Benzyna czy diesel |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2006, 11:11
|
|
|
Alek napisał/a: | VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem | Mitsu też takie robi 1,8GDI Turbo ale nie na EU i US tylko JDM |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 11:39
|
|
|
Bo dobre, bezsiarkowe paliwo to podstawa. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-11-2006, 23:59
|
|
|
Żeby u nas wreszcie było takie paliwo jak w US - nic dziwnego że tam samochody i palą mniej i dłużej wytrzymują. Zeby Regular 87 okt. było lepsze niż polskie Pb 95 (pomijam kwestie pomiaru). |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:43
|
|
|
wlad napisał/a: | nie jestem chyba w temacie-jakiz to samochod spala tyle ropy?bo np.kolegi octavia tdi przy takich predkosciach spala 2 x wiecej... |
Skoda Octavia 1,9 TDi ( 90 kucy ) rok produkcji grudzien 2001 . NIGDY nawet w miescie nie lyknela 8 litrow , zawsze mniej, po miescie srednio 7,4 - 7,6 a na trasie tak jak napisalem srednio 5 litrow,a zdazalo sie tak tez , ze i 4,8. naturalnie powyzej 5 tez pije, czasami 5,5 . auto ma prawie 180 tys km i oprocz przeplywomierza (ktory zostal kupiony jako uzywany za 200 zl ) nie bylo nic wymieniane w silniku (co jest mechaniczne )
saphire napisał/a: | Nie wiem czy ci wiadomo że VW ogłosił wycofanie się z produkcji silników na pompowtryskiwaczach - zbyt wielki klekot i zbyt twarda praca co się nie podoba użytkownikom no i nie za bardzo pasuje to do usportowionych autek tak że przechodzą chyba na commonrail. |
a mi nie przeszkadza ten klekot, to prawda jednostka jest glosna, ale cos za cos . |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:55
|
|
|
Alek napisał/a: | Warto jednak wspomnieć że żabojady zdecydowały o wprowadzeniu wodnego chłodzenia tej turbinki, co nie ma miejsca w dCi.
I drugie: VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem (TFSI). Niech pojeźdżą te samochody ze 2-3 latka, to będzie można coś powiedzieć o ich niezawodnosci. |
Co do chlodzenia turbony woda to normalne w benzyniakach. Wynika to z o wiele wiekszych cisnien spali a co za tym idzie wyzszych predkosci obrotowych turbin. Rzeczywiscie potwierdzam ze krecenie sie obu silnikow to miazdzaca przewaga benzyniaka.
A co do silnikow typu VW TFSI to jest to dla mnie przyszlosc. Ten silnik masakruje nowy wyrob VW 2.0 TDi a przy tym ma niewiele wieksze spalanie. Dla niedowiarkow prosze sobie porownac charakterystyke obu silnikow. Mit o nisko polozonym momencie tylko w dieslach zostal przelamany |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-11-2006, 23:59
|
|
|
Największy ból w TB to tak jak to zostało przedstawione w Top Gear - Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło - a gdyby to był TD to proporcja byłaby odwrotna - ale podejrzewam że nidługo zrobią i TB która będzie miała max moment od 1500 do 8500 |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 00:05
|
|
|
sampler napisał/a: | A co do silnikow typu VW TFSI to jest to dla mnie przyszlosc. Ten silnik masakruje nowy wyrob VW 2.0 TDi a przy tym ma niewiele wieksze spalanie. Dla niedowiarkow prosze sobie porownac charakterystyke obu silnikow. Mit o nisko polozonym momencie tylko w dieslach zostal przelamany |
kilka stron wczesniej napisales:
sampler napisał/a: |
2.0 TFSI:
Max. moment obr., Nm przy obr./min. 280 / 1800 - 5000
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 11,2 - 11,3
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 6,3 - 6,4
2.0 TDI:
Max. moment obr., Nm przy obr./min. 350 / 1750 - 2500
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 7,9 - 8,0
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 5,2 - 5,3
|
moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2006, 02:20
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło | EVO nie są projektowane na wzory elastyczności, a wręcz przeciwnie.
