 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napęd ASX |
Autor |
Wiadomość |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-02-2012, 12:52
|
|
|
vavoom napisał/a: | Hobby - stałe 4x4 (a nie jakieś tam coś tam jak w ASX ), rozkład 50/50 na sztwyno bez centralnego dyfra, na osiach dyfry otwarte, a jeden z "małych" ma nawet opcję ustawienia opóźnienia reakcji tylnej osi przy ruszaniu, żeby nie odfrunął |
O Super, witaj w klubie RC . W moim przypadku, nie ma kółek tylko dwa wirniki z czego jeden większy a drugi mniejszy pod kątem 90 stopni do pierwszego i nie mam "opóznienia reakcji tylnej osi", więc mój odfruwa
A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane. |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 02-03-2012, 10:04
|
|
|
wlodeks napisał/a: |
A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane. |
No i dobrze... Klasyczny przykład kończenia dyskusji przy braku obiektywnych argumentów to wyśmiać, opluć i znieważyć. No cóż porównywanie kogoś do idioty, z urzędu pozbawia tego pana miana gentleman. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 03-03-2012, 18:00
|
|
|
Haniball napisał/a: | No cóż porównywanie kogoś do idioty,. |
Panowie, wysuwacie strasznie daleko idące wnioski względem siebie
Cytat: | A jeżeli chodzi o kolegę, który odsyła do podpisu w swoich postach, to zasadniczo nie miałem złudzeń czekałem tylko na to jak to zostanie rozegrane. |
jakich złudzeń?
niektóra wiedza kosztuje.. mnie też kosztowała... a w tym przypadku po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że niektórych rzeczy nie będę opisywać... Haniball napisał/a: | z urzędu pozbawia tego pana miana gentleman. |
teraz z miana gentelmena możesz dać miano biznesmena
oczywiście na forum nie zarabiam i dlatego nic nie sugeruję
wlodeks napisał/a: | W moim przypadku, nie ma kółek tylko dwa wirniki z czego jeden większy a drugi mniejszy pod kątem 90 stopni do pierwszego i nie mam "opóznienia reakcji tylnej osi", więc mój odfruwa |
tak na marginesie - też mam takie cóś tylko trochę prostsze
dokładnie taki sam http://www.youtube.com/wa...feature=related
Przypomina wściekłą kosiarkę do trawy |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-03-2012, 10:13
|
|
|
Nic odkrywczego, ale jeśli ktoś nie widział wału napędowego ASXa, to wygląda tak:
http://youtu.be/3Jao7WQB0Vs
Warto też dodać, że tylne półosie mają mniejszą średnicę, niż przednie.
Nie wiem koledzy, czy zaglądacie na fora innych marek, ale np. takie auta jak Nissan X-Trail czy, co mnie bardzo zdziwiło - Nissan Pathfinder, mają także napędy oparte o sprzęgło wielopłytkowe (chyba elektromagnetyczne). Jeep także stosuje to rozwiązanie. |
Ostatnio zmieniony przez vavoom 10-03-2012, 11:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-03-2012, 10:51
|
|
|
"No ładne cacko" |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-10-2012, 14:46
|
|
|
Update posta:
Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima, więc pewnie nowych doświadczeń przybędzie...
Wątek, którego szczegółowo jeszcze nie było to hamowanie silnikiem - czy ktoś ma wiedzę lub jakieś doświadczenia w tym temacie? Jak wtedy zachowuje się napęd?
Wiem, że to zupełnie inne bajki, ale – w Evo sprzęgło wieopłytkowe „obsługujące” centralny dyfer blokuje go (w różnym stopniu) podczas przyśpieszania, czyli „spina” ze sobą osie – w tym przypadku napęd ASX/OII próbuje działać podobnie, natomiast co dzieje się w przypadku zwalniania/hamowania?
W Evo w takiej sytuacji także następuje „spinanie osi” poprzez blokowanie centralnego dyfra, a jak jest w przypadku ASX/OII?
Poprzedni wątek...
- napędy działające na zasadzie Feedback - przekazanie napędu na tylną oś następuje w chwili wykrycia różnicy w prędkościach obrotowych kół osi przedniej i tylnej (czyli poślizg)
- napędy działające na zasadzie Feedforward - przekazanie napędu na tylną oś zależy nie tylko od poślizgu, ale także, zależnie od marki, od takich czynników jak poziom otwarcia przepustnicy, położenie kierownicy i prędkość.
W większości marek powyżej 40-50 km/h napędy przechodzą w tryb Feedback. Jedynie Mitsubishi twierdzi, że ich AWC stale przekazuje na tył min. 10-15% (przy prędkościach autostradowych), a im wolniej, tym więcej.
Mitsubishi jest też jedynym samochodem, gdzie przełącznik napędu można ustawić w pozycji LOCK na stałe (w innych markach pokrętła lub przyciski od razu wracają do pozycji AUTO, jedynie kontrolka na desce rozdzielczej informuje o włączonym trybie LOCK, po przekroczeniu określonej prędkości oczywiście gaśnie i napęd przechodzi w tryb auto-feedback - aby kontynuować na LOCK, należy ponownie użyć przełącznika). |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-10-2012, 15:25
|
|
|
Tutaj troszkę było w tej sprawie. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-02-2013, 22:15
|
|
|
vavoom napisał/a: | Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima.... | ....się kończy.
Dywagowaliśmy kiedyś czy auto wyjedzie z dwóch rolek.
Znalazłem taki oto film, Litwini bawią się testując różne auta 4x4 AWD system wars - ok. 50 minut oglądania. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-03-2013, 17:42
|
|
|
JCH napisał/a: | vavoom napisał/a: Temat napędu ucichł, ale za niedługo zima.... ....się kończy. |
I wraca. Takiego paraliżu nie widziałem od kilku lat. Drogi zasypane, pod śniegiem lód, tiry stoją, osobówki ledwo ruszają spod świateł, na parkingach ludzie z łopatami, pomagają sobie nawzajem wypchać auta z zasp.
I przekornie wsiadłem w auto, przejażdżka po mieście, uliczkach osiedlowych, skrzyżowania/światła, supermarket-parking. Tryb Lock, gaz delikatnie - czuć, że jest ciężko, ale TCL ani raz nie zareagowało. Z poworotem w trybie 4WD, efekt podobny, po drodze trzeba było oczywiście ominąć kilka grzebiących się osiek, ślizgającą się HRV + pomoc w odkopywaniu jakiegoś kombi. Ot, krótki test - jak dla przeciętnego kierowcy/użytkownika - pełna satysfakcja. Warto dodać, że 2WD, bez pomocy obsługi, nie były w stanie wyjechać z parkingu.
 |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-03-2013, 18:35
|
|
|
Wczorajszy dzień tj. 15.03.2013 ( zimy atak wersja II-ga poprawiona) Wprawdzie napęd na jedną ośkę , ale z elektroniką i wysokie zawieszenie sprawiły ,że jako jeden z nielicznych zaliczałem wszystkie podjazdy na trasie do Krakowa z Bieszczad. RAV-ki i inne cuda zostawały w zaspach. Jestem zadowolony Misiek pokazał pazur. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2013, 12:30
|
|
|
Gdzie jest offroad na ostatnim filmiku? Taki "teren" to ja daćką pokonywałem więc i pewnie ASX z napędem na jedną oś by sobie poradził.
Edit - daćką = loganem |
|
|
|
 |
|
|