Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna czy diesel
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2006, 11:11   

Alek napisał/a:
VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem
Mitsu też takie robi 1,8GDI Turbo ale nie na EU i US tylko JDM
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 11:39   

Bo dobre, bezsiarkowe paliwo to podstawa.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 20-11-2006, 23:59   

Żeby u nas wreszcie było takie paliwo jak w US - nic dziwnego że tam samochody i palą mniej i dłużej wytrzymują. Zeby Regular 87 okt. było lepsze niż polskie Pb 95 (pomijam kwestie pomiaru).
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 21-11-2006, 19:43   

wlad napisał/a:
nie jestem chyba w temacie-jakiz to samochod spala tyle ropy?bo np.kolegi octavia tdi przy takich predkosciach spala 2 x wiecej...



Skoda Octavia 1,9 TDi ( 90 kucy ) rok produkcji grudzien 2001 . NIGDY nawet w miescie nie lyknela 8 litrow , zawsze mniej, po miescie srednio 7,4 - 7,6 a na trasie tak jak napisalem srednio 5 litrow,a zdazalo sie tak tez , ze i 4,8. naturalnie powyzej 5 tez pije, czasami 5,5 . auto ma prawie 180 tys km i oprocz przeplywomierza (ktory zostal kupiony jako uzywany za 200 zl ) nie bylo nic wymieniane w silniku (co jest mechaniczne :P )

saphire napisał/a:
Nie wiem czy ci wiadomo że VW ogłosił wycofanie się z produkcji silników na pompowtryskiwaczach - zbyt wielki klekot i zbyt twarda praca co się nie podoba użytkownikom no i nie za bardzo pasuje to do usportowionych autek tak że przechodzą chyba na commonrail.

a mi nie przeszkadza ten klekot, to prawda jednostka jest glosna, ale cos za cos .
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-11-2006, 19:55   

Alek napisał/a:
Warto jednak wspomnieć że żabojady zdecydowały o wprowadzeniu wodnego chłodzenia tej turbinki, co nie ma miejsca w dCi.
I drugie: VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem (TFSI). Niech pojeźdżą te samochody ze 2-3 latka, to będzie można coś powiedzieć o ich niezawodnosci.


Co do chlodzenia turbony woda to normalne w benzyniakach. Wynika to z o wiele wiekszych cisnien spali a co za tym idzie wyzszych predkosci obrotowych turbin. Rzeczywiscie potwierdzam ze krecenie sie obu silnikow to miazdzaca przewaga benzyniaka.

A co do silnikow typu VW TFSI to jest to dla mnie przyszlosc. Ten silnik masakruje nowy wyrob VW 2.0 TDi a przy tym ma niewiele wieksze spalanie. Dla niedowiarkow prosze sobie porownac charakterystyke obu silnikow. Mit o nisko polozonym momencie tylko w dieslach zostal przelamany :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-11-2006, 23:59   

Największy ból w TB to tak jak to zostało przedstawione w Top Gear - Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło - a gdyby to był TD to proporcja byłaby odwrotna - ale podejrzewam że nidługo zrobią i TB która będzie miała max moment od 1500 do 8500 :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 00:05   

sampler napisał/a:
A co do silnikow typu VW TFSI to jest to dla mnie przyszlosc. Ten silnik masakruje nowy wyrob VW 2.0 TDi a przy tym ma niewiele wieksze spalanie. Dla niedowiarkow prosze sobie porownac charakterystyke obu silnikow. Mit o nisko polozonym momencie tylko w dieslach zostal przelamany :)


kilka stron wczesniej napisales:

sampler napisał/a:

2.0 TFSI:
Max. moment obr., Nm przy obr./min. 280 / 1800 - 5000
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 11,2 - 11,3
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 6,3 - 6,4

2.0 TDI:
Max. moment obr., Nm przy obr./min. 350 / 1750 - 2500
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 7,9 - 8,0
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 5,2 - 5,3


moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)?
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 02:20   

Karwoś napisał/a:
Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło
EVO nie są projektowane na wzory elastyczności, a wręcz przeciwnie.
Każda cywilna turbobenzyna połknęłaby Stilo w momencik - no chyba że miałaby nadbieg, wtedy byłoby jej trudniej.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-11-2006, 10:57   

Karwoś napisał/a:
Największy ból w TB to tak jak to zostało przedstawione w Top Gear - Stilo 1.6 vs EVO - na najwyższych bigach i ognia - no niestety Evo sobie nie poradziło

A zastanawiałeś się jak dobrali tą predkość startową 50km/h?
EVO FQ400 rozpędza się do 280km/h a to oznacza, że najwyższy bieg ma cholernie długi. Podejrzewam, że przy 50km/h EVO miało pewnie ok. 1000 RPM.
IMHO najgłupszy test jaki Clarkson kiedykolwiek wymyślił. Nawet AŚ badając elastyczność na 5 biegu robi to od 80km/h :)
arturro napisał/a:
moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)?