Każda cywilna turbobenzyna połknęłaby Stilo w momencik - no chyba że miałaby nadbieg, wtedy byłoby jej trudniej. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-11-2006, 10:57
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Największy ból w TB to tak jak to zostało przedstawione w Top Gear - Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło |
A zastanawiałeś się jak dobrali tą predkość startową 50km/h?
EVO FQ400 rozpędza się do 280km/h a to oznacza, że najwyższy bieg ma cholernie długi. Podejrzewam, że przy 50km/h EVO miało pewnie ok. 1000 RPM.
IMHO najgłupszy test jaki Clarkson kiedykolwiek wymyślił. Nawet AŚ badając elastyczność na 5 biegu robi to od 80km/h
arturro napisał/a: | moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)? |
I tu jest błąd bo mówimy o silnikach a nie o całym układzie napędowym. Rzeczywiście silnik TDI ma większy moment obrotowy od TFSI. Ale już moment na kołach będzie większy w przypadku TFSI. Diesel ze względu na bardzo mały zakres użytecznych obrotów potrzebuje dłuższych przełożeń. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-11-2006, 11:12
|
|
|
No może z tym slito to przesadziłem - Co nie znaczy że nie wybrałbym EVO - bo musiałbym być chorym psychicznie |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-11-2006, 12:39
|
|
|
NIe ma sensu badanie elastyczności na jakimś tam biegu. Trzeba dobrać bieg tak aby przy danej prędkości były zadane obroty silnika i porównywać auta w tym samym zakresie obrotowym - inaczej to bzdura wychodzi. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2006, 21:01
|
|
|
Ale jaka efektowna bzdura! Zresztą o to Clarksonowi przecież chodziło.
Jego najmocniejszym typem w konkurencji elastyczności chyba nadal jest DB9, którym na 4. biegu ruszył i dociągnął do 215 (czy coś koło tego). |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-11-2006, 22:07
|
|
|
arturro napisał/a: |
moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)? |
No wlasnie masakra tkwi w uzytecznym zakresie momentu bo diesel sie zatka przy 2,5 tys a benzyniak wtedy mu pokaze klase Zwroc uwage na zakres tego max momentu. W benzyniaku jest 2x wiekszy zatem nie wiem czy masz wyobrazenie jak to bedzie sie przekladalo na dynamike. Te 70 Nm roznicy w takim aspekcie to nie duzo. Ciekawe ze na stronie VW nie ma porownania dynamiki obu silnikow Jestem ciekawy jak to by wygladalo.
W tym silniku (TFSI) wlasnie piekne jest to ze ma o wiele lepsze parametry i spalanie nie wiele wieksze co przy cenie ropy w tej chwili jest niesamowite. Oczywiscie stare turbobenzyny pala jak smoki wiec kwestie spalanie zostawmy na bok |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-11-2006, 23:30
|
|
|
No wiecie jak się ma za co kupic np EVO to raczej się juz na cenę benyny nie patrzy - w końcu to nie jest samochód który ma jakąś przyjemną górną granicę spalania - jak sie mu na torze pociśnie to pewni ok 100l/100km wyciągnie - tyle właśnie podał Clarkson podczas testu EVO 340KM vs Murcillago.
A swoją drogą ciekawi mnie ile EVO 8 pali w mieście ale przy takiej jeżdzie "z jajem" - czy podchodzi pod 30 ?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2006, 00:42
|
|
|
Słyszałem że ochoczo wciskająć 25l a tak normalnie pod 20l. No ale zawsze da sie lepiej
Nie ma co porównywać diesla i benzyny tak jak nie można porównywać Imprezy/ EVO z samochodami klasy GT(350Z, Brera,Audi TT). Sliniki toyoty te 1.6 vvti nie są jakoś obłędnie pazerne na benzyne. Znam przypadki spalania rzędu 7,2 l/100. Więc jakoś tragicznie nie jest. Z drugiej strony jeżdżąc dynamicznie dieslem też można zrobić dwucyfrowe spalanie bez specjalnego wysiłku. W dieslu wszystko moge przeboleć oprócz tego dźwięku
Z kolei stare, zaniedbane silniki benzynowe też nie wydają najpiękniejszych dźwięków.
Można się spierać bez końca. |
|
|
|
 |
|