Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd ASX
Autor Wiadomość
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-02-2012, 12:52   

vavoom napisał/a:
Hobby - stałe 4x4 (a nie jakieś tam coś tam jak w ASX :lol: ), rozkład 50/50 na sztwyno bez centralnego dyfra, na osiach dyfry otwarte, a jeden z "małych" ma nawet opcję ustawienia opóźnienia reakcji tylnej osi przy ruszaniu, żeby nie odfrunął ;)

O Super, witaj w klubie RC :D . W moim przypadku, nie ma kółek tylko dwa wirniki z czego jeden większy a drugi mniejszy pod kątem 90 stopni do pierwszego :wink: i nie mam "opóznienia reakcji tylnej osi", więc mój odfruwa :lol:
A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane.
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 02-03-2012, 10:04   

wlodeks napisał/a:

A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane.


No i dobrze... Klasyczny przykład kończenia dyskusji przy braku obiektywnych argumentów to wyśmiać, opluć i znieważyć. No cóż porównywanie kogoś do idioty, z urzędu pozbawia tego pana miana gentleman.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 03-03-2012, 18:00   

Haniball napisał/a:
No cóż porównywanie kogoś do idioty,.


Panowie, wysuwacie strasznie daleko idące wnioski względem siebie :mrgreen:

Cytat:
A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane.

jakich złudzeń?
niektóra wiedza kosztuje.. mnie też kosztowała... a w tym przypadku po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że niektórych rzeczy nie będę opisywać...
Haniball napisał/a:
z urzędu pozbawia tego pana miana gentleman.

teraz z miana gentelmena możesz dać miano biznesmena :mrgreen:
oczywiście na forum nie zarabiam i dlatego nic nie sugeruję

wlodeks napisał/a:
W moim przypadku, nie ma kółek tylko dwa wirniki z czego jeden większy a drugi mniejszy pod kątem 90 stopni do pierwszego :wink: i nie mam "opóznienia reakcji tylnej osi", więc mój odfruwa

tak na marginesie - też mam takie cóś tylko trochę prostsze
dokładnie taki sam http://www.youtube.com/wa...feature=related
Przypomina wściekłą kosiarkę do trawy :biggrin:
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-03-2012, 10:13   

Nic odkrywczego, ale jeśli ktoś nie widział wału napędowego ASXa, to wygląda tak:
http://youtu.be/3Jao7WQB0Vs

Warto też dodać, że tylne półosie mają mniejszą średnicę, niż przednie.

Nie wiem koledzy, czy zaglądacie na fora innych marek, ale np. takie auta jak Nissan X-Trail czy, co mnie bardzo zdziwiło - Nissan Pathfinder, mają także napędy oparte o sprzęgło wielopłytkowe (chyba elektromagnetyczne). Jeep także stosuje to rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony przez vavoom 10-03-2012, 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-03-2012, 10:51   

"No ładne cacko" :lol:
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-10-2012, 14:46   

Update posta:

Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima, więc pewnie nowych doświadczeń przybędzie...
Wątek, którego szczegółowo jeszcze nie było to hamowanie silnikiem - czy ktoś ma wiedzę lub jakieś doświadczenia w tym temacie? Jak wtedy zachowuje się napęd?
Wiem, że to zupełnie inne bajki, ale – w Evo sprzęgło wieopłytkowe „obsługujące” centralny dyfer blokuje go (w różnym stopniu) podczas przyśpieszania, czyli „spina” ze sobą osie – w tym przypadku napęd ASX/OII próbuje działać podobnie, natomiast co dzieje się w przypadku zwalniania/hamowania?
W Evo w takiej sytuacji także następuje „spinanie osi” poprzez blokowanie centralnego dyfra, a jak jest w przypadku ASX/OII?

Poprzedni wątek...
- napędy działające na zasadzie Feedback - przekazanie napędu na tylną oś następuje w chwili wykrycia różnicy w prędkościach obrotowych kół osi przedniej i tylnej (czyli poślizg)
- napędy działające na zasadzie Feedforward - przekazanie napędu na tylną oś zależy nie tylko od poślizgu, ale także, zależnie od marki, od takich czynników jak poziom otwarcia przepustnicy, położenie kierownicy i prędkość.