I tu jest błąd bo mówimy o silnikach a nie o całym układzie napędowym. Rzeczywiście silnik TDI ma większy moment obrotowy od TFSI. Ale już moment na kołach będzie większy w przypadku TFSI. Diesel ze względu na bardzo mały zakres użytecznych obrotów potrzebuje dłuższych przełożeń.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-11-2006, 11:12   

No może z tym slito to przesadziłem :) - Co nie znaczy że nie wybrałbym EVO - bo musiałbym być chorym psychicznie :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-11-2006, 12:39   

NIe ma sensu badanie elastyczności na jakimś tam biegu. Trzeba dobrać bieg tak aby przy danej prędkości były zadane obroty silnika i porównywać auta w tym samym zakresie obrotowym - inaczej to bzdura wychodzi.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 21:01   

Ale jaka efektowna bzdura! Zresztą o to Clarksonowi przecież chodziło.
Jego najmocniejszym typem w konkurencji elastyczności chyba nadal jest DB9, którym na 4. biegu ruszył i dociągnął do 215 (czy coś koło tego).
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-11-2006, 22:07   

arturro napisał/a:

moment o 70Nm wyzszy, spalanie o srednio 2l mniejsze (w miescie o 3l), gdzie ta masakra? w predkosci max czy w przyspieszaniu (max o 15 km wieksza, przyspieszanie srednio o 1s lepsze bo i moc wyzsza w tfsi)?


No wlasnie masakra tkwi w uzytecznym zakresie momentu bo diesel sie zatka przy 2,5 tys a benzyniak wtedy mu pokaze klase :) Zwroc uwage na zakres tego max momentu. W benzyniaku jest 2x wiekszy zatem nie wiem czy masz wyobrazenie jak to bedzie sie przekladalo na dynamike. Te 70 Nm roznicy w takim aspekcie to nie duzo. Ciekawe ze na stronie VW nie ma porownania dynamiki obu silnikow :) Jestem ciekawy jak to by wygladalo.
W tym silniku (TFSI) wlasnie piekne jest to ze ma o wiele lepsze parametry i spalanie nie wiele wieksze co przy cenie ropy w tej chwili jest niesamowite. Oczywiscie stare turbobenzyny pala jak smoki wiec kwestie spalanie zostawmy na bok :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-11-2006, 23:30   

No wiecie jak się ma za co kupic np EVO to raczej się juz na cenę benyny nie patrzy - w końcu to nie jest samochód który ma jakąś przyjemną górną granicę spalania - jak sie mu na torze pociśnie to pewni ok 100l/100km wyciągnie - tyle właśnie podał Clarkson podczas testu EVO 340KM vs Murcillago.

A swoją drogą ciekawi mnie ile EVO 8 pali w mieście ale przy takiej jeżdzie "z jajem" :) - czy podchodzi pod 30 ??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-11-2006, 00:42   

Słyszałem że ochoczo wciskająć 25l a tak normalnie pod 20l. No ale zawsze da sie lepiej :mrgreen:

Nie ma co porównywać diesla i benzyny tak jak nie można porównywać Imprezy/ EVO z samochodami klasy GT(350Z, Brera,Audi TT). Sliniki toyoty te 1.6 vvti nie są jakoś obłędnie pazerne na benzyne. Znam przypadki spalania rzędu 7,2 l/100. Więc jakoś tragicznie nie jest. Z drugiej strony jeżdżąc dynamicznie dieslem też można zrobić dwucyfrowe spalanie bez specjalnego wysiłku. W dieslu wszystko moge przeboleć oprócz tego dźwięku :roll:
Z kolei stare, zaniedbane silniki benzynowe też nie wydają najpiękniejszych dźwięków.
Można się spierać bez końca.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.