10:48   

Dla mnie turbo benzyna to ideał silnika, choć wiem że turbina to turbina i psuć się może tak samo jak w dieslu. Miałem okazję pojeździć na zmianę swoją Laguna 1.9 dCi i identyczną 2.0T, mającą zresztą identyczny moment obrotowy. Oba ładnie ciagną od 2000 obr, z tym że moja dostaje lekkiej zadyszki już przy 3500, a zupełnie wymięka niewiele powyżej 4000, natomiast TB ciągnie pięknie aż do 6000. Przy tym jest cichusieńka. Samochód ten należy do mojego kolegi i został kupiony na samym początku produkcji 2.0T. Nie ma z nim żadnych, najmniejszych nawet kłopotów. Warto jednak wspomnieć że żabojady zdecydowały o wprowadzeniu wodnego chłodzenia tej turbinki, co nie ma miejsca w dCi.
Co do VW: rezygnacja z pompowtrysków spowodowana jest nie tyle chęcią podwyższenia kultury pracy silnika, co niemożnością spełnienia (przy sensownych kosztach) kolejnych wchodzących norm czystości spalin. I drugie: VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem (TFSI). Niech pojeźdżą te samochody ze 2-3 latka, to będzie można coś powiedzieć o ich niezawodnosci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.