Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2009, 18:52   

WiValdiBB napisał/a:
jak śmigają francuskie wersje Outka, które mają fabryczne biturbo ze 170 KM i zmienione zawieszenie

Nie maja ani jednego ani drugiego.
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 08-09-2009, 19:08   

WiValdiBB >>>>> Jak pisałem wcześniej, mam indywidualnie zestrojoną mapę silnika na 190 KM i 440 Nm. Auto pięknie teraz jeździ. Zrobiłem już ponad 12 tys. km i nic się nie dzieje :mrgreen: Spalanie na poziomie 7-7,5 l/100 km. Oby tak dalej.....

Mam jeszcze pytanie do ciebie: czy jeżdżąc po nierównościach np w terenie tylne zawieszenie ci hałasuje/trzeszczy? Mój często w lesie/na szutrze/na wybojach buja się i trzeszczy jak stary tapczan (głównie tył). Przy normalnej eksploatacji cisza..... Umówiłem się już w serwisie żeby mi to sprawdzili ale chciałem zapytać czy inni też tak mają czy to wada w moim egzemplarzu.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
nephilim 
Mitsumaniak
01486/KMM

Auto: Outlander II 2.0 Ralli Art
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 123
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-09-2009, 21:31   

Piaszczysta droga, mokro itd...
I po krótkiej chwili już go było słychać :(
Ale aż tak źle nie ma - przynajmniej w porównaniu do mondeo (tam było to wyraźniejsze, ale ja mieszkam tam gdzie asfalt zwijają :) .
 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2009, 18:09   

Hej,
Być może moja opinia okaże się dla kogoś przydatna.
Autko posiadam od 06/07/2008 do dziś przejechałem 57tyś km. W tym czasie nie zaliczyłem żadnej awarii. Na gwarancji wymieniono mi jedynie wlot powietrza do filtra - klekotał.Byłem zmuszony do wymiany zbiornika płynu do FAPu z powodu uszkodzenia(niestety ten alement nie jest szczególnie szczęśliwie umiejscowiony). Po 50ty wymieniłem przednie klocki - wymiana poza serwisem klocki ferrodo koszt 203zł plus 60zł wymiana. Autko pali w granicach 8-10 l/100 bez względu na trasę. Mniej w mieście - jeżdzę raczej ostrożnie. Na trasie nie jest już tak ostrożnie i tu spalanie 9-10 litrów ale i prędkości słuszne - 180 pęka dość często, wyprzedzanie wszystkiego co przede mną niestety jest normą, a jazda 110 km/h jest zbyt męcząca. Oczywiście obsypuję się popiołem ale poprawy nie obiecam. Autko uznaję za dość ciche ale do autek osobowych z silnikami benzynowymi daleka droga. Dynamika silnika bardzo dobra na 1-2 biegu - potem czasami brakuje zakresu obrotów - choć jak na diesla kręcenie pow 4tys i tak uwazam za bardzo OK. najlepszą ocenę silnik dostaje za przyspieszanie pow 100km/h. Wyprzedzanie jest proste jak jazda na wprost :) . Niestety wadą samochodu jest straszne rozpieszczenie kierowcy któremu często nie chce się włączać kierunkowskazu gdyż sam manewr wyprzedzania jest o tak krótki że nie widzi potrzeby by o tym informować wyprzedzanego ani tych co jadą za nim. Nie mam żadnego problemu z elektroniką. Nie mam także efektu czarnej chmury przy gwałtownym przyspieszaniu. Problemem natomiast jest słaba wiedza mechaników w serwisie nt tego modelu a co za tym idzie telikatne moje obawy że silnik nie jest serwisowany tak jak powinien.
To tyle ode mnie - w żadnym razie proszę tego nie traktować jako polemikę z użytkownikami Outka z silnikiem made in german.
pozdr
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2009, 18:32   

markyz napisał/a:
Niestety wadą samochodu jest straszne rozpieszczenie kierowcy któremu często nie chce się włączać kierunkowskazu gdyż sam manewr wyprzedzania jest o tak krótki że nie widzi potrzeby by o tym informować wyprzedzanego ani tych co jadą za nim.

Wyobraź sobie że na polskich drogach są pojazdy które wyprzedzaja duuuużo szybciej niż Out II. Szkoda byłoby gdyby pewnego dnia do twojego bagażnika wjechał motocyklista.
_________________

 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2009, 20:56   

Cytat:
Wyobraź sobie że na polskich drogach są pojazdy które wyprzedzaja duuuużo szybciej niż Out II

No cóż moja wyobraźnia, mam nadzieje, nie działa duzo gorzej od Twojej stąd komentarz "niestety i wadą". Ale chylę czoła przed mądrością i jak rozumiem ogromnym doświadczeniem Kolegi przyjmując z należną pokorą naukę którą miałem zaszczyt doświadczyć.
pozdr
 
 
nephilim 
Mitsumaniak
01486/KMM

Auto: Outlander II 2.0 Ralli Art
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 123
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-09-2009, 21:17   

Proszę...

