galant... czyli jak się wszedłem na minę i jak ją rozbrajam |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-05-2016, 16:04
|
|
|
To normalne z tym gwintem. A może jest jakieś pęknięcie? |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 06-10-2016, 13:33
|
|
|
Przez ostatnie miesiące nic złego się nie działo, zaczęło tylko strzelać w dolot na niskich obrotach (mam LPG) ale okazało się że zaśniedziały łączenia w fajkocewkach - przeczyściłem i jest git. Pytanie mam o co innego - czy tłumik końcowy z 2.5 będzie pasował do 2.0? Mój tłumik znowu zaczyna popierdywać a był już spawany więc czas wstawić nowy. Do 2.0 znalazłem tylko taki:
http://allegro.pl/tlumik-...5761865894.html
ale końcówkę ma tak dziwnie wygiętą do dołu jak w starych mercedesach. Macie może linki do jakichś innych pasujących tłumików? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-10-2016, 15:13
|
|
|
awas, tłumik z 2,5 V6 pasuje do 2,0. Ten z linku jest do kombi, one miały takie końcówki. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 06-10-2016, 16:04
|
|
|
a środkowy też jest taki sam jak w 2.5? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-10-2016, 17:26
|
|
|
Cytat: | a środkowy też jest taki sam jak w 2.5? | Chodzi Ci o katalizator? Jeśli tak to jest inny, nie wiem jak długość, ale ma przesunięcie na łączeniu z portkami. W silnikach rzędowych (2,0 16V, 2,4 GDI i 2,0 TD) otwory na śruby są w poziomie, a w V6 są po skosie. Co do tych dwóch beczułek przed końcowym tłumikiem to są takie same z tą różnicą, ze wejścia rury są w V6 o średnicy zewnętrznej 56 mm, a rzędówki mają rurę 54 mm. |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 23-02-2017, 13:21
|
|
|
Pomocy, bo całkiem zgłupiałem. Minęło pół roku a ja jeżdżę na pierdzącym wydechu, w końcu powiedziałem basta! Na przeglądzie mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej końcowy tłumik do wymiany. Zacząłem szukać ale wszystkie tłumiki albo do 2.5 albo do starych 1.8 albo do kombi. Już miałem kupić jeden do mojego 2.0 ale zapytałem sprzedawcę czy to jest do kombi czy do sedana - odpowiedział że pasuje tu i tu
Proszę podeślijcie mi jakiś link z tłumikiem końcowym (może być też końcowy+środkowy) do mojego sedana 2.0 z 98r. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-02-2017, 03:11
|
|
|
awas, nowego raczej nie znajdziesz., bo w zamiennikach ich nie ma.
czy kombi i sedan mają takie same to powinien napisac posiadacz Galanta
Z doświadczenia mogę napisac, że oryginalne tłumiki wytrzymują więcej niż auto, a miejsce gdzie je szlag trafia to rury.
potwierdź na początek (na 100% a nie "najprawdopodobniej"), żre kwestia jest tłumika i obowiązkowa jest wymiana (a nie podspawanie rur lub wymiana uszczelek) |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-02-2017, 08:42
|
|
|
Jak tylko łączenie to wystarczy pasta i łącznik rury, wydasz koło 30zł, |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-02-2017, 08:42
|
|
|
Ja miałem dziurę na rurze wchodzącej do tylnego i pospawałem. Ale pozniej wymieniłem bo była dziura na górze ostatniego tłumika. Teraz żałuje ze nie spawałem bo nowy niestety trochę buczy.
No wałsnie jak wyżej napisane sprawdz też łącznik pomiedzy tłumikami.
Najlepiej zatkaj wydech przez szmatę i słuchaj gdzie ucieka powietrze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
awas
Forumowicz
Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014 Posty: 169 Skąd: ZKL
|
Wysłany: 24-02-2017, 14:42
|
|
|
Głupi jestem i się nie znam - możecie rzucić linkiem do takiego łączenia? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-02-2017, 15:24
|
|
|
Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-02-2017, 21:00
|
|
|
Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-02-2017, 08:22
|
|
|
robertdg napisał/a: | Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami |
Ja mam tak zrobione, od ponad dwóch lat wszystko ok |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10729 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-02-2017, 23:13
|
|
|
robertdg napisał/a: | Marcino napisał/a: | Coś takiego, tylko nie wiem dokładnie jakieś średnicy masz rurę czy 55mm czy 50?
| To nie zda egzaminu, bo rura od tylnego tłumika a rura od środkowego tłumika są stopniowane srednicami |
W silniku 2.5 jest chyba to samo. Ważne zeby wyxzyścić i dobrze pastą posmarować pod tą opaske. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-02-2017, 23:46
|
|
|
awas, klęknij no przy aucie i zerknij na rury lub włóż rękę uzbojoną w aparat/telefon i cyknij foty.
Tam gdzie czarno tam nieszczelność. |
|
|
|
 |
|