Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
galant... czyli jak się wszedłem na minę i jak ją rozbrajam
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-05-2016, 16:04   

To normalne z tym gwintem. A może jest jakieś pęknięcie?
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 06-10-2016, 13:33   

Przez ostatnie miesiące nic złego się nie działo, zaczęło tylko strzelać w dolot na niskich obrotach (mam LPG) ale okazało się że zaśniedziały łączenia w fajkocewkach - przeczyściłem i jest git. Pytanie mam o co innego - czy tłumik końcowy z 2.5 będzie pasował do 2.0? Mój tłumik znowu zaczyna popierdywać a był już spawany więc czas wstawić nowy. Do 2.0 znalazłem tylko taki:
http://allegro.pl/tlumik-...5761865894.html
ale końcówkę ma tak dziwnie wygiętą do dołu jak w starych mercedesach. Macie może linki do jakichś innych pasujących tłumików?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-10-2016, 15:13   

awas, tłumik z 2,5 V6 pasuje do 2,0. Ten z linku jest do kombi, one miały takie końcówki.
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 06-10-2016, 16:04   

a środkowy też jest taki sam jak w 2.5?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-10-2016, 17:26   

Cytat:
a środkowy też jest taki sam jak w 2.5?
Chodzi Ci o katalizator? Jeśli tak to jest inny, nie wiem jak długość, ale ma przesunięcie na łączeniu z portkami. W silnikach rzędowych (2,0 16V, 2,4 GDI i 2,0 TD) otwory na śruby są w poziomie, a w V6 są po skosie. Co do tych dwóch beczułek przed końcowym tłumikiem to są takie same z tą różnicą, ze wejścia rury są w V6 o średnicy zewnętrznej 56 mm, a rzędówki mają rurę 54 mm.
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 23-02-2017, 13:21   

Pomocy, bo całkiem zgłupiałem. Minęło pół roku a ja jeżdżę na pierdzącym wydechu, w końcu powiedziałem basta! Na przeglądzie mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej końcowy tłumik do wymiany. Zacząłem szukać ale wszystkie tłumiki albo do 2.5 albo do starych 1.8 albo do kombi. Już miałem kupić jeden do mojego 2.0 ale zapytałem sprzedawcę czy to jest do kombi czy do sedana - odpowiedział że pasuje tu i tu :|
Proszę podeślijcie mi jakiś link z tłumikiem końcowym (może być też końcowy+środkowy) do mojego sedana 2.0 z 98r.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-02-2017, 03:11   

awas, nowego raczej nie znajdziesz., bo w zamiennikach ich nie ma.
czy kombi i sedan mają takie same to powinien napisac posiadacz Galanta :wink:

Z doświadczenia mogę napisac, że oryginalne tłumiki wytrzymują więcej niż auto, a miejsce gdzie je szlag trafia to rury.
potwierdź na początek (na 100% a nie "najprawdopodobniej"), żre kwestia jest tłumika i obowiązkowa jest wymiana (a nie podspawanie rur lub wymiana uszczelek) :wink:
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-02-2017, 08:42   

Jak tylko łączenie to wystarczy pasta i łącznik rury, wydasz koło 30zł,
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10729
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-02-2017, 08:42   

Ja miałem dziurę na rurze wchodzącej do tylnego i pospawałem. Ale pozniej wymieniłem bo była dziura na górze ostatniego tłumika. Teraz żałuje ze nie spawałem bo nowy niestety trochę buczy.

No wałsnie jak wyżej napisane sprawdz też łącznik pomiedzy tłumikami.

Najlepiej zatkaj wydech przez szmatę i słuchaj gdzie ucieka powietrze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 24-02-2017, 14:42   

Głupi jestem i się nie znam - możecie rzucić linkiem do takiego łączenia?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10729
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-02-2017, 15:24   

Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?

_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-02-2017, 21:00   

Marcino napisał/a:
Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-02-2017, 08:22   

robertdg napisał/a:
Marcino napisał/a:
Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami


Ja mam tak zrobione, od ponad dwóch lat wszystko ok :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10729
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-02-2017, 23:13   

robertdg napisał/a:
Marcino napisał/a:
Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami


W silniku 2.5 jest chyba to samo. Ważne zeby wyxzyścić i dobrze pastą posmarować pod tą opaske.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-02-2017, 23:46   

awas, klęknij no przy aucie i zerknij na rury lub włóż rękę uzbojoną w aparat/telefon i cyknij foty.
Tam gdzie czarno tam nieszczelność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.