Znowu przekształca się dyskusja w:
W Outlanderze jeździ się elegancko, max 110 km/h i jazda 140 km/h jest bee :!:
vs Outlander to machina, złooo i minimum 150 km to trzeba jechać inaczej to same cioty drogowe :twisted: .


Jakoś nie widzę tu miejsca (może Hiszpan się bardzie powinien wypowiadać niż ja) na biczowanie jakiejkolwiek z opcji. Tak oczywiście - mam swoje zdanie. Nienawidzę pijaków w samochodach, gości którzy poruszają się w z potwornymi prędkościami po terenie zabudowanym, i mam dość regularnie jazdę za pojazdami klasy 30 km/h bez opcji wyprzedzenia.
So what? niewiele...


Rozmawiajmy o faktach - 2.2 ma dużą moc i pozwala na szybsze wyprzedzenie niż przykładowo moje 2.0 Ralliart. To wszystko. Czy dane wyprzedzanie było bezpieczne ? Tutaj o tym nie zdecydujemy chyba...
Ostatnio zmieniony przez nephilim 15-09-2009, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2009, 21:25   

Moja winna - chciałem napisać tylko parę słów nt Out 2,2 i niepotrzebnie sie rozpisałem o stylu jazdy - PRZEPRASZAM BARDZO. :oops:
pozdr
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2009, 00:13   

markyz nie ma za co - pobędziesz z nami to przywykniesz, że niechętnie się na tym Forum patrzy na opisy ile kto jechał, czego nie wyprzedził itd.
Poważnie zaś wygląda to tak, że wspieramy wszelkiego typu akcje poprawy bezpieczeństwa na drogach i nawet jeżeli jeździsz szybciej niż powinieneś - na Forum się tym nie chwal.
tomekrvf nie rób OT w Dziale Technicznym 8)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-12-2009, 19:54   

tomekrvf napisał/a:
markyz napisał/a:
Niestety wadą samochodu jest straszne rozpieszczenie kierowcy któremu często nie chce się włączać kierunkowskazu gdyż sam manewr wyprzedzania jest o tak krótki że nie widzi potrzeby by o tym informować wyprzedzanego ani tych co jadą za nim.

Wyobraź sobie że na polskich drogach są pojazdy które wyprzedzaja duuuużo szybciej niż Out II. Szkoda byłoby gdyby pewnego dnia do twojego bagażnika wjechał motocyklista.
Szkoda byłoby motocyklisty, niestety. Poruszanie się z prędkościami które podaje "markyz" poza autostradami to głupota, a wyprzedzanie motkiem takowego jeszcze większa. Sam nie mam lekkiej łapy i nogi ale na maksa ładuję tylko na autobahnach chociaż muszę powiedzieć, że już i tam jest wielu jeżdżących inaczej. Sory za lekki OT ale pochowałem już paru kumpli. Na szczęście z czasem człowiek przestaje się juz tak spieszyć, bo niby gdzie i po co ale młodość ma swoje prawa, i niestety swoje tragedie też. Pozdrawiam serdecznie wszystkich motonitów chociaż z zalem muszę stwierdzić, że dzisiejsi motocykliści to już nie Ci sami goście co kiedyś :(

[ Dodano: 30-12-2009, 21:05 ]
tomekrvf napisał/a:
WiValdiBB napisał/a:
jak śmigają francuskie wersje Outka, które mają fabryczne biturbo ze 170 KM i zmienione zawieszenie

Nie maja ani jednego ani drugiego.
Na Biturbo mają 170 KM w 2,2 HDI w C5 i C8, i czytałem już dawno temu że takie wersje miały być montowane do 4007 i C-Crossera ale patrząc na parametry mocy i momentu obrotowego silnika i osprzętu to fakt że są takie same jak w Outlanderze więc jest on jak na razie taki sam jak te montowane w Outlanderach - sądzę że bardziej to pewnie efekty polityki marketingowej firm. Zawieszenie jest na pewno w 4007 i C-Crosserze po francusku "zmiękczone". Poczytaj kolego testy kierowców którzy mogli jeździć różnymi wydaniami Outlandera. Obecnie zdecydowałbym się na francuza tylko i wyłącznie ze względu na skrzynię dwusprzęgłową DCS (odowiednik DSG VAG) bo to jest absolutna rewelacja, proszę zapoznać się z artykułem: http://www.thaiautomaxx.c...earbox-and.html

A wracając do wątku tematu to jedyną słuszną opcją do Outlandera jest właśnie 2,2 HDI, ja bynajmniej nie narzekam

[ Dodano: 30-12-2009, 21:38 ]
mitsu00 napisał/a:
WiValdiBB >>>>> Jak pisałem wcześniej, mam indywidualnie zestrojoną mapę silnika na 190 KM i 440 Nm. Auto pięknie teraz jeździ. Zrobiłem już ponad 12 tys. km i nic się nie dzieje :mrgreen: Spalanie na poziomie 7-7,5 l/100 km. Oby tak dalej.....

