Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator-zamienniki
Autor Wiadomość
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18-01-2021, 17:05   

ravpraca, jeśli zamontujesz akumulator dokładnie tak, jak przewidział to producent, to nie ma on prawa się nigdzie przesuwać. Te długie, metalowe śruby mają na dole haczyki, które muszą wejść na swoje miejsce. Tak samo plastikowa podstawa (o numerze 8201A003) od spodu ma swoje bolce, które też wchodzą w odpowiednie otwory. Po dokręceniu nakrętek od góry akumulator siedzi mocno, mimo wolnej przestrzeni na podstawce wokół niego. Te śrubo-haczyki trzymają bardzo dobrze całość - podstawkę i akumulator.

Tu jest filmik, na którym gościu pokazuje montaż i demontaż akumulatora w Lancerze. :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=uTPLiXSAXNM
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 18-01-2021, 17:42   

sharky - dokładnie tak zamontowałem jak na filmie :-) Tymi śrubami trzeba na prawdę mocno skręcić.

Co do innej pracy silnika po podłączeniu akumulatora - przeszło mu przy kolejnym odpaleniu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2021, 19:19   

ravpraca, po odpięciu aku komputer stracił ustawienia.
Po takiej operacji najlepiej przeprowadzić naukę obrotów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 21-01-2021, 00:26   

Bizi78 napisał/a:
ravpraca, po odpięciu aku komputer stracił ustawienia.
Po takiej operacji najlepiej przeprowadzić naukę obrotów.


Tylko jakie ustawienia miały komputer stracić? Jakby stracił zapisane dane, to by sie nie dało auta odpalić. Pewnie tylko przepięcie przy podłączniu mogło by zaszkodzić.
Coś słyszałem o takich czarach jak "nauka obrotów". Jednak lepiej, jak to komputer po krótkiej jeździe za mnie zrobi :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2021, 10:21   

ravpraca napisał/a:
Tylko jakie ustawienia miały komputer stracić?

Wolne obroty.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
budzia90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Braniewo
Wysłany: 05-02-2021, 14:52   

Czy taki pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym aucie jest w Mitsubishi 1.8 143km w normie?
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 05-02-2021, 17:35   

0,3A to za dużo. Sprawdź, czy lampka w bagażniku się nie świeci.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-02-2021, 18:48   

ravpraca napisał/a:
0,3A to za dużo.

Ale tam jest ustawiony zakres 20mA.

Najlepiej ustaw na zakres 10A i dokonaj odczytu.
Po drugie to chyba masz źle wpięte końcówki do pomiaru przy zakresach mA :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
budzia90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Braniewo
Wysłany: 05-02-2021, 20:44   

Okej to co ustawić na 10A i czerwony kabelek z prawej wpiąć? Sorry ciemna magia dla mnie..bo mi albo coś rozładowuje aku ktory ma nie całe dwa lata albo aku do kosza..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-02-2021, 21:43   

Kable zostaw jak jest tylko ustaw zakres na 10A.
Pod wejściami kabli masz opis przy jakim prądzie w które gniazda wpiąć czerwony kabel.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
budzia90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Braniewo
Wysłany: 05-02-2021, 22:21   

Ta teraz zobaczyłem wcześniej trochę wypaliliśmy z kumplami i byly pomiary jakie byly haha.. dzięki
 
 
Me-Tsu 
Forumowicz

Auto: Invite 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-02-2021, 09:23   

A propos złodzieja prądu- u mnie żre w zakresie (fluktuuje) 0,05-0,15 przy zgaszonej stacyjce. Wyciagając po kolei bezpieczniki doszedłem do tego ze to nr 8 (skszynka w kabinie). Tam jest podpiete ECU i chyba pol auta, wiec nic mi to nie mówi. I bądź tu mądry.

Tymczasem zakupilem tez nowy aku w Piastowie pod Warszawa (sklep przy fabryce wiec towar swieży):
956 07 ENERGY PLUS. Pojemność (Ah) 60; Prąd rozruchu (A EN) 480 A
niby dla taksówkarzy. Jak narazie daje rade, rozmiarowo, to wchodzi na styk w miejsce fabrycznego.
jak narazie trzyma prad ladnie. zobaczymy.
 
 
budzia90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Braniewo
Wysłany: 06-02-2021, 13:05   

A więc nowy pomiar mówi sam za siebie.. czyli trzeba sprawdzic kazdny bezpiecznik? Czy sa jakies w lancerku takie, które padaja częściej? Zauważyłem, ze lampka w bagażniku nie działa .. moze zarowka sie przepaliła nie wiem już sam.. macie linka do opisow skrzynek z bezpiecznikami po polsku?
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-02-2021, 18:22   

budzia90 napisał/a:
lampka w bagażniku nie działa


albo jest wyłączona...
_________________

 
 
 
budzia90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Braniewo
Wysłany: 06-02-2021, 19:12   

Nie no bez takich byla na ON.. może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być pobór przy wyłączonym silniku i zamkniętym aucie? Jutro będę sprawdzał bezpieczniki i nie wiem jakiego wyniku mam sie spodziewać..a z lampką chodziło mi o to ze spalona zarowka moze powodować jakieś wariacie ..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.