W większości marek powyżej 40-50 km/h napędy przechodzą w tryb Feedback. Jedynie Mitsubishi twierdzi, że ich AWC stale przekazuje na tył min. 10-15% (przy prędkościach autostradowych), a im wolniej, tym więcej.
Mitsubishi jest też jedynym samochodem, gdzie przełącznik napędu można ustawić w pozycji LOCK na stałe (w innych markach pokrętła lub przyciski od razu wracają do pozycji AUTO, jedynie kontrolka na desce rozdzielczej informuje o włączonym trybie LOCK, po przekroczeniu określonej prędkości oczywiście gaśnie i napęd przechodzi w tryb auto-feedback - aby kontynuować na LOCK, należy ponownie użyć przełącznika).
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-10-2012, 15:25   

Tutaj troszkę było w tej sprawie.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-12-2012, 09:17   

DJ Fazi napisał/a:
Tutaj troszkę było w tej sprawie.
Widziałem ten wątek, ale nie ma tam w zasadzie żadnych konkretów, tylko trochę przypuszczeń.

wlodeks napisał/a:
Widziałem kiedyś materiały Mitsubishi z rozrysowanym przekrojem tego sprzęgła
Dwa linki w tym temacie:
http://www.gkndriveline.c...s/EMCD-engl.pdf
http://forumduster.ro/ind...&attach_id=1583
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-02-2013, 22:15   

vavoom napisał/a:
Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima....
....się kończy.
Dywagowaliśmy kiedyś czy auto wyjedzie z dwóch rolek.
Znalazłem taki oto film, Litwini bawią się testując różne auta 4x4 :arrow: AWD system wars - ok. 50 minut oglądania.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-03-2013, 17:42   

JCH napisał/a:
vavoom napisał/a: Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima.... ....się kończy.

I wraca. Takiego paraliżu nie widziałem od kilku lat. Drogi zasypane, pod śniegiem lód, tiry stoją, osobówki ledwo ruszają spod świateł, na parkingach ludzie z łopatami, pomagają sobie nawzajem wypchać auta z zasp.
I przekornie wsiadłem w auto, przejażdżka po mieście, uliczkach osiedlowych, skrzyżowania/światła, supermarket-parking. Tryb Lock, gaz delikatnie - czuć, że jest ciężko, ale TCL ani raz nie zareagowało. Z poworotem w trybie 4WD, efekt podobny, po drodze trzeba było oczywiście ominąć kilka grzebiących się osiek, ślizgającą się HRV + pomoc w odkopywaniu jakiegoś kombi. Ot, krótki test - jak dla przeciętnego kierowcy/użytkownika - pełna satysfakcja. Warto dodać, że 2WD, bez pomocy obsługi, nie były w stanie wyjechać z parkingu.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 16-03-2013, 18:35   

Wczorajszy dzień tj. 15.03.2013 ( zimy atak wersja II-ga poprawiona) Wprawdzie napęd na jedną ośkę , ale z elektroniką i wysokie zawieszenie sprawiły ,że jako jeden z nielicznych zaliczałem wszystkie podjazdy na trasie do Krakowa z Bieszczad. RAV-ki i inne cuda zostawały w zaspach. Jestem zadowolony Misiek pokazał pazur.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-07-2013, 18:26   

W temacie dawnej dyskusji dotyczącej przekazywania momentu obrotowego (czy więcej niż 50% może trafić na tył) - krótki, fajny wykład wyjaśniający to zagadnienie:
http://www.youtube.com/watch?v=_HOa0aRZYpw
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 08-12-2013, 21:34   

Pierwsze śniegi to i temat odświeżam proszę obejrzeć całość http://www.youtube.com/watch?v=9p1D-rpN0xE i jakie wnioski?
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-12-2013, 22:44   

Haniball napisał/a:
Pierwsze śniegi to i temat odświeżam proszę obejrzeć całość http://www.youtube.com/watch?v=9p1D-rpN0xE i jakie wnioski?

Ten wątek był tutaj: http://forum.mitsumaniaki...1223394#1223394

Przy okazji coś jeszcze: http://www.youtube.com/watch?v=1RkLBiaiLkw
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2013, 12:30   

Gdzie jest offroad na ostatnim filmiku? Taki "teren" to ja daćką pokonywałem więc i pewnie ASX z napędem na jedną oś by sobie poradził.

Edit - daćką = loganem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.