Mam jeszcze pytanie do ciebie: czy jeżdżąc po nierównościach np w terenie tylne zawieszenie ci hałasuje/trzeszczy? Mój często w lesie/na szutrze/na wybojach buja się i trzeszczy jak stary tapczan (głównie tył). Przy normalnej eksploatacji cisza..... Umówiłem się już w serwisie żeby mi to sprawdzili ale chciałem zapytać czy inni też tak mają czy to wada w moim egzemplarzu.

Pozdr.
Czołem,
Powiem Ci tak, z tego co jeździłem to nie zauważyłem, ale szczerze powiedziawszy to w teren jakiś większy się nim nie zapuszczałem. Na co dzień użytkuje go dziewczyna, ja nim jeżdżę w dłuższe trasy. Mam Navarę na boczne górskie drogi i przewóz jakiegoś badziewia, to też nie jest jakaś wydumana terenówka ale jest reduktor i prawdziwe 4x4 chociaż niestety bez blokad mostów i mechanizmu międzyosiowego oraz podobnie jak w Outku ze zbyt małym prześwitem i zbyt małymi katami najazdów - co się zmieni :) bo w związku z wyprawką na Kaukaz trzeba trochę będzie toto poprzerabiać. Chciałbym mieć silnik o który zapewniałby podobne parametry jak 2,2 HDI. W Navarze jest 2,5 HDI z Renault ale to dziadostwo bez momentu na dole. Mogę się założyć że pierwsza próba pod lekką górkę i auto będzie zgaszone. Moc jest, na obrotach idzie ale w terenie i pod obciążeniem brak momentu przy ruszaniu, i to nawet z reduktorem.
Wracając do Outlandera - wkurza mnie jedynie wydech który czasami mi wpada w jakiś dziwny rezonans, wkrótce serwis więc sprawdzimy co tam się dzieje.
Pozdrówka
_________________
4x4 ForEver
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-12-2009, 21:39   

WiValdiBB napisał/a:
Zawieszenie jest na pewno w 4007 i C-Crosserze po francusku "zmiękczone"

Nie sądzę ;)
WiValdiBB napisał/a:
Poczytaj kolego testy kierowców którzy mogli jeździć różnymi wydaniami Outlandera

Jeżeli ktoś na tym forum jeździł wszystkimi odmianami Outlandera to właśnie Tomek ;)
I ma rację: Outek 2,2 (jak też 4007 i C-Crosser) nie jest wyposażony w drugą sprężarkę (no chyba, że tę od klimy zaliczamy ;) )
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-12-2009, 23:33   

Jackie napisał/a:
WiValdiBB napisał/a:
Zawieszenie jest na pewno w 4007 i C-Crosserze po francusku "zmiękczone"

Nie sądzę ;)


Oj chyba tak. :wink:
Znajomy ma C-Crossera i Outlander jest jednak troszkę twardszy.
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-12-2009, 09:06   

WiValdiBB napisał/a:
dwusprzęgłową DCS (odowiednik DSG VAG) bo to jest absolutna rewelacja
też tak uważałem, ale ostatnio zaczęły się pojawiać na forum użytkowników Octavii wpisy o reklamacjach tych skrzyń z uwagi na drgania lub stuki. Ich trwałość nie jest prawdopodobnie w wykonaniu VAG zbyt duża, albo też konstrukcja pierwszych serii wymagała dopracowania. pojawiają się pow. 150kkm, podobno dużo też o tym na forach VW i Audi, bo tam były montowane wcześniej niż w Skodzie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 31-12-2009, 18:00   

W jakimś materiale prasowym obiło mi się o oczy, że producentem skrzyni ma być GERTAG, który produkuje już taką skrzynie dla Dodga Journey, skrzynia montowana jest do silnika dokładnie takiego jak w Outlanderze VW 2 TDI (pompowtryskiwacze). Jeżeli się to potwierdzi to z TC-SST Lansera pozostała tylko nazwa. No chyba, że do Lansera też GETRAG produkuję skrzynie biegów :)
p.s.
Chyba faktycznie TC-SST produkuje gertag
http://maptek.pl/pl/oferta/lancer_evo_x.php
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2010, 23:22   

sylb napisał/a:
No chyba, że do Lansera też GETRAG produkuję skrzynie biegów

Produkuje. Do Colta także